Sidney Poitier مظهر ظرافت در "در گرمای شب"

واضح خطر با فیلم های که مسائل موضعی است که آنها را به نظر می رسد مورخ دهه پس از انتشار. چنین مورد با بسیاری از

توسط NEWSWORLDS در 17 تیر 1399

واضح خطر با فیلم های که مسائل موضعی است که آنها را به نظر می رسد مورخ دهه پس از انتشار. چنین مورد با بسیاری از 1960s فیلم برخورد با روابط از جمله برخی از Sidney Poitier کار است. "یک وصله آبی" که در آن Poitier نقش یک دانشمند مرد سیاه و سفید که دوست و betters زندگی یک نابینا جوان زن سفید منتشر شد در سال 1965 تحت مبتذل شعار "عشق کور رنگ" احساس می کند به طرز وحشیانه ای عجیب و جالب امروز.

با "در گرمای شب" این قضیه صادق است.

چرا که این فیلم پنجه مسائل بحث برانگیز در زمان انتشار آن در سال 1967 از یک سال است که شاهد اصلی تظاهرات علیه خشونت پلیس و دادگاه عالی ایالات متحده تصمیم در نهایت به اعلام دولت ضد نژادی, قوانین ازدواج خلاف قانون اساسی, فیلم لبه نشده است blunted ، پس از غیر قانونی مرگ و میر ناشی از جورج فلوید Breonna تیلور و دیگران بی شماری فیلم مربوط تر از همیشه.

در Poitier اولین صحنه "در گرمای شب" شخصیت او ویرژیل Tibbs می یابد خود را در یک موقعیت مخاطره آمیز: او یک مرد سیاه و سفید در انتهای اشتباه یک پلیس تفنگ.

این نقطه در داستان بیننده معرفی شده است به اصول رمز و راز است. داستانی Sparta, می سی سی پی صلح آمیز است شهر کوچک است که متزلزل شده است مرگ از Colbert, خارج از دولت صنعتگر که در نظر گرفته شده برای ساخت یک کارخانه که قرار داده اند اسپارت بر روی نقشه.

رئیس لایحه Gillespie (راد سبک سگی) است که در ابتدا شیفته است که چنین آشکار مشکوک به عنوان Tibbs به سادگی فرود آمد و در دامان خود. منطق است و سرد. غنی سفید مرد مرده است و یک مرد سیاه و سفید است که در اواخر شب; بنابر این او پیدا کرده قاتل است.

اما Gillespie اقتدار لغو هنگامی که او در می یابد که Tibbs که نبود قادر به رسیدن برای نشان خود را بدون به خطر انداختن زندگی خود است که در واقع اجرای قانون است. نه تنها Tibbs, پلیس, اما او نیز بهتر-پرداخت متخصص از شمال قتل, تیم ملی. در حالی که Gillespie نمی تواند حل یکی دوام مورد Tibbs اساسا حل موارد در خواب خود را.

با تشکر از unsympathizing پلیس فیلادلفیا رئیس یک دسته از clueless در اسپارت نمایندگان و خود اصول اخلاقی Tibbs مجبور است برای کمک به یک ناسپاس Gillespie حل کلبر قتل است. آنها به عنوان کار مورد با هم Gillespie می یابد و فاصله رو به رشد بین خود و تعصب townsfolk او قرار است به پلیس.

استرلینگ Silliphant اسکریپت بر اساس رمانی از جان توپ پر است از دیالوگ به یاد ماندنی و روح یک آستر است که مقابله با واقعیت های خورنده و نژاد پرستی. این است که بهترین نمایش داده می شود زمانی که Gillespie disgustingly مسخره نام "ویرژیل."

نحوهی کشیده شده بین اسپارت را شنیع نژاد پرستی و مقاومت به فن آوری مدرن. اسپارت در گیر خود را قبل از بازسازی راه و کلبر کشتن تأکید می کند که آن نهادهای عمومی طراحی شده برای مقاومت در برابر هر گونه تغییری که ممکن است چالش قدرت تاسیس پویایی است. به عنوان Tibbs حفاری عمیق تر به مشکلات اجتماعی که زمینه ساز این ظاهرا روستایی شهر او باید آن را بکشید لگد زدن و جیغ به قرن 20th.

کلید صحنه رخ می دهد که Tibbs مخالف همه هشدارها و تعقیب منجر به کشت و زرع پنبه صاحب اریک اندیکت. امپراطوری خود را ساخته شده بر روی کار برده اندیکت است که توهین به همه چیز Tibbs معتقد است در. هنگامی که یک توهین اندیکت بازدید کارآگاه پس از سوال او بداند گستاخ, Tibbs پاسخ بدون یک لحظه تردید با کاشت یک سخت تر بسیار موثر تر با کف دست زدن در سراسر اندیکت ،

این قدرتمند لحظه منفجر فراتر از مرزهای قاب. Tibbs شجاعانه حاضر به از دست دادن شأن خود و واژگون این موجود نژادپرستانه اجتماعی سلسله مراتب است. در مدیر Norman Jewison عالی شکست از صحنه او اشاره به آن به عنوان "سیلی دور جهان شنیده می شود."

برای پیگیری هر نشانه و طرح جزئیات پرونده قتل به دست نقطه از داستان است. "در گرمای شب" رمز و راز قتل است که نمی مراقبت بسیار است که قاتل است. آن را با استفاده از چارچوب یک داستان کارآگاهی به برخورد دو مجتمع شخصیتهای آن منجر شخصیت هر دو به تصویر کشیده بسیار زیاد با شخصی عمق. با هم Poitier و سبک سگی شیر را به پالس از ملت گرفتن تنش نژادی از طولانی و گرم تابستان 1967.

Poitier دخالت افزایش مواد. با کمتر بازیگر در نقش Tibbs "در گرمای شب" خواهد آمد در سراسر به عنوان پرمدعا و توان مصرف شده توسط لیبرال فیلم فانتزی شسته و رفته نژادی آشتی. اما Poitier هوشمندانه کار می کند در برابر این فیلم تمایل به نوبه خود Tibbs به یک استعاره.

پایان دادن به حق مجمل. رشد احترام متقابل بین Tibbs و Gillespie منجر به یک رابطه مبتنی بر وابستگی متقابل وجود دارد باقی می ماند به طور کلی unease. این ساده لوحانه انتظار می رود که اسپارت نژادی تحمل یک یادگاری از گذشته است. این جالب احساس با وضوح مناسب است با توجه به این که این فیلم به بررسی همان سیستمیک بی عدالتی است که هنوز هم طاعون جامعه آمریکا است.

"در گرمای شب" می تواند خریداری شده برای مشاهده در یوتیوب.

تماس با نیل Haeems در [email protected].



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب