NBA بزرگ جمال ویلکس بازداشت شد فقط برای اینکه سیاه

سی سال پیش جمال ویلکس بود که درست یک شهروند به عنوان شما می توانید پیدا کردن در لس آنجلس. او صاحب یک شرکت خدما

توسط NEWSWORLDS در 4 تیر 1399

سی سال پیش جمال ویلکس بود که درست یک شهروند به عنوان شما می توانید پیدا کردن در لس آنجلس. او صاحب یک شرکت خدمات مالی و صاف به عنوان ابریشم شرکت که تکرار یک نام مستعار او به دست آورد و در زمین بسکتبال. یک سال 1970 فارغ التحصیل از سانتا باربارا بالا, او با بازی hoops بازی با ظرافت انجام نگرفته است که موفق به کسب بالاترین تحسین از جان چوبی افسانه ای مربی در UCLA. 6'7" به جلو رفت و به 12 سال NBA کسب چهار قهرمانی حلقه (یکی با رزمندگان طلایی امور خارجه و سه با لیکرز).

او یک افتخار سیاه آمریکا که همیشه ایستاده بود برای سرود ملی و حمایت از کار پلیس برای نگه داشتن جامعه امن است. پس چه شد ویلکس در دستبند در مرکز شهر L. A. گوشه خیابان در شب ماه دسامبر در سال 1990 بود ؟ او میخواستم بدونم همین.


دریافت خبرها در صندوق پستی خود را با ثبت نام به صورت روزانه ما عضویت در خبرنامه ایندی امروز.


او در حال رانندگی بود از دفتر خود در Wilshire بلوار هنگامی که دو پلیس لس آنجلس افسران کشیده و او را دستور داد او را از ماشین خود بسر برده و او را با هیچ توضیح منطقی. آنها گفت: چیزی در مورد مجوز خود دسته که در مورد به پایان می رسد. در نهایت آنها به او اجازه رفتن در راه خود را, اما تحقیر با او باقی ماند مدت زمان طولانی. این یک فاحش مورد یک فرد بازداشت به سادگی برای رانندگی در حالی که سیاه و سفید است.

جان Zant اصلی گزارش ویلکس را در رویارویی با پلیس لس آنجلس.

ویلکس شکایت اما پیگیری آن را به دلیل سه ماه بعد, وحشیانه, ضرب و شتم رادنی کینگ توسط چهار L. A. پلیس دستگیر شد ، که حادثه ویلکس نمیفهمد را انکار ناپذیر است که پلیس لس آنجلس مورد نیاز برای پاکسازی نژادپرستانه رفتار را از صفوف خود را. یک سال بعد تمام چهار افسران تبرئه شدند تنظیم کردن وحشتناک پنج روز شورش. "من شوکه شده بود با حکم" ویلکس به من گفت. "من بیشتر شوکه شورش."

من مصاحبه ویلکس پس از شورش فروکش کرد, یک هفته قبل از او بود که به عنوان سخنران مهمان در 1992 سانتا باربارا ورزشی دور میز سالن از شهرت ضیافت. در طول صحبت او به یاد می آورد خود را نگران کننده تجربه با پلیس لس آنجلس.

"ایستاده وجود دارد دست به دستبند, من احساس مشترک گردنکلفت," او گفت:. "آنچه به من صدمه دیده بود که من را در کنار خود. من همیشه طرفدار اجرای قانون است. اما درمان آنها از من متکبر و ناخوشایند. آنها در عمل مثل من خطرناک بود.

"راه آنها به کار گرفته همه چیز را می تواند بدست زشت است. اگر من عصبانی شدم و گفتم: "چرا شما انجام این کار ؟' ممکن است آن را شروع کرده اند چیزی. من متوجه شدم که چگونه به راحتی خشونت پلیس می تواند اتفاق می افتد. از آن ساخته شده من بیشتر دلسوز معطوف پسر که نیست و می شود به یک وضعیت شبیه به آن."

پرش به آینده به 25 مه سال 2020 که دیگر بازیکن سابق بسکتبال یکی بود که معروف دستگیر شد و توسط پلیس مینیاپولیس بیش از آنچه که تصور می شود تقلبی $20 bill. نام او جورج فلوید. من در تلفن با Wilkes هفته گذشته است.

"هیچ اشتباه وجود دارد آنچه اتفاق افتاده است به جورج فلوید," او گفت:. "او به وضوح به قتل رساندند. ما نمی باید به حدس و گمان در مورد آن. [پلیس] دیگر نمی تواند پنهان در پشت دیوار آبی. ما نمی توانیم در نوک پا راه رفتن در اطراف فیل در اتاق است که نژادپرستی نظاممند." ویلکس می بیند Black Lives Matter جنبش به عنوان یک ضروری پاسخ. "البته تمام زندگی مهم نیست," او گفت:. "اما نه همه زندگی در حال قتل عام در خیابان."

در فوری پی 1992 L. A. شورش ویلکس صحبت کرد کلمات است که می تواند به کل کشور امروز: "ما باید به فکر می کنم از راه حل های دراز مدت. لس آنجلس نیاز به بازسازی جسمی, روانی, عاطفی و معنوی است. این مسائل است که باید مواجه هستند پیچیده به حداقل می گویند. آن را شامل بسیاری از مردم از نزدیک شدن به آن از دیدگاه های مختلف و زوایای آن را به اتفاق می افتد. ما رو به آمده تا با راه حل های برای مشکلات ما و آنها را به چوب. اگر مردم ندارد و امید است که آنها می توانید آن را در سیستم آنها بیرون بروید."

مشکلات هنوز هم گریه کردن برای راه حل. خروس سیاه بزرگ مردم هنوز هم مورد آزار و اذیت — هفته گذشته همکار من ویکتور برایانت دیگر شهروند مسئول نشان داد او تا به حال کشیده شده است توسط پلیس ترافیک پنج بار در یک سال بدون اینکه یکی — و دستگیری ها در حال افزایش یافت به غم انگیز قتل. شما باید به جای تعجب که چگونه بسیاری از جنایات مرتکب شدند قبل از تلفن های دوربین شروع به ضبط آنها. به عنوان یک فرد سفید, من نمی توانم تصور کنید که زندگی در ترس از چنین ظلم و ستم. من به ارث برده اند یک امتیاز است که می رود پشت 400 سال است.

ویلکس امیدوار است که این زمان در نهایت آمده است. فعلی جهانی غلیان احساسات در حمایت از برابری نژادی او را به یاد جنبش حقوق مدنی زمانی که او یک کودک بود. او به خاطر شجاع تظاهرات Tommie اسمیت و جان کارلوس در این سکو در سال 1968 مکزیکو سیتی بازی های المپیک است.

"من نمی دانم اگر من با آن موافق فرم اعتراض اما من محترم است که" او گفت:. "آنها نمی به دست آوردن هر چیزی; آنها شد رانده شدگان." او مورد احترام khezri را به زانو در اعتراض به نژادی و بی عدالتی در طول سرود ملی و فکر می کند blackballed کارفرمایی سزاوار دیگر به ضرب گلوله در NFL.

ویلکس خود را هرگز متوسل به یک آشکار نمایش از خشم. "من هستم خصوصی مرد," او گفت:. جان چوبی توصیف کرده بود او را به عنوان "یک مرد جوان زیبا" با کیفیت بودن و مودب و با نزاکت. ویلکس بیان ساده قدرشناسی هیچ فریاد و exulting زمانی که او انتخاب شد به مشاهیر Memorial Basketball Hall of Fame در سال 2012.

در بی سر و صدا اما به وضوح توصیف آنچه اتفاق افتاده است به او 30 سال پیش Wilkes تحویل یک پیام قوی. اگر این متفکر خفیف ادب مرد می تواند در معرض سوء استفاده به دلیل رنگ پوست خود را هر کسی می تواند. "من هنوز proud to be an American," او گفت:. "هیچ جامعه کامل است." در عین حال اگر یک چیز وجود دارد که می تواند این کشور به طور قابل توجهی نزدیک به کمال آن خواهد بود که پایان نژادی و نابرابری. "من تشویق" ویلکس گفت. "تظاهرات نیاز به تبدیل به رای."


هر روز کارکنان سانتا باربارا مستقل کار می کند سخت به مرتب کردن حقیقت از شایعه و نگه داشتن شما را آگاه از آنچه اتفاق می افتد در سراسر سانتا باربارا جامعه است. در حال حاضر وجود دارد یک راه به طور مستقیم فعال کردن این تلاش است. پشتیبانی مستقل با ساخت مستقیم سهم و یا با اشتراک ایندی+.

به عنوان یک رایگان هفتگی روزنامه جامعه ما باید تکامل و رشد به منظور اقامت مربوطه و رشد در فضای دیجیتال است. اگر گزارش ما در سانتا باربارا جامعه مهم به شما ما امیدواریم که شما به ما بپیوندید در تامین امنیت آینده قوی برای روزنامه نگاری در منطقه با حمایت از دولت مستقل از طریق یک اشتراک دیجیتال به Independent.com. آخرین اخبار مهم محتوا و ما در نشریه چاپ خواهد شد و همیشه رایگان باقی می ماند اما پشتیبانی شما اجازه می دهد تا ما را به ایجاد حتی بیشتر سازگار, با کیفیت مستقل روزنامه نگاری.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب