ده نکته درباره بازوبند شنا که نمی‌توانید از دست بدهید

در این فصل برای نخستین دورهٔ مسابقات جام حذفی فوتبال ایران نیز برگزار گردید که تاج طبق قرعه در مرحله یک شانزد

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

در این فصل برای نخستین دورهٔ مسابقات جام حذفی فوتبال ایران نیز برگزار گردید که تاج طبق قرعه در مرحله یک شانزدهم نهایی برابر تهرانجوان قرار گرفت و بعد از تساوی ۱-۱ در وقتهای معمول و اضافه در ضربات پنالتی ۵-۶ مغلوب شد و از در همان گام نخست از دور رقابتها کنار رفت. مسابقات قهرمانی باشگاههای تهران از دی ماه و در سه دستهٔ مقدماتی آغاز شده بود و برگزاری دور نهایی آن به فروردین ۱۳۴۰ کشیده شد. ترکیب مشترکی از تاج و شاهین در مهر ماه همان سال در یک دیدار دوستانه برابر تیم فنرباغچه به میدان رفتند که بازی ۱−۲ به سود فنرباغچه به پایان رسید. سرانجام در رویارویی پنجم تیم تاج با نتیجهٔ ۲−۰ به برتری رسید و قهرمان تهران شد. تاج در دیدار سوم ۲−۰ شاهین را شکست داد و قهرمان جام حذفی تهران شد. تاج در اسفند ۱۳۳۹ و در آستانه کسب پنجمین قهرمانی در جام باشگاههای تهران. از اسفند ۱۳۳۷ فصل ۳۸-۱۳۳۷ با برگزاری مسابقات جام حذفی تهران ۳۸-۱۳۳۷ آغاز شد. در اسفند آن سال یک دوره مسابقه با عنوان کاپ دوستی برای کاهش تنشها میان مدیران و تیمهای مختلف میان باشگاههای تهران برگزار شد، اما دقیقاً به دلیل همین اختلافها این مسابقات هم نیمهکاره رها شد تا فصل ۱۳۴۳ هم بدون دستآورد خاصی برای تاج پایان یابد.

بازیکنان تاج که تیم خود را برنده میدانستند به این تصمیم داور معترض شدند و به دنبال آن، جام قهرمانی را از روی میز جوایز برداشتند و از ورزشگاه خارج شدند و این کار خود باعث درگیری هواداران دو تیم در بیرون ورزشگاه شد. تیم تهران برای برگزاری دیداری دوستانه راهی شوروی بود که تصمیم فدراسیون در مورد اعزام مدیر باشگاه دارایی به جای یکی از بازیکنان شاهین، اعتراض و کنارهگیری شاهینیها را در پی داشت. سال ۱۳۳۴ شاهد بروز درگیری و تنش میان گردانندگان باشگاه تاج و مقامات فدراسیون فوتبال بود. تاج مسابقات جام باشگاههای تهران ۱۳۴۶ را با عنوان چهارمی به پایان رساند. تاج در این سال علاوه بر جام حذفی تهران، در جام باشگاههای تهران ۱۳۳۸ نیز به قهرمانی رسید. در نهایت تیم پاس توانست برای نخستین بار به مقام قهرمانی باشگاههای تهران دست یابد و تاج در ردهٔ پنجم قرار گرفت. این قهرمانی نخستین قهرمانی تاج در خارج از ایران بود و همچنین آخرین عنوان قهرمانی تاج با داناییفرد، مربی تاریخسازش نیز بود.

پس از دوران موفقیتآمیز اواخر دههٔ ۱۳۳۰ و ابتدای دههٔ ۱۳۴۰ که با قهرمانیهای پیاپی همراه بود، تاج از فصل ۱۳۴۲ وارد یک دورهٔ افول گردید. چهارمین دورهٔ مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا از ۱ فروردین ۱۳۵۰ در بانکوک آغاز شد و تیمها در گام نخست برای تعیین گروهبندی بازیها، یک دیدار مقدماتی برگزار کردند. محمود بیاتی در سال ۱۳۴۷ همزمان با مربیگری در تیم تاج سکان هدایت تیم ملی فوتبال ایران را نیز در دست داشت و در جام ملتهای آسیا ۱۹۶۸ که در تهران برگزار شد ایران را برای نخستین بار به مقام قهرمانی آسیا رساند. در میانهٔ برگزاری این مسابقات و همزمان با نوروز ۱۳۵۰، آبیپوشان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در آسیا رهسپار شرق این قاره شدند. این تیم در سال ۱۳۴۷ به دستهٔ اول فوتبال تهران راه یافت و به مرور جایگاه شاهین را در شهرآورد تهران از آن خود کرد. بازی تکراری پس از بازیهای آسیایی ۱۹۵۸ برگزار شد که با برتری ۰−۲ شاهین همراه بود و تاج به نایب قهرمانی رسید. تاج با از دست دادن این بازیکنان از دوران پر شکوه خود فاصله گرفت و این افول تا اواخر دههٔ ۱۳۴۰ و پیدایش نسل طلایی دوم تاج ادامه یافت.  This con te​nt w᠎as written by GSA C᠎on​te nt Gen​erator Demoversi on!

در این هنگام نخستین نسل طلایی تاج نیز به پایان راه رسیده بود؛ پرویز کوزهکنانی، برادران بیاتی و نادر افشار از دنیای فوتبال خداحافظی کردند و عارف قلیزاده هم به کشور سوئیس نقل مکان کرد. فصل طولانی ۴۸-۱۳۴۷ با تغییرات بنیادینی در تاریخ باشگاه تاج و فوتبال ایران همراه بود. این نخستین مرتبه در تاریخ حضور تاج در مسابقات باشگاهی تهران بود که تاج موفق به کسب هر دو عنوان جام باشگاهها و حذفی تهران میشد. فصل ۱۳۴۹ صرف نظر از افتخارآفرینی در آسیا، به لحاظ رویدادهای کشوری نیز نقطهٔ عطفی در تاریخ باشگاه استقلال و فوتبال ایران بهشمار میآید. این نخستین بازی تاج در برابر باشگاه تازهتأسیس پرسپولیس و نقطهٔ شروع شهرآورد آبی و قرمز تهران بود. از ابتدای دهه ۱۳۴۰ دیدارهای دوستانه تاج با تیمهای خارجی افزایش چشمگیری داشت، در تصویر دیدار تاج و راپید وین در اردیبهشت ۱۳۴۳ که با نتیجه ۲-۲ خاتمه یافت. مسابقات قهرمانی کشور در هر سال میان تیمهای منتخب شهرهای مختلف به صورت متمرکز و به میزبانی یک شهر برگزار میشد. پس از پایان جام جهانی آندرانیک اسکندریان و ایرج داناییفرد در تیم منتخب جهان برگزیده شدند و در ۳۰ اوت ۱۹۷۸، دو ماه پس از پایان جام جهانی، در یک دیدار خیریه به نفع یونیسف برابر تیم نیویورک کاسموس در ورزشگاه جاینتس به میدان رفتند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت فروش بازوبند شنا.

آخرین مطالب