قانونگزار سابق میزوری، این فعال پس از دستگیری اعتراضی فینیرز خواستار ۲٫۴ میلیون دلار شد

اوریل جی گارسیا جمهوری آریزوناArizona Republic منتشر شده 8:00 PM EDT سپتامبر 9, 2020يک قانونگزار سابق ميزوری و

توسط NEWSWORLDS در 20 شهریور 1399

يک قانونگزار سابق ميزوری و فعال خشونت ضد پليس روز چهارشنبه ادعایی ۲٫۴ ميليون دلاری عليه فينيقه به خاطر دستگيری او در يک تجمع ماه اوت برای ارج نهادن به مايکل براون، مرد سياه پوست کشته شده توسط يک افسر پليس فرگوسن سفيد پوست شش سال پيش مطرح کرد.

بر اساس یک گزارش پلیس، پلیس فینی بروس فرانکز جونیور را که اکنون در آریزونا زندگی می کند، در یک تجمع ۹ اوت که پلیس بعدها آن را شورش توصیف کرد، دستگیر کرد.

فرانکز به ظن ۱۳ فقره اتهام از جمله حمله شدید به یک افسر، شرکت در یک شورش، مقاومت در برابر دستگیری، تجاوز و درخواست دیگران برای ارتکاب جرایم جنایی دستگیر شد. هفت مورد از اتهامات لغو شد. او هنوز به اتهام شش مورد از اتهامات تحت پیگرد قانونی قرار دارد که چهار مورد از آن ها تبهکاری هستند.

فرانکز ۳۵ ساله ادعا می کند که او صلح آمیز بوده است، اجازه دهید خودش دستگیر شود و به مردم اطرافش گفت که در دستگیری او دخالت نکنند، با توجه به اطلاع ادعا، پیش درآمدی قبل از طرح دعوی در دادگاه.

در این ادعا آمده است فرانکز گفت تصاویر دوربین بدن افسران ثابت خواهد کرد که او صلح آمیز است و مرتکب هیچ جرمی نشده است، اما اداره پلیس آن فیلم را برای وکیل ش منتشر نکرده است.

فرانکز در یک کنفرانس خبری که در حساب های رسانه های اجتماعی اش جریان داشت، گفت: «این پرونده فقط در مورد بروس فرانکز جونیور نیست، این در مورد من نیست، این در مورد یک نماینده سابق ایالت نیست.» "این در مورد تک تک معترضان، سازمان دهنده است، که به ناحق در فینینوس دستگیر شده است."

پليس فينينوس در بيانيه ای اعلام کرد ماموران پس از آن که حصار موقتی را در اطراف ساختمان پليس فينيچ در خيابان هفتم و خيابان واشنگتن پايين آورد، شروع به دستگيری تظاهرکنندگان کردند.

وی تصریح کرد: دستگیری ها بر اساس علت احتمالی انجام می شود که فرد مرتکب جرم شده است. هنگامی که فعالیت های جنایی رخ داده است، و ایمنی عمومی یک نگرانی است، سپس تصمیم به دستگیری توسط ستوان در صحنه گرفته می شود." گروهبان مرسدس فورچون، سخنگوی این بخش می گوید. وی تصریح کرد: این اطلاعات به فرمانده حادثه نیز رله می شود. دستگیری های اداره پلیس فینیق بر اساس نژاد، جنس یا مذهب نیست.»

فرانکز پس از مرگ مایکل براون در فرگوسن به چهره ای ملی در جنبش برای متوقف کردن خشونت پلیس در میزوری تبدیل شد.

یک تازه کار سیاسی، او برای مقام ریاست جمهوری دوید و در سال ۲۰۱۶ یک قانونگزار فعلی را بدون ریاست جمهوری کرد. سه سال بعد استعفا داد و کمیسیون اخلاق میزوری پس از تحقیقات متوجه شد که از پول کمپین برای پرداخت هزینه های شخصی استفاده کرده است، بیش از ۱۴٬۰۰۰ دلار جریمه کرد. او در نوامبر ۲۰۱۹ سندی را امضا کرد که با پرداخت جریمه موافقت می کرد.

هر چه بيشتر ايستاده بايستيم و عليه اونا حرف بزنيم، اونا به ما سخت تر ميان.

برخی از ساکنان و فعالان در جریان اعتراضات از تاکتیک های اداره پلیس ققنوس انتقاد کرده اند و می گویند اقدامات افسران تلافی جویانه بوده و قصد دارد مردم را از تجمع باز دارد.

در اول ژوئن، برخی از ساکنان محله تاریخی گارفیلد در شرق مرکز شهر فینینز به جمهوری آریزونا گفتند که از افسران می ترسند و نه معترضانی که از محله می دویدند و سعی می کردند از پلیس پنهان شوند.

در یک مورد پلیس زنی را که جلوی حیاطش ایستاده بود دستگیر و مجروح کرد و بعدها او را بدون هیچ اتهامی آزاد کرد. زن دیگری که آسم دارد و معترض نبود، پلیس اسپری فلفل استنشاق شده بود که به هوا پاشیده بود و در حیاط خانه اش از حال می رفت.

وی می گوید: «فکر نمی کنم کسی از معترضان می ترسید. اما پلیسی که آنها را دنبال می کرد، این باعث اضطراب مردم می شد.» اندرو راوب ۳۶ ساله در آن زمان به جمهوری گفت.

در ۳۰ مه پلیس در جریان اعتراضی بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرد اما یک قاضی بعدها اتهامات وارده به بسیاری از آن ها را بیرون انداخت و حکم داد که علت احتمالی کافی برای دستگیری آن ها وجود ندارد. اما دستگیری ها منجر به انتقال برخی مهاجران به اداره مهاجرت و گمرک شد که دادرسی اخراج را برای آن ها باز کرد.

در ۶ اوت، پلیس فینیق رایان تایس ۲۲ ساله را به ظن حمله شدید به یک افسر پلیس مربوط به اعتراضی که در ماه ژوئن شرکت کرده بود دستگیر کرد.

تایس به جمهوری گفت معتقد است پلیس تلاش می کند او و همنوعان معترضش را مرعوب کند تا آنها را از اعتراض دلسرد کند.

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب