قیمت تلویزیون

آیا می خواهید تلویزیون جدیدی خریداری کنید؟ این راهنمای کامل شما برای انتخاب تلویزیون مناسب شماست وقتی می خواه

توسط NEWSWORLDS در 5 اردیبهشت 1400

آیا می خواهید تلویزیون جدیدی خریداری کنید؟ این راهنمای کامل شما برای انتخاب تلویزیون مناسب شماست

وقتی می خواهید یک تلویزیون جدید بخرید ، قطعاً گیج خواهید شد.قیمت تلویزیون ال ای دی بندر گناوه از تصمیم گیری در مورد اندازه و ابعاد تلویزیون مناسب اتاق خود ، یا اینکه بفهمید تلویزیون Full HD ، 4K HDR ، LED یا OLED می خواهید ، همه اطلاعات و مشاوره لازم برای انتخاب تلویزیون مناسب برای شما داریم.

صحنه تلویزیون در چند وقت اخیر بسیار تغییر کرده است ، بنابراین اگر مدت طولانی از آخرین خرید تلویزیون جدید می گذرد. تجربه خرید شما اکنون کاملاً متفاوت از تجربه قبلی شما خواهد بود.

تلویزیون ها نه تنها عملکرد و مشخصات صفحه نمایش های سطح بالا را افزایش داده اند ، بلکه برخی از صفحه های کم هزینه اکنون دارای رزولوشن 4K هستند و فناوری های کاملاً جدیدی برای مقابله با (HDR ، OLED و QLED) و همچنین س basicالات اساسی مربوط به صفحه نمایش وجود دارد. اندازه ، محل قرارگیری تلویزیون ، تعداد ورودی ها و آیا دارای Netflix و BBC iPlayer است؟

آیا احساس می کنید انتخاب بیش از بندر گناوه حد دشوار است؟ در تلاش برای دسترسی بیشتر به آن ، ما به یک بررسی جامع رسیدیم که به شما کمک می کند تجربه خرید تلویزیون جدید شما بسیار واضح و لذت بخش باشد.

چه اندازه تلویزیون مناسب شما است؟

تلویزیون بخرید

بیشتر از هر زمان دیگری روی صفحه نمایش های بزرگتر تمرکز شده است ، به لطف تکثیر تلویزیون های صفحه بزرگ Ultra HD 4K ، مدل های 32 و 40 اینچی کمتر در خطوط تولید تلویزیون جدید ظاهر می شوند.

اما اگر تصور اینکه بزرگتر بهتر است وسوسه انگیز باشد ، اندازه مناسب شما بسیار به میزان نزدیک بودن صفحه به محل نشستن و دقت محتوای تماشا شده شما بستگی دارد.

خوشبختانه ، سازمانی به نام SMPTE (مخفف Society of Motion Picture and Television Engineers) راهنمای مفصلی در مورد میزان نشستن شما برای بهبود ارتباط بین عملکرد تلویزیون و آنچه چشم شما می بیند ، منتشر کرده است. شما در فاصله مناسب از تلویزیون نشسته اید. جزئیات زیادی را خواهید دید ، اما اگر خیلی قیمت تلویزیون ال ای دی نزدیک به صفحه نشسته اید. سپس یک تصویر صاف و مبهم تر مشاهده خواهید کرد.

 

تلویزیون بخرید

از طرف دیگر ، دورتر از تلویزیون بنشینید و گرفتن ه ر جزئیاتی را که تلویزیون شما نشان می دهد مشکل خواهید داشت. قانون SMPTE برای تماشای HDTV (1080p) این است که شما باید حداقل 1.5 تا 2 برابر اندازه مورب تلویزیون خود نشسته باشید. در صورت داشتن تلویزیون 4K - تقریباً 1 تا 1.5 برابر اندازه صفحه - می توانید حتی به بندر گناوه صفحه نزدیک شوید زیرا به لطف وضوح بالاتر ، جزئیات بیشتری را متوجه خواهید شد.

فواصل زیر فواصل توصیه شده است:

    صفحه نمایش های 65 اینچی: حداقل فاصله برای صفحه نمایش های (Full HD) 2.5 متر و برای صفحه نمایش (4K) 2.1 متر است.

    صفحه نمایش 50-52 اینچی: حداقل فاصله برای صفحه نمایش های (Full HD) 2.2 متر و برای صفحه نمایش (4K) 1.7 متر است.

    صفحه های 46 اینچ: حداقل فاصله برای صفحه بندر گناوه نمایش های (Full HD) 1.9 متر و برای صفحه نمایش (4K) 1.5 متر است.

    صفحه نمایش 40-42 اینچ: حداقل فاصله در صفحه های Full HD 1.7 متر و در صفحه نمایش 4K 1.3 متر است.

    صفحه های 32 اینچی: حداقل فاصله 1.3 متر در صفحه های Full HD است.

 

آیا واقعاً باید تلویزیون 4K بخرید؟

تلویزیون بخرید

این ممکن است در ابتدا یک کار بی فایده به نظر برسد ، اما آیا واقعاً شما باید تلویزیون 4K را با کیفیت Full HD بخرید؟ اگرچه هنوز هزینه زیادی دارد (به خصوص اگر اندازه صفحه نمایش بزرگتری بخواهید) ، بعضی از تلویزیون های 4K کمی متوسط ​​هستند.

تلویزیون های Full HD معمولاً کمتر از تلویزیون های 4K هستند ، اما من به شما توصیه می کنم فقط Full HD را انتخاب کنید. اگر به دنبال اندازه صفحه نمایش کوچکتر از 40 اینچ هستید.

برای صفحه نمایش های بزرگتر ، ارزشی که از تلویزیون 4K دریافت می کنید از نظر عملکرد تصویر برتر و ویژگی ها و رابط های بهتر است. قطعاً ارزش این را دارد که پس از سخت افزار جدید ، از پخش کننده های Blu-ray 4K ، دیسک های Blu-ray 4K و تلویزیون های 4K در حال حاضر سرمایه گذاری کنید. خرید تلویزیون 4K کاملا منطقی است.

در مورد HDR چطور؟

تلویزیون بخرید

HDR اصطلاحی است که این روزها اغلب شاهد آن هستیم و معمولاً در کنار تلویزیون های 4K وجود دارد. اساساً: هرچه دامنه دینامیکی (روشنایی ، رنگ) بیشتر باشد ، تصویر واقعی تر است. HDR وضوح و عمق بیشتری را به گستره های رنگی و همچنین کنتراست بیشتری می دهد.

HDR انواع مختلفی دارد و با وجود مارک های مختلف تلویزیونی که از انواع مختلف آن پشتیبانی می کنند ، هنگام تلاش برای بدست آوردن بهترین گزینه ممکن است مشکل باشد. ما با HDR10 شروع خواهیم کرد ، قالب استاندارد HDR که در هر محتوای سازگار با HDR پیدا خواهید کرد ، از دیسک های Blu-ray 4K گرفته تا نمایش های Netflix و Amazon. اگر تصمیم به خرید تلویزیون 4K HDR گرفته اید ، HDR10 باید حداقل باشد.

 

تلویزیون بخرید

Dolby Vision وجود دارد. برخلاف HDR10 ، که HDR را به صورت صحنه به صحنه اعمال می کند (یعنی وقتی دوربین به یک صحنه جدید منتقل می شود) ، Dolby Vision HDR سیستم اطلاعات تصویر (به اصطلاح فراداده) را روی یک فریم اعمال می کند - بر اساس فریم. الگوی پویای HDR ، اگر به درستی پیاده سازی شود ، امکان ایجاد پیشرفت های محسوس و قدرتمند نسبت به HDR10 را دارد.

+ HDR10 رقیبی برای دالبی ویژن است و توسط سامسونگ طراحی شده است ، از فراداده نیز استفاده می کند ، اما در حالی که Dolby Vision دارای مجوز است ، HDR10 + یک سیستم باز رایگان است که هر شرکتی می تواند به دلخواه اضافه کند.

به چه ارتباطاتی نیاز دارم؟

تلویزیون بخرید

Dolby Vision وجود دارد. برخلاف HDR10 ، که HDR را به صورت صحنه به صحنه اعمال می کند (یعنی وقتی دوربین به یک صحنه جدید منتقل می شود) ، Dolby Vision HDR سیستم اطلاعات تصویر (به اصطلاح فراداده) را روی یک فریم اعمال می کند - بر اساس فریم. الگوی پویای HDR ، اگر به درستی پیاده سازی شود ، امکان ایجاد پیشرفت های محسوس و قدرتمند نسبت به HDR10 را دارد.

+ HDR10 رقیبی برای دالبی ویژن است و توسط سامسونگ طراحی شده است بندر گناوه ، از فراداده نیز استفاده می کند ، اما در حالی که Dolby Vision دارای مجوز است ، HDR10 + یک سیستم باز رایگان است که هر شرکتی می تواند به دلخواه اضافه کند.

به چه ارتباطاتی نیاز دارم؟

تلویزیون بخرید

اتصالات موجود در تلویزیون ها با سابقه حداقل سه ورودی HDMI (غالباً چهار) ، برای یک دستگاه پخش Blu-ray ، set-top box ، کنسول های بازی و دستگاه های پخش به اندازه کافی متفاوت نیستند.

تلویزیون های 4K حداقل دارای یک پورت HDMI 2.0 و HDCP 2.2 دارای گواهینامه محتوای 4K و HDR بومی هستند ، اما اگر بخواهیم چندین دستگاه 4K را به هم متصل کنیم باید سازگاری را بررسی کنیم.

آیا قصد دارید صدای تلویزیون خود را با استفاده از نوار صدا یا پایه صدا افزایش دهید؟ باید آن را به پورت ورودی HDMI ARC در تلویزیون وصل کنید که سیگنال صوتی را مستقیماً از تلویزیون به نوار صدا می رساند ، در عوض مطمئن شوید که تلویزیون خروجی دیجیتال یا آنالوگ برای اتصال دارد.

نوع صفحه نمایش مناسب چیست؟

تلویزیون بخرید

اینکه آیا شما یک تلویزیون LED ، QLED یا OLED را در نظر دارید ،قیمت تلویزیون ال ای دی ممکن است به اندازه صفحه مورد نظر شما بستگی داشته باشد. OLED در تلویزیون های کوچکتر از 55 اینچ در دسترس نیست و کوچکترین صفحه نمایش در خانواده تلویزیون های QLED سامسونگ 49 اینچ است ، بنابراین اگر به دنبال اندازه کوچکتر (شاید برای اتاق دوم) هستید؟ پس از آن صفحه های LED عالی خواهند بود.

تلویزیون های LED (که معمولاً به نور پس زمینه احتیاج دارند و از LED های سفید ساخته می شوند) در طیف گسترده ای از اندازه صفحه نمایش وجود دارد که بخشی از آن به دلیل هزینه پایین تولید با قیمت مناسب است.

صفحه های دیود ساطع کننده نور ارگانیک OLED فناوری پنلی است که از ذرات خود ساطع کننده استفاده می کند - بنابراین نیازی به نور پس زمینه نیست و این به تلویزیون های OLED اجازه می دهد تا به طرز باورنکردنی نازک باشند ، در عین حال سیاه پوستان تیره تر ، واضح تر و کنتراست قوی دارند و زاویه دید عالی دارند ال جی ، سونی و فیلیپس از جمله مارک های بزرگی هستند که تلویزیون های OLED را در لیست خود قرار داده اند.

QLED (دیود ساطع کننده نور کوانتوم) پاسخ سامسونگ به تلویزیون های OLED است که تلویزیون های LED هستند اما با یک نقطه کوانتومی تحت پوشش نور پس زمینه قرار دارند. با این حال ، نقطه کوانتومی (ذرات کوچک نیمه هادی) در QLED های فعلی نور خود را ساطع نمی کنند. به همین دلیل تلویزیون های QLED مانند صفحه های LED سنتی به نور پس زمینه متکی هستند و صفحه های تلویزیون QLED تصاویری روشن ، درخشان ، واضح و با جزئیات عالی ارائه می دهند.

برنامه های تلویزیون هوشمند

تلویزیون بخرید

 

تلویزیون های هوشمند از محبوبیت بیشتری نسبت به تلویزیون های 4K در حال حاضر برخوردار هستند. تقریباً همه مدل های جدید دارای اتصال Wi-Fi و اترنت داخلی هستند و حداقل از برنامه های Netflix و BBC iPlayer برخوردار هستند و بیشتر آنها Amazon Prime Video را نیز اضافه می کنند.

 

Netflix و Amazon Prime دارای محتوای 4K HDR در حال رشد هستند ، بنابراین همیشه بهتر است بررسی کنید که تلویزیون خریداری شده از آن پشتیبانی می کند و در حالی که BBC به تجربه های 4K HDR خود از طریق iPlayer ادامه می دهد ، ما همچنین از طریق برنامه تلویزیون iPlayer به دنبال پشتیبانی 4K خواهیم بود. .

 

اگر هنگام خرید تلویزیون جدید از این راهنمای جامع پیروی می کنید ؛ لطفاً تبریکهای ما را بپذیرید ، اما برای اینکه بهترین تجربه کلی خود را داشته باشید ، باید نگاهی به برخی از مقالات ما بیاندازید که قطعاً سود شما را افزایش می دهد ، مانند: نحوه تنظیم تنظیمات تلویزیون ، استفاده از تلویزیون هوشمند ، نحوه اتصال تلفن خود به صفحه تلویزیون ، چگونه هدفون ها را به تلویزیون متصل کنیم ، و در آخر ، نحوه بازی کردن بازی های رایانه ای در تلویزیون.

منبع : 230shop.ir

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن