تحریمهای آمریکا علیه ونزوئلا کشنده ریاکارانه

در مه 3, مقامات ونزوئلا گفت: آنها تا به حال دستگیر 13 مسلح از جمله دو نفر از پرسنل نظامی ایالات متحده. نظامی ا

توسط NEWSWORLDS در 31 اردیبهشت 1399

در مه 3, مقامات ونزوئلا گفت: آنها تا به حال دستگیر 13 مسلح از جمله دو نفر از پرسنل نظامی ایالات متحده. نظامی ایالات متحده جانباز اردن Goudreau, که منجر به یک فلوریدا مبتنی بر امنیت شرکت SilverCorp آمریکا ادعا کرده است مسئولیت این حادثه است. ایالات متحده-حمایت ژوئن Guaidó همچنین نصب یک کودتای شکست خورده تلاش در 2019 ساخت این دومین شکست کودتا علیه ونزوئلا در دو سال گذشته است.

برای شش سال گذشته ایالات متحده وضع شده تا کنون-افزایش تحریم ها علیه ونزوئلا در تلاش برای تحمیل تغییر رژیم. ایالات متحده هدف بهره در ونزوئلا ریاکارانه است. آسیب هایی که تحریم ها باعث شده و هنوز هم علت و به خصوص مرکب در طول بهداشت جهانی بحران — حال غیر قابل توجیه به خصوص از یک کشور است که موجب اقتدار خود را طرفدار بشردوستانه نیت در خارج از کشور در حالی که نادیده گرفتن موارد نقض حقوق بشر در انتخاب کشورهای متحد. علاوه بر تحمیل Guaidó — خارجی-برداشت قانونگذار بدون پرطرفدار حکم — نشان می دهد که ایالات متحده ادعا ادعای حمایت از دموکراسی چیزی جز یک نمایش مسخره و disguising و غیر رسمی سیاست خارجی امپریالیستی پرخاشگری است.

در یک گزارش منتشر شده توسط مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاست اقتصاددانان علامت Weisbrot و جفری ساکس استدلال می کنند که مردم ونزوئلا به جای دولت خود رنج می برد بیشتر از اساسی ترین آسیب های ناشی از تحریم های اقتصادی است. این گزارش تخمین می زند که بیش از 40 ، 000 نفر فوت کرده اند با توجه به تحریم های ایالات متحده علیه ونزوئلا است. به طور مشابه, سازمان ملل متحد شورای حقوق بشر منتشر شد گزارش انتقاد از تحریم این ادعا که این اقدامات "به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار فقیر و آسیب پذیر ترین کلاس است."

علاوه بر این, the U. N. s World Food Programme منتشر شد گزارش Feb. 25 که یکی در سه ونزوئلا در حال غذا نا امنی و "نیاز به کمک." اما واردات مواد غذایی به طور چشمگیری کاهش در ونزوئلا بیش از هفت سال گذشته -- از $11.2 میلیارد دلار خرید و در سال 2013 به $2.46 میلیارد دلار در سال 2018 — به صراحت علت سقوط از درآمد دولت به طور مستقیم ناشی از محدود تحریم ها علیه ونزوئلا را از شرکت ملی نفت و دولت به عنوان یک کل.

بعلاوه به عنوان 2018 دهها هزار نفر از ونزوئلا شده اند قادر به دریافت درمان سرطان و یا دیالیز به دلیل تحریم های ایالات متحده که جلوگیری از دسترسی به صرفه جویی در زندگی پزشکی و درمان. ونزوئلا شده است قادر به واردات مقدار لازم انسولین مورد نیاز بیماران است. بودجه برای بسیاری از بحرانی سلامت برنامه های کمک در ونزوئلا بودند که بودجه توسط دولت و شرکت نفت است که در حال حاضر قادر به صادرات و به دست آوردن درآمد.

برای همه این دلایل, ایالات متحده آمریکا با این ادعا Guaidó به رئيس جمهور موقت این است که ایجاد یک دولت موازی در ونزوئلا. Guaidó حمایت در میان ونزوئلا اما به ظاهر موفق به رشد می کنند. علاوه بر این او مرتبط شده است طرف مقابل باید در گذشته است. این فشار توسط دولت های خارجی به Guaidó نصب شده بدون یک انتخابات شنیع است. این نشان می دهد که ایالات متحده کلامی تعهد به دموکراسی به عنوان یک پوشش برای آن در غیر این صورت ضد سیاست های دموکراتیک در خارج از کشور.

وقتی که می آید به نقض حقوق بشر ثبت است به همان اندازه اریب. با مشخصات بالا denouncements از حقوق بشر در ونزوئلا جمعیت بسیاری از گزارش در عین حال این گزارش ها در حال رقابت و تا حد زیادی کم رنگ در مقایسه با کسانی که از کشورهای همسایه برزیل کلمبیا و هائیتی — همه از آن لذت بردن از برکت سیاست خارجی.

کلمبیا فصل های رای نقض حقوق بشر نسبتا نادیده گرفته شده است. کلمبیا کمیسیون فقها یا CCJ مدعی است که دولت کلمبیا را پوشش داده است تا سیاسی به کشتار مخالفان و رهبران اجتماعی. این CCJ نیز گزارش داد که 90 درصد از موارد نقض حقوق بشر رخ می دهد با مصونیت از مجازات.

صدها نفر از سازمان های دیگر در کلمبیا فرستاده اند U. N. نامه مستند دولت کلمبیا تمایل به مبارزه با نقض حقوق بشر توسط طرف مقابل باید. این سازمان همچنین در مورد شکایت از قدرت بدون کنترل پلیس و نیروهای امنیتی. ایالات متحده عدم اقدام در مواجهه با این حوادث اما اغماض دولت کلمبیا را چشم خود را به نقض حقوق بشر.

ریاکارانه طبیعت از این اقدامات نمی تواند روشن تر: در حالی که کلمبیا حقوق بشر پروفایل است که به عنوان شوم به عنوان آن می شود ایالات متحده موجب اقتدار همکاری خود را به سختی ناراحت بشردوستانه نگرانی به مجازات آن جناح راست متحد. نفاق نشان می دهد که تحریم های ایالات متحده — به عنوان به خوبی به عنوان های اخیر مواد مخدر-قاچاق اتهام علیه رئیس جمهور ونزوئلا نیکولاس مادورو — کاملا سیاسی و یکی دیگر از تلاش برای تضعیف جایگاه های بین المللی از دولت ونزوئلا.

هر یک از این حرکت ها نشان می دهد که ایالات متحده اقدامات علیه ونزوئلا ضد دموکراتیک و ضد انسانی. در طول دولت از آدرس اتحادیه در این سال رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن و اظهار داشت که دولت آمریکا "حمایت از امید کوبا, نیکاراگوا و ونزوئلا برای بازگرداندن دموکراسی است."

این شعارهای فریبنده است در طبیعت. آن را پوشش می دهد این واقعیت است که Guaidó بود نه به خوبی شناخته شده در ونزوئلا قبل از اینکه دست برداشت توسط قدرت های خارجی به رییس جمهور آینده کشور. آن را پوشش می دهد این واقعیت است که ایالات متحده تا به حال یک تاریخ اخیر از سرنگونی رهبران چپ گرای آمریکای لاتین و undemocratically نصب جناح راست از چهره های اپوزیسیون. آن را پوشش می دهد این واقعیت است که سابق مشاور امنیت ملی جان بولتون گفت: اجباری تحریم های اقتصادی "یک تفاوت بزرگ را به ایالات متحده از لحاظ اقتصادی اگر ما می تواند شرکت نفت واقعا در سرمایه گذاری و تولید نفت قابلیت در ونزوئلا است."

با وجود این تناقضات جدی ایالات متحده در مخالفت با دولت ونزوئلا اتخاذ کرده است هژمونیک موضع راسخ دارم به شواهدی که مردم ونزوئلا آسیب شده است بیشتر توسط دولت ایالات متحده از خود را دارند. حداقل در آمریکا مالیات دهندگان حمایت و تعهد رئیس جمهور آمریکا و کنگره به عزل رئيس جمهور ونزوئلا به مقدار ضد دموکراتیک و عمیقا آسیب رساندن به سیاست مداخله است که باید اساسا تجدید نظر اگر نه باطل در دسترس نباشد. ترکیبات که توافق باید تماس خود کنگره نمایندگان و به اشتراک گذاشتن دیدگاه های خود را با هر گونه که ممکن است نگه دارید و علاقه است.

جاناتان ملینا تحقیق شاگرد در Latinx مرکز تحقیقات در دانشگاه برکلی است. او یک تاریخ و علوم سیاسی عمده به قصد جزئی در مطالعات جهانی.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب