تهدید قریب الوقوع بحران هسته ای با ایران

[ad_1] مالی به من گفت که شش دور اول دیپلماسی در بهار امسال "پیشرفت واقعی" داشته است. او در ماه ژوئن از یک بس

توسط NEWSWORLDS در 6 دی 1400
[ad_1]

مالی به من گفت که شش دور اول دیپلماسی در بهار امسال "پیشرفت واقعی" داشته است. او در ماه ژوئن از یک بسته هسته ای رونمایی کرد که شامل لغو بیشتر تحریم های ترامپ است. او گفت: «احساس جمعی همه - بدیهی است اروپایی‌ها، روس‌ها و چینی‌ها و همچنین هیئت ایرانی در آن زمان - این بود که می‌توانیم طرح کلی توافق را ببینیم.» «اگر هر کشوری مایل بود مصالحه های لازم را انجام دهد، ما می توانستیم به آنجا برسیم.

"این یک روز کاردیو برای من و یک روز برای موهای بیرونی برای جوآن."
کاریکاتور جولیا کاستوم

مذاکرات در همان ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به بن بست خورد. حسن روحانی، رئیس جمهور قبلی و اصلاح طلب، در سال های 2013 و 2017 در سکوی تعامل با ایالات متحده پیروز شد. اما تحریم های ترامپ منافع اقتصادی وعده داده شده توسط توافق هسته ای را خراب کرد، بنابراین در سال 2021 اکثریت ایرانی ها زحمت رای دادن را به خود ندادند. ابراهیم رئیسی، از ایدئولوگ های سرسخت و رئیس قوه قضائیه، انتخاب شد. ایالات متحده قبلا رئیسی را با اشاره به نقش وی در کمیته مرگ که در سال 1988 دستور اعدام حدود 5000 مخالف را صادر کرد، تحریم کرده است. رئیسی در مردادماه با روی کار آمدن وی وعده داد: همه پارامترهای قدرت ملی تقویت می شود.

مالی کت و شلوارهای خود را در هتلی در وین گذاشته بود و انتظار داشت که مذاکرات به زودی از سر گرفته شود. اما پنج ماه گذشته و برنامه هسته‌ای ایران بیش از این پیش رفته است. سرانجام، مالی لباس های خود را به خانه فرستاد. زمانی که دیپلماسی از سر گرفته شد، در اواخر نوامبر، مالی به من گفت که برنامه ایران از مرزهای تعیین شده توسط برجام عبور کرده است. مالی افزود: دولت آمریکا عقب نشینی کرد، «ما با توافق بدتری موافقت نخواهیم کرد زیرا ایران برنامه هسته ای خود را ساخته است.» ایالات متحده و متحدانش ممکن است «با برنامه هسته ای فراری ایران مقابله کنند.» بدون بازگشت به توافق، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت، تلاش برای تبدیل شدن به یک کشور هسته ای آستانه است.

نقشه وحشی اسرائیل است. در ماه سپتامبر، در مجمع عمومی سازمان ملل، نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل، متهم کرد که برنامه هسته ای ایران "به نقطه عطف و همچنین تحمل ما رسیده است." کلمات مانع از چرخش سانتریفیوژها نمی شوند.» اسرائیل باید به زودی آموزش حملات نظامی احتمالی به ایران را آغاز کند. بنی گانز، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به واشنگتن در ماه دسامبر از دولت بایدن خواست تا تمرینات نظامی مشترکی را با اسرائیل انجام دهد. پالتی به من گفت: "مشکل برنامه هسته ای ایران این است که در حال حاضر هیچ مکانیسم دیپلماتیکی برای متوقف کردن آنها وجود ندارد." "هیچ عامل بازدارنده ای وجود ندارد. ایران دیگر نمی ترسد. ما باید به آنها علامت ایست بدهیم." مقامات آمریکایی می گویند که عملیات اسرائیل اغلب تهران را تحریک کرده و مانع دیپلماسی شده است.

در صورت دستیابی به توافق، ایران همچنان می تواند پیشرفت فناوری را معکوس کند. با این حال، دانش او برگشت ناپذیر است. کلسی داونپورت گفت: برنامه هسته ای ایران در سال گذشته به مراحل جدیدی رسیده است. «تا زمانی که او بر این قابلیت‌های جدید تسلط داشته باشد، درک ما از نحوه دستیابی کشور به سلاح‌های هسته‌ای در آینده تغییر خواهد کرد. حتی اگر دولت بایدن برای بازگشت به توافق میانجیگری کند، جمهوری خواهان قول داده اند که آن را خنثی کنند. در ماه اکتبر، تد کروز، سناتور تگزاس در توییتی نوشت: «مگر توافق با ایران توسط سنا به عنوان یک معاهده تصویب نشود - که بایدن می‌داند که اتفاق نخواهد افتاد - 100 درصد اطمینان وجود دارد که هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آینده آن را نقض خواهد کرد. از نو. "

از آنجایی که مذاکرات هسته ای در اوایل سال جاری شکست خورد، من به همراه کنت (فرانک) مکنزی جونیور، ژنرال تفنگداران دریایی آلاباما که عملیات نظامی ایالات متحده در خاورمیانه و جنوب آسیا را رهبری می کند، به پایگاه هوایی الاسد در صحرای دورافتاده غربی عراق پرواز کردم. این بخشی از یک تور طولانی در عراق، سوریه، افغانستان، قطر و لبنان بود. در کابین غارنشین C-17، او به تنهایی در ظرفی به اندازه اتاق نشسته بود که پرچم آمریکا را پوشانده بود. تجربه نظامی مکنزی با ایران خطرناک و خونین است. هنگامی که او افسر جوانی بود، دویست و چهل و یک تفنگدار دریایی در یک بمب گذاری انتحاری نیروهای حافظ صلح آمریکایی در بیروت در سال 1983 کشته شدند. این بزرگترین تلفات جانی در روز پس از نبرد ایوو جیما در طول جنگ جهانی دوم بود. دولت ریگان ایران و حزب الله نوپا را مقصر دانست. تقریباً چهار دهه بعد، مکنزی به من گفت که توانایی‌های هسته‌ای تهران از تنها خطری که اکنون ایجاد می‌کند فاصله زیادی دارد.

در دوران ترامپ، خصومت ها بین ایالات متحده و ایران تشدید شده است. آنها در سال 2020 به اوج خود رسیدند، زمانی که ترامپ دستور ترور سردار قاسم سلیمانی، رهبر محترم قدس ایران، شاخه نخبه سپاه پاسداران را صادر کرد. زمانی که سلیمانی برای دیدار با متحدان محلی وارد بغداد شد، مکنزی یک M-9 Reaper را برای شلیک چهار موشک Hellfire به کاروان ژنرال فراخواند. سلیمانی و 9 نفر دیگر له شدند. دست بریده شده او با حلقه سنگی قرمز بزرگی که اغلب روی انگشت عروسی او عکس گرفته می شود، شناسایی شد.

پنج روز بعد، ایران یازده موشک بالستیک - هر کدام با حداقل یک هزار پوند کلاهک - به سمت پایگاه هوایی الاسد شلیک کرد. اطلاعات آمریکا استقرار موشک ها از ایران را ردیابی کرده و به آمریکایی ها چند ساعت فرصت داده است تا هواپیماهای جنگی و نیمی از پرسنل خود را تخلیه کنند. سرهنگ دوم استیسی کولمن، فرمانده نیروی اعزامی هوایی، باید تصمیم می گرفت که کدام یک از خدمه صد و شصت نفره خود را ترک کنند و کدام یک "از لحاظ احساسی مجهز" بماند. او بعداً به بازرسان نظامی گفت: "من تصمیم گرفته ام که چه کسی زنده بماند و چه کسی بمیرد." «راستش فکر می‌کردم هر کسی که بماند می‌میرد. بسیاری از نیروهایی که اسد را ترک کردند، بقیه را با نگرانی در آغوش گرفتند. از سال 1953، در طول جنگ کره، هیچ نظامی آمریکایی بر اثر حمله هوایی دشمن کشته نشده است.

اولین رگبار حدود 1 ضربه زد صبح گروهبان ارشد جانت لیلیو به بازرسان گفت: "آنچه در سنگرها اتفاق افتاد، خوب، هیچ کلمه ای برای توصیف جو وجود ندارد. من آماده مرگ نبودم، اما سعی کردم با هر پیامی در مورد یک موشک وارده آماده شوم. بمباران ساعت ها ادامه داشت. این بزرگترین حمله موشکی بالستیک بود که تاکنون توسط هر کشوری علیه نیروهای آمریکایی انجام شده است. هیچ آمریکایی کشته نشدند، اما صد و ده نفر از ناحیه سر جراحت دیدند. ترامپ درد و رنج اسد را رد کرد. او به خبرنگاران گفت: «شنیدم سردرد دارند. دو سال بعد، بسیاری از ساکنان اسد هنوز با کاهش شدید حافظه، بینایی و شنوایی مواجه هستند. یک نفر در ماه اکتبر بر اثر خودکشی جان باخت. به هشتاد نفر جایزه قلب بنفش داده شده است.

مکنزی به من گفت که درس اسد این است که موشک های ایران به تهدیدی فوری تر از برنامه هسته ای او تبدیل شده اند. برای چندین دهه، موشک ها و موشک های ایران به شدت نادرست بوده اند. مکنزی گفت: «الاسد تقریباً به جایی که می خواست ضربه می زد. اکنون آنها «می توانند ضربه ای مؤثر به وسعت و عمق خاورمیانه وارد کنند». آنها می توانند با دقت ضربه بزنند و می توانند با حجم ضربه بزنند."

پیشرفت ایران هم متحدان و هم دشمنان را تحت تأثیر قرار داده است. پس از انقلاب 1979، حکومت تئوکراسی جوان ارتش شاه را پاکسازی کرد و با وجود موج‌های تحریم اقتصادی، آن را از ابتدا بازسازی کرد. ایران در سال 1980 یک جنگ ویرانگر هشت ساله را با عراق به راه انداخته است که ذخایر تسلیحاتی خود را بیش از پیش تخلیه کرده است. نیروی هوایی او هنوز ضعیف است، کشتی‌ها و تانک‌هایش متوسط ​​هستند و ارتش او قادر به حمله به کشور دیگری و حفظ قلمرو نیست.

در عوض، رژیم روی توسعه موشک‌هایی با برد، دقت و قدرت تخریب بیشتر تمرکز کرده است. ایران اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موشک در جهان است. آژانس اطلاعات دفاعی گفت که زرادخانه آن بزرگترین و متنوع ترین در خاورمیانه است. مالی به من گفت: «ایران ثابت کرده است که از برنامه موشکی بالستیک خود به عنوان ابزاری برای اجبار یا ارعاب همسایگان خود استفاده می کند. ایران می‌تواند موشک‌های بیشتری از مخالفانش - از جمله ایالات متحده و اسرائیل - شلیک کند یا آن‌ها را منهدم کند. تهران به آنچه مکنزی آن را «برتری» می‌نامد، دست یافته است، سطحی از توانایی که در آن کشوری سلاحی دارد که آزمایش یا شکست آن را بسیار دشوار می‌کند. مکنزی گفت: «ظرفیت استراتژیک ایران اکنون بسیار زیاد است. "آنها در تئاتر دست بالا را دارند - توانایی غلبه بر."

امیرعلی حاجی زاده، سرتیپ و تک تیرانداز سابق که ریاست نیروی هوافضای ایران را بر عهده دارد، به خاطر جسارت آتش زا شهرت دارد. وی در سال ۲۰۱۹ به خود می بالید: «همه باید بدانند که تمامی پایگاه های آمریکایی و کشتی های آن ها در فاصله دو هزار کیلومتری در برد موشک های ما قرار دارند. ما دائماً برای یک جنگ تمام عیار آماده می شویم. حاجی زاده جانشین ژنرال حسن مقدم شد که برنامه موشکی و پهپادی ایران را پایه گذاری کرد و در سال 2011 به همراه شانزده نفر دیگر در یک انفجار مرموز جان باخت. آنها روی موشکی کار می کردند که می توانست اسرائیل را هدف قرار دهد.

اسرائیلی ها حاجی زاده را سلیمانی جدید می نامند. مکنزی او را بی پروا خطاب کرد. نیروهای حاجی زاده در سال ۲۰۱۹ یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بر فراز خلیج فارس سرنگون کردند. او همچنین حملات موشکی به اسد را سازماندهی کرد. ساعاتی پس از این حمله، نیروهای وی یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی را با صد و هفتاد و شش سرنشین هنگام بلند شدن از فرودگاه بین‌المللی تهران سرنگون کردند. همه آنها مردند. ایران به مدت سه روز از پذیرش گناه خودداری کرد تا اینکه تحت فشار، حاجی زاده برای اعتراف در تلویزیون ظاهر شد.

ایران اکنون دارای بزرگترین مجتمع های زیرزمینی شناخته شده در خاورمیانه است که برنامه های هسته ای و موشکی را در خود جای داده است. بیشتر تونل ها در سمت غرب، رو به اسرائیل، یا در ساحل جنوبی، مقابل عربستان سعودی و شیوخ دیگر در خلیج فارس هستند. پاییز امسال، تصاویر ماهواره ای ساخت زیرزمینی جدید را در نزدیکی باختران، بزرگترین مجموعه، ردیابی کردند. تونل‌هایی که در صخره حک شده‌اند، بیش از ششصد فوت زیر زمین فرود می‌آیند. گزارش شده است که برخی از مجتمع ها کیلومترها کشیده می شوند. ایران آنها را «شهرهای موشکی» می نامد.

در سال 2020، سپاه پاسداران با انتشار ویدئویی از بازدید حاجی زاده از زرادخانه موشکی زیرزمینی، سالگرد تسخیر سفارت آمریکا را جشن گرفت. در حالی که موسیقی شدید در پس زمینه پخش می شد، او و دو فرمانده دیگر سپاه پاسداران از طریق تونلی که ردیفی از موشک ها روی هم چیده شده بود، عبور کردند. یادداشت سردار سلیمانی در پس‌زمینه طنین‌انداز می‌شود: «شما این جنگ را شروع می‌کنید، اما ما پایان آن را می‌سازیم». یک راه‌آهن زیرزمینی، موشک‌های عماد را برای پرتاب‌های متوالی سریع حمل می‌کند. عمادها هزار مایل برد دارند و می توانند کلاهک معمولی یا هسته ای حمل کنند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب