آموزش تعمیر ماشین لباسشویی توسط خودتان

هر آنچه که باید در رابطه با تعمیر ماشین لباسشویی بدانید!ماشین لباسشویی جزو وسایلی هست که سال های زیادی است که

توسط NEWSWORLDS در 23 آذر 1399

هر آنچه که باید در رابطه با تعمیر ماشین لباسشویی بدانید!

ماشین لباسشویی جزو وسایلی هست که سال های زیادی است که در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند و نبود این دستگاه باعث اختلال در کار های روزمره می شود.

ماشین لباسشویی ها با برند ها، کارایی ها و مدل های مختلف تولید و به بازار ها عرضه می شوند و مناسب برای شستن انواع پارچه ها و لباس ها است، برند های مختلف لباسشویی عبارتند از: ال جی، سامسونگ، بوش، آاگ، آبسال، آریستون، ارج، بکو، دوو و...

در زمان مادر بزرگ، پدر بزرگ های ما این وسیله وجود نداشت و نبود این دستگاه موجب شده بود که لباس ها و پارچه ها و چیزهای شستنی دیگر را با دست می شستند و همانطور که می دانید آب زیاد برای پوست ضرر دارد و همچنین مواد شوینده ای که برای شست و شو استفاده میکردند به پوستشان آسیب میرساند.

 از این رو امروزه با استفاده از ماشین های لباسشویی مریضی های پوستی کمتر شده است و همچنین دیگر برای شستن و آب کشی کردن لباس ها نیاز به زمان گذاشتن ندارید و ماشین لباسشویی تمام این کار ها را با برنامه ای که به آم داده شده است میشوید، آبکی میکند و حتی آب لباس ها را هم میگیرد و فقط زحمت پهن کردن لباس ها و خشک کردن نهایی آن ها به عهده شماست.

خانواده هایی که جمعیت بالایی دارند و یا خانواده هایی که فرزند کوچ دارند مصرفشان از ماشین لباسشویی زیاد است، البته به طور معمول در بیشتر خانه ها استفاده از این دستگاه زیاد است.

خرابی ماشین لباسشویی باعث پریشانی و مصرف بیش از اندازه آب و برق و اتلاف زمان می شود پس باید برای جلوگیری از خرابی ها یک سری کار ها را انجام دهیم تا هم خودمان در مصرف آب و برق و زمان صرفه جویی کرده باشیم و هم به دستگاه فشاری وارد نشود.

خرابی ماشین لباسشویی و راه حل مطمئن

درصورت خرابی ماشین لباسشویی باید حتماً به تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنید ما به شما مرکز تعمیر ماشین لباسشویی خدمات سرویس را معرفی میکنیم که با گارانتی و بهترین کیفیت تعمیرات ماشین لباسشویی شما را انجام می دهند جهت تماس با مرکز نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی اینجا کلیک کنید.

برای جلوگیری از خرابی ها در ابتدا باید سعی داشته باشیم که نصب راه اندازی اولیه را به یک تکنیسین بسپاریم، مکانی که برای قرار گیری ماشین لباسشویی انتخب میکنیم در زیر آن فرش یا موکتی نباشد، ماشین لباسشویی تراز باشد و... .

شوینده مناسب ماشین لباسشویی

در قدم های بعدی باید نهایت سعیتان را بکنید که از شوینده های مناسب برای ماشین لباسشویی استفاده کنید، لباس های زیادی در داخل لباسشویی قرار ندهید یعنی سعی کنید داخل آن به اندازه یک دست خالی باشد تا هنگام شست و شو به دستگاه فشار وارد نشود، بعد از اتمام کار لباسشویی و شستن لباس ها وقتی که لباس ها را از داخل ماشین لباسشویی تخلیه میکنید درب آن را باز بگذارید تا دیگ لباسشویی خشک شود و باعث ایجاد باکتری و بوی در آن نشود، برای هر لباسی و پارچه ای هم برنامه ی مخصوص به خود آن را بر روی لباسشویی تنظیم کنید.

 اما با وجود رعایت تمامی این مسائل باز هم امکان دارد که دستگاه خراب شود و هنگام خرابی لباسشویی باید سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید، به این دلیل که احتمال دارد که قسمت خراب شده به قسمت ها و قطعات دیگر آسیب برساند و باعث خرابی های بیشتری شود.

تعمیر ماشین لباسشویی یک کار تخصصی است و باید توسط تکنیسین ماهر و با تجربه انجام شود اما یک سری از مشکلات وجود دارد که خودتان هم میتوانید آن را بررسی و حل کنید البته بهترین راه این است که اگر هیچ تخصصی در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی ندارید، اقدام به تعمیرات نکنید و آن را به تعمیرکار ماشین لباسشویی مطمئن بسپارید لینک تعمیرکار ماشین لباسشویی حرفه ای.

لرزش زیاد ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما خیلی میلرزد احتمال زیاد خرابی از بلبرینگ های دیگ لباسشویی و یا موتور آن است که برای تعمیر کردن آن اول تسمه ماشین را از روی پولی بزرگ موتور جدا کنید و پولی را با دست به حرکت درآورید، در مرحله بعد پولی بزرگ سر شفت آبکش را به حرکت درآورید، با مشخص شدن عیب بلبرینگهای دیگ، علت صدای بیش از اندازه مشخص میشود و با مشخص شدن عیب بلبرینگهای دیگ، علت صدای بیش از اندازه مشخص میشود.

روش باز کردن و سرویس فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر لباسشویی محل جمع آوری کرک، پشم، دکمه، سوزن، سکه و دیگر اشیای به جا مانده در لباس ها است و مکان قرار گیری آن در زیر لباسشویی میباشد.

برای باز کردن و سرویس فیلتر باید اول در روی فیلتر را باز کنید و بعد از آن فیلتر را به سمت چپ بچرخانید و در آخر آن را به طرف بیرون کشیده تا از جای خود بیرون بیاید، فیلتر را کاملاً بشویید و بعد آن را در جای خودش قرار دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که هر لباسشویی فیلتر مخصوص به خود را دارد و طراحی هر یک از فیلتر ها با یکدیگر متفافت است پس برای باز کردن هر فیلتر ابتدا دفترچه راهنمای آن را چک کنید.

لینک منبع

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن