او سریع آنها خشمگین: چه کاستور Semenya داستان به ما می آموزد در مورد استعمار

در اوایل قرن 19 آفریقای جنوبی زن Saartjie Baartman بود وادار به امضای قرارداد با "دکتر". Derogatorily با نام م

توسط NEWSWORLDS در 13 تیر 1399

در اوایل قرن 19 آفریقای جنوبی زن Saartjie Baartman بود وادار به امضای قرارداد با "دکتر". Derogatorily با نام مستعار "Hottentot ونوس" Baartman مجبور شد به انجام برای جمعیت در پوست-رنگ لباس طراحی شده برای نمایشگاه بدن خود را در کامل است. اغلب مخاطبان اجازه داده شد به لمس است. تیم از دانشمندان و هنرمندان نقاشی شده و مورد مطالعه قرار بدن. او در سن 26 در اروپا اما کالایی بدن او ادامه داد: — یک موزه پاریس نمایش داده می شود مغز او اسکلت و اندام های جنسی تا سال 1974 همراه با قالب گچی از بدن او.

اگر چه بدن او شد و در نهایت بازگشت به آفریقای جنوبی گذاشته و به استراحت در سال 2002 میراث سفید مهاجر استعمار است که هنوز هم بسیار زنده است.

تنها هفت سال پس از Baartman باقی مانده بودند عودت درمان آهنگ ستاره کاستور Semenya زد به موازات تراژدی Baartman. Semenya داستان باید درک شود اگر دنیای ورزشی آرزوهای خود را به از بین بردن سفید استعمار است که اجازه می دهد تا این بی عدالتی به خود را تکرار کنید.

Mokgadi کاستور Semenya شناخته شده به طور گسترده ای به عنوان کاستور Semenya متولد شد در آفریقای جنوبی در سال 1991. او باور نکردنی بالقوه در مسیر آشکار شد در اوایل به عنوان او اغلب به قطار برای فوتبال.

در سن 18 سالگی Semenya رقابت در 800 متر مسابقه در مسابقات قهرمانی جهان در برلین و برنده شد اما موفقیت او در این مسیر به دنبال داشت فوری موشکافی. درگیری به وجود آمد در اطراف Semenya جنس بیان و مشروعیت به عنوان یک ورزشکار زن قرار شد سوال.

انجمن بین المللی دو و میدانی فدراسیون یا IAAF شروع کشت از آزمون ها و امتحانات به تعیین اگر Semenya باید واجد شرایط برای رقابت به عنوان یک زن. این آزمون بودند تهاجمی و نفوذی — بدون توجه داده شد به Semenya حفظ حریم خصوصی و کرامت انسانی. او به عنوان یک انسان عینک به بحث در اطراف جنسیت, جنسیت و ناحیه تناسلی از 18 سال شد به طور کامل permissable.

نتایج Semenya را نتایج آزمون بودند به بیرون درز کرد و دانش است که Semenya گفته است سه بار "عادی" سطح تستوسترون در زنان شروع به گردش به طور گسترده ای.

"این نوع از افراد نباید اجرا با ما" گفت: دونده ایتالیایی الیسا Cusma که پنجه خط با Semenya در برلین. "برای من او یک زن است. او یک مرد است."

موشکافی بسیار فراتر از Semenya را خروشد رقبا. مجله تایم نوشته شده در مقاله در مورد Semenya, horrifically با عنوان "می تواند این زنان جهان قهرمان شود؟"

او را "هیکل همراه با جریان جنسیتی تایید, تست, است, سوخت رسانی سوء ظن است که Semenya می تواند محروم از مدال او چرا که او در واقع او" می خواند 2009 زمان مقاله نمایش یک تن ناشنوایی بود که از خط حتی بیش از یک دهه پیش

Semenya اجازه داده شد به رقابت در سال 2012 و 2016 بازی های المپیک و او راه می رفت دور با مدال طلا در هر زمان. اما موفقیت های او تنها سوخت های بعدی غیرانسانی از حاکم آهنگ بدن او رقبای همکار و رسانه ها.

این IAAF با چکش میخ آخر به تابوت در مارس 2018 با اعلام این خبر که زنانی که تولید بالاتر از میانگین سطح تستوسترون — حتی به طور طبیعی به عنوان مورد با Semenya — نخواهد بود واجد شرایط برای رقابت در اواسط حوادث از راه دور (400 متر به یک کیلومتر طول) مگر اینکه آنها خود را کاهش می دهد سطح هورمون تستوسترون با دارو از جمله ضد بارداری های هورمونی.

پلیس از هنجارهای جنسیتی در دنیای ورزش می فرستد یک پیام با صدای بلند و روشن به Semenya و ورزشکاران مانند: مطابقت و یا دریافت کنید. Semenya که باقی مانده است قاطعانه در امتناع از کاهش طبیعی سطح تستوسترون انتخاب کرده است به خارج.

"تجدید نظر در قوانین نیست در مورد تقلب هیچ ورزشکار با یک (تفاوت نرخ رشد جنسی) است فریب خورده" اعلام کرد IAAF جمهور سباستین کو در آزادی مطبوعات. "آنها در مورد تسطیح زمین بازی برای اطمینان از عادلانه و معنی دار رقابت در ورزش دو و میدانی که در آن موفقیت مصمم است با استعداد فداکاری و کار سخت است."

زمانی که IAAF مذاکرات در مورد "تسطیح زمین بازی" به نظر می رسد آن است که تنها در رابطه با ساخت مطمئن شوید که ورزشکاران مناسب منظمی در داخل جنسیتی جعبه نه دستکاری ورزشکاران بدن هنگامی که سایر عوامل ژنتیکی ممکن است به کمک یک ورزشکار موفقیت است.

مایکل فلپس, تزئین ترین ورزشکار المپیک در تاریخ و با نام مستعار "ماهی پرنده" به ریه ها با دو برابر ظرفیت ورزشکار به طور متوسط. او دو مفصل آرنج با یک جفت بال 3 اینچ طولانی تر از 6'4" height اجازه می دهد فلپس به حرکت خود را از طریق آب در یک نابجا سرعت. مچ پا خود را می توانید خم 15 درصد دورتر از کسانی که از متوسط خود را رقیب می تواند ساخت خود را اندازه 14 از نزدیک شبیه باله.

ژنتیکی, فلپس داده شد فیزیکی مزیت است که ورزشکاران دیگر فقط می تواند از خواب. چرا Semenya بیولوژیکی تفاوت که اتفاق می افتد مربوط به درک ما از جنس و جنسيت و رد صلاحیت او از رقابت در زمانی که فلپس' تفاوت بیولوژیکی ساخته اند و او را تزئین ترین ورزشکار المپیک از همه زمان ؟ چرا فلپس' تفاوت جشن و Semenya تفاوت محکم?

به نظر می رسد که زنان در ورزش, اما به خصوص, سیاه, زنان در حال مبارزه با دو جنگ است. از یک سو به رقابت در المپیک سطح یک ورزشکار باید رسیدن به یک بدن که مخالف کلیشه ای جنسیتی انتظارات. از سوی دیگر آنها باید به اندازه کافی حفظ زنانگی هنوز هم دیده می شود به عنوان یک "مطلوب زن" در غیر این صورت خطر dehumanizing نظرات از رسانه ها.

بودن یک زن سیاه و سفید و ورزشکار می افزاید: یکی دیگر از لایه ای از مشکل آنها با ادعا مضر کلیشه مرتکب در برابر زنان و تمایلات جنسی. مهاجم جنسی تست که IAAF اداره به Semenya بیشتر سمان مضر این کلیشه از جمله این تصور که غربی موسسات مجاز به ایجاد نمایشگاه های سیاه بدن.

راه Semenya درمان شد توسط IAAF یادآور استعمار درمان سیاه مانند Baartman. میراث سفید مهاجر استعمار ریشه گرفته در جهان مدرن روز ورزشی.

این منصفانه است که به حدس و گمان بود که Semenya سفید شده و یا به حال او رعایت کلیشه ای جنسیتی اجراهای او هنوز هم می تواند رقابت در مسیر در 800 متر مسابقه. بهترین زمان از 1 دقیقه 55.16 ثانیه به دست آمد در سال 2017 در مسابقات قهرمانی جهان و با نخبگان آموزش, او به احتمال زیاد می خواهم که همچنان به بهبود بخشد. در حال حاضر او خواهد بود دنده به سمت بازی های المپیک تابستانی 2021 او به طور طبیعی سطح تستوسترون بی ربط او به عنوان رقابت برای یک تریبون نقطه در جهان مرحله. تحت دستورالعمل های موجود, اما, تصویر Semenya برنده طلا در 800 متری در توکیو خواهد شد و هرگز بیش از حدس و گمان است.

کاستور Semenya سیاه و سفید است که سرپیچی از رده خارج جنسیتی انتظارات. اما او سریع بود و این همه که باید اهمیت.

Sarah Siegel را پوشش می دهد ژیمناستیک زنان. تماس با او در [email protected].



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن