عدم قطعیت نوع Omicron

[ad_1] اولین مورد نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام Omicron که با نام B.1.1.529 نیز شناخته می شود، در این ماه د

توسط NEWSWORLDS در 10 آذر 1400
[ad_1]

اولین مورد نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام Omicron که با نام B.1.1.529 نیز شناخته می شود، در این ماه در آفریقای جنوبی کشف شد. همین چند هفته پیش، آفریقای جنوبی، جایی که بیشتر موارد عفونت Omicron در آن یافت شد، حدود سیصد مورد ابتلا به ویروس کرونا در روز را گزارش کرد - یکی از پایین ترین میانگین های همه گیر. از آن زمان تاکنون، موارد افزایش یافته است. تقریباً پنج هزار نفر از آفریقای جنوبی در حال حاضر به طور میانگین هر روز تست ویروس را مثبت می‌کنند، درصد آزمایش‌های مثبت در این کشور تقریباً پنج برابر شده است و تعداد کووید بستری شدن در بیمارستان در استان گوتنگ، جایی که نوع آن برای اولین بار شناسایی شد، تقریباً چهار برابر شده است. هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این جهش به دلیل Omicron است، اما شواهد اولیه نشان می دهد که این پرش نقش داشته است. هفته گذشته، تنها یک روز پس از اعلام حضور مقامات آفریقای جنوبی، سازمان بهداشت جهانی Omicron را پنجمین "گزینه نگرانی" اعلام کرد. تاکنون در همه‌گیری، این سریع‌ترین حرکت سازمان بهداشت جهانی از کشف به طبقه‌بندی است.

WHO نگرانی هایی را عمدتاً بر اساس تغییرات ژنتیکی متعدد و نگران کننده در این گونه مطرح کرده است. Omicron دارای حدود پنجاه جهش - بسیار بیشتر از دلتا - از جمله حدود 30 پروتئین اسپایک خود است که ویروس از آن برای ورود به سلول ها استفاده می کند. (در مقابل، دلتا تنها ده جهش سنبله منحصر به فرد دارد.) برخی از این جهش ها قبلا در انواع دیگر شناسایی شده اند و با افزایش انتقال و اجتناب ایمنی مرتبط هستند. اما حداقل بیست و شش مورد منحصر به فرد Omicron هستند - آنها قبلاً هرگز دیده نشده اند - و ما نمی دانیم آنها چه می کنند. به یک معنا، Omicron تازه کار امیدوارکننده ویروس است: تعدادی ویژگی قابل توجه روی کاغذ دارد. باید دید که آیا او تبدیل به مخوف ترین بازیکن در همه گیری خواهد شد یا خیر.

با هر نسخه جدید ویروس کرونا، ما می خواهیم سه سوال اصلی را درک کنیم: آیا قابل حمل تر است؟ آیا باعث بیماری جدی تری می شود؟ و آیا می تواند سیستم ایمنی بدن ما را دور بزند؟ اغلب بین کشف یک نوع جدید و لحظه ای که درک روشنی از اهمیت اپیدمیولوژیک آن داریم، تاخیر وجود دارد. Omicron نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما هنوز نمی دانیم که این نوع در هر یک از این حوزه ها چگونه ارائه می شود. با توجه به گسترش سریع آن در آفریقای جنوبی - و این واقعیت که جهش با دلتا مشترک است - Omicron احتمالاً بسیار مسری است. اما گزینه های جدید به طور کلی بیماری تنبیهی بیشتری ایجاد نکردند. در Omicron، شواهد حکایتی اولیه نشان داد که بسیاری از عفونت‌ها خفیف بودند و موارد شدید عمدتاً افراد واکسینه نشده را تحت تأثیر قرار می‌دادند. (از هر چهار آفریقای جنوبی فقط یک نفر به طور کامل واکسینه شده است.)

سوال سوم - که آیا Omicron باعث عفونت مجدد و موارد پیشرفت بیشتر می شود - نیز برای گفتن خیلی زود است. اما جای نگرانی وجود دارد. کووید واکسن ها بر اساس پروتئین خار در سویه اصلی ویروس در ووهان ساخته شده اند. آنها از مدل او برای آماده کردن سیستم ایمنی بدن ما برای تهاجم ویروس کرونا استفاده می کنند. فراوانی جهش‌ها در پروتئین خار Omicron نشان می‌دهد که این نوع می‌تواند واکسن‌های فعلی ما را به میزان قابل‌توجهی کمتر موثر کند. از سوی دیگر، مشخص نیست که چگونه جهش‌های Omicron برای تغییر توانایی آن برای فرار از ایمنی ترکیب می‌شوند. اثر هر جهش تا حدی به سایر جهش های موجود بستگی دارد. گاهی اوقات ویروس ها برای افزودن ویروس های جدید هزینه ای می پردازند. شما می توانید یک تیم بسکتبال پر از ستاره ها را تشکیل دهید، اما درگیری بین دو بازیکن برتر همچنان می تواند شانس او ​​را کاهش دهد. دانشمندان در حال بررسی هستند که چگونه خون افراد ایمن شده به طور موثر Omicron را در آزمایشگاه خنثی می کند. مطالعات واقعی در مورد اثربخشی واکسن در برابر نوع جدید نیز در حال انجام است. در هفته های آتی در مورد نحوه رفتار آن بیشتر خواهیم دانست.

بسیاری از رهبران سیاسی منتظر اقدام نیستند. بلافاصله پس از اعلامیه سازمان جهانی بهداشت، طرفین برای اعمال محدودیت های مسافرتی عجله کردند. ژاپن، اسرائیل و مراکش همه بازدیدکنندگان خارجی را ممنوع کرده اند. ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی سفر از آفریقای جنوبی و سایر کشورهای منطقه را محدود کرده اند که می تواند چالش های اقتصادی این قاره را پیچیده کند. آفریقای جنوبی به دلیل کشف و گزارش به موقع گزینه جدید قابل ستایش است، اما هوشیاری و شفافیت آن هزینه دارد. لیندیو سیسولو، وزیر گردشگری آفریقای جنوبی گفت: «شاید توانایی دانشمندان ما در ردیابی برخی از این گزینه‌ها بزرگترین نقطه ضعف ما باشد. ما خود را به خاطر کاری که انجام می دهیم مجازات می کنیم.» برای تشویق سایر کشورها به برداشتن گامی رو به جلو در آینده، واکنش جهانی باید شامل حمایت و منابع برای آفریقای جنوبی باشد که در تلاش برای کنترل شیوع خود است.

محدودیت های سفر ممکن است به طور موقت گسترش Omicron را کاهش دهد، اما اکنون رایگان است. این گزینه حداقل در نوزده کشور از جمله پرتغال، اسرائیل، کانادا و استرالیا یافت شده است. تقریباً مطمئناً در حال حاضر در ایالات متحده است. آنتونی فائوچی، بهترین کارشناس بیماری‌های عفونی کشور گفت: «ممکن نیست این عفونت در خارج از کشور بماند. بار، در روز جمعه. سوال این است: آیا می توانید سرعت آن را کاهش دهید؟ رویکرد جامع باید شامل تقویت زیرساخت ملی آزمایش و پایش ژنومی باشد. ارائه دسترسی سریع به جدید کووید قرص؛ و ما تمام تلاش خود را برای افزایش درصد واکسیناسیون و واکسن های تقویتی انجام می دهیم. جاری کووید احتمالاً واکسن‌ها مانند همه گزینه‌های قبلی، در برابر Omicron محافظت می‌کنند. با این حال، در صورت کاهش قابل توجه در اثربخشی آنها، فایزر و مدرنا در حال تهیه فرمولاسیون های مخصوص Omicron هستند. سازمان غذا و دارو نشان داده است که فقط به آزمایشات ایمنی و ایمنی زایی جزئی نیاز دارد تا امکان تقویت کننده ها در برابر انواع جدید فراهم شود. در این مرحله از بیماری همه گیر، ما می دانیم که چگونه بازی کنیم.

به نظر می رسد ظهور Omicron فصل دیگری از تاریخ ویروسی را نشان می دهد: نوع جدیدی از راه رسیده است و تهدید می کند که دوباره تعادل شکننده ما را به هم بزند. اما از منظر دیگر، کمی تغییر کرده است. با وجود ناشناخته های زیادی که پیرامون Omicron می چرخد، دو چیز قبل از کشف آن درست بود و در ماه های آینده نیز صادق خواهند بود. اولین مورد این است که مانند همه انواع ویروس کرونا، Omicron بر جمعیت های مختلف تأثیر متفاوتی خواهد داشت. در یک سناریوی محتمل، کشورهایی که سطح بالایی از ایمن سازی را دارند تا زمانی که این گزینه در جریان باشد، به اندازه کافی محافظت خواهند شد. کسانی که دیوار دلتا را ساخته اند، متوجه خواهند شد که Omicron را نیز دور نگه می دارد. این امر به ویژه در کشورهایی که میزان واکسیناسیون بالایی در میان سالمندان و سایر افراد در معرض خطر بیماری جدی دارند، صادق است. کووید-19. در همین حال، کشورهای کم درآمد - که در آن تنها شش درصد از مردم حتی یک دوز دریافت کرده اند کووید واکسن - ممکن است با جهش های ویرانگر روبرو شود زیرا Omicron و Delta جمعیت را از هم جدا می کنند. (ایالات متحده، با وجود تمام ثروتش، در یک وضعیت متوسط ​​باقی مانده است: چهل درصد آمریکایی ها به طور کامل واکسینه نشده اند، چه رسد به اینکه یک واکسن اضافی داده شود.)

دومین حقیقت اجتناب‌ناپذیر این است که ما باید تلاش‌های خود را برای مصونیت‌سازی جهان افزایش دهیم. هر گونه اصلی ویروس کرونا - آلفا، بتا، گاما، دلتا و اکنون Omicron - در کشوری با شیوع گسترده ویروس ظاهر شده است. مهم‌ترین قدمی که می‌توانیم برای محافظت از خود در برابر این گزینه و گزینه‌های آینده برداریم، واکسینه کردن هر چه بیشتر مردم، هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان است. در یک نشست مطبوعاتی روز دوشنبه، رئیس جمهور به ملت گفت که Omicron "مایه نگرانی است، نه دلیلی برای وحشت." حق با اوست، اگرچه «نگرانی» ممکن است کلمه درستی نباشد. مهمتر از همه، این دلیلی برای عمل است.


بیشتر در مورد کرونا


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن