5 درمان خانگی برای از بین بردن شپش

شپش یک مشکل آزاردهنده است. شپش سر گاهی باعث خارش و ناراحتی می شود. شپش در زنان بیشتر از مردان شایع ا

توسط NEWSWORLDS در 18 شهریور 1400

شپش یک مشکل آزاردهنده است. شپش سر گاهی باعث خارش و ناراحتی می شود. شپش در زنان بیشتر از مردان شایع است.

مراقبت از مو ، استفاده از صابون های ضد عفونی کننده ، شامپوها نیز اغلب مشکل شپش را از بین نمی برند.

با این حال ، برخی از داروهای خانگی برای از بین بردن شپش وجود دارد. حالا بیایید دریابیم.

شپش موی سر

برگ چریش

از برگهای چریش به روشهای طبیعی برای درمان بیماریها ، Unani ، داروهای هومیوپاتی استفاده می شود. خواص زیادی دارد - مواد ضد باکتری ، ضد ویروس ، ضد درد ، ضد تب ، ضد عفونی کننده ، ضد میکروبی ، ضد دیابت ، ضد قارچ و مواد تصفیه کننده خون. از برگ چریش می توان برای دفع شپش استفاده کرد.

استفاده از سیر

10 حبه سیر بردارید. سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. 2 قاشق چایخوری آب لیمو را با آن مخلوط کنید. یک خمیر درست کنید و آن را به خوبی روی پوست سر بمالید. هیچ قسمتی از مو نباید کنار گذاشته شود! خمیر را به مدت 30 دقیقه روی موها بمالید. سپس موهای خود را با آب گرم بشویید. با استفاده از این روش سه روز در هفته مشکل شپش را خیلی سریع از بین خواهید برد.

آب پیاز

برای دفع شپش می توانید از آب پیاز استفاده کنید. آب پیاز را روی پوست سر بمالید و خوب ماساژ دهید. روی ریشه موها خوب بمالید. موها را برای مدتی بپوشانید و سپس آنها را با آب ولرم بشویید. سپس موها را شانه کرده و شپش را بردارید. دوبار در هفته استفاده کنید.

آب لیمو

لیمو یک ضد عفونی کننده طبیعی است که شپش ها را از بین می برد. آب لیمو را بیرون بیاورید و مستقیماً روی سر بمالید. بگذارید یک ساعت بماند. سپس شپش ها را با کمک شانه بردارید. دوبار در هفته از این روش استفاده کنید.

نمک و خمیر سرکه

یک چهارم فنجان نمک و سرکه مصرف کنید. از نمک و سرکه خمیری تهیه کرده و آن را روی پوست سر بمالید. حالا سر خود را با کلاه دوش بپوشانید. بگذارید دو ساعت همینطور بماند. سپس از شامپو و نرم کننده مو استفاده کنید.

موها را به طور مرتب شانه کنید. سپس شامپو بزنید. خواهید دید که شپش ها از بین رفته اند.

راهی آسان برای از بین بردن شپش

شپش یک حیوان انگلی است. که داخل موهای سر لانه می کند. سر همیشه در حال خارش است. همچنین کاملاً ناراحت کننده و آزاردهنده است. شپش در زنان بیشتر از مردان شایع است.

باز هم ، این مشکل بسیار بزرگتری برای کودکان می شود. زیرا مانند بزرگسالان ، آنها نمی توانند از خود مراقبت کنند. بنابراین باعث نگرانی والدین می شود.

شپش ها در واقع نوعی حشره هستند. که به پوست سر ، گردن و مو می چسبد. غذای آنها خون انسان است. اندازه آنها به اندازه یک دانه کنجد است. آنها می توانند فقط در 8 تا 10 روز تخم بگذارند.

شپش ها به راحتی از فردی به شخص دیگر منتقل می شوند. کسی که شپش روی سر دارد ، حتی اگر از شانه ، گیره مو ، کلاه استفاده کند ، می تواند شپش را در موهایش ایجاد کند.

شپش ها می توانند به مدت طولانی با لباس ، شانه ، علاوه بر مو زنده بمانند. آنها را می توان با چشم غیر مسلح مشاهده کرد. آنها سفید ، قهوه ای و خاکستری هستند. تخم های آن گرد و بیضی شکل است. که به مو می چسبد. این حشره مضر نیست.

با این حال ، نیش آن می تواند از خارش شایع تا آلرژی متغیر باشد. همچنین می تواند باعث بثورات ، قرمزی و تورم پوست سر شود. برای کاهش بروز شپش سر با پزشک مشورت کنید. می توانید آن را چند روز در خانه بدون رفتن یا رفتن به مدرسه نگه دارید.
به طور منظم از هرگونه اسپری یا صابون ملین ، شامپویی که پزشک داده است استفاده کنید. تخت خواب استفاده شده ، روکش بالش ، لباس های آغشته به آب داغ را بشویید. آن را خوب تمیز کنید.

علاوه بر این ، برخی از داروهای خانگی برای از بین بردن شپش مو وجود دارد. بیایید دریابیم.

>> با مقداری سس مایونز ، سرکه سفید و چند قطره روغن درخت چای مخلوط کنید. حالا آن را به مدت نیم ساعت از ریشه تا انتهای مو به خوبی بمالید. سپس شامپو را بردارید.

>> می تواند از شانه دندان نازک استفاده کند. مصریان باستان از شانه دندانی بسیار نازک ساخته شده از چوب برای از بین بردن شپش استفاده می کردند. پس از شستن موها با شامپو ، موها را با این شانه به خوبی برس کنید. شپش ها خیلی از بین می روند.

>> شما می توانید از ژله نفتی استفاده کنید. این می تواند موهای شما را کمی چسبناک نشان دهد. همچنین لازم است چندین بار شامپو بزنید. با این حال ، در از بین بردن شپش بسیار مثر است.

>> روغن نارگیل برای پوست و مو بسیار مفید است ، تقریباً برای همه شناخته شده است. مطالعه ای در سال 2010 در برزیل نشان داد که در از بین بردن شپش به طور طبیعی نیز بسیار مثر است.

می توانید با مخلوط کردن کمی روغن درخت چای یا روغن میخک با آن استفاده کنید. در این صورت باید از روغن نارگیل خالص استفاده کنید. محققان ادعا می کنند که 80 درصد شپش ها در عرض 4 ساعت استفاده از بین می روند.

>> روغن چریش را می توان استفاده کرد. بوی آن بسیار قوی است و می تواند برای شپش مشکل ایجاد کند. مطالعات نشان داده است که بوی روغن ها از جمله روغن چریش بسیار قوی است. آنها در از بین بردن شپش بسیار مثر هستند.

>> می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. مقداری سرکه را با آب مخلوط کرده و روی کل موها بمالید. 30 تا 40 دقیقه صبر کنید و آبکشی کنید. هر روز یکبار استفاده کنید.

احتیاط

>> بیش از یکبار از همان دارو یا دارو استفاده نکنید. اگر شپش ها بعد از دوز از بین نرفتند ، از یکی دیگر استفاده کنید.

>> در مورد کودکان ، هیچ گونه محصول شیمیایی نباید بدون نظر پزشک استفاده شود.

>> هنگام استفاده از داروهای شپش از استفاده از نرم کننده خودداری کنید. غذای شپش نرم کننده. که طول عمر بیشتری به آن می بخشد.

>> حتی پس از مرگ شپش بزرگ ، تخمک های آن ممکن است به مو بچسبد. آنها را با شانه بکشید. تخم مرغ می تواند دوباره باعث ایجاد شپش در موهای کودک شود.

>> موهای خیس را نبندید.

>> موها و پوست سر را تمیز نگه دارید.

آخرین مطالب