کور به طرف دیگر: نقص از ما, ورزش مورد علاقه, فیلم,

در باز کردن صحنه "به یاد داشته باشید تیتان" بینندگان دیدن ماموران پلیس برخورد با اوباش از معترضان در الکساندری

توسط NEWSWORLDS در 13 تیر 1399

در باز کردن صحنه "به یاد داشته باشید تیتان" بینندگان دیدن ماموران پلیس برخورد با اوباش از معترضان در الکساندریا در زیر یک ضعف زیرنویس خواندن "جولای 1971." به بینندگان گفت: قتل یک نوجوان سیاه پوست به دست یک صاحب فروشگاه بدستآمده ناآرامی های سیاسی افزایش تنش بین ظاهر نژادپرست سفید افراد و دل شکسته, سوخت, سیاه جامعه است.

تقریبا 50 سال بعد نه بسیار تغییر کرده است (رول زیرنویس "ژوئیه سال 2020"): عدالت اجتماعی برای زندگی باقی می ماند و همیشه لازم است امروز به عنوان آن بود در آن زمان به عنوان سیاه و سفید زندگی ادامه به مقتول به سرقت رفته توسط خشونت بی معنی و غیر قابل توصیف عاملان. در عین حال نزدیک به نیم قرن بعد از آن بسیاری از ما لذت بردن از فیلم هایی مانند "به یاد داشته باشید تیتان" نه به این دلیل که ما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنش های اجتماعی در اوایل دهه 1970 اما از آنجا که آنها ما را به ما دبیرستان شکوه روز زمانی که مربیان را آتش یک "الهام بخش ورزشی فیلم" برای تکمیل بشقاب ماکارونی شب قبل از بازی حذفی. آنها باقی می ماند تنها بریدن از ورزش ما را ترک کرده اند به عنوان موج دوم COVID-19 تهدید بازگشت بسکتبال و هر سطح دو و میدانی در میان است.

و در حالی که من بیش از حد یک نقطه نرم برای این احساس خوب, underdogs-beat-the-شانس-برای-آمدن-کردن-در-بالا فیلم دلسردکننده تعداد نقص خدشه دار کردن این فیلم — سفید ناجی استعاره و اشتباهات و عواقب — باید اذعان کرد.

وجود دارد مقدار زیادی از ورزش ها فیلم ها وجود دارد که می شود و شده است, نقد خود را نژادی انجامد یا توطئه که انحراف از "فوق العاده داستان واقعی" که آنها بر اساس ("42," "Cool Runnings" و "بیس بال" به ذهن می آیند). در حالی که این لیست به هیچ وجه گسترده و چند فیلم در خدمت به ما یادآوری ورزش و نژادی و عدالت را در تقاطع و باید مورد بررسی بیشتر از نزدیک: کتاب سفید ناجی روایت از "سمت کور" این خوب نیت تقریبا وجود دارد به دنبال از طریق در "مک فارلند, ایالات متحده آمریکا" و deceivingly صاف نژادی ادغام الکساندریا را در سیستم آموزش و پرورش "به یاد داشته باشید تیتان است."

"The Blind Side"

"The Blind Side" در سال 2009 منتشر شد و فروش بیش از 300 میلیون دلار از حق دوخته شده است در میان "صفحه 5 از Cringeworthy سفید ناجی فیلم." بر اساس روایت سابق NFL مقابله با توهین آمیز مایکل Oher (با بازی Quinton Aaron) و الهام بخش سفر از بی خانمانی به NCAA همه آمریکایی و "سمت کور" طول می کشد آنچه را خود می سازد و آن که از Leigh Anne Tuohy, ساندرا بولاک ، سفید, ثروتمند از ممفیس تنسی Tuohy می بیند Oher سرگردان خیابان ها در یک تی شرت و شلوارک در یک هوای سرد و بارانی در شب و او به ارمغان می آورد بازگشت به خانه اش. او به زودی خود را قیم قانونی پس از تحقق Oher بود بی خانمان و او را فراهم می کند منابع — برای بهتر یا بدتر — به حضور در دانشگاه, بورسیه ورزشی.

آنچه که بیشتر نگران کننده در مورد این فیلم به Oher خود را و انزجار خود تجدید نظر از این حقیقت که belittles Oher را صلاحیت و اجازه می دهد تا Tuohy به سرقت نشان می دهد. به جای مرکز داستان در اطراف Oher مقاومتی تعدادی از خانواده ها که پرورش او را به عنوان او پیمایش از طریق دبیرستان و یا خود به خود انگیزه به منظور افزایش فوتبال خود را توانایی سازماندهی رسمی لیگ کامل با پلی آف بازی ها در محله خود را ، "سمت کور" با تمرکز این طرح در جای دیگر در دسترس نباشد. این فیلم به طور کامل اختراع Tuohy و Oher را آغاز و به تصویر می کشد Oher به عنوان Tuohy پروژه — مایکل یا بزرگ "مایک" به تصویر کشیده شده است به عنوان یک درمانده تقریبا بیسواد موضوع با کمی بگویم.

قاب از Tuohy دیدگاه ما او را "عمل خوب" pivot در اطراف "خطرات" او مایل به گرفتن اجازه estranged, سیاه, مرد به خانه اش رفت و آمد با مایکل به "دیگر شهر" به او خرید لباس از فروشگاه او را دوست دارد و ایستاده به او god-awful نژادپرستانه دوستان در مورد تصمیم خود را. Tuohy حتی اعتباری برای تبدیل او از یک نرم incompentent بازیکن فوتبال به لیگ برتر را با یک اصیل سخنرانی در مورد مایکل حفاظت از هم تیمی های خود را مانند آنها ،

"مردم به من نگاه, و آنها همه چیز را از من دور چون از یک فیلم. آنها واقعا دیدن مهارت و نوع بازیکن من هستم" Oher ESPN گفت: در سال 2015.

آیا من ذکر بولاک برنده جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک نقش پیشرو با استعداد بیش از سیاه و سفید بازیگر Gabourey Sidibe از Lee Daniels' "ارزش" مسلما به عنوان یک نتیجه از توجه رسانه ها و ستایش برای او نوظهور نقش بود که بر خلاف هر یک از نشاط شخصیت های رام-coms بولاک بهترین و شناخته شده برای قبل از به "سمت کور"? اوه.

این که آیا آن فیلم كليشه اي از شهرستان درونی سیاه افراد به عنوان بی خشونت آمیز معتادان به مواد مخدر خود را غیر قابل توضیح وسواس با "هند" با سر به لباس آن بی توجهی به گسترش Oher موفقیت هر دو در دانشگاه و NFL یا آن ناچیز تلاش برای حتی آدرس نژادپرستی در همه ، "سمت کور" است خودنمایی شخصی ناپاک توسط مدیر جان لی هنکاک در Oher که مطالبات بیشتری پنالتی از 15 متری و اتوماتیک برای اولین بار پایین.

"مک فارلند, ایالات متحده آمریکا"

کردن خفاش "مک فارلند, ایالات متحده" به نظر می رسد مانند یکی دیگر از قطعه ای از سفید ناجی سینما. کوین کاستنر ستاره به عنوان جیم سفید — که در واقع سفید — سابق فوتبال مربی که unwillfully به پایان می رسد تا در مکفارلاند دبیرستان در کالیفرنیا تنها به نوبه خود از هفت دره مرکزی فقیر مکزیکی farmworkers به ایالتی کالیفرنیا در مسابقات قهرمانی کشور تیم.

در حالی که داستان دنبال می کند روایت از یک فرد در آینده به بهبود زندگی nonwhite مردم که ممکن است در غیر این صورت ادامه unimproved دیزنی "مک فارلند, ایالات متحده آمریکا" كارش متفاوت از فیلم ها مانند "سمت کور" در تعدادی از موارد. اول سفید هر دو اذعان امتیاز خود و همچنین کلیشه ای قبلی مفروضات. او به رسمیت می شناسد که بچه ها در حال حاضر با استعداد و منظم به جای تبدیل آنها از "چیزی به چیزی" به عنوان مورد در بسیاری از ورزش ها کلاسیک.

"وجود دارد یک نوع امتیاز است که کسی مثل من طول می کشد برای اعطا" سفید اذعان می کند در این فیلم پس از پیوستن به او دونده برای زود خسته کننده صبح از چیدن در کلم زمینه است.

مدیر Niki Caro "مک فارلند, ایالات متحده آمریکا" نیز موفق چگونه آن را جشن مکفارلاند به عنوان یک جامعه نه تنها راه. به جای یک ثروتمند, سفید, شکل پرتاب پول در شهر "مشکلات" اعضای مکفارلاند بیا با هم به جمع آوری پول برای لباس ها و کفش های در حال اجرا را از طریق کارواش و enchilada فروش. بینندگان نیز دیدن جنبه های فرهنگی از اعضای جامعه در quinceanera آنها به زیبایی ترتیب برای سفید دختر جولی.

در حالی که "مک فارلند, ایالات متحده آمریکا" می کند به چالش سفید ناجی-esque داستان آن هنوز هم تا حد زیادی یک داستان در مورد جیم سفید, خود دونده. حتی ستاره اعضای تیم توماس والس (کارلوس Pratts) و دیوید دیاز (رافائل مارتینز) فقدان شخصیت فیلم به سختی دستکاری سطح خانه خود زندگی می کند و تاریخ خود را. بیننده احساس ترحم برای جولی بعد از او مجروح طول باند برخورد و در عین حال نمی یاد سرنوشت Javi عضو تیم ویکتور پونتس' عمو که چرخ به پشت آمبولانس پس از درد و رنج آنچه به نظر می رسد بسیار اسفبار تر زخم در همان صحنه است. در عوض ما دیدن سفید سرزنش او را به عنوان آمبولانس حرکت, فریاد,, "من به شما اعتماد با دختر من!"

اگر چه این فیلم قابل تحسین است تلاش برای به تصویر کشیدن یک داستان دلگرم کننده از یکی از کالیفرنیا فقیرترین مزرعه شهرهای "مک فارلند, ایالات متحده آمریکا" است به دور از کامل است.

"به یاد داشته باشید تیتان"

آخرین اما قطعا نه دست کم ما بازگشت به "به یاد داشته باشید تیتان است." نقد این فیلم از روی حیله و تزویر به عنوان آن به نظر می رسد برای برجسته کردن تنش نژادی در ویرجینیا و دیدن یک شهر از هر دو سیاه و سفید شهروندان بیا با هم در حمایت از آنها شکست نخورده دبیرستان, تیم فوتبال. دنزل واشنگتن ستاره به عنوان هرمان بون سر مربی T. C. Williams دبیرستان فوتبال تیم ملی که استخدام بیش از یک مربی در مدت کوتاهی پس از این مدرسه ترکیبی از قبلا تفکیک شده سیاه و سفید دبيرستان از این منطقه است. علاوه بر این شخصیت های سیاه دریافت مقدار زیادی از زمان روی صفحه نمایش — تا جایی که این فیلم به اشتباه ؟

که در آن "به یاد داشته باشید تیتان" اشتباه است شاید کمی زیرکانه تر است.

اگر یک روایت در درجه اول رخ می دهد تنها در باز و بسته شدن صحنه های داستان در نهایت گفت: از طریق چشم از شریل (Hayden Panettiere) دختر سفید مربی لایحه Yoast (Will Patton). تماشاگران شاهد بسیار از او تربیت — چه بیننده به عشق در مورد یک مربی 9-year-old daughter با نوارهای است که وسواس با فوتبال ؟ — و کمی از بون است. مخاطب می بیند مردان سیاه eyeing, سفید, دانش آموزان در روز اول یکپارچه دبیرستان اقدامات که تنها تداوم مشمئز کننده کلیشه که زنان قربانی خود را, جنس نر, سیاه پوست هستند.

خیلی دوست دارم که چگونه Tuohy دریافت اعتبار برای Oher استعداد در زمین فوتبال در "سمت کور," بون موفقیت است که به ظاهر تنها از طریق Yoast را قربانی. Yoast قربانی خود را به نقطه در ویرجینیا دبیرستان سالن از شهرت به اجازه بون نگه داشتن سر خود را مربیگری موقعیت حتی پس از Yoast داده شد یک فرصت برای آن را به عقب. Yoast می شود به بازی پلیس خوب در حالی که بون می شود نقش پلیس بد در اردوگاه. بون به تصویر کشیده است به عنوان ظالم و بی رحم او به عنوان امتداد بازیکنان خود را به پایان عقل در آماده سازی برای فصل. Yoast حتی موجب صرفه جویی در روز در شمال ویرجینیا منطقه ای مسابقات بازی توسط شخصا پرداختن به داوران تعصبات که در غیر این صورت باید هزینه تیتان بازی.

چه ممکن است این فیلم را بزرگترین نقص از همه است و آن عدم تلاش برای حفاری های عمیق به جنوب را تنش نژادی در طول زمان فیلم می گیرد. در حالی که ما یک نگاه اجمالی از فوق تظاهرات در برابر نژادی و بی عدالتی در جامعه, داستان باعث می شود آن را مانند به نظر می رسد این تیم که موفق ادغام در اردوگاه آن منجر به بی سابقه یک فصل جادویی, متحد, شهر, رهایی آن از آن ریشه نژاد پرستی. سیاه بازیکنان به نام میمون ها, مادر, جوک با بازیکنان رفتن تا آنجا که به درخواست, سیاه, بازیکنان اگر آنها حتی "یک" اما اولیه این اظهارات نژادپرستانه هستند و به سرعت هموار توسط تیم وحدت است.

واقع بینانه ترین تصویر از جمله تنش نژادی است که یک آجر شات از طریق یک پنجره بون خانه — اما آن را تبدیل به یک صحنه به سرعت به ظاهر براق و بیش فراموش شده است. هنوز بینندگان کافی در زمان روی صفحه نمایش از جامعه نشان همدردی سفید فلج بازیکن جری Bertier و خود را عزادار مادر زمانی که نژادپرستی فلج سیاه آمریکایی ها برای قرن ها. در حالی که این ممکن است مدل تاکید بر این تفاوت ها چه یک بچه جوان تماشای این فیلم در مورد مسابقه ؟ که مردان سیاه عشق آواز Marvin Gaye را "ain't No Mountain High Enough"?

واضح است که وجود ندارد هیچ فیلم — و در عین حال زرنگ و دانا به اندازه کافی به درستی ترکیب رنگ و ورزشی و در یک sportless زمان مشخص شده هنوز هم همیشه حاضر نژادی و بی عدالتی ما قطعا می تواند با استفاده از یک. در حالی که شما نباید احساس گناه به تماشای "The Blind Side" "مک فارلند, ایالات متحده آمریکا" و یا "به یاد داشته باشید تیتان" شما باید داشته باشیم. اذعان کجا و چگونه مورد علاقه خود را ،

Allie Coyne می نویسد: برای خرس بایت. او تماس بگیرید در [email protected].



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب