یک فیلسوف سیاسی برای دموکرات ها قابل اعتماد است

[ad_1] مشکل دموکرات ها چیست؟ در یک سطح، پاسخ ساده است. رای دهندگان با مدارک بالاتر به طور فزاینده ای در کنا

توسط NEWSWORLDS در 26 آذر 1400
[ad_1]

مشکل دموکرات ها چیست؟ در یک سطح، پاسخ ساده است. رای دهندگان با مدارک بالاتر به طور فزاینده ای در کنار حزب قرار می گیرند، در حالی که آنهایی که دیپلم ندارند به جمهوری خواهان روی می آورند و افراد در دسته دوم بیشتر از دسته اول هستند: از هر پنج رأی دهنده در انتخابات ریاست جمهوری 2020 حدود دو نفر از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. . دورنمای حزب در دوره موقت روشن به نظر نمی رسد و همه کسانی که در سیاست دموکراتیک دخیل هستند از مقامات منتخب حزب می خواهند که کاری در این زمینه انجام دهند. این وضعیت کمی خنده دار ایجاد کرد که در آن گروهی از افراد بسیار واجد شرایط فوراً به یکدیگر دستور می دادند که چگونه با کسانی که این کار را نمی کردند صحبت کنند.

در توییتر، مروجین خودخوانده - مشاوران سیاسی و روزنامه نگارانی که نگران این روندها هستند - می گویند مشکل می تواند سیاست باشد: دموکرات ها باید نفوذ نخبگان فعال خود را متزلزل کنند و از صحبت در مورد موضوعاتی که احتمالاً شغل را بترسانند - رای دهندگان طبقه، دست بردارند. مانند آزادسازی سیاست مهاجرت و آزادی پلیس. برای بسیاری، سرنوشت حزب به شخصیت زمینی چند بازماندگان ایالت سرخ بستگی دارد - جو مانچین در ویرجینیای غربی، جان تستر در مونتانا - گویی تنها چیزی که مرکز را از نابودی کامل حفظ می‌کند، مانند یک دموکرات مونتانا است. او هفته گذشته در توصیف تستر به من گفت: "کشاورزی با نوک صاف با سه انگشت." نامزدهای مختلف را انتخاب کنید، دموکرات ها به رهبران خود می گویند و چیزهای مختلفی می گویند. جمهوری خواهان با تمام وجود بر سر نامزدهای خود فریاد می زنند، انگار که باکی آمریکا در اوهایو هستند. دموکرات ها فریاد می زنند که در آنها

اما طرز تفکر دیگری وجود دارد که در آن مشکل دموکرات‌ها عمیق‌تر از موضع‌گیری سیاسی است، به این سؤال که چه کسی و چرا جلوتر است. طرفدار اصلی این دیدگاه مایکل سندل، فیلسوف سیاسی و استاد دانشگاه هاروارد است. سندل که در اواخر دهه شصت زندگی خود است، ابتدا به عنوان منتقد جان رالز اثری از خود بر جای گذاشت، اما مدت هاست که با مخاطبان غیرحرفه ای نیز درگیر بوده است، تا حدی با تدریس یک دوره افسانه ای هاروارد به نام عدالت، که در سال 2016 اقتباس شد. به عنوان یک سریال در رادیو بی بی سی 4. از آنجایی که جهانی شدن درخشش اولیه خود را از دست داده و باعث نارضایتی شده است، سندل در کتاب What Money Can't Buy: The Moral Frontiers of Markets استدلال می کند که بازارها تصمیم گیری مدنی را غصب کرده اند و تصمیماتی که باید رها شوند. به شهروندان دموکراتیک به اشتباه به کارشناسان اقتصادی منتقل شده است. این طرز تفکر او را به چهره ای مورد علاقه تبدیل کرد - وقتی در سئول در سال 2012 سخنرانی کرد، در مقابل پانزده هزار مخاطب بود.

در آستانه انتخاب جو بایدن، سندل در کتابی با عنوان استبداد شایستگی استدلال کرد که ظهور پوپولیسم استبدادی در ایالات متحده از طریق آلمان تا چین با اشتباه گرفتن موفقیت با شایستگی ممکن شد. سندل استدلال می کند که نخبگان به این باور رسیده اند که اگر به جلو حرکت می کنند، به دلیل استعداد و سخت کوشی است. این باعث شد که طبقه کارگر این تصور را ایجاد کند که اگر جلو نیایند، دلشان برای این چیزها تنگ خواهد شد. تمام صحبت‌های تشویق‌کننده در مورد پرورش فرصت‌ها و استعدادها در سیستمی که واقعاً فرصت‌ها را فراهم نمی‌کند، دستورالعملی برای بیگانگی طبقه کارگر بود. سندل می نویسد که اغلب از او می پرسند که چگونه دانش آموزانش در چهل و یک سال در هاروارد تغییر کرده اند و او نمی تواند مدلی دائمی به جز یکی بیابد: "از دهه 1990 و تا به امروز، بیشتر و بیشتر و بیشتر از به نظر می رسد دانش آموزان من جذب این باور شده اند که موفقیت آنها کار خودشان است، محصول تلاش خودشان است، چیزی که به دست آورده اند.» سندل گفت که این پیشرفت ریشه دوانده است، حتی زمانی که تحقیقات نشان می دهد که هاروارد تعداد دانشجویان با یک درصد اقتصادی بالا از پنجاه درصد پایین تر است.

سندل در کتاب خود استدلال می کند که استبداد شایستگی در دو جهت به طور همزمان عمل می کند. «در میان کسانی که در صدر قرار می گیرند، باعث اضطراب، ناتوانی کمال گرایی و تکبر شایسته سالارانه می شود که تلاش می کند عزت نفس شکننده را پنهان کند. در میان کسانی که او به جا می گذارد، این حس شکست روحی را تحمیل می کند، حتی تحقیرکننده.» این یک طرح روانشناختی بدی از دو قبیله سیاسی در حال حاضر نیست. اگرچه دموکرات‌ها اکنون باراک اوباما را یک سیاستمدار برجسته و هیلاری کلینتون را سیاستمداری عمیقاً اشتباه می‌بینند، سندل می‌نویسد که آنها یک استراتژی ارتباطی اساسی مشترک داشتند - مخالفت با سیاست‌های «هوشمندانه» خود با سیاست‌های «احمقانه» مخالفانشان. او در کتاب The Tyranny of Merit گزارشی جمع آوری کرد: در دوران ریاست جمهوری خود، اوباما بیش از نهصد بار سیاست های خود را «هوشمندانه» خواند.

در میان خوانندگان علاقه مند کتاب استبداد شایستگی، یک سیاستمدار آلمانی به نام اولاف شولز، وکیل سابق استخدامی بود که به تازگی در پاییز 2020 به عنوان نامزد حزب سوسیال دموکرات به جای آنگلا مرکل انتخاب شد. در دسامبر گذشته، شولز و سندل گفتگوی عمومی برگزار کردند که طی آن ساندل به طور همزمان به آلمانی ترجمه شد. سندل زمانی که هفته گذشته ملاقات کردیم به من گفت: «او عمیقاً با موضوعات کتاب آشنا بود و با موضوعات کتاب همدردی می کرد. به نظر می‌رسد اولاف شولز تشخیص را بلعیده و با نسخه‌ای که از آن به دست می‌آید، یعنی تغییر شرایط گفتمان عمومی از لفاظی بلندمرتبه - "تو می‌توانی اگر تلاش کنی" - به شأن و منزلت آن را قبول کرده است. ایده‌ی بلاغی که سندل به شولز ارائه کرد ساده بود: احترام.

سوسیال دموکرات های آلمان که به طور سنتی اصلی ترین حزب چپ میانه در این کشور هستند، در انتخابات 2021 در موقعیت مشخصی قرار نداشتند. در انتخابات اروپا در سال 2019، آنها با تنها 15 درصد آرا، پس از مرکل راست میانه سوم شدند. و سبزهای جناح چپ، و درست جلوتر از راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) بودند که ظهورش به دنبال ترامپ بود و دموکرات‌های مسیحی را به سمت راست متمایل کرد. شولز به جناح میانه‌روی حزبش تعلق داشت و انرژی، مانند ایالات متحده، به عنوان سبزها در چپ شناخته می‌شد. با این حال، شولز PSD را از پانزده درصد در سال 2019 به بیست و پنج درصد در روز انتخابات در سپتامبر افزایش داد و او را به یکی از اعضای مرکزی ائتلاف حاکم شامل سبزها تبدیل کرد. دالیا مارین، استاد اقتصاد بین‌الملل در دانشگاه مونیخ، در ستونی پرسید: «چگونه شولز به این شگفتی انتخاباتی رسید؟» یک اشاره جزئی را می توان در شعارهای واضح کمپین SPD یافت:سیاست اجتماعی برای شما"("سیاست اجتماعی برای شما") و"احترام به شما("احترام برای شما") "در سطح جهان، چپ میانه مرده به نظر می رسید، یک نهاد ثابت که در برابر آن جنبش های سیاسی پویاتر پیشروی می کردند. شاید الان بارقه‌ای از فرصت وجود داشت. که در بار یکی از مشاوران نزدیک شولز نقل می کند: «همه ما را زیر نظر دارند. . . . اگر کارها را درست انجام دهیم، شانس واقعی داریم."

پنجشنبه گذشته، درست پس از روی کار آمدن شولز به عنوان صدراعظم، به سندل در زوم رفتم تا ببینم او چه شباهت هایی بین سمت های شولز و بایدن می بیند. سندل رفتار کمی رسمی، پیشانی بلند و چشمان آبی مضطرب دارد و در حین پرسیدن سوالات به بهترین شکلی که می توانستم بحث کنم، یادداشت برداری می کرد. این ژست من را به یاد داستانی می‌اندازد که سندل گاهی می‌گوید که چگونه در سال 1971، زمانی که رئیس جناح چپ دبیرستان پالیزید در لس‌آنجلس بود، سندل رونالد ریگان، فرماندار وقت ایالت را به مناظره دعوت کرد. ریگان پذیرفت، سوار لیموزین شد و تماشاگران را مجذوب خود کرد.

سندل بیش از هر لیبرال دیگری که اخیرا شنیده بودم، نسبت به وضعیت اسفناک دموکرات ها خوش بین بود، شاید به این دلیل که بایدن را یک همراه می دید. سندل گفت: «او به نوعی اولین پسا شایسته سالار، یک دموکرات پست نئولیبرال از قبل از ریگان است. او گفت که تا حدی این یک موضوع تجربه شخصی است - او گفت بایدن اولین رئیس جمهور در طول سی و دو سال بدون مدرک Ivy League بود - اما این یک جهت گیری سیاسی نیز بود: "شعار دموکراتیک استاندارد برای "اگر شما می‌توانید به کالج بروید، می‌توانید تا جایی که تلاش‌ها و استعدادهایتان می‌تواند شما را ببرد.» بایدن این را نمی‌گوید. در ضمن، برنی سندرز هم همینطور. اگر احزاب چپ میانه ارتباط خود را با سنت قرن بیستمی که «شأن کار» را تجلیل می‌کند، از دست داده‌اند، به گفته سندل، شولز و بایدن در یک ویژگی مفید مشترک هستند: «به‌نظر می‌رسد که هر یک از آنها گوش‌هایی برای این کار داشته‌اند. این بعد گمشده سیاست.»

سیاست فراتر از مرزهای بین المللی در دهه 1990 با نسل نئولیبرال کلینتون-بلر و سپس دوباره در دهه 1920 با گروه پوپولیست های اقتدارگرا ترامپ-بولسونارو قافیه می شود. سندل همچنین انتخاب شولز و بایدن را "دو تغییر عمده در فضای سیاسی" می داند. یکی وجود یک برنامه سیاسی مترقی جاه طلبانه بود که می توانست توسط سیاستمداران ایدئولوژیک کمتری با کمک سبزها در آلمان و کمپین های سندرز در ایالات متحده اتخاذ شود. مورد دیگر «حذف شبح بدهی» بود که سیاست های دموکراتیک را برای یک نسل محدود کرد. سندل ادامه داد، بایدن تا حد زیادی واکنش همه‌گیری را تماشا کرده است، که "نزدیک به شش تریلیون دلار در سال تایید می‌کند"، جایی که حتی در زمان دولت اوباما، ایده شروع هر چیزی با "T" غیرممکن بود." (این شبح همچنین به محافظت از دولت‌های دموکراتیک در برابر تورمی که برخی از متحدان بایدن را آزار می‌دهد، کمک کرد).


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن