UC Berkeley app aids Google in detecting earthquakes

ویژگی های یک برنامه UC Berkeley توسط گوگل در حال اجرا است، که اجازه می دهد زلزله به طور خودکار تنها با یک تلفن

توسط NEWSWORLDS در 25 مرداد 1399

ویژگی های یک برنامه UC Berkeley توسط گوگل در حال اجرا است، که اجازه می دهد زلزله به طور خودکار تنها با یک تلفن هوشمند تشخیص داده شود.

گوگل سه شنبه اعلام کرد که ویژگی های نرم افزار UC Berkeley MyShake در سیستم عامل های آندروید در کالیفرنیا تعبیه خواهد شد. MyShake ارائه می شود ShakeAlert پیام, یا هشدار زلزله.

ریچارد آلن محقق دانشگاه برکلی در این مورد گفت: «یکی از چالش های در زمین شناسی به سادگی فقدان داده است. ## بنابراین، هدف اصلی برنامه MyShake تبدیل گوشی هوشمند همه به یک حسگر لرزه ای بود."

به گفته آلن، MyShake در دسترس کاربران آیفون و آندروید است تا آشکارسازهای اولیه باشند و در برابر زلزله قریب الوقوع به کاربران کمک کنند. وقتی تلفن وصل می شود و ثابت است، به حالت نظارت بر زلزله می رود. این به تلفن اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به زلزله را ثبت و به سرورهای برنامه ارسال کند.

پس از آن از داده ها برای تشخیص بزرگی زلزله استفاده می شود.

UC Berkeley محقق Qingkai Kong گفت که این برنامه از شتاب سنج یک تلفن هوشمند بهره می بره. شتاب سنج ها معمولاً برای حس حرکت استفاده می شوند. به عنوان مثال، آنها می توانند مراحل یک کاربر را هنگام راه رفتن با تلفن ضبط کنند یا وقتی که کاربر جهت گیری گوشی خود را تغییر می دهد، صفحه نمایش تلفن را تنظیم کنند.

کنگ در یک ایمیل گفت: «در یک رعد و برق، ما می توانیم رعد و برق را قبل از شنیدن صدا ببینیم.

برنامه به شیوه ای مشابه، به گفته کنگ انجام می شود. تلفن ها قادر به حس زلزله قبل از آن که کاربران آن را احساس، به عنوان سیگنال الکترونیکی برنامه سفر سریع تر از موج لرزه زلزله می کند. پیام هشدار دهنده سپس وارد تلفن های کاربران میشود.

آلن افزود که این برنامه همچنین اطلاعات اضافی در مورد ایمن ماندن در طول زلزله، از جمله راهنمایی در مورد آمادگی زلزله و راه های برقراری ارتباط با خانواده و دوستان در پس از آن را فراهم می کند.

چون برنامه قبل از اینکه تکان بخورن به کاربران اطلاع می ده، کنگ گفت افراد می تونن از چند ثانیه آماده سازی برای محافظت از خودشون یا وسایل حفاظتی استفاده کنن. کنگ افزود که بارت می تواند به نفع خود نیز ، با کند کردن قطار به منظور جلوگیری از حوادث مربوط به زلزله ، مانند از خط خارج شدن.

کنگ افزود: همکاری با گوگل اجازه می دهد تا ویژگی های برنامه در مقیاس بزرگتر قابل دسترسی باشد.

کاوُرِی میاکه سخنگوی گوگل در یک ایمیل گفت: «یکی از چیزهای بزرگ در مورد کالیفرنیا این است که در حال حاضر سیستم بزرگی از seismometers وجود دارد. "هنگامی که زلزله توسط (سازمان زمین شناسی ایالات متحده) سیستم ShakeAlert شناسایی شده است، هشدار نیاز به میلیون ها نفر از کاربران واقعا به سرعت ارسال شده است، که یک مشکل دشوار است، و چیزی است که آندروید قادر به کمک به است."

یک اعلامیه مطبوعاتی گوگل می گوید کاربران همچنین قادر خواهند بود عباراتی مانند «زلزله» یا «زلزله نزدیک من» را در گوگل داشته باشند و اطلاعاتی در مورد فعالیت زلزله در منطقه خود پیدا کنند.

سیستم در حال حاضر در کالیفرنیا در حال آزمایش است. به گزارش گوگل، هشدارهای زلزله مبتنی بر آندروید در سال آینده به ایالت ها و کشورهای بیشتری گسترش خواهد داشت.

تماس با کلی نِوین در [ایمیل محافظت شده] و او را در توییتر در @KellyNguyen_DC.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب