شاخص‌ها شما در بازوبند شنا فوق‌العاده

دوران طولانی مربیگری علی داناییفرد در تیم اصلی باشگاه تاج در اواخر سال ۱۳۴۸ به پایان رسید و او جای خود را به

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

دوران طولانی مربیگری علی داناییفرد در تیم اصلی باشگاه تاج در اواخر سال ۱۳۴۸ به پایان رسید و او جای خود را به زدراکو رایکوف داد. این دگرگونیها همزمان با شروع دوران تازهای از حیات باشگاه تاج بود و با توجه به سیر پیشرفت و تکامل فوتبال در ایران و آسیا (راهاندازی لیگ سراسری فوتبال در ایران و رقابتهای باشگاهی در آسیا) تاج پس از سه دهه رقابت با باشگاههای تهرانی برای نخستین بار پای به میدانهای کشوری و آسیایی میگذاشت. تا پایان مسابقه پا بر جا ماند و به این ترتیب تاج ایران به روند متوالی قهرمانی باشگاههای اسرائیل در آسیا پایان داد و جام را در خانه نگه داشت. تاج در سال ۱۳۴۲ با توجه به از دست دادن شمار زیادی از بازیکناناش از مسابقات جام حذفی انصراف داد. در این دوره و پس از گذشت ۶ سال از نزول تاج در فوتبال تهران، به مرور نسل تازهای از بازیکنان در این تیم روی کار آمدند که توانستند افتخارات فراوانی را برای باشگاه به دست آورند. زدراکو رایکوف که از ۱۳۴۷ به مدت دو سال سرمربی تیمهای ملی فوتبال جوانان و بزرگسالان ایران بود و به این دلیل، شناخت خوبی از بازیکنان تاج داشت، به عنوان مربی جایگزین داناییفرد شد.

برگزاری بازیها تا تیر ۱۳۵۰ ادامه یافت و تاج رایکوف که همچنان در اوج قرار داشت، با ۱۰ برد، چهار تساوی، و بدون شکست، جام قهرمانی مسابقات باشگاههای تهران را نیز از آن خود کرد. تاج در فینال بازیها رودرروی پاس تهران قرار گرفت. اما مسابقات آن سال بیش از هر چیز تحت تأثیر درگیری مجدد گردانندگان باشگاه شاهین و مسئولان فدراسیون فوتبال قرار داشت. پس از آن مسابقات و با رفتن مکری از فدراسیون فوتبال، فراهم نمودن مقدمات برگزاری لیگ باشگاهی در ایران بار دیگر به دست فراموشی سپرده شد و رقابتهای فوتبال قهرمانی کشور باز هم میان تیمهای برگزیدهٔ شهرهای مختلف برگزار گردید. در اواخر دههٔ ۱۳۳۰ مصطفی مکری در دورهٔ نخست صدارت خود در فدراسیون فوتبال ایران کوشید تا مقدمات برگزاری لیگ باشگاهی را در ایران فراهم کند. در این سال، نخستین دورهٔ لیگ فوتبال باشگاهی ایران توسط فدراسیون مصطفی مکری راهاندازی شد. طبق روایتی که مورد تأیید باشگاه شاهین است، حسین سرودی رئیس وقت فدراسیون فوتبال در درگیریهای روز بازی و لغو پروانه شاهین بیشترین نقش را داشتهاست. پس از این ماجرا، فدراسیون حکم محرومیت ۶ بازیکن شاهین و لغو پروانه این باشگاه به مدت دو سال را صادر کرد.

غلامحسین مظلومی در نیمهٔ نخست تاج را جلو انداخت اما حریف با گل اصغر شرفی بازی را برابر کرد. تیم جوانشدهٔ تاج در این بازی شروعی توفانی داشت و در نیمهٔ نخست با ۳ گل از حریف پیش افتاد. در نیمهٔ دوم سال ۱۳۵۰ دومین دورهٔ لیگ باشگاههای فوتبال ایران (جام منطقهای) همچون دورهٔ نخست با شرکت ۲۲ تیم در چهار منطقه برگزار شد. چهارمین دورهٔ مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا از ۱ فروردین ۱۳۵۰ در بانکوک آغاز شد و تیمها در گام نخست برای تعیین گروهبندی بازیها، یک دیدار مقدماتی برگزار کردند. صعود از مرحله مقدماتی جام منطقهای ایران. بدین ترتیب آخرین بازی رسمی باشگاه با نام تاج دیدار هفته دوازدهم جام تخت جمشید در برابر تراکتورسازی تبریز بود که در ورزشگاه امجدیه برگزار شد و با پیروزی ۱-۰ تاج و گلزنی پرویز مظلومی همراه بود. پرویز خسروانی مالک باشگاه تاج در ۱۳۴۷ با تأسیس سازمان ورزشی و فرهنگی تاج، این باشگاه و سایر تیمهای مجموعه تاج را وقف عام کرد.

حسین فرزامی، پرویز قلیچخانی و مهدی لواسانی بازیکنانی بودند که از تاج جدا شده و به تیم پاس تهران پیوستند. دور اول بازیها در ۴ منطقهٔ کرمان، رضائیه (ارومیه)، اصفهان و رشت برگزار شد و تیمهای اول و دوم هر منطقه به دور دوم مسابقات راه یافتند. ایران در گروه ۴ بازیها با تیمهای هلند، اسکاتلند و پرو همگروه بود و با دو شکست برابر هلند و پرو، و یک تساوی برابر اسکاتلند به کار خود پایان داد. در جریان دیدار شاهین و تهرانجوان، رئیس باشگاه شاهین نسبت به حضور یکی از بازیکنان حریف اعتراضیهای را به سرهنگ سرودی رئیس فدراسیون ارائه داد که با برخورد شدید عوامل فدراسیون در سکوهای امجدیه روبهرو شد. ↑ «پرونده سنگینترین شکستهای تاریخ باشگاه استقلال». حوادث و حاشیههای پیرامون این دیدار سبب شد تا سازمان تربیت بدنی در اطلاعیهای پروانهٔ باشگاه شاهین را از تاریخ سهشنبه ۲۰ تیر ۱۳۴۶ لغو نماید. محمود بیاتی که سالهای متمادی برای تاج به میدان رفته بود، پس از بازنشستگی، به کادر مربیگری باشگاه پیوست. چند دقیقه پس از این گل، بازی به جنجال کشیده شد و بازیکنان پرسپولیس بار دیگر به نشانهٔ اعتراض به داور زمین بازی را ترک کردند. This c ontent w as do᠎ne with t​he help of GSA C​on tent  Gene ra tor DEMO .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت بازوبند شنا بادی لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن