آب شور کشف شده در زیر سطح در سیاره کوتوله سرس

یک تحلیل اخیر نشان می دهد که سرس، تنها سیاره کوتوله منظومه شمسی داخلی، مخازنی از آب شور در زیر سطح خود دارد. ت

توسط NEWSWORLDS در 6 شهریور 1399

یک تحلیل اخیر نشان می دهد که سرس، تنها سیاره کوتوله منظومه شمسی داخلی، مخازنی از آب شور در زیر سطح خود دارد.

تیمی از محققان ماموریت کشف سپیده دم ناسا از داده ها و تصاویر فضاپیمای داون استفاده کردند تا کشف کنند که اجساد زیرسطحی آب نمک در زیر بیرونی به شدت دهانه دار سیاره کوتوله وجود دارند.

آنتون رماکوف، همکار فوق دکترا UC برکلی در این تیم تحقیقاتی می گوید فضاپیمای داون ناسا توانست در ارتفاع پایین 22 مایلی بالای سرس پرواز کند و تصاویر و داده های با وضوح بالا را ضبط کند. بر اساس مطالعه ای که این تیم منتشر کرد، تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده نقاط روشنی از ذخایر سدیم را بر روی سطح یک دهانه نشان داد.

رماکوف می گوید: «ما فکر می کنیم که ذخایر روشن سطحی از یک مخزن آب نمک زیرسطحی از پیش وجود دارد.» "ضربه ایجاد شکستگی که مسیرهایی را برای رسیدن آب شور به سطح فراهم می کرد تا نهرهای روشن روی سطح را تشکیل دهد."

به گفته Ermakov، تجزیه و تحلیل داده ها شکاف بزرگی را در زمان بین زمانی که دهانه ساخته شده بود و زمانی که لکه های روشن ظاهر شدند، نشان داد.

نظریه تیم تحقیقاتی، Ermakov گفت، این است که هنگامی که یک ضربه دهانه را تشکیل داد، بخش هایی از سطح را نیز شکسته است. این شکستگی ها به مایع زیرزمینی اجازه می داد تا به سطح بالا رود و تبخیر شود و رسوب نمک را ترک کند.

به گزارش رماکوف، این مخازن زیر سطحی نیز ناهنجاری های گرانشی موجود در داده ها را توضیح خواهند داد.

او می گوید: «ما می دانیم که دهانه جوان است و نهرهای روشن روی سطح حتی جوان تر هستند. اطلاعات را نمی توان فقط با گرمای ضربه توضیح داد.» "مدل سازی نشان داد که ضربه می تواند سطح را شکست، نسبتا دور از محل ضربه خود را."

به گفته رماکوف که از سال ۲۰۱۵ در حال تجزیه و تحلیل داده های گرانشی فضاپیمای داون ناسا است، مدل های مختلف داده هایی که برای اجرا استفاده می کردند ماه ها طول کشید و این کشف را به یک فرایند طولانی مدت تبدیل کرد تا فرایندی لحظه ای یا شگفت آور.

Ermakov گفت: گام های بعدی برای مطالعه سرس شامل استفاده از داده های ژئوفیزیکی از ماموریت سپیده دم برای به دست آوردن درک بهتری از توزیع آب زیر سطحی بر روی سرس و تعیین منطقه ای یا جهانی است.

مارک رایمن، مدیر ماموریت آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «سپیده دم به مراتب بیشتر از آنچه امیدوار بودیم زمانی که سفر اکتشافی فوق العاده فرازمینی خود را آغاز کرد، به انجام رسید.» "این اکتشافات هیجان انگیز جدید از پایان ماموریت طولانی و مولد خود را ادای احترام فوق العاده به این کاشف بین سیاره ای قابل توجه است."

تماس با گیگی Nibbelink در [ایمیل محافظت شده] و او را در توییتر در @giginibbelink.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن