HBO 'پری میسون' رد فرمول کلاسیک به نفع ادگی

درجه: 2.5/5.0 تلاش جدید HBO در بازپس دادن قدرت خود را در زمینه نمایش اعتبار از عجیب ترین منابع ترسیم: ارل استن

توسط NEWSWORLDS در 24 مرداد 1399

درجه: 2.5/5.0

تلاش جدید HBO در بازپس دادن قدرت خود را در زمینه نمایش اعتبار از عجیب ترین منابع ترسیم: ارل استنلی گاردنر بسیار سازگار, حق رای دادن درام حقوقی نزدیک به 90 ساله "پری میسون." میسون یکی از شخصیت های پرنماینده قرن بیستم بود که در ۸۰ رمان استنلی بین سال های ۱۹۳۳ تا ۱۹۷۳، شش فیلم در دهه ۱۹۳۰، یک نمایش رادیویی طولانی مدت، مجموعه تلویزیونی کلاسیک سی بی اس با بازی ریموند بور و ۳۰ فیلم تلویزیونی که تا اواسط دهه ۹۰ کشیده شده بود، ظاهر شد.

نمایش HBO بر خلاف هر یک از این نمایش های قبلی است. جدید "پری میسون" انجام آنچه بسیاری از حق رای دادن از کریستوفر نولان "بتمن آغاز می شود" انقلابی در فیلم های کتاب های کمیک -- آن را "به روز رسانی" مالکیت معنوی قابل تشخیص برای دوران مدرن با بودن بی نیاز تاریک و چرب.

به جای وکیل مدافع جنایی پاک برش خورده، قسمت اول میسون فرسوده (متیو رِیس) را پیدا می کند که به عنوان کارآگاه خصوصی کار می کند. میسون که پس از خدمت در جنگ جهانی اول، در یک کلبه ٔ بی سر و ته در مزرعه لبنیات ی ناموفق خانواده اش زندگی می کند و در کنار شریک زندگی اش، پیت استریکلند (Shea Whigham) در دوران افسردگی لوس آنجلس، سخت ترین شغل های موجود در افسردگی لس آنجلس را به کار می بندد.

میسون وقتی وکیل شسته شده و پدر شسته شده ای.بی جاناتان (یک جان لیتگو درخشان) او را برای بررسی بالاترین پرونده در لس آنجلس استخدام می کند، مجبور به بیرون کردن از اسکوالاو خود می شود. میسون باید علیه رسانه های هیجان دار کار کند، انجیلی های دیوانه و پلیس فاسد لس آنجلس به عنوان او را به آدم ربایی خراب شده و قتل وحشتناک نوزاد نگاه می کند.

اگر چه آن را حفظ عنوان مشابه، سری جدید HBO رفتار شخصیت اصلی به عنوان یک فرصت برای زیر و رو کردن انتظارات بیننده در چارچوب hardboiled نئو نوآر. در بیشتر موارد، بازنگری هایی که توسط نویسندگان رولن جونز و ران فیتزجرالد صورت گرفته است، ابعاد ی را به شخصیت ها اضافه می کند. به عنوان مثال، پل دریک در تاریخ به عنوان یک چشم خصوصی سفید رنگ غیر جالب به تصویر کشیده شده است. در جدید "پری میسون"، او یک پلیس ضرب و شتم سیاه و سفید بازی بسیار عالی توسط کریس Chalk، که باید نژادپرستی هر دو از غیر نظامیان و در داخل LAPD غلبه بر است. بعلاوه، خیابان دلا (ژولیت ریلانس) دیگر به سادگی منشی وفادار میسون نیست؛ شخصیت او به طور کامل از ترس.

و با این حال ، کمی از فرمول سنتی میسون باقی مانده است که بینندگان نمی تواند کمک کند اما تعجب که چرا نام او در همه فراخوانی شد. در زمانی که میسون وکیل می شود، فصل بیش از نیمی از راه است و انتقال از کارآگاه ناهموار به مشاور درستکار، که باید محور باشد، در سراسر چند صحنه سریع اتفاق می افتد.

استراتژی مشخصه میسون در تمام برنامه های قدیمی تر او کباب مظنون کلیدی در ایستاده شاهد تا زمانی که آنها را اعتراف باز است. HBO "پری میسون" عمدا اجتناب از این تقلید با رد آن را به عنوان غیر واقعی است ، اما آن را ارائه می دهد هیچ جایگزین رضایت بخش. به جای اینکه نسخه ای کاملاً منحصر به فرد از شخصیت را توسعه ببخشد، میسون ریس به عنوان نِگِرِ بر تعریف می شود. نویسندگان در چشمک زن در تماشاگران با "gotcha" لحظات ی که موضوع طرح پرونده قتل به خاک سپرده می شود، به جز در صحنه های کوتاه زمانی که آن را برای پورنو بدبختی مینزنی گم شده است.

با این حال، از نظر صنعت خالص، "پری میسون" شگفت انگیز است. وظایف کارگردانی برای فصل هشت قسمت بین دو گروه فوق العاده قادر از تیم ون پتن کهنه کار HBO ("بازی تاج وتخت"، "سوپرانوز") و فیلمساز ایندی دنیز گامزه Ergüven تقسیم می شوند. سینماتوگرافی دوره بی نقص ایجاد پنجره بدون درز به دو سال 1930، با تفریحات پر زرق و برق از مکان های تاریخی LA مانند فرشتگان پرواز.

به همین ترتیب، بازیگری نرخ اول است. Whigham, Lithgow و استفان روت, که نقش دادستان شهرستان خوشمزه بد, جویدن مناظر ملودراماتیک, کمک به تنش چشمگیر است که استناد نوآرکلاسیک. Rhys گاهی اوقات حجم را با شدت اشتباه می کند و صدای خود را به جای بروکردن به زیرمتن پیچیده عاطفی از گفت و گو خود را بالا می برد، اما بازیگران گروه با این حال چشمگیر در سراسر است.

در تمام انتظارات، اما، HBO "پری میسون" نتواند به گریبان. در نهایت، کل فصل اول کمی بیشتر از یک خلبان است، تنظیم داستان پس داستان برای امیدوارم جذاب تر، اگر سنتی، فصل دوم.

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب