روشها برنده شدن خریداران و تأثیر فروش با تقویت خودرو

در خودروهای تیونینگ شده سعی می شود تا جنس لوله و مخزن اگزوز از استیل صاف و صیقلی انتخاب شود تا دود و جریان هو

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

در خودروهای تیونینگ شده سعی می شود تا جنس لوله و مخزن اگزوز از استیل صاف و صیقلی انتخاب شود تا دود و جریان هوای خروجی بتواند بدون اصطکاک و با شتاب زیادی از خودرو خارج شود. هدرز درواقع مانند مانیفولد است که بر اساس اصول مکانیک سیالات شکل گرفته و شکل خاص و سطح صیقلی آن به خروج گازهای اتاقک احتراق کمک می­کند و به تنهایی باعث افزایش ۵ الی ۱۰ درصدی قدرت موتوری خودروها norbert performance می ­شود. به عنوان مثال از همان ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش و برنامهریزی برای افزایش تولید خودرو انجام شد، در این خصوص وزیر صمت اخیراً اظهار کرده است که تولید خودرو در سال گذشته رشد ۳۹ درصدی را تجربه کرده است اما سقف اعتباری خودروسازان افزایش نیافت. اما با وجود همه این اقدامات مقایسه قیمت خودروها نشاندهنده این است که تفاوت قیمت کارخانه و قیمت بازار به مقداری زیاد است که انگیزههای سوداگری را در افراد تقویت میکند، البته در سیستم عرضه خودرو شاهد تغییراتی بودهایم که نشان از بهبود شرایط دارد اما هنوز هم میتواند بهتر شود. پس از چک کردن همه قسمتها و اطمینان از اینکه همه چیز استاندارد و سالم است به این نتیجه می رسید که این موتور به صورت کلی توان پایینی دارد. درزهای کوچک در مانیفولد ورودی و یا لوله های متصل به آن (در بسیاری از موارد خرابی بوستر ترمز و کشیدن هوای بی مورد از این قسمت موجب شده که عملکرد موتور مختل شود و موتور بواسطه کشیدن هوای بی مورد بدرون بسیار ضعیف کارکند ولی موقع بررسی شما با این استنباط که کلیه موارد مؤثر بر سوخت رسانی و احتراق در موتور سالم هستند به این نتیجه می رسید که موتور ضعیف است!) با این توضیحات مختصر به دنبال مبحث اصلی یعنی تقویت موتوری که از نظر کارکرد و مسائل جنبی در شرایط نرمال و استاندارد قرار دارد می رویم. بهگونهایکه همواره میزان تقاضای خودرو در بازار ایران بسیار بیش از جمع عرضهٔ آن توسط خودروسازان و واردکنندگان بوده که بنابر قانون عرضه و تقاضا، منجر به افزایش سرسامآور و همیشگی قیمتهای بازاری خودرو و بالطبع ایجاد وسیلهای برای اقناع افکار عمومی و توجیه افزایش قیمتهای کارخانهای گردیدهاست. نکته جالب این است که سرعت چرخش سوپرشارژر به 50,000 دور در دقیقه میرسد که از 3 برابرِ حداکثر سرعت چرخش توربو شارژر هم بیشتر است.

ایجاد تغییرات فنی در موتور ماشین برای به­دست آوردن شتاب و سرعت بیشتر انجام می­ گیرد، هم­چنین در کنار این تغییرات باید سیستم ترمزگیری و کنترل ماشین هم بهبود پیدا کند تا به­صورت همروند یک ماشین تقویت شده داشته باشید. این قطعه برای هر سیلندر ورودی به­صورت جداگانه تعبیه شده است و کاهندهی اثر منفی مکش سیلندرها بر روی یک­دیگر است. تعویض شمعها :با تعویض شمعهای معمولی با شمعهای سوزنی و ایردیوم میتواند به احتراق درون سیلندرها کمک کند تا مقاومت کمتری در برابر جرقه داشته باشند. علاوه بر پایین آمدن وزن حاصل تغییر آن به چیپ اسپرت، با برنامه ریزی مجدد و با تعویض ECU، زمانبندی سوپاپها، مخلوط سوخت و هوا دستخوش تغییراتی می شود. برنامه ریزیECUیا ریمپ کردن کامپیوتر خودرو یکی از ابتدایی ترین و کم هزینه ترین عملیاتی است که در زمینه تقویت می توان انجام داد.ECU در حقیقت مغز پیششرانه خودرو است و هرگونه رفتار و وظیفه خودرو را کنترل می کند.هم اکنون نیز با توجه به مسئله کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از آلایندگی خودرو ها کامپیوتر به قطعه ای بسیار پیچیده و پیشرفته در خودرو ها تبدیل شده است.کامپیوتر خودرو برای کنترل موارد مختلفی نظیر نحوه جرقه زنی شمع ها، میزان هوای ورودی به پیشرانه، دما ی هوا، میزان اکسیژن سوخته نشده در اگزوز، میزان سوخت منتقل شده به پیشرانه وبسیاری از موارد دیگر برنامه ریزی شده است.برنامه ای که سازنده بر رویکامپیوتر خودرو ایجاد می کند باید با انواع شرایط آب و هوایی و سوخت سازگار باشد.از طریق ریمپ و برنامه ریزی مجدد می توان تغییراتی در نرم افزار کامپیوتر انجام داد تااز این طریقبتوان به توان و گشتاور بیشتری دست یافت.این تغییرات در خودرو های بدون توربو چاجر می تواند تا 10 الی 15 درصد افزایش توان را به همراه داشته باشد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع روش های تیونینگ اتمسفریک خودرو آشنا کنیم. یکی از روش های مرسوم در بین، ماشین بازان و دوست داران خودرو های اسپرت، افزایش تعداد اگزوزها می باشد. در پاسخ بهبخش دوم سوال شما نیز باید گفت لنتهای ترمز خودرو شما یا کیفیت مطلوبی ندارند یا دیسکهای ترمز محور جلو یا کاسههای محور عقب از گرد و غبار پوشیده شده است و بهدلیل وجود ذرات گرد و غبار، لنت در زمان سایش با دیسک یا کاسه، صدا تولید میکند. کیفیت لاستیک ارتباط مستقیمی با بهبود سرعت و عملکرد خودرو دارد. اگر خودروی شما سنگین است نمی توانید انتظار داشته باشید که به محض فشردن پدال گاز، بتوانید با سرعت فزاینده ای شروع به حرکت نمایید. هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود، در نتیجه قدرت بیشتری برای حرکت دادن آن نیاز است. تقویت موتور خودرو با لاستیک ها : لاستیک خودرو بهعنوان آخرین عضو سیستم تعلیق خودرو وزن آن را تحمل کرده و ارتباط نهایی را بین خودرو و زمین برقرار میکنند و درنهایت باعث حرکت خودرو میشوند. افرادی که علاقه شدیدی به اتومبیل دارند و/یا در سرگرمی اتومبیل شرکت میکنند به عنوان «علاقه مندان به اتومبیل یا خودرو» شناخته میشوند.

طرفداران سیاست برنامهریزی حمل و نقل اغلب از عوارض، افزایش مالیات سوخت، قیمت گذاری ازدحام بازار برای پارکینگ شهری به عنوان وسیله ای برای متعادل کردن استفاده از خودرو در مراکز شهری با حالتهای کارآمدتر مانند اتوبوس و قطار حمایت میکنند. یک سال و چند ماه از مجلس یازدهم گذشت اما چون در سال پایانی دولت قبلی بودیم استیضاحی مطرح نشد تا بهانهای دست آن دولت تنبل داده نشود سپس با آغاز دولت سیزدهم تقریبا به همه وزرای پیشنهادی دولت، مجلس رای داد و بعد از گذشت حدود ۱۵ ماه از عمر دولت سیزدهم استیضاح یکی از همان وزرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به نتیجه نرسید و امروز نیز ما با زیان آن مواجه هستیم. فرض کنید اگر سال گذشته حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه تولید میکردیم، امسال به عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه برسیم؛ اما به احتمال زیاد بازار با این قیمتها کشش نخواهد داشت، میتوان حتی تولید را بیشتر از گذشته کرد اما سیستم عرضهای که الان وجود دارد و در کار خودروساز دخالت میکند و محدودیت ایجاد میکند فقط باعث تقویت بازار سیاه میشود. کیت ورود هوای سرد جز سیستمهای جانبی خودرو است که هوای سرد را وارد سیستم احتراق داخلی موتور میکند و به طور طبیعی، خودرو دمای هوا را به محض ورود به موتور تنظیم میکند، زمانی که موتور سرد است، هوای گرم و زمانی که موتور گرم است، هوای سرد وارد سیستم شده و به عبارتی باعث افزایش کارایی و تقویت موتور ماشین خواهند شد. اگر این انرژی بهوسیله یک توربین که در مقابل گازهای خروجی موتور قرار میگیرد تأمین گردد، به آن توربوسوپرشارژر یا به اختصار توربو شارژر یا همان توربو اطلاق میگردد. یکی از مهمترین بخشهایی که دستخوش تغییرات قرار گرفته، جایگزینی مگنت و پیکاپ بهجای پلاتین است. اولین قدم در این راه تعویض سیستم هواکش به همراه هواکشهایی با مقاومت کمتر (یا بعضاً انواع دوش روغنی) است.افزایش بیشتر و بهتر نیروی تولیدی و همچنین تغییرات کلی در صدای خروجی از موتور می شود که محدودیت جدیدی در زمینه صدای خروجی از اگزوز ایجاد می شود که موجب محدود شدن بهبود راندمان اگزوز به محدوده ای تعریف شده از حداکثر میزان صدای خروجی از موتور می شود.

در بازار قطعات یدکی خودرو انواع مختلفی شمع وجود دارند که هر یک ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارند. انواع شمعهای خودرو عبارتند از شمع گرم، شمع سرد، شمع نیکلی، شمع ایریدیومی، شمع پلاتینیومی و شمعهای چند الکترودی.شمعهای پلاتینیومی به دلیل اینکه جنس الکترود آنها از آلیاژ پلاتینیوم است ضمن اینکه عمر بالایی دارند میتوانند تا ۲۵۰۰ درجه سانتیگراد حرارت را تحمل کرده و تا ۱۰۰ هزار کیلومتر عمر مفید داشته باشند.شمعهای ایریدیومی نیز که جنس الکترود مثبت آنها از ایریدیوم است از طول عمر بالاتری نسبت به شمعهای پلاتینیومی برخوردار هستند.برای کاهش سوخت خودرو و افزایش شتاب پیشنهاد می شود از شمع های سوزنی یا ایریدیومی استفاده شود. محدوده دینامیک خروجی (Output dynamic range): نسبت بزرگترین به کوچکترین سطح مفید سیگنال خروجی است، و معمولاً بر حسب dB بیان میشود. Land (به انگلیسی). 11 (9): 1429. doi:10.3390/land11091429. در دانشنامهٔ ویکیپدیای انگلیسی. اگر قصد دارید تا خودروی خود را در بهترین شکل ممکن تیونینگ کنید، حتما باید این چیپ را با یک نمونه اسپرت آن تعویض کنید. اگر شما هم یکی از آن افراد هستید و قصد دارید شتاب و قدرت بیشتری را در خودروی خود تجربه کنید با ما در اینجا و در این قسمت همراه باشید چرا که قصد داریم بهترین و کم خرج ترین راه های تقویت خودرو را به شما معرفی کنیم. از طرف دیگر سنگین بودن باعث می شود که عکس العمل خودرو به خصوص پدال گاز هنگامی که شما پایتان را از روی پدال بر می دارید کاهش یابد و دور موتور با کمی تاخیر کم شود.در خودروهای مسابقه ای و مواردی از این قبیل خودرو باید عکس العمل سریع تری داشته باشد بنابراین از فلایویل سبک تر به منظور ایجاد تغییرات سریع تر در سرعت و ایجاد توان بیشتر استفاده می شود.میزان سبک شدن فلایویل بستگی به موارد استفاده شما و همچنین به بالانس بودن فلایویل در حالت سبک شده بستگی دارد.فلایویل باید با دقت و علم و مهارت کافی سبک شود و توجه داشته باشید که این نوع از فلایویل ها برای مقاصد مسابقه ای مناسب است و مناسب جاده و شهر نیست. در چنین حالتی شما به ماشینی نیاز دارید که حجم موتور بیشتری نسبت به حالت استاندارد داشته باشد. 3) سرعت تعویض دنده در شتابگیری و رانندگی نقش مهمی دارد، قسمتی از این سرعت به راننده بستگی دارد اما نقش مهمتری را اتومبیل ایفا میکند پس هرچه شیفتر های گیربکس در مدت زمان کمتری مسیر دنده ها طی کنند اثر بیشتری در بهبود شتابگیری دارد .

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نوربرت پرفورمنس لطفا به بازدید از وب سایت ما.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402