شیروانی ها سقف های شیب دار سقف های شکسته پوشش شیروانی ها مزایب ومعایب

شیروانی هائی که با روش متداول سربندی و …اجرامیشوند دارای معایب بی شماری هستند. با یک کلاف بندی ساده فلزی از جن

توسط NEWSWORLDS در 30 مرداد 1401
شیروانی هائی که با روش متداول سربندی و …اجرامیشوند دارای معایب بی شماری هستند. با یک کلاف بندی ساده فلزی از جنس قوطی که معمولاً قوطی های آهنی ۶۰ در ۴۰ می‌باشند اجرا میکنند. در ادامه یا ما همراه باشید حرفهای زیادی درباره شیروانی ها هست که لازمست مطرح شود. ورق سقف شیروانی طرح سفال بسیار انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند در موارد مختلفی از ساختمان‌های مسکونی کوچک مانند گاراژها و بناهای فرعی تا سناریوهای بزرگ تجاری مانند ساختمان‌هایی که در آن‌ها دام نگهداری می‌شود مورد استفاده قرار گیرند. ورق سقف شیروانی طرح سفال مزایای بی شماری را به همراه دارند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول و دامنه کاری ما، ادامه مطلب را بخوانید، هرچند اگر از قبل تصمیم خود را گرفته‌اید. در راستای اعمال پروژه ویلایی، اصلی ترین بخش حضور کارفرما در شرکت ویلانما میباشد. این امر باعث می شود که انواع متریالهای اجرایی و طراحی های صورت گرفته برای کارفرمایان دیگر مشاهده شود. پس از توافق در زمینه نوع و رنگ متریال، نوبت به کارشناسی پروژه و اندازه گیریهای دقیق جهت برآورد متراژ و مصالح برسد.

ورق کرکره سینوسی

ورق شیروانی در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله، مقاوم هستند و همچنین ضد اکسید هستند. سقف های شیروانی برای مناطقی که آب و هوای بارانی دارد بسیار مناسب است. برای این که برف و باران در بالای خانه باقی نماند، از سقف های شیروانی برای سرریز شدن آن ها استفاده می کنند. زمانی که اولین خانه با سقف های شیبدار و شیروانی مزین شده به پوشش چوبی بودند و ظاهری که با گذر زمان یاد آور تاریخ و گذشته صنعت ساختمان است ، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی سقف های چوبی هم ظاهر تازه ای به خود گرفته است. همچنین از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت می‌توانید با مشاورین ما ارتباط گرفته و اطلاعات کامل‌تری در خصوص قیمت روز بام ساز به دست بیاورید. از محبوب ترین مدل شیروانی ساختمان، نمونه دو شیب آن است که هم دارای ظاهر زیباتری است و هم در مناطقی که بادخیز هستند مقاومت خوبی دارند. از دیگر نمونه های دیگر سقف شیروانی نمونه های چهار شیب و بیشتر است که بسته به طراحی سقف شیب دار اجرا می شوند. سایه بان پنجره و کولر علاوه بر جلوگیری از تابش مستقیم نور به این تجهیزات باعث می شود که باران نیز عکس العمل منفی روی آن نداشته باشد. استفاده از آردواز برای محافظت از پنجره و کولر در ساختمان شما دو نتیجه مهم و دو هدف مهم را برای شما به دنبال خواهد داشت. در وهله اول از نظر ایمنی دیگر شما هیچ نگرانی بابت آسیب های احتمالی ناشی از آب و هواهای مختلف روی این تجهیزات خواهید بود.
  • زیرا این نوع سقف برف یا آب باران را روی خود نگه نمی‌دارد و برف و باران بلافاصله پس از فرود آمدن بر روی آن از روی سقف لیز می‌خورند و به پایین می‌ریزند.
  • پوشش فلزی سقف شیبدار مقاومت خوبی نسبت به تمامی شرایط آب و هوایی دارند.
  • حدود قیمت یک متر سقف شیروانی در سایت قرارداده شده است و البته برای متراژ شما ضخامت ورق تعیین کننده است لطفا" اطلاعات تکمیل تری ارائه بفرمایید.
  • ویسمنت از پشیگامان عرصه تولید سمنت برد ( ورق سیمانی ) در ایران است که فعالیت خود را از سال 1370 آغاز نموده است.
  • همپوشاني طولي اين ورقها، طول ورق و همپوشاني عرضي، عرض آن مي‌باشد، به قسمي كه سطح مفيد هر ورق برابر سطح آن ورق بوده و سطح كل ورقهاي نصب شده، معادل سه برابر سطح پوشش مي‌باشد.
برای پوشش سطح پارکینگ نیز می‌توان از انواع به نقل از استفاده کرد. یکی از انواع این سقف، پلی کربنات است که به دلیل استفاده گسترده از آن، قطعا طرح‌های متنوعی از آن را در پارکینگ‌های زیادی مشاهده کرده‌اید. سقف شیب‌دار چندبر در تمام جهات گسترده شده و دارای اضلاع کاملاً مساوی است که اتصال آنها در بخش بالایی ساختمان به یکدیگر، تاج سقف را تشکیل می‌دهند. سقف شیروانی (Gable Roof، Dutch Gable)، نامی است که بر این نوع سقف های شیبدار گذاشته شده است و به طور ویژه در شهرهای ساحلی و یا شهرهای باران خیز مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی سقف شیروانی، اجرای سقف شیروانی و هزینه های مربوط به پیاده سازی آن، با توجه به محل اجرا و نوع مصالح مورد نظر متفاوت است و انتخاب زاویه ی شیب سقف، از جمله مسائلی است که باید به صورت کاملا دقیق و حرفه ای به ان پرداخته شود. با توجه به این که درصد شیب در زیبایی نمای ساختمان بسیار موثر است، باید در نظر داشت که نوع پوشش انتخابی ما محدودیتی برای طراحی شیب مورد نظرمان ایجاد نکند. مثلا تایل های سفالی را نمی توان بر روی سقف های شیبدار با شیب کمتر از ۴۰ درجه نصب کرد.

نکات لازم در اجرای استاندارد سقف شیبدار

طول اضلاع تشکیل دهنده‌ی این سبک سقف شیبدار یکسان بوده و در تمامی جهان گسترده شده است. این بخش‌ها در قسمت فوقانی ساختمان به یکدیگر متصل می شوند تا تاج سقف را شکل دهند. به گزارش این سایت مدرن هماهنگ با تکنیک‌های به روز دکوراسیون و طراحی خارجی و داخلی ساختمان بوده و بسیار در ساختمان‌های ویلایی کاربرد دارد. عمرطولانی و دوام مهمترین عواملی هستند که صاحبان خانه‌ها هنگام انتخاب سقف درنظر می‌گیرند.

انواع سقف شیروانی فلزی

اگر بخواهید از سفال برای سقف شیروانی استفاده کنید دستتان بسیار باز است و می توان طیف های مختلفی از قهوه ای، آجری و خاکستری را بر اساس نوع نما ساختمان خود انتخاب کنید. سپس برای نصب سقف شیروانی, بلندترین دهنه مورد نیاز سقف را با توجه به نوع سقف شیبدار میسازیم و در محل مورد نظر قرار میدهیم. مرحله نصب آبرو از این جهت نیاز به دقت بالایی دارد که شما باید بتوانید سطح شیروانی را به آبرو متصل نمایید و سپس آب را به خوبی روی زمین هدایت کنید. سقف شیروانی با تایل بتنی به پوششی از جنس بتن گفته می شود که برای حفاظت از سقف های شیبدار و شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد. روف تایل با دستگاه اتوماتیک تحت حرارت بالا با فشار زیاد تولید می شود و دارای ترکیبی با ماده غالب ماسه و پودرهای رنگی مخصوصی می باشد. یکی از نکات مهمی که در هنگام انتخاب سقف شیروانی باید به آن توجه داشت، توجه به موقعیت آب و هوایی منطقه برای انتخاب صحیح می باشد. هر یک از متریال به کاررفته در ساخت سقف شیروانی ویژگی های منحصربفرد خود را دارد و باید در مکان صحیح مورد استفاده قرار گیرند.

اجرای سقف شیروانی چگونه است؟

عمدتاً در هنگام نصب اینکار به صورت مستقیم به وسیله پیچ های سرمتهصورت میگیرد. اینکار باعث میشود که ورق متناسب با پیچ سوراخ شده و همچنین باعث سهولت در نصب و آببندی سقف میشود. ویسمنت از پشیگامان عرصه تولید سمنت برد ( ورق سیمانی ) در ایران است که فعالیت خود را از سال 1370 آغاز نموده است. استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در فرآیند ساخت فایبر سمنت برد https://gharpedia.com/blog/pitched-roof/ و نیز رعایت استانداردهای جهانی، همواره از اصلی‌ترین نکات مورد توجه این مجموعه به شمار می‌آید. این محصول نتیجه سال‌ها تحقیق در زمینه ساخت سمنت برد عاری از الیاف آزبست بوده که با جایگزین نمودن الیاف طبیعی سلولز و مصنوعی پلی وینیل الکل تولید شده است. سرانجام، ورق‌های سقف الیاف سیمان بسیار با دوام هستند که برای بسیاری از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

هزینه نیست

اگر طراحان و کارشناسان نصب، موارد ایمنی را رعایت کنند چنین معایبی ایجاد نخواهد شد. توصیه می کنیم اگر قصد دارید با سقف های شیروانی به زیبایی خانه تان کمک کنید، از افراد متخصص این کار کمک بگیرید. آترین سازه با طراحان و کارشناسان خبره، طبق آیین نامه های موجود تمام موارد ایمنی را به درستی رعایت می کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل به رفع آن می پردازند. دکرا یک نوع ورق سقفی می باشدکه از فولاد گالوانیزه ساخته شده و وزن بسیار پایین و استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد به همین دلیل مورد توجه پیمانکاران بسیاری از کشورها مخصوصا ایران واقع شده است. مواد اولیه پوشش سقف شینگل قیر پلیمری میباشد و سطح بالایی آن را از گرانول معدنی; همچنین سایز متوسط برای عرض آن 35 سانتی متر و طول 1متر هست که با یک شبکه شیشه ای مات به هم استحکام داده شده و طرح ها و رنگ های مختلفی دارد. استفاده از پنل های خورشیدی برای سقف شیروانی پنل خورشیدی در اصل دستور جایگزین کردن این پنل ها با دیگر مصالح را دارند. انتخاب نوع متریال مصرفی جهت سقف شیروانی نیز قبل از اجرا به لحاظ سیستم شیب بندی و عمر پروژه بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود. دلیل روشی که شرکت ویلانما در جهت اجرای سقف شیروانی اتخاذ کرده است به این صورت است که کارفرما قبل از هر اقدامی با مشاوره و تحقیق درست، ابتدا نوع متریال را مشخص کند و سپس طراحی سه بعدی صورت پذیرد. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، امروزه از انواع مختلف سقف شیروانی استفاده می‌شود که یکی از محبوب‌ترین آنها، سقف شیبدار فلزی است. که این امر هزینه ی آن ها را نسبت به قبل مقرون به صرفه تر می نماید. با این تفاسیر مراحل اجرای سقف شیبدار را به صورت کلی مراحل یکسانی دارد را نام برده و به صورت مختصر توضیح خواهیم داد. در ادامه ی این مطلب با همدیگر به بررسی مراحل اجرای سقف شیبدار میپردازیم. پشم شیشه علاوه بر مصرف در ساختمان و سقف شیبدار برای عایق کاری انواع دستگاه ،لوله ، مخزن ، موتورخانه و... آردواز جزء اولین محصولات پوشش سقف شیبدار است که از پیش رنگ شده نیست و تدائی گر رنگ بتن است و قابلیت رنگ پذیری نیز دارد. ورق آندوویلا و آندولین با ویژگی‌هایی مثل سازگار بودن با محیط زیست و مقاوم در برابر نفوذ رطوبت از نوین ترین سبک‌های سقف شیروانی برای ساختمان‌های مختلف می‌باشند. کاربرد این نوع سقف شیروانی برای منزل علاوه بر کاهش هزینه ترمیم و تعویض سریع با محیط زیست سازگار است.

سقف شیروانی و شیبدار

تنوع در جنس شیروانی فلزی، باعث شده تا خریداران انتخاب‌های بیشتر و با قیمت‌های مختلفی داشته باشند. قیر پلیمری از مواد اولیه پوشش سقف شینگل می باشد و سطح بالایی از https://www.re-thinkingthefuture.com/designing-for-typologies/a6304-20-modern-residences-with-sloping-roofs/ آن را گرانول معدنی. همچنین سایز متوسط برای عرض آن 35 سانتی متر و طول 1متر هست که با یک شبکه شیشه ای مات به هم استحکام داده شده و طرح ها و رنگ های مختلفی دارد. سقف های شیب دار دوطرفه به طور معمول دوام بیشتری نسبت به سقف های تخت دارند و احتمالاً دوام بیشتری دارند. (توانایی سقف شیبدار برای از بین بردن سریع باران و برف از بالای ساختمان شما دلیل اصلی این امر است.) آب می تواند به سقف و ساختمان بسیار آسیب برساند ، بنابراین جابجایی سریع آن یکی از ملفه های اصلی طول عمر است . در نتیجه دوام ، سقف شیب دار نسبت به سقف شیب کم به نگهداری کمتری نیاز دارد. اما قیمت در اجرای سقف شیروانی هزینه بالایی دارند و شکنندگی زیادی دارد اما گزینه مناسبی است از نظر زیبایی و جذابیت و اکثر مردم این نوع از سقف های شیروانی را بیشتر می پسندند. برای داشتن سقف شیروانی سبک بهترین گزینه ورق های شیروانی UPVC میباشند که بسیار بصرفه هستند از نظر قیمت مقاومت در برابر ضربه بالایی دارند اما بهتر اس این ورق برای پوشش سقف پارکینگ یا شیروانی سبکی که کمتر حائز اهیمت هستند استفاده شوند. همچنین میتوانید از این ورق برای پوشش سقف سوله نیز استفاده کنید.چون این نوع پوشش به سقف شیروانی سبک معروف هستند و نیازی به زیر سازی سنگین یا عایق توری و پشم شیشه ندارند. همراه هر گيره يك عدد مهره شش گوش، يك عدد واشر فلزي و يك عدد واشر قيري به كار برده مي‌شود. در خط‌الرأسها و محل برخورد دو شيب، معمولاً يك عدد تيزه مناسب قرار داده مي‌شود. ورقهاي و موج سيمان ـ پنبه نسوز را به طريق برش گوشه‌ها نصب مي‌نمايند.
آخرین مطالب