معرفی انواع گیاهان آپارتمانی تراریوم

به طور خلاصه، تراریوم ها اکوسیستم های گیاهی مینیاتوری کامل و محصور هستند. با خرید تراریوم، یک گلخانه مینیاتوری

توسط NEWSWORLDS در 23 شهریور 1400

به طور خلاصه، تراریوم ها اکوسیستم های گیاهی مینیاتوری کامل و محصور هستند. با خرید تراریوم، یک گلخانه مینیاتوری کوچک و زیبا روی میز خود دارید که از دیدن آن لذت میبرید.

با این حال، همه گیاهان برای رشد در هر تراریوم مناسب نیستند. گیاهان تراریوم بسته باید شرایط خاصی را تحمل کنند.  رطوبت زیاد ، جریان هوا کم و فضای محدود وغیره.

تراریوم ها جلوه زیبایی به دکوراسیون منزل می دهند. آنها می توانند بسته یا باز باشند، اما هر دو از اصول مشابهی استفاده می کنند. تراریوم بسته به خودی خود دوست داشتنی است اما تراریوم باز به گیاهان اجازه می دهد تا رشد کرده و از محوطه خود خارج شوند. در تراریوم های باز همچنین می توانند به تصفیه هوای داخل کمک کنند.

تراریوم ها در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند و به راحتی می توان دلیل آن را تشخیص داد. در اصل گلخانه های مینیاتوری و این ظروف شیشه ای پر از گل، زیبایی عجیب و غریبی به هر خانه می بخشد. و مراقبت از آنها بسیار آسان است به شرطی که مقدار مناسب نور و رطوبت را دریافت کنند.

تراریوم ها، اکوسیستم های کوچک گیاهی هستند که در یک ظرف شیشه ای رشد می کنند. آنها در دنیای باغبانی را طوفان کرده اند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. یکی اینکه تعمیر و نگهداری کمی دارند، دلیل بعدی آن است که آنها می توانند به راحتی روی یک میز قرار بگیرند وآنها یک افزودنی دلپذیر برای هر خانه ای ایجاد می کنند.

تراریوم ها چه با کاکتوس ها، چه ساکولنت ها و چه گیاهان گرمسیری ایجاد شوند، مستقل هستند. این بدان معنی است که مراقبت از آنها بسیار آسان است به شرطی که دوز مناسب نور خورشید و آب را به آنها بدهید. علاوه بر این این باغ های مینیاتوری می توانند سالها رشد کنند و سالم بمانند.

اما قبل از اینکه یک ظرف شیشه ای تراریوم خریداری کنید و به خانه بیاورید و تراریوم خود را رشد دهید، قطعا می خواهید با گیاهان به کار رفته در تراریوم  و انواع آن آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین میتوانید برای آشنایی کامل تر با گیاه آپارتمانی تراریوم و خرید آن روی لینک کلیک کنید.

گیاه تراریوم

گیاهان تراریوم چیست؟

گیاهان تراریوم گیاهانی کوچک و با رشد آهسته هستند که در یک ظرف شیشه ای نگهداری می شوند. و اگر در مراقبت خوب از گیاهان آپارتمانی مهارت ندارید ، آنها بهترین راه میانبر برای نگهداری گیاهان هستند.

تراریوم ها می توانند فضاهای داخلی را پر جنب و جوش تر و جذاب تر کنند. آنها همچنین از نظر اندازه بسیار متنوع هستند.

بنابراین اگر شما یک تازه کار هستید، در ادامه چند ایده گیاه تراریوم برای کمک به شما در شروع به کار آورده شده است:

از طیف گسترده ای از ظروف تراریوم شیشه ای مانند باز، لامپی و بسته استفاده کنید.

در تراریوم خود گیاهانی مانند سرخس، گیاهان گوشتخوار، گیاهان هوا و گیاهان ساکولنت پرورش دهید. آنها می توانند در فضاهای بسته و کوچک رشد کنند.

مناظر چشم نوازی ایجاد کنید از جنگل خزه ای و باغ عجیب و غریب گرفته تا صحرای کاکتوس ها و جنگل های گرمسیری.

قطعات تزئینی مانند صدف دریایی، سنگریزه های شیشه ای و چوب دریفت را به دنیای گیاهی کوچک خود اضافه کنید.

گیاه آپارتمانی

بهترین گیاهان تراریوم

به عنوان یک قاعده کلی، بهترین گیاهان تراریوم ریز و کند رشد می کنند. به غیر از این موارد، گزینه های بی پایان گیاه تراریوم وجود دارد، بنابراین کدام را انتخاب کنید؟ انتخاب بهترین گیاهان تراریوم بستگی به باز یا بسته بودن تراریوم شما دارد .

تراریوم های باز برای گیاهانی که شرایط خشک را ترجیح می دهند ایده آل است. ساکولنت ها ، گیاهان هوا و کاکتوس ها در آنها رشد می کنند.

تراریوم های بسته آب و هوای مختص به خود را دارند. آنها برای گیاهان رطوبت و گرما دوست مانند سرخس، خزه و ارکیده مناسب هستند.

تراریوم های باز راهی عالی برای شروع شما هستند. آنها جریان هوا بهتر را برای گیاهان ترویج می دهند و نیازی نیست نگران مسائل مربوط به تراکم باشید. علاوه بر این خطر ابتلا به کپک و پوسیدگی آنها کمتر است.

به خاطر داشته باشید که گیاهان در تراریوم های باز محیط خشک تر را ترجیح می دهند. چنین تراریوم هایی برای گیاهانی که به نور مستقیم خورشید نیاز دارند نیز خوب عمل می کنند.

در ادامه چند گیاه وجود دارد که در تراریوم های باز و بسته رشد می کنند:

1. گیاهان هوایی (تیلاندسیا)

گیاهان هوایی برای رشد نیازی به خاک ندارند. آنها برای زنده ماندن و آب و مواد مغذی را از طریق برگ های خود جذب می کنند. آنها نه تنها یک افزودنی زیبا برای تراریوم ایجاد می کنند، بلکه هوا را نیز تصفیه می کنند.

2. ساکولنت

ساکولنت ها گیاهانی با شاخ و برگهای ضخیم و گوشتی هستند. اگر اغلب آبیاری گیاهان خود را فراموش می کنید، این گیاهان برای شما مناسب هستند و آنها می توانند در آب کمیاب رشد کنند. بسیاری از ساکولنت ها کوچک می مانند و به آنها اجازه می دهد تا سالها در تراریوم بدون پیوند زندگی کنند.

گیاه آپارتمانی

3. سرخس های دکمه ای (Pallaea Rotundifolia)

سرخس های دکمه ای برخلاف سایر اعضای خانواده سرخس مقاوم به خشکی هستند. به دلیل طبیعت همیشه سبز و شاخ و برگ زیبا و چرمی، آنها به گیاه تراریوم محبوب تبدیل شده اند.

نکته: سرخس های دکمه ای در تابستان نور کم نور و در زمستان نور روشن و غیر مستقیم را ترجیح می دهند.

4 . کاکتوس

اگر می خواهید منظره ای بیابانی در تراریوم خود ایجاد کنید، کاکتوس تهیه کنید. این گیاهان نمی توانند در تراریوم های بسته با رطوبت زیاد و جریان هوای نامناسب زنده بمانند. بنابراین ، مطمئن شوید که یک دهانه متوسط ​​تا بزرگ در ظرف دارید.

5. گیاه یشمی (Crassula Ovata)

گیاهان یشمی به طور کلی به عنوان بونسای تراریوم مانیکور می شوند. از آنجا که آنها نیاز به آبیاری مکرر دارند، تراریوم باز برای آنها انتخاب خوبی است. یک قانون ساده این است که گیاهان یشمی خود را زمانی آبیاری کنید که سطح خاک تقریباً خشک شده باشد.

6) گیاه فیتونیا

رشد کم، اندازه کوچک برگ، عشق به رطوبت و ظاهری جذاب آن را به یکی از موارد مورد علاقه تراریوم های در بسته تبدیل می کند.

ویژگی اصلی فیتونیا رنگ برگها است که در سه رنگ قرمز، صورتی و سفید وجود دارد. همه انواع در نوع خود زیبا هستند. شما می توانید این دو را با هم ترکیب کنید تا مناظر خیره کننده تراریوم ایجاد کنید.

گیاهان عصبی بومی جنگل های بارانی گرمسیری هستند، بنابراین در شرایطی شبیه به کف جنگل های بارانی، نور کم، غیر مستقیم و رطوبت زیاد رشد می کنند.

7) گیاه پولکا

اگر نقاط و اشکال نامنظم را به جای خطوط مستقیم ترجیح می دهید، گیاه پولکا گیاهی است برای شما. طول آن می تواند به 12-20 سانتی متر برسد. اگر شرایط مساعد باشد، در تابستان نیز گلهای بنفش جالب و ریز تولید می کند.

برخلاف بسیاری از گیاهان دوست دار تراریوم، نور روشن را ترجیح می دهد و در شرایط کم نور، برگهای آن سبز مات می شود. به همین دلیل است که اگر قصد دارید تراریوم خود را در معرض آفتاب جزئی قرار دهید، گیاه پلکا بسیار ارزشمند است.

8) گیاه دریایی

گیاه ستاره دریایی، همچنین به عنوان ستاره زمین شناخته می شود، یک گیاه کوچک جذاب برزیلی با نیازهای فروتنانه است. دلیل اصلی اینکه گیاه ستاره دریایی همیشه تراریوم را دوست دارد شکل آن و رنگ آمیزی زنده آن است. ارتفاع متوسط ​​آن تنها 6 سانتی متر است ، که آن را برای تراریوم های کوچک عالی می کند و برای گرفتن موقعیت پیش زمینه ایده آل است.

گیاهان دریایی رطوبت را دوست دارند و نور روشن را نسبت به متوسط ​​ترجیح می دهند. هرچه نور بیشتر باشد، رنگهای آن بیشتر نمایان می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن