UC Berkeley-led international astrophysics research collaboration awarded $10.9 million

شبکه در نوترینوها، نجوم هسته ای و تقارن ها، یا N3AS، یک همکاری تحقیقاتی بین المللی به کارگردانی استاد فیزیک UC

توسط NEWSWORLDS در 29 مرداد 1399

شبکه در نوترینوها، نجوم هسته ای و تقارن ها، یا N3AS، یک همکاری تحقیقاتی بین المللی به کارگردانی استاد فیزیک UC برکلی ویک هاکستون، به مدت پنج سال، ۱۰،۹ میلیون دلار از طرف بنیاد ملی علوم، یا NSF اعطا شد.

N3AS شامل 13 موسسه، از جمله دانشگاه ها در سراسر ایالات متحده، و بر مطالعه حوادث فاجعه بار ترین در جهان، مانند ابرنواخترها و ظهور ستاره نوترونی تمرکزدارد. Haxton, who is also the principal investigator of N3AS, spearheaded the project three years ago.

ما واقعا ً در این مورد هیجان زده ایم. ما خیلی خوش شانس بودیم، هاکستون گفت. ما مشتاقانه منتظر کشفیات جدید زیادی در طول دهه آینده می گردیم که می توانیم به تفسیر آنها کمک کنیم."

به گزارش هاکستون، بخش های بیشتر بودجه سازمان امنیت ملی از نظر مالی از یاران جوان و پژوهشگران پسادکترا حمایت خواهد کرد. همچنین بودجه به سمت توسعه، آموزش، سفر و برنامه تابستانی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به فیزیک نجوم علاقه مند هستند خواهد رفت. او افزود که N3AS در حال کار است به شامل دانش آموزان سال سوم و ارشد در مقطع کارشناسی.

علاوه بر کمک هزینه از NSF، سیستم UC در حال حاضر بودجه نوسازی بخشی از ساختمان فیزیک پردیس را به یک مرکز همکاری جدید برای پروژه است. به گزارش هاکستون، این بازسازی تا تابستان آینده به پایان می رسه.

Daniel Kasen، دانشیار دانشگاه برکلی و پژوهشگر در این مرکز، بخشی از تحقیقات N3AS را به فیزیک متکی توصیف کرد تا مدل های سه بعدی از محیط های مختلف شدید در فضا، مانند سیاه چاله ها و ستاره های انفجاری ایجاد شود. این تکیه بر ابرکامپیوترها، که می تواند در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی قابل دسترسی است.

ما فکر می کنیم که ما معادلات را می دانیم، جاذبه چگونه کار می کند و می دانید، که الکترومغناطیس چگونه کار می کند و مانند این. اما چیزهایی خاص وجود دارد که ما نمی دانیم، زیرا در فیزیک هسته ای، چیزهایی درباره ٔ نحوه ٔ کار نوترینوها و امثله ها، وجود دارد." "به عنوان مردم در مرکز بیشتر در مورد چگونگی کار همه آن چیزها را یاد می گیرند، آنها آنچه را که آموخته اند و قرار دادن آن را به شبیه سازی ها، بنابراین ما می بینیم که چگونه آن را بازی می کند."

مرکز پردیس به عنوان یک مرکز برای محققان از سراسر جهان عمل خواهد کرد برای دیدار و همکاری در مورد آنچه هاکستون به نام "چند فیزیک" مشکلات, که نیاز به طیف گسترده ای از تخصص.

هاکستون در حال حاضر برنامه هایی برای آوردن محققانی از فرانسه، و همچنین محققان موسسه تحقیقاتی ریکن ژاپن، به این مرکز دارد.

"(N3AS) نوعی گروه تحقیقاتی بدون دیوار به این معنی است که آن را در سراسر کشور گسترش یافته است، "، "اما به طور دوره ای در طول سال، ما با هم به طور منظم به بحث در مورد پیشرفت در قطعات مختلف از پروژه تحقیقاتی است که ما داریم."

تماس با دینا کاتگارا در [ایمیل محافظت شده] و او را در توییتر در @dinakatgara.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن