"فوق العاده دانشمند': سابق دانشگاه برکلی فیزیک پروفسور جورج تریلینگ می میرد 89

شناخته شده برای خود را عقل درخشندگی و عفت جورج تریلینگ سابق دانشگاه برکلی استاد فیزیک و تجربی ذرات فیزیکدان در

توسط NEWSWORLDS در 26 اردیبهشت 1399

شناخته شده برای خود را عقل درخشندگی و عفت جورج تریلینگ سابق دانشگاه برکلی استاد فیزیک و تجربی ذرات فیزیکدان در لارنس برکلی و آزمایشگاه ملی, درگذشت مارس 30 در سن 89.

تریلینگ متولد لهستان و بزرگ شده در فرانسه قبل از مهاجرت به ایالات متحده در سال 1940. او دریافت مدرک لیسانس و دکترای خود را از موسسه فناوری کالیفرنیا و یا CalTech قبل از تبدیل شدن به یک استاد دانشگاه و پیوستن به آزمایشگاه برکلی در سال 1960 با توجه به Berkeley Lab فیزیکدان رابرت Cahn. تریلینگ به عنوان رئیس گروه فیزیک برای چهار سال باقی مانده و بخشی از دانشکده تا بازنشستگی اش در سال 1994 و پس از آن او ادامه داد: به طور فعال در تحقیق و Cahn گفت.

"جورج بود فقط کاملا فوق العاده ای دانشمند" Cahn گفت. "او در راه های بسیاری. او بسیار مراقب باشید به عنوان یک دانشمند و یک نمونه تنظیم برای چه شما باید انجام دهید علم است. او یک مدل برای همه افرادی که با او کار می کرد."

او در طول تحصیلات تکمیلی سال در CalTech تریلینگ در زمان ویلیام Smythe دوره الکتریسیته و مغناطیس کلاس طراحی شده به "علف هرز weaklings" و آزمون دانش آموزان مهارت های تحلیلی با توجه به CalTech اخبار مقاله از سال 1976.

استاد به شش دانش آموزانی که بعد از دریافت نوبل جوایز Smythe به رسمیت شناخته شده تریلینگ خود را به عنوان "تمام وقت ستاره achiever" دانشجو با توجه به این مقاله است. ثبت نام در یک دوره که در آن فیزیکدانان نظری به طور کلی اکسل تریلینگ یک فیزیکدان تجربی بود با این وجود یکی از بهترین دانش آموزان به دوره Cahn گفت.

"او تا به حال چنین فوق العاده بینش و روشنی فکر در مورد فیزیک" Cahn گفت. "او فقط واقعا قابل توجه است."

تریلینگ تاسیس تریلینگ-Goldhaber تجربی فیزیک ذرات و کشف J/psi ذرات و "مفتون" ذرات با یک تیم از دانشگاه استنفورد شتابدهنده خطی مرکز.

در سال 1983 تریلینگ انتخاب شد به عنوان یک عضو آکادمی ملی علوم. سال بعد او شروع به کارگردانی برکلی آزمایشگاه فیزیک را بدست آورد که او تا سال 1987 Cahn گفت.

برکلی آزمایشگاه دانشمند Murdock Gilchriese گفت تریلینگ یکی از تاثیر گذار ترین افراد در حرفه خود. تریلینگ یک "متفکر مراقب نوع فرد" و هنگامی که Gilchriese برخورد یک مشکل او گاهی اوقات از خود می پرسد "چه خواهد جورج انجام دهید ؟" که هدایت Gilchriese حرفه ای و راه او فکر می کند.

تریلینگ شور فیزیک بود; او دوست داشت خود دانش آموزان و رشد او شاهد در گروه فیزیک شامل زنان به عنوان زمانی که او آغاز شده وجود دارد زنان گفت: مایا تریلینگ همسرش از 65 سال است. او اضافه کرد که او عاشق فیزیک بسیار او را عمدتا به عنوان خوانده شده کتاب های فیزیک به طوری که او ساخته شده یک قاعده است که او می تواند هر گونه کتاب های فیزیک با او هنگامی که آنها سفر با هم.

خارج از فیزیک, او لذت می برد, موسیقی کلاسیک, فرهنگ و سفر بود و بسیار آگاه در مورد سیاست مایا تریلینگ گفت. او افزود که تریلینگ تا به حال یک "شگفت انگیز" اخلاقی فیبر و عشق به مردم است.

"او یک مرد بسیار ویژه است و من خوش شانس بود به همسرش" مایا تریلینگ گفت.

تماس با Maxine Mouly در [email protected] و او در توییتر دنبال کنید در @moulymaxine.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن