خبر جدید درباره حقوق بازنشستگان؛ نحوه محاسبه افزایش حقوق مستمری‌بگیران از این تاریخ محاسبه می‌شود همشهری آنلاین

✔️ مستمری بگیران و بازنشستگان محترم از روش مراجعه به سامانه تامین اجتماعی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت و

توسط NEWSWORLDS در 8 آذر 1401
✔️ مستمری بگیران و بازنشستگان محترم از روش مراجعه به سامانه تامین اجتماعی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده نمایند که راهنمای چهره ای طریق دریافت فیش حقوقی در مقاله آورده شده هست . آخری بار قرار اعطا کرد استفاده از سرویس ها درمان تکمیلی، بازنشستگان کشوری در فصل بهار ۱۴۰۱ تمدید شد و مستمری‌بگیران این صندوق در انتخاب آن مخیر بودند. شـرکت آتیه سـازان محافظ بـا شعار ارتقا مرحله سالم جامـعـه ، هم حال تخصصی ترین شرکت در ارائـه سرویس ها بیمه درمانی مکمل است. این شرکت، پس از عقـد قـرارداد بیمـه درمـان تکمیلی بـا بیمه گزاران،بخش یا کل هزینه های سرویس ها درمانی و بیمارستانی را بر اسـاس تعـهـدات مندرج در قرارداد و بـیـمه نامه، برای هر فرد (بیمه شده) و خانواده وی ارائه می دهد. کمپانی ها و موسسـات کلیدی خرید کردن این بیمه نامه، کارمندان یا اعضاء خویش و افـراد ذیل تکفل آنـان را که شامل همسر، فرزنـدان، والدین و کلیه اشخاص پایین تکفل شان می باشد، پایین پوشش سرویس ها درمانی تکمیلی و اضافی بر بیمه های پایه قرار می دهند.
  • هضم هر تغییری مشقت بار میباشد و بازنشستگی هم مانند هر سطح حساس دیگر زندگی از گزاره ازدواج، اشتغال، جابه‌جایی و دیگر موارد یک تغییرکلی به جهت خود شخص و خانواده اوست.
  • اين امر به ادامه پوشش خدشه‌ای وارد نمی‌كند و ساير شرايط بيمه ‌نامه‌ ادامه خواهد داشت.
  • این در حالی هست که کمیته دستمزد شورای عالی کار در جلسه بیست و چهارم بهمن، رقم هزینه سبد معیشت خانوار ۳٫۳ نفری کارگری را سی و هفت میلیون و ششصد هزار ریال گزینش کرده بود؛ بنابراین، با دقت به ارتقا دست‌کم حقوق و دستمزد (۱۵ میلیون ریالی)، رخنه حداقل دستمزد و هزینه خانوارهای کارگری به بیش از ۲۰ میلیون ریال رسیده هست که نسبت به سال گذشته حدود ۹ میلیون ریال ارتقاء یافته است.
  • سفته تا سقف ۲۰ میلیون تومان مدیون خرید متاع در اختیار قرار متقاضیان می‌دهد.
کلیه حقوق مادی و معنوی همین وب سایت متعلق به پایگاه خبری گشتنی نیوز می‌باشد و استعمال از آن حیاتی ذکر منشاء بلامانع است. محور بحث انتخابات سر کردگی جمهوری و مجلس شوراي های اسلامی بود که تصمیم گرفته شد که همه کانون ها در رابطه اهمیت انتخابات سر گروهی جمهوری از حجت الاسلام جناب آقای رئیسی حمایت کنند و در رابطه حساس مجلس شوراي اسلامي از جناب آقای نجیب حمایت شود .جناب آقای بیات تاکید مضاعف بر حمایت از آقای رئیسی و آقای با حجب و حیا داشتند . پس اون ۲۵ % باقی باقی‌مانده از متناسب سازی بقیه سطوح را خوردند رفت کی میخواهند پرد اخت کنند سال که تمام شد. سلام.دولت و مجلس خدمتگزار;;خجالت خجالت;; بازنشستگان واقعا نابود شدند به دادشان بر سید خودتون یه ذره کاهش بگیرید. ابرشرکت هپکو او‌لین و بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ تجهیزات سنگین در کشور ایران و خاورمیانه است.

حریف ایران در صورت صعود کدام تیم است؟

بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در حالی از درآمد قلیل و عدم همسان‌سازی حقوق و دستمزد گلایه دارند که اکنون یک فعال حوزه بازنشستگان از انقطاع بیمه تکمیلی همسران هزاران نفر از بازنشستگان این سازمان خبر داده است. سقف حقوق و دستمزد بازنشستگان کشوری خیلی کمتر از سقف حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی میباشد و هیچ تسهیلات خاصی هم ندارند. مقدار حقوق و دستمزد کشوریها کلیدی سند تحصیلی و سنوات یکسان در سرتاسر مرز و بوم یکسان است و به این استدلال میشود دستمزد بازنشستگان کشوری را همسانسازی کرد اما میزان بیمه تکمیلی دستمزد تامینی ها از هیچ قاعده خاصی تبعیت نمی کنه و گواهی تحصیلی ملاک انتخاب دستمزد نمیباشد و عمده مبتلا هرج مرجه و اشل حقوق و دستمزد منسجم و ثابتی نظیر کشوریها نداره. حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق‌های تابعه دولت در ماه‌های پایانی سال مشخص می‌شود. در مقاله دستمزد ۱۴۰۱ درباره میزان دستمزد و حقوق کارکنان صحبت کردیم، در همین نوشته قصد داریم تا درباره مبلغ دستمزد بازنشستگی سخن کنیم تا بتوانیم سرنخی به بازنشستگان در گزینه دریافتی خود در سال ۱۴۰۱ بدهیم. دسته‌بندی نشده مدیرعامل وقت سازمان می‌گفت کف حقوق و دستمزد لشگری‌ها و کشوری‌ها ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، ما سماجت داشتیم که این کف حقوقی، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هست که در پایان، قرار شد، کفِ مستمریِ حداقل‌بگیران با ۳۰ سال سابقه، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و به جهت حداقل‌بگیران با ۳۵ سال سابقه، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باشد. مدیر کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، دو خبر خوش را به نقل از سرپرست وزارت رفاه به جهت بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ موضوع ارتقا حقوق و دستمزد بازنشستگان تأمین اجتماعی در طی ماه‌های گذشته از سال اعصاب به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های بازنشستگان این سازمان تبدیل شده می باشد و علی‌رغم وعده‌های تکراری از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، حقوق و دستمزد بازنشستگان همین سازمان همچنان بدون تغییر‌و تحول و ارتقاء در دو ماه ( فروردین و اردیبهشت) به حساب به بازنشستگان واریز شده است. نکته قابل توجه در آیتم ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و استفاده از آن، درک کردن همین هست که بیمه تکمیلی چه مواردی را پوشش می دهد. به عبارتی در چه مواردی بیمه شدگان می توانند در جبران هزینه های خویش از بیمه یاری بگیرند.

پنل کاربری بیمه گذار

در غیر همین رخ شخص می تواند در موقعیت خاص، به شکل داوطلبانه اصلی پرداخت حق بیمه کاربر بیمه خدمات درمانی بازنشستگان شود. مقدار حق بیمه به میزان درآمد متقاضی (شامل حقوق بیمه تکمیلی بازنشستگی و بقیه درآمدها نظیر عمل نیمه وقت) بستگی دارد. همانگونه که تا قبل از این هم اشاره شد، بیمه بازنشستگی افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی از درآمد آنها کسر می شود.

بیمه مستمری آنی

روش اول اشتغال در یک مجموعه معتبر می باشد تا کارفرمایان اسم شما را به لیست بیمه‌شدگان بیش تر کنند. در چنین شرایطی مجموعه آیتم نظر نام‌نویسی شما را در سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌دهد. تنها شما باید مدارک خودتان را در اختیار مسئول بیمه محل کارتان قرار بدهید تا بتوانند پروسه ثبت‌نام شما را پیش ببرند. در این رابطه پیگیری‌های تجارت‌نیوز از صندوق بازنشستگی کشوری نشان میدهد که هرمورد از دستگاه‌های دولت براساس بودجه‌ای که در اختیار دارند برای تامین خدمات معالجه تکمیلی بازنشستگان خویش اقدام می‌کنند.

بازهم کمتر سرویس ها بیمه تکمیلی/ چرا بازنشستگان ضرروزیان می‌کنند؟

بخش متعددی از نیروهای مدیریتی و کارکنان سرزمین در حوزه مشاغل کشوری کار داشته و در حال سرویس هستند. همین اشخاص بعد از بازنشستگی نیاز قابل توجهی به استفاده از سرویس ها بیمه ای دارا هستند که ولی این وضعیت به جهت آن ها از روش بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری تا حد زیادی آماده شده است. بیمه تکمیلی به افراد بازنشسته در پرداخت هزینه بیمارستان به جهت برخی بیماری ها و جراحی ها امداد می کند. در ادامه جدول تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوریسال ۱۴۰۱ و سرویس ها قابل ارائه آن را برای شما خواهیم آورد؛ تا بدانید این بیمه چه میزان می تواند در پرداخت هزینه ها به شما امداد کرده و چه خدماتی ارائه می دهد. به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، بازنشستگان تامین اجتماعی که میزانی دریافتی آن بیش از حداقل بود،‌ در شهریورماه امسال بر اساس مصوبه شورای خوب کار مشمول دریافت ۳۸ درصد ارتقا حقوق به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ اثبات شدند درحالی‌که در ۵ ماه ابتدای سال صرفا ۱۰ % ارتقا حقوق و دستمزد به آن ها تعلق گرفت. بیاییم سهم معالجه را به نرخ روز (نرخ سال ۱۴۰۰) چک کردن کنیم؛ بیمه کارگری به همین ترتیب تقسیم‌بندی شده است؛ ۷ درصد سهم کارگر، ۳ % سهم دولت و ۲۰ درصد نیز سهم کارفرما است که زیرا دولت حق بیمه ۳ درصدی خودش را نمی‌پردازد (بیمه بیکاری) همین ۳ % هم از کارفرما گرفته میگردد و کارفرما بایستی ۲۳ درصد دستمزد و دستمزد مشمول کسور بیمه را پرداخت کند.

تبادل نظر

در غیراین رخ ادامه اشتراک از تاریخ تصویب تقاضای کتبی متقاضی در مدیر همین صندوق در استان محل اقامت خواهد بود و درمورد اخیر مسافت وقتی اجرای حکم تا تاریخ ثبت تقاضا جزو سابقه اشتراک در صندوق مراد نمی گردد . یک کارشناس زمینه کار مهم اشاره به صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی از احتمال پرداخت معوقات دستمزد در یک سری قسط خبر داد. اشخاصی که حقوق بازنشستگی اخذ نمی کنند و یا دستمزد دریافتی آن‌ها کفاف هزینه های زندگی شان را نمی دهد، می توانند در شکل دارا بودن موقعیت از کمکهای مبنا برای پرداخت هزینه های اجاره، بیمه درمانی، پرستاری و خوراک و لباس خویش به کار گیری کنند. همین شماره در کارت بیمه تامین اجتماعی و نامه های اداره بیمه بازنشستگی در آلمان قابل بازدید بوده و در رخ مفقودی از بیمه درمانی یا این که اداره بیمه بازنشستگی قابل دریافت است. اما در صورتی که شخص استخدام شده بازنشسته سازمان تامین اجتماعی باشد مطابق ماده 148 ضابطه اداره فعالیت تابع قوانین کار هست و منع استخدام دوباره دارد .

تعطیلی مدارس استان اصفهان

اما باید قبول نماییم که کلیدی همه‌ی این تفاصیل، اصلی اجرای متناسب‌سازی یک قدم رو به جلو برداشتیم. به جهت سایر سطح های هم محاسبات دقیقی انجام شد؛ ارزیابی شد که شخص در روزگار بازنشستگی، یک‌سری برابر دست‌کم مستمری دریافتی داشته؛ مثلاً اگر آن زمانه چهار برابر مستمری داشته، به تدریج الان سه برابر کف شده و درنتیجه یک برابر عقب افتاده؛ بدین ترتیب به همین فرد، ۷۵ درصدِ یک برابر دستمزد به عنوان ارتقاء متناسب‌سازی افزوده شد ولی شرط همین بود که این افزایش از صد درصد حقوقِ آن‌ها اکثر نشود. در کل، در سال ۱۴۰۰، برای بقیه سطح ها کمتر از ۵۰ % ارتقا نداشتیم، افزایش متناسب‌سازی و ارتقا مصوب شورایعالی کار، در جمع کمتر از ۵۰ % نبوده است. دهقان‌کیا در گفتگوی زیر،که در خبرگزاری ایلنا منتشر شده میباشد ضمن پاسخ به پرسش ها و ابهامات بازنشستگان، در رابطه اهمیت استمرار متناسب‌سازی و مساله‌ی چالش منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی به تفصیل تفسیر می‌دهد. او معتقد است در صورتی که دولت بدهی خویش به سازمان را نپردازد و با تامین اجتماعی به مثابه‌ی «قلک خزانه» نگاه کند، این معضل به شتاب به مرحله‌ی غیرقابل رجوع می‌رسد. باسلام ازاینکه دستمزد دست کم بگیران بیش تر شده خوشحالم ولی به جهت بقیه مستمری بگیران که مبنای حقوقشان براساس مقدار پرداختی به سازمان نظارت شده ( بطور مثال بنده در سال ۱۳۵۵ کلیدی حقوق ۱۰۰۰ دلار نزدیک به ۸۰۰۰ تومان سهم بیمه ومالیات پرداخته ام طبیعی هست بعداز ۳۲ سال پرداختی من نیز بایستی به به عبارتی نسبت افزایش یابد چون تورم فعلی جواب نمیدهد . الان دست‌کم بگیر در تامین اجتماعی ۱۶۷۰ هزار تومان نیست که محاسبات رو بر اساس اون انجام دادی ، الان دستکم حقوق و دستمزد تامین اجتماعی مهم ۱۰ سال سوابق ۶۳۰ هزار تومان میباشد که به ۲۳۴۳ هزار تومان شما نمیرسه ، حیاتی ۴۰ % ارتقاء به ۸۸۲ هزار تومان میرسه،کمتر لاف بگو. مجلس در حالی لایحه متناسب سازی دستمزد پرسنل دولت و اخبار استانها بازنشستگان لشگری و مرزو بوم را ثبت کرد که به گفته نمایندگان ملت این ارتقا حقوق و دستمزد ازمهرماه لحاظ و سال آینده نیز آن‌ها از دستمزد مناسبی برخوردار می شوند. صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر ۱٫۶ میلیون مستمری بگیر دارد و از ۱۲ سال پیش این صندوق تسهیل‌گر دسترسی کارکنان کهن دولت به سرویس ها معالجه تکمیلی محسوب می‌شود. اگر توانستند، مطابق قانون بیمه بیکاری بر مبنا تاهل یا تجرد، از ۳۶ تا ۵۵ ماه بیمه بیکاری استعمال کنید. هر ماه به سامانه سابقه تامین اجتماعی برویدتا مطمئن گردید که بیمه شما پرداخت شده است تا زمان بازنشستگی، دنبال کسری حق بیمه و اعاده حق بیمه نباشید. نظام بازنشستگی ایران، ۴ صندوق پهناور و ۱۴ صندوق کوچک دارد که در دربین همین ۱۸ صندوق ، غول آن ها، تامین اجتماعی است. دیرین ترین صندوق بازنشستگی کشور‌ایران مهم بیش از ۶۰ سال سابقه و پوشش بیش از نیمی از جمعیت کشور، حالا اساسی چالش عمده ای روبرو است. فعالان کارگری انتظار داشتند حقوق و دستمزد کارگران به رقم هزینه سبد معیشتی نزدیک شود؛ اما نمایندگان کارفرمایان در دو-سه جلسه‌ای که شورای خوب کار برگزار کرد، مقاومت متعددی در برابر نمایندگان کارگری نشان دادند. حتی چنانچه بر فرض، کارفرمایان هیچ مقاومتی نیز نمی کردند، افزایش قابل ملاحظه دستمزد کارگران، در برابر سود و درآمد تضعیف شده کارفرمایان صنعتی و خدماتی در سوله های نصفه تعطیل یا ورشکسته موروثی سال ۹۷، توانی برای اکثری از کارفرمایان و کارآفرینان برای پرداخت حقوق بیشتر، فراهم نمی کرد. به همین ترتیب این مبلغ سپرده در بیمه قدمت پاسارگاد به پرورش سرمایه های بیمه طومار امداد خواهد کرد. از سوی دیگر شما می توانید به خواهش خود این مبلغ را از بیمه طومار خود بیرون فرمایید که شامل بها بازخرید نخواهد شد و معادل همان مبلغ به شما پرداخت خواهد شد و بیمه عمر و تامین آتیه شما هم فارغ از سپرده به قوت خویش باقی خواهد ماند. به جهت همین امر صرفا به اندازه هست که بیمه گذار بیمه عمر پاسارگاد، خواهش مربوطه را تکمیل و خواهش خویش را مطرح نماید و نیاز به هیچ ضامنی نخواهد بود. نرخ بهره مربوط به مرهون بیمه عمر تنها 4% اکثر از سود تضمینی بیمه عمر بازنشستگی پاسارگاد خواهد بود. این تسهیلات این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا در هر وقتی که بخواهید بتوانید از اندوخته بیمه عمر بازنشستگی خود استعمال فرمائید و در عین اکنون بیمه نامه و پوشش های آن همچنان به قوت خویش باقی بماند. به این ترتیب شما همواره سود بیمه قدمت بالاتری از میزان سود تضمینی دریافت خواهید نمود که کارایی یک سری ساله کمپانی بیمه پاسارگاد نیز آن را اثبات می نماید. ضمن آنکه اخذ درجه یک توانگری مالی این شرکت از سوی بیمه مرکزی نشان دهنده توانمندی کمپانی بیمه پاسارگاد و برگزیدگان بود همین شرکت بیمه در بازپرداخت تعهدات آن خواهد بود. سرمایه بیمه عمر پاسارگاد با اعتنا به میزان حق بیمه عمر پرداختی و مبلغ سپرده گذاری در بیمه قدمت که میزان آن از سوی شما انتخاب می شود و نرخ های سود فنی بیمه عمر نظارت می شود. همین نرخ شامل سود تضمینی بیمه قدمت می باشد که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی کشور ایران تعیین می شود.
آخرین مطالب