چه مدل های تلویزیون شهری وجود دارد؟

تلویزیون شهری یا نمایشگرهای شهری به تلویزیون‌های غول‌پیکر ال ای دی گفته می‌شود که در ابعاد مختل

توسط مدیر سایت در 3 تیر 1402

تلویزیون شهری یا نمایشگرهای شهری به تلویزیون‌های غول‌پیکر ال ای دی گفته می‌شود که در ابعاد مختلف در سطح شهر قابل رویت هستند. این نمایشگرها، به‌صورت آنلاین و کنترل توسط یک سیستم و اپراتور، یا آفلاین به‌صورت اتوماتیک قابل استفاده است. ساختار صفحه این تلویزیون‌ها از کنار هم قرار گرفتن چندین بلوک با ابعاد کوچک ساخته می‌شوند که به هر یک از بلوک‌ها، ماژول ال ای دی گفته می‌شود. خود ماژول ها نیز ابعاد و اندازه مختلفی دارند و متشکل از led  هایی هستند که به صورت منظم کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

در کل ماژول های ال ای دی به دو دسته indoor  و outdoor  تقسیم می شوند.

همونطور که از اسمشون پیداست ماژول های ایندور برای فضای داخل سالن استفاده می شوند و ماژول های اوتدور برای فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند. ماژول های اوتدور به دلیل اینکه در معرض نور آفتاب قرار دارند شدت نور بیشتری دارند . همچنین ماژول های اوتدور نسبت به ماژول های ایندور در مقابل آب و ضربه مقاومت بیشتری دارند.

یکی از مسائل مهم در کیفیت تلویزیون های شهری فاصله بین ال ای دی ها در ماژول ها می باشد هر چه فاصله بین led  ها کمتر باشد تصویر نهایی کیفیت و رزولوشن بالاتری خواهد داشت .

هر چه فاصله دید بیننده از تلویزیون شهری کمتر باشد فاصله بین ال ای دی ها نیز باید کمتر باشد. معمولا تلویزیون های ایندور فاصله کمی از بیننده دارنئ به همین دلیل از ماژول های با تراکم بالا در این دست از تلویزیون ها بیشتر استفاده می شود.

در تلویزیون شهری اوتدور هم دقیقا مثل تلویزیون شهری ایندور هرچه فاصله بیننده با تلویزیون کمتر باشد باید از ماژول های با تراکم بالاتر استفاده کرد.

برای فاصله بین led  ها از کلمه P  استفاده میشود. مثلا ماژول P4  نشان ندهنده این است که فاصله یک پیکسل led  با پیکسل مجاورش 4 میلیمتر است . ماژول های ایندور موجود در بازار عبارتند از : P2 , P2.5 , P3 , P3.9 , P4 , P5  و ماژول های اوتدور در بازار عبارتند از P4 , P5 , P6 , P6.6 , P8  . هر چه عدد بعد از P  کوچکتر باشد فاصله بین ال ای دی ها در یک ماژول کمتر است و در نهایت کیفیت و رزولوشن اون ماژول و در نهایت تلویزیون شهری بالا تر خواهد بود.

 

برای خواندن ادامه مقاله و سایر مقالات در مورد تلویزیون شهری و ویدئو وال به سایت asilight  مراجعه نمایید.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن