چگونه می توانم شما را تشخیص پیچک - و چگونه می توانم شما خلاص شدن از آن ؟

کتی Rohrbaugh استاد باغبانیبه روز شده در 9:21 PM EST Dec 11, 2019بسیاری از ما می دانیم پیچک می تواند شما را با

توسط NEWSWORLDS در 8 تیر 1399

بسیاری از ما می دانیم پیچک می تواند شما را با بثورات جلدی و بی امان خارش که می تواند برای چند هفته. در حالی که چیدن گوجه فرنگی در تابستان گذشته من مواجه می شوند "برگ سه" خوبی از نظر پنهان است. فکر من می تواند ضرب و شتم تاول من nursed و مبارزه وحشیانه خارش برای چند روز اما از آن بدتر شده است. من در نهایت تماس دکتر من کردم و بسیار مورد نیاز رهایی از التهاب است. در حال حاضر آن است که یکی از منفور ترین گیاهان در لیست من.

بیشتر: سم پیچک سمی و بلوط و بیشتر: شناسایی Pa. گیاهان است که می تواند به شما صدمه دیده و یا حیوانات خانگی خود را

Toxicodendron radicans بومی گیاه معمولا شناخته شده به عنوان شرقی پیچک. این یک سمی بومی شمال شرقی آمریکا و گیاه گلدار است که به خوبی شناخته شده برای ایجاد urushiol ناشی از درماتیت تماسی است. این یک خارش و تحریک کننده و گاهی اوقات دردناک راش در بسیاری از افرادی که آن را لمس کنید. Urushiol یک مایع روشن ترکیب در گیاه sap. تمام قسمت های گیاه پیچک حاوی این روغن است که باعث واکنش های آلرژیک.

یادگیری به رسمیت شناختن پیچک گیاهان گوناگون خود الگوهای رشد. در حالی که آن است که اغلب مواجه می شوند به عنوان یک زمین کوچک گیاه آن را نیز رشد می کند به عنوان یک درختچه و درخت مو. انگور به نوبه خود به رنگ قرمز روشن در می گیرند. پیچک است که اغلب به اشتباه با یکی دیگر از مادری واین که نیز تبدیل به رنگ قرمز در پاییز به نام ویرجینیا خزنده (Parthenocissus quinquefolia). اما خزنده ویرجینیا پنج جزوات کنند. ویرجینیا خزنده سمی است و یک منبع ارزشمند از مواد غذایی برای پرندگان.

داستان زیر را ادامه می دهد:

شما ممکن است شنیده ام از دو نفر دیگر از گیاهان سمی که شما بسیار بعید است روبرو می شوند. آنها سم بلوط Toxicodendron pubescensو سم سماق Toxicodendron vernix. سم بلوط ترکیب برگ ساخته شده از سه (یا پنج) جزوات و معمولا رشد می کند به عنوان یک درختچه. بلوط سمی ذکر شده است به عنوان یک گونه رشد می کند که در پنسیلوانیا است. سم سماق رشد می کند به عنوان یک درختچه یا درخت کوچک تولید برگ با ردیف زوج جزوات و یک جزوه در پایان. آن مربوط است به هیچ وجه به ما مشترک sumacs. شما بعید به برخورد سم سماق مگر اینکه شما در حال wading را از طریق یک باتلاق.

گیاه پیچک گل از آوریل تا جولای. انواع توت ها فرم در تابستان و کوچک هستند 1⁄4 اینچ گرد سفید یا کرم رنگ توپ افتادگی از axils برگ. پیچک است که از فکر به عنوان یک علف های هرز ناخواسته برای انسان است اما معمولا خورده توسط بسیاری از حیوانات است. دانه ها مصرف شده توسط پرندگان. گوزن فهرست در شاخ و برگ. خرس و پرندگان خوردن انواع توت ها با هیچ عوارض جانبی. اگر شما از یک منطقه پوشیده شده از درخت که در آن شما راه رفتن نیست و یا شما ممکن است بخواهید به ترک پیچک برای حیات وحش است. اما من توصیه نمی با داشتن آن را در حیاط یا باغ.

ترین مسمومیت رخ می دهد در طول فصل رشد که با حضور با شکوه شاخ و برگ را افزایش می دهد شانس خود را از تماس با ما; اما خفته ساقه ها و ریشه های تاک زمستان می تواند باعث مسمومیت و همچنین. مردم متفاوت است حساسیت خود را به پیچک اما قرار گرفتن در معرض مکرر می تواند منجر به افزایش حساسیت. بنابراین این امر می تواند یک ایده خوب برای همه برای جلوگیری از این گیاه است. واکنش به تماس با گیاه ظاهر می شود در عرض چند ساعت از دست زدن به گیاه یا به اندازه 5 روز بعد. به طور معمول پوست قرمز و متورم با تاول. پس از چند روز تاول ممکن است تبدیل به ترد.

بیشتر: کارشناسی ارشد باغبانی: بهار سفید ephemerals را

بیشتر: کارشناسی ارشد باغبانی: بهار فنر - پاسخ به سوالات باغبانی

بیشتر: کارشناسی ارشد باغبانی: فاضالب مشکل همه است

پیچک دشوار است اما غیر ممکن نیست برای از بین بردن. بزرگترین چالش نهفته در شانس تبدیل شدن به مسموم هنگامی که تلاش برای حذف آن. پوشیدن لباس های محافظ هر زمان که شما در حال کار در نزدیکی آن است. گرفتن و کشیدن موثر از حذف هر چند آنها نیاز به تماس نزدیک و احتمالا نیاز به تکرار شود برای کنترل کامل. انگور می تواند با دوستان کاملا پوشش آنها را با پلاستیک سیاه برای چند ماه. نه توده یونجه یا کاه و گیاهان به عنوان این خواهد پرتاب کردن بیت ها و قطعه از مواد سمی بیش از این منطقه است. هنگامی که از بین بردن پیچک من پیشنهاد می کنم در نظر گرفتن معافیت های مکرر به تغییر لباس و اسکراب کاملا با صابون های قوی. شستن لباس آلوده به طور جداگانه. کیسه گیاهان ریشه های مانده در پلاستیک. هرگز سعی کنید به سوزاندن پیچک و یا اضافه کردن به سوزاندن شمع. دود خواهد شد و می تواند حمل سم و می تواند آسیب بافت ریه است. اگر شما رایت کردن یک منطقه از قلم مو ماندن از دود. ممکن است پیچک که شما نمی بینید.

هنگامی که به پایان رسید کار در یک منطقه که در آن شما تا به حال تماس مستقیم با پیچک بلافاصله دوش. شستن لباس و ابزار باغ بلافاصله. همچنین حیوان خانگی خود را ممکن است تا به حال تماس با پیچک در حالی که راه رفتن در امتداد هرز مسیر و مناطق پوشیده شده از درخت. اگر شما گمان می برند تماس شستن حیوان خانگی خود را به عنوان urushiol نفت خواهد ماند در آن کت و انتقال به انسان است. برخی از مردم بر این باورند که اگر آنها شده اند در پیچک چند بار و هرگز شکسته آنها سیستم ایمنی هستند.

واقعیت: نه لزوما درست است. بیش از 90 درصد از مردم حساسیت به روغن urushiol. این یک موضوع از زمان و قرار گرفتن در معرض. برابر بیشتر شما در معرض urushiol بیشتر احتمال دارد آن است که شما را شکستن با حساسیت. برای اولین بار مبتلا به آن به طور کلی طول می کشد برای بثورات به نشان می دهد تا - به طور کلی در 7 تا 10 روز است.

بهار است که در اینجا و کار است که باید انجام شود در حیاط و باغ. بنابراین به یاد داشته باشید......آیا نمی ظروف سرباز یا مسافر با "برگ سه."

کتی Rohrbaugh استاد باغبان در شهرستان نیویورک. Penn State استاد باغبان داوطلب هستند برای Penn State فرمت تعاونی. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس با استاد باغبان در 717-840-7408 یا YorkMG@psu.edu.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب