'فوق العاده پر جنب و جوش': یو سی برکلی زبان شناس جفری نونبرگ در 75

می میرد زبان شناس و استاد دانشگاه برکلی دانشگاه برکلی جفری نونبرگ در سن ۷۵ سالگی درگذشت. برای بسیاری، نونبرگ ن

توسط NEWSWORLDS در 30 مرداد 1399
می میرد

زبان شناس و استاد دانشگاه برکلی دانشگاه برکلی جفری نونبرگ در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

برای بسیاری، نونبرگ نوع نادری از افراد بود که در گوش دادن به دیگران و کاوش در ارتباطات بین زبان و سیاست شادی پیدا کرد. او به دخترش سوفی نونبرگ پدری کلاه برتن بود که به خاطر انجام کارها «بلیط خجالت» به او داد و بعدها او را به دنبال زبان و نوشتن الهام بخشید.

اگر او مرا در اهن عام شرمنده می کرد، من اجازه داشتم که یک بلیط خجالت آور را بیرون بکشم، و معمولاً به این دلیل بود که او دوست داشت رقص و بخونن، و من مثل یک تویین، فانی شدم. در آن زمان آنقدر وحشتناک و وحشتناک بود -- شما مانند ، چرا شما به خواندن بچه ها و عروسک ها و یا باب دیلن در کگدهای خود را؟"

اگرچه اشتیاق بی چون و چرای جفری به زبان شناسی از سن پایین سوفی را تحت تأثیر قرار داد، او متوجه شد که او همه چیز را در مورد هر چیزی می داند، از آثار شاعران و نویسندگان بی شماری به این دلیل که چرا اسکاتلند رسما یک کشور نیست. آنطور که او توصیف کرد، او «گوگل شخصی خودش» بود.

این شیفتگان به چهره های بی شماری از دانش یکی از دلایلی بود که او تصمیم گرفت به استاد یدک در دانشکده اطلاعات UC Berkeley، به گفته خواهرش، باربارا نونبرگ، تبدیل شود. Geoffrey co-aughted alongalong Paul Duguid, who recommended him for the position after working as his colleague at Xerox's Palo Alto Research Center.

"برای من، و من برای او امیدوارم بیش از حد، آن را بسیار جذاب بود،" Duguid گفت. اطلاعات، همان طور که او همیشه می گفت، موضوعی است که بسیار بی پروا است، اما ما قادر بودیم که سعی کنیم آن را شکل ببخشیم، و با هم به عقب و جلو کار کنیم."

توانایی جفری در توضیح موضوعات، از جمله زبان شناسی، به روشی که برای همه قابل دسترسی بود به خوبی ترجمه شده به زمان خود را در NPR 's "هوای تازه است."

بن زیمر، مقاله نویس زبان وال استریت ژورنال، می گوید جفری افراد زیادی را از طریق بخش «هوای تازه» خود به زبان شناسی معرفی کرد. جفری مردم را تشویق می کرد که با ارتباط دادن آن با مسائل جاری، کاری که تا زمان مرگش انجام داده است، به طور جدی به زبان فکر کنند.

زیمر گفت: جفری به «نودل» ادامه داد، یا ایده های لگد زدن را با شوخ طبعی و شوخ طبعی خاص خود، حتی در طول آخرین تماس تلفنی شان با هم، به دور هم می زد.

"او می خواست در مورد زبان همه گیر صحبت می کنند، او علاقه مند به نوعی از زبان نژاد با اعتراضات زندگی سیاه و سفید ماده در نوسان کامل، بنابراین او هنوز هم می خواست به طور فعال با این مسائل درگیر نگه دارید، حتی اگر سلامت او را شکست داد، گفت: ". "ذهناون همیشه به طرز باورنکردنی پرجنب و جوشی بود، تا آخرش"

جفری توسط همسر، دختر، خواهر و تاثیر ذهن همیشه مجساین او زنده مانده است.

تماس با ورونیکا روزبورو در [ایمیل محافظت شده] و او را در توییتر در @v_roseborough.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن