اسپایک لی 'Da 5 Bloods' ارائه می دهد prescient, اگر مشکل بررسی جنگ ویتنام میراث

درجه: 3.5/5.0 اسپایک لی, آخرین فیلم "Da 5 Bloods," می گوید داستان از چهار سیاه و سفید ویتنام جانبازان که بازگش

توسط NEWSWORLDS در 29 خرداد 1399

درجه: 3.5/5.0

اسپایک لی, آخرین فیلم "Da 5 Bloods," می گوید داستان از چهار سیاه و سفید ویتنام جانبازان که بازگشت به ویتنام, در حال حاضر روز به اصلاح قفسه سینه از طلا می کردند 50 سال قبل است. با وجود آن عیوب "Da 5 Bloods" لازم است و علاوه بر شیک به جنگ ویتنام نوع یک که افتخارات پیشینیان خود در حالی که انتقاد از آنها برای پاک کردن تجربه از سربازان.

از طریق آن در حال حرکت و اجرای نوآورانه ساخت و ساز لی 2 1/2-ساعت حماسی به دنبال اصلاح سابقه تاریخی با برجسته اغلب نادیده گرفته مبارزه از جانبازان ویتنام که مجبور به مبارزه برای یک کشور است که به طور فعال در سرکوب حقوق مدنی خود را.

"Da 5 Bloods" به شرح زیر چهار مردان — پل (Delroy Lindo) اوتیس (Clarke Peters) ادی (هنجار Lewis) و ملوین (Isiah Whitlock Jr.) — که در خدمت با هم در سال 1968 ویتنام است. مردان دوباره در حال حاضر روز سایگون برای بازیابی بقایای طوفان' نورمن (Chadwick Boseman) خود را کاهش یافته است فرمانده و همچنین میلیون ها دلار ارزش طلا باقی مانده است که دفن شده در جنگل برای چند دهه. در سفر خود برای پیدا کردن طلا و طوفان' نورمن بدن مردان دست و پنجه نرم کردن با خاطرات از وقت خود را در ویتنام و روی چیزی حساب کردن با خشونت آنها انجام شده از طرف دولت که ستم آنها به مراتب بیشتر از ویتنامی بود.

پل مبارزات به شدت با او خاطرات آسیب زا از رفقای خود را فراموش و Lindo نشان می دهد این در اضطراب و نا امیدی است که مشخص ترین پولس تعامل با شخصیت های دیگر. به عنوان فیلم پیشرفت پل تنفر توسعه به همه گیر و غم و اندوه تبدیل می شود که او را در برابر رفقای خود را. هر چند پل انگیزه تبدیل شده تا حدی نامشخص در فیلم مبهم نهایی قانون Lindo هرگز از دست می دهد کنترل شخصیت خود را مهار و صمیمی تجسم است شایسته او را به دست آورده اولیه نقطه در 2021 بهترین بازیگر نقش اول مرد نژاد.

ساخت و ساز از فلاش بک توالی برجسته تناقض میان Bloods' خاطرات خود و خدمات خود را پایدار تروما. با وجود آشکار روانی زخم که جنگ افاضه در چهار سربازان فلش بک به سال 1968 در حال غنی با قهرمانی و هیاهو. Boseman مجریان این توالی: خود را افزایش تصویر از طوفان' نورمن imbues این فلش بک با روشنایی و یک افتخار است که به شدت در مقابل او squadmates' pained demeanors در حال حاضر روز. Boseman عملکرد پشتیبانی می کند ترنس بلانچارد را جارو نمره و نیوتن توماس Sigel دقیق camerawork که هر دو رنگ 1968 صحنه با گلگون روکش از زمان جنگ تبلیغاتی فیلم است.

آستین منادی تیتان از ویتنام ژانر مانند "اینک آخرالزمان" و "جوخه" شده اند مورد ستایش منتقدان برای صداقت که با آنها به تصویر کشیده وحشت از جنگ و تاثیر آن بر سربازان آمریکایی به طور کلی. اما از طریق "Da 5 Bloods," لی اشاره می کند که این فیلم ها را نمی توان جدی در تلاش برای مبارزه با این تجربه منحصر به فرد از سربازان بودند که مبارزه به نمایندگی از یک کشور بود که همزمان با به راه انداختن جنگ داخلی در برابر کسانی که اعتراض برای حقوق مدنی.

قابل توجه هر چند که با وجود لی علاقه به بالا بردن نادیده گرفته و دیدگاه های او همچنان سینمایی سنت glossing بیش از این وحشت که مردم ویتنامی رو در طول جنگ. در زمان لی به طور خلاصه اذعان مشترکات بین سیاه و ویتنامی سربازان هر دو آنها مواجه نامتناسب خشونت در امریکا است. اما این تلاش ها به تلگراف رفاقت سقوط تخت به عنوان فیلم ویژگی های چند ویتنامی شخصیت می کند و به طور جدی در نظر گرفتن نقاط خود را از مشاهده. این erasure همراه با کارتونی خشونت که Bloods مقصر بودن در برابر مردم ویتنامی نسبت به پایان این فیلم در نهایت در خدمت بیشتر به آمریکا چشم انداز جنگ و dehumanize ویتنامی.

با وجود آن نقص, لی, جدیدترین فیلم های شایسته ورود به این ژانر و حیاتی بازتاب چگونه ما در حال حاضر پژواک گذشته است. "Da 5 Bloods" ارگنکن در سیاسی و اجتماعی فضای 1968 امریکا یک سال از صالح تظاهرات که بسیاری از آنها در مقایسه با زمان تماس به صورت نژادی و انصاف و عدالت است. هر چند این فیلم قرار است برای یک تابستان طولانی قبل از انتشار در سراسر کشور تظاهرات پیاپی در حمایت از سیاه و سفید زندگی می کند, ماده, جنبش, فیلم, prescience تصادفی نیست — آن عهد به لی توانایی شناسایی چگونه جریان لحظه ای متناسب با درون پارچه از ایالات متحده مملو و همه بیش از حد تکراری تاریخ است.

هر چند آن را در ادامه برخی از نمونه آمریکایی ديدگاه در جنگ ویتنام "Da 5 Bloods" طول می کشد یک گام در مسیر درست در حال تغییر چگونه ما این جنگ را میراث و آنچه که ما به یاد داشته باشید در مورد خود شرکت کنندگان است.

تماس با متی دومنت در [email protected].



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن