وقتی NFT ها به شهر هنر حمله می کنند

[ad_1] اکتبر گذشته، اریک کالدرون در مارفا، شهری در غرب تگزاس که هنرمندان آن را دوست داشتند، در مقابل جمعیت ای

توسط NEWSWORLDS در 28 دی 1400
[ad_1]

اکتبر گذشته، اریک کالدرون در مارفا، شهری در غرب تگزاس که هنرمندان آن را دوست داشتند، در مقابل جمعیت ایستاد و سعی کرد در یک جلسه عمومی در تالار شهر، سرمایه‌گذاری جدید خود را توضیح دهد: گالری با هنر NFT. گالری Marfa تجسم فیزیکی Art Blocks است، یک پلت فرم مجازی NFT که Calderon یک سال پیش راه اندازی کرد. از آن زمان، این پلتفرم بیش از 100 میلیون دلار فروش هنر دیجیتال داشته است.

در پشت کالدرون، یک نمایش اسلاید عکس یکی از آثار هنری الگوریتمی خود را به نمایش می گذارد، خط خطی رنگین کمانی که به نام Chromie Squiggle شناخته می شود، که او در نسخه ده هزار دلاری منتشر کرد. کالدرون گفت: "یک Chromie Squiggle وجود دارد که فروخته شد - و من فقط می خندم زیرا فکر می کنم کاملاً دیوانه است - که سه هفته پیش توسط یک مجموعه دار به دیگری به قیمت 3.2 میلیون دلار فروخته شد."

کالدرون، یک مولتی میلیونر تازه حکاکی شده، از کلماتی مانند «انقلاب» و «جنبش» برای توصیف فناوری نوپایی استفاده می کند که امکان مالکیت - و در نتیجه کالایی - اشیاء دیجیتال را فراهم می کند. او توضیح داد: «ما می خواهیم به افراد محلی و بازدیدکنندگان در زمینه کدنویسی خلاق آموزش دهیم. ما می خواهیم تلاقی هنر و فناوری را در شهری جشن بگیریم که به عنوان خانه ای برای نوآوری عمل می کند.

وقتی کالدرون زمین را برای سؤالات باز کرد، پاسخ ها بسیار منفی بود.

هنرمند تجسمی Magali Guerin گفت: "در حال حاضر احساس افسردگی فوق العاده ای می کنم." «من انتقاد نمی شنوم. این هنر چه می کند؟"

هنرمند کریستوفر وول به همان اندازه شک داشت: "به نظر می رسد که شما در مورد هنر بدون زیبایی شناسی صحبت می کنید."

کالدرون، مرد نزولی با نواری سفید در ریش فرفری تیره اش، متزلزل به نظر می رسید. او با نوعی ناامیدی در صدایش گفت: «آنچه ما اینجا خلق کرده‌ایم در هنر بسیار پیشرفته است، در دنیای NFT. "اگر شما آن را با هر پلتفرم NFT دیگری مقایسه کنید، ما هستیم زیاد هنر رو به جلو.»

چند هفته پیش، وارد گالری Art Blocks شدم و سپس در FaceTime با Calderon تماس گرفتم تا یک تور به من بدهد. او در لاس وگاس برای CES، کنفرانس فناوری مصرف کننده، که قرار بود در یک پنل NFT با پاریس هیلتون صحبت کند، بود. (او سرانجام لغو کرد.) او یک آپارتمان در کاخ سزار اجاره کرده بود، زیرا یک میز بیلیارد داشت، اما عمل زیادی ندیده بود. نوع Omicron یک کمک فنر schmoozing نصب شده است. کالدرون اعتراف کرد که تا حدودی راحت شده است. او گفت: «در آرت بازل کمی سوختم.

بیشتر هنرهای نمایش داده شده در گالری Art Blocks از پروژه های موجود در این سایت سرچشمه می گیرند.عکس از Hannah Gentiles / بلوک های هنری حسن نیت

کالدرون یک تازه وارد در هنرهای زیبا است. او به من گفت اولین باری که به عنوان یک هنرمند به مردم معرفی شد، روز قبل بود. گفت: سرخ شدم. من نمی دانم که آیا شما تا به حال به سندرم تقلب مبتلا شده اید یا خیر، اما من هر روز آن را احساس می کنم. غوطه ور شدن او در دنیای هنر بسیار سریع و عمیق است. در چند ماه گذشته، کریستیز و ساتبیز، کرومی اسکوئیگلز را در حراجی فروختند و این اثر را «افسانه‌ای» و «نماد» نامیدند و آن را به «بازگشت هنر مفهومی به بازار هنر» نسبت دادند. گالری ونوس بر فراز منهتن نیویورک میزبان نمایشگاهی از Squiggles اواخر این ماه خواهد بود. در آرت بازل، کالدرون گفت: «ما افرادی از دنیای هنر سنتی داشتیم که به ما گفتند که هنر ما بهترین هنر در میامی است.

تا سال 2021، کالدرون که چهل ساله است، بیشتر به عنوان یک کارآفرین شناخته می شود تا یک هنرمند. او پس از تحصیل در رشته بازرگانی بین المللی در دانشگاه تگزاس، یک شرکت واردات کاشی را در هیوستون تأسیس کرد. او اوقات فراغت خود را صرف پروژه های خلاقانه مرتبط با فناوری، بازی با نقشه برداری پروجکشن و چاپ سه بعدی می کرد. در سال 2014، او و یکی از دوستانش 40000 دلار در کیک استارتر جمع آوری کردند تا دستبندهای LED قابل برنامه ریزی تولید کنند تا مردم در مهمانی ها و جشنواره ها بپوشند. ورود به گالری ها او را عصبی می کرد. چون توانایی خرید چیزی را نداشت، احساس می کرد که دارد وقت مردم را برای حضور در آنجا تلف می کند.

در سال 2017، کالدرون در حال مرور Reddit بود که با یک پروژه اولیه NFT به نام CryptoPunks مواجه شد. دو توسعه‌دهنده نرم‌افزار کانادایی کدی نوشته بودند که از آن برای تولید ده هزار کاراکتر استفاده کردند، هر کدام با ترکیبی منحصربفرد از ویژگی‌ها - عینک آفتابی، کلاه بالا، گوشواره، سیگار - به صورت بلوک، سبک قدیمی اینترنتی. برای درخواست کریپتوپانک، فقط باید هزینه ثبت آن را در بلاک چین اتریوم بپردازید. کالدرون فکر می‌کرد که کریپتوپانک‌ها عالی به نظر می‌رسند - چه کسی می‌دانست که می‌توانید این همه شخصیت را در یک تصویر بیست و چهار در بیست و چهار پیکسل جای دهید؟ - اما او حتی بیشتر از ایده های پشت پروژه الهام گرفت: این هنر را می توان به صورت الگوریتمی تولید کرد و مالکیت یک دارایی دیجیتال را می توان در بلاک چین ثبت کرد. او حدود سی و پنج دلار برای ادعای چندین NFT CryptoPunk، از جمله چندین زامبی نسبتا کمیاب، پرداخت.

افراد دیگر با ایجاد پروژه های NFT خود شروع به ساختن ایده کانادایی کردند. مالکیت کریپتوپانک به زودی نشانگر این شد که شما یا زودتر NFT را مصرف کرده اید یا اتریوم بسیار اختیاری دارید. سال گذشته، زمانی که محبوبیت NFT افزایش یافت، قیمت CryptoPunks به ارتفاعات شگفت انگیزی رسید. از کالدرون پرسیدم که کریپتوپانکس برای خرید ساختمان در مرکز شهر مارتا، که اکنون به گالری Art Blocks تبدیل شده است، چقدر هزینه دارد. او که کمی خجالت زده بود، گفت: «این یک سوم کریپتوپانک بود. "اما این یک کریپتوپانک بسیار کمیاب و خاص بود." (این یک زامبی اخم شده با موهای دیوانه بود.)

هرچه کالدرون بیشتر در مورد آن فکر می کرد، احساس گناه بیشتری می کرد - آیا ادعای این همه نادر پروژه از سوی او خودخواهانه بود؟ او به هیجانی که در کودکی داشت، فکر کرد وقتی یک بسته جدید از کارت های بیسبال را باز کرد و به داخل آن نگاه کرد تا ببیند آیا کارت هولوگرافی هم دارد یا خیر. آیا راهی برای وارد کردن چنین عنصر شانسی در دنیای هنر دیجیتال وجود داشت؟ می‌دانستم که می‌توان مکانیزمی نوشت که در آن می‌توانم Claim را فشار دهم، و بلاک‌چین من را با پانک آشنا می‌کرد، و اگر اتفاقاً یک زامبی باشد، پس یک زامبی است. اما شانس من صد در صد نخواهد بود.

در طی چند سال آینده، کالدرون ایده آنچه در نهایت تبدیل به Art Blocks شد را تکمیل کرد، یک پلت فرم NFT که عنصر شگفتی را برجسته می کند - تا زمانی که آن را نخرید نمی دانید چه چیزی به دست خواهید آورد. برخلاف دیگر پلتفرم‌های NFT، هنرمندان نمی‌توانند a را فهرست کنند JPEG فایل یا ویدیوی Art Blocks. در عوض، کدی می نویسند که مجموعه ای از پارامترها و متغیرها را تعریف می کند. خریداران فرصت اجرای الگوریتم را می خرند، بنابراین یک اثر هنری دیجیتال را کپی می کنند.

وقتی کالدرون در نوامبر 2020 Art Blocks را راه اندازی کرد، مطمئن نبود که آیا مردم به اندازه او عاشق این ایده خواهند بود یا خیر. پروژه های قبلی او موفقیت محدودی داشته است. او و دوستش در نهایت تنها حدود هزار دستبند LED فروختند. اولین قطعه ای که او در سایت فهرست کرد Chromie Squiggle بود که هنوز آن را کمتر یک اثر هنری می دانست تا اثبات مفهوم. دویست و پنجاه خط کد نوشته شده توسط کالدرون از نظر تئوری می تواند تعداد بی نهایت خط خطی منحصر به فرد را بیرون بیاورد، اگرچه او نسخه را به ده هزار محدود کرد. هر Squiggle دارای ویژگی های مختلفی است: شماره 7145، ارائه شده در قرمز و بنفش، نوک تیز و دندانه دار است. № 2268 دارای رنگ کام مایل به آبی و توپوگرافی صاف تر است. و № 7322 که عمدتاً سبز و زرد است، شبیه یک کرم درخشان است.

قطع کردن یک Squiggle کاملاً جدید حدود چهل دلار برای اتریوم هزینه دارد. کالدرون از سرعت فروش آنها شگفت زده شد. هشت هزار در عرض پنج هفته درخواست شد. حتی بهتر از آن، مردم پروژه های هنری الگوریتمی خود را ایجاد کردند. بسیاری از آثار Art Blocks کیفیت یک محافظ صفحه نمایش را به عنوان هنر کامپیوتری عمومی دارند. جامدات هندسی، مارپیچ ها، شبکه ها و شیب های زیادی وجود دارد. بهترین ها، مانند Chromie Squiggle، نتایجی دارند که واضح و فورا قابل تشخیص هستند. کالدرون گفت: "مثل دوش نایک است، اینطور نیست؟" «اگر قبلا Chromie Squiggle را دیده‌اید و دیگری را دیده‌اید، می‌دانید که Chromie Squiggle است. این خلوص وجود دارد.»

از آنجایی که برای قرار دادن یک قطعه در Art Blocks باید نحوه کدنویسی را می دانستید، این سایت تمایل داشت همکارانی از دنیای فناوری - طراحان بازی های ویدیویی، برنامه نویسان، مهندسان - را جذب کند که به نوعی جامعه توسعه یافتند. هنگامی که یک پروژه جدید به سایت اضافه شد، صدها نفر در سرور Art Blocks Discord جمع شدند تا در حالی که اولین نسخه ها قطع شده بود، تماشا کنند و صحبت کنند. Art Blocks NFT به زودی شروع به فروش سریع در بازار ثانویه کرد، جایی که کلکسیونرهایی که می خواستند یک مجموعه را تکمیل کنند یا یک چیز کمیاب داشته باشند، مناقصه می کردند.

در ماه مارس، کریستیز اولین NFT خود را که کلاژی از آثار هنرمند دیجیتال بیپل بود، به قیمت 26 میلیون دلار به حراج گذاشت. اسنوپ داگ، امینم و جان کلیس NFT را منتشر کردند و موزه هرمیتاژ روسیه نمایشگاهی از هنر NFT را اعلام کرد. Art Blocks مملو از کاربران جدیدی بود که بسیاری از آنها NFT را فقط برای برگرداندن آنها حک می کردند. پروژه های جدید با تیراژ ده هزار، در عرض چند دقیقه فروخته شد. همانطور که کالدرون گفت، قیمت‌های بازار ثانویه به «دیوانه‌کننده» تبدیل شده‌اند. یک قطعه در ماه ژوئن به قیمت چند هزار دلار فروخته شد و دو ماه بعد به قیمت 2.5 میلیون دلار فروخته شد. در ماه اوت، آثار Art Blocks نزدیک به 600 میلیون دلار، از جمله فروش مجدد در بازار پس از فروش، تولید کرد. در 23 آگوست، این پلتفرم شصت و نه میلیون دلار تراکنش را پردازش کرد.

ساختار قراردادهای هوشمند Art Blocks به گونه ای است که پلتفرم ده درصد از هر تراکنش، از جمله فروش مجدد در بازار ثانویه را دریافت می کند، در حالی که هنرمندان پنج درصد از حق امتیاز را دریافت می کنند. کالدرون گفت: "همه اینطور بودند که "اوه، تو داری اینقدر پول در می آوری، باید خیلی خوشحال باشی." هیچ کس در Art Blocks در ماه اوت خوشحال نبود. خیلی بد بود. این احساس می‌کرد که ما تحت تأثیر حدس و گمان هستیم.» کالدرون مانند بسیاری از بشارتگران بلاک چین رویای جامعه ای غیرمتمرکز و خودگردان و عاری از باربرها را در سر می پروراند. اما او متوجه شد که اگر بر باله ها و دلالان تسلط نداشته باشد، Art Blocks می تواند توسط آنها بلعیده شود. وقتی انبوهی‌ها به سمت دارایی داغ بعدی می‌رفتند، اولین پذیرندگان ثروتمند بودند، کسانی که متأخر بودند کیف را در دست داشتند، و هنرمندان مشارکت‌کننده با «حالت بد» و قیمت‌های بالا باقی می‌ماندند. در همین زمان، شخصی قطعه‌ای از Art Blocks را ارسال کرد که فقط از بیست و پنج خط کد تشکیل شده بود. کالدرون به من گفت: "می توانی بگوئی که تازه جمع آوری شده است." او با اکراه، هیئتی را برای نظارت بر پروژه هایی که در سایت ظاهر می شد منصوب کرد و مدل حراج جدیدی را معرفی کرد که برای منصرف کردن دلالان طراحی شده بود.

در این میان، دنیای هنر سنتی به بلوک های هنری علاقه مند بود. همسویی با مؤسسات هنرهای زیبا به توجیه قیمت‌هایی کمک کرد که مشارکت‌کنندگان Art Blocks، که بسیاری از آن‌ها هیچ شجره‌نامه‌ای در دنیای هنر نداشتند، به‌وجود آورده بودند، در حالی که به آن مؤسسات اجازه داد تا از شور و شوق NFT پول نقد کنند. کالدرون از حمایت ها سپاسگزار بود، حتی اگر گاهی اوقات به انگیزه های پشت آن شک داشت: "من فقط می ترسم که مردم این همه تعریف و تمجید از ما می کنند زیرا نمی خواهند این موضوع NFT را از دست بدهند، در حالی که در واقعیت فقط به آن نگاه می کنند. آن را از دیدگاه کسب و کار."


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب