یک نقش کوچک در تاریخ: نیویورک شهرستان مردی در میان کسانی که کمک مرد زمین در ماه

نظرمایک Argento York Daily Recordبه روز رسانی 2:02 PM EST Dec 11, 2019در مارس 1967 تونی Shanko بود فقط از مدرس

توسط NEWSWORLDS در 5 مرداد 1399

نظر

در مارس 1967 تونی Shanko بود فقط از مدرسه به دست آورده و دو سال در رشته مهندسی هوا فضا از پنسیلوانیا و انستیتو فناوری و به دنبال کار.

او تا به حال سه ارائه می دهد حق کردن خفاش – یکی از بوئینگ در سیاتل یکی دیگر از وستینگهاوس در فیلادلفیا و یک سوم از Grumman هواپیما مهندسی در لانگ آیلند.

او در زمان کار با گرومن از آنجا که او گفت: آن را پرداخت بیشتر. آن را که ساده است.

او نمی دانست که در آن زمان که او را به بازی در یک نقش کوچک در یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر است. او یکی از هزاران نفر از مهندسین که به کمک قرار دادن یک مرد در ماه عضو اصلی geek squad, بچه ها شما می بینید در عکس های قدیمی پوشیدن پیراهن سفید و تیره روابط و کار یک خطکش ، آیا او را یک معامله بزرگ در مورد آن.

"من یک مهندس" Shanko باریک نرم-صحبت های مرد گفت: به تازگی در اتاق نشیمن خود را York شهرستان خانه. "من فقط یکی از این بچه ها. وجود دارد بسیاری از ما است."

او یکی از افراد نخبه در پشت یک میز'

Shanko رشد در نیروی دریایی ، او در اصل از ترنتون, N. J., اما خانواده نقل مکان کرد و کمی خود را به خدمت در انواع ظرفیت از رود آیلند به کلید غرب مستقر عمدتا در هواپیما حامل.

بیشتر: پایان یک دوره: افسانه شیرجه نوار شکسته پارو به حراج گذاشته شده

بیشتر: پس از نزدیک به 70 سال از یک مزرعه پسر از بهار, بیشه, کشته در کره جنوبی خواهد بود coming home

Shanko توسعه یک میل برای هواپیما در سن جوان است. او را به هوا نشان می دهد با خانواده اش. او در خواب در حال رشد به یک هوانورد نیروی دریایی در نظر گرفته اوج حمل و نقل هوایی هرم. "که کار نمی کند" او گفت که رویای.

او مورد مطالعه قرار مهندسی هوا فضا, امید به کار بر روی این هواپیما که او تا به حال یک بار از خواب پرواز. او که شانس در گرومن, کار در نهایت با تیم های که سیستم طراحی شده برای F-14 جنگنده EA-6B تمام آب و هوا بمب افکن و جت گلف استریم, در میان دیگران.

اما این پروژه بودند در پشت رایتر. زمانی که او پیوست و این شرکت برنامه های فضایی بود در نوسان کامل و گرومن نقش زیادی در آن یکی از 10 هوافضا پیمانکاران مسئول طراحی و ساخت قدرتمند ترین ماشین تا کنون ساخته شده توسط انسان, Saturn V موشک.

این شرکت تغییر نام داد گرومن هوافضا مسئول تهیه LEM های قمری, ماژول چمباتمه زدن دوک وار پا هنر و صنعت است که می تواند فضانوردان را به سطح ماه است.

و Shanko عضو یکی از تیم های مهندسین که مشغول به کار در LEM. او چیزی به نام "دادههای کاهش," او گفت: کار در صنعت سیستم های. هر سیستم در LEM تا به حال پشتیبان گیری و کسانی که پشتیبان گیری در حال حاضر به عنوان به خوبی به عنوان اصلی سیستم باید چیزی اشتباه است.

"آنچه که من انجام شده بود اثبات یکپارچگی LEM" او گفت:. "من یکی از نخبه مردم پشت یک میز."

در میان دیگر مهندسین او یک خاطره زنده از یک مهندس که مشغول به کار در یکی دیگر از تیم اختصاص داده شده به LEM این تیم که با ادرار جمع آوری و دفع سیستم خاص که مهندس بودن وظیفه طراحی آنچه شناخته شده به عنوان "ردهها کیسه."

مقدار قابل توجهی از مهندسی رفت و به طراحی سیستم است که اجازه فضانوردان به اخراج مایع زباله در گرانش صفر. (این مهم سیستم با توجه به این که این امر می تواند غیر ممکن است برای آن را نگه دارید که طولانی است. هیچ ایستگاه های گاز به توقف در در راه و داشتن یک محیط کار است که در آن ادرار شناور از طریق محفظه خواهد بود ناسازگار به انجام وظایف لازم برای فرود بر روی ماه.)

خیلی از Shanko کار انجام شد با کاغذ و یک مداد انجام محاسبات با یک خطکش ، ("من هنوز هم من حکومت اسلاید," او گفت:.) برخی از سنگین عدد خرد به کار گرفته شد توسط IBM 360 و کامپیوتر و یک سیستم پردازنده مرکزی است که در آن روز در میان قدرتمند ترین کامپیوتر بر روی زمین است. (امروز گوشی شما در جیب خود حمل نمایی قدرتمند تر از IBM 360.)

او هرگز به دیدن LEM در فرد است. آن است که در آنچه شناخته شده به عنوان "اتاق تمیز" یک به شدت کنترل محیط زیست تهویه توسط یک سیستم است که فیلتر کردن گرد و غبار و میکروب ها. دسترسی به اتاق تمیز بود به شدت محدود است. شما فقط نمی تواند پاپ در و نگاهی به نتایج این عدد خرد.

در دسامبر سال 1968 او یک نگاه اجمالی از اتاق کنترل آپولو 8 اولین پرواز به مدار ماه است. او و یکی دیگر از مهندس فقط راه می رفت به اتاق به تماشای. "آنها متوجه ما وجود دارد و به ما گفت به ترک" او به یاد می آورد.

در حالی که کار در گرومن او اجاره یک اتاق در نزدیکی یک خانه شبانه روزی و که بود که در آن او را دیدم که میوه ها از کار خود را به اوج رسیدن با مرد پیاده روی در ماه 20 جولای 1969. او در آنجا با زن مهمانخانه دار و یکی دیگر از ساکنان یک مرد که مشغول به کار به عنوان یک متولی در گرومن.

"ما فقط نشستیم جلوی تلویزیون فقط افسون شده," او گفت:. "ما آمدیم که موفق شد. اما من فکر نمی کنم کسی تا به حال هر گونه شک و تردید."

آن را فقط غرور است که منجر به عدم شک. آن را دانستن است که هر سیستم و هر دانه هر جزئیات بود زحمت تست شده بارها و بارها. وجود دارد Shanko گفت: هیچ حاشیه خطا.

برخی از زمان پس از ماه فرود دو سه فضانوردان آپولو 11 بازدید گرومن برای یک مراسم. (Shanko گفت: اگر حافظه در خدمت نیل آرمسترانگ مراجعه نمی کند ترک وظیفه به خدمه اش آمپول مایکل کالینز و ادوین "" آلدرین.) "این باور نکردنی" Shanko گفت. "آن را به عنوان هیجان انگیز, اگر نه بیشتر, هیجان انگیز, از فرود بر روی ماه."

دوران سخت برای صنعت هوا و فضا

پس از کار بر روی LEM, Shanko منتقل شده بر روی پروژه های دیگر وابسته نیست و با فضای برنامه. در سپتامبر سال 1970 او گذاشته است. آن زمان سختی برای صنعت هوافضا. ناسا گذاشته 50000 نفر است که سال, او گفت:, و دیگر پیمانکاران از جمله گرومن به دنبال کت و شلوار. او مشغول به کار بود در درجه لیسانس خود را و تکمیل آن پس از گذاشته شدن.

او برای کار در این صنعت بود اما دشوار است. "شما تا به حال افراد با مدرک دکترا و کارشناسی ارشد در خارج وجود دارد به دنبال شغل," او گفت:.

او کار در تهویه مطبوع و تبرید صنعت در نهایت فرود در Borg-Warner در نیویورک سلف نیویورک بین المللی و جانسون کنترل در سال 1976.

در حال حاضر بازنشسته در 74 او شگفتی در این دستاورد که در آن او با بازی در یک نقش کوچک.

"این چیزی است که هرگز قبل از انجام یک مهندسی برای اولین بار به ارسال کسی به ماه و بازگشت," او گفت:. "این فقط باور نکردنی است."

به زودی خود را و به زودی-به-می شود-6 ساله و نوه در حال رفتن به سفر. نوه خود را نیز به نام تونی است که شیفته با آپولو ماموریت داشتن به تماشای یک فیلم مستند در مورد ماه فرود مانند دیگر کودکان و نوجوانان دیده بان "داستان اسباب بازی" و یا "مرد عنکبوتی."

و میراث کار بر روی برنامه های فضایی ممکن است ادامه یابد. نوه اش گفت: می خواهد به یک فضانورد.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن