پرونده جنایی علیه دونالد ترامپ در 6 ژانویه

[ad_1] با نگاهی به گذشته، نیت دونالد ترامپ واضح تر به نظر نمی رسد. در ماه‌های آخر رقابت‌های ریاست‌جمهوری در

توسط NEWSWORLDS در 15 دی 1400
[ad_1]

با نگاهی به گذشته، نیت دونالد ترامپ واضح تر به نظر نمی رسد. در ماه‌های آخر رقابت‌های ریاست‌جمهوری در سال 2020، او به طور سیستماتیک یک کمپین اطلاعات نادرست انجام داد که بسیاری از حامیانش را متقاعد کرد که انتخابات توسط دموکرات‌ها به سرقت خواهد رفت. پس از باخت، او این ادعاهای نادرست را دو برابر کرد و بارها مقامات انتخاباتی ایالات متحده، دادستان های وزارت دادگستری، قضات فدرال و ایالتی، اعضای کنگره و معاون رئیس جمهور را تحت فشار قرار داد تا نتایج را لغو کنند. پس از شکست این تلاش‌ها، او در تظاهراتی در واشنگتن دی سی شرکت کرد، جایی که از ده‌ها هزار هوادار خواست تا کنگره را از تأیید شکست او بازدارند. او در هنگام یورش به کاپیتول ساعت ها عمل نکرد.

رهبران کمیته کنگره که در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره تحقیق می کند، می گویند که این اقدامات جرم به نظر می رسد. اما بر اساس شواهدی که تاکنون منتشر شده است، ماهیت بی‌سابقه اقدامات ترامپ - همراه با ابهام در قوانین مربوط به صدور گواهینامه انتخابات ریاست‌جمهوری، خلأهای قانونی و دستکاری دیگران - می‌تواند به رئیس‌جمهور سابق اجازه دهد تا از اتهامات جنایی به دلیل نقشش در حوادث پیرامون فرار کند. حمله کنند.

یکی از نمایندگان کنگره که با تحقیقات این کمیسیون آشناست، گفت که این تحقیقات ادامه دارد و هنوز برای گفتن اینکه او چه خواهد کرد، خیلی زود است. این مقام خاطرنشان کرد که ترامپ در طول سال‌ها تلاش کرده بود از دخالت صریح در تخلفات اجتناب کند، همانطور که در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور اوکراین در دفتر بیضی شکل انجام داد - که با این حال به اولین استیضاح او انجامید. این مقام با مقایسه ترامپ با هنری دوم انگلستان، که مشهور (شاید غیرمعمول) طراحی شده است، به من گفت: "به نظر می رسد ترامپ بسیار مراقب بود که هرگز دستوری صادر نکند - به جای دستور دادن به شدت به آنچه باید بیفتد اشاره کند." ترور اسقف اعظم کانتربری با نشان دادن تمایل خود به زیردستان برای خلاص شدن از شر رهبر مذهبی بدون دستور صریح به او. وزیری که خواست نامش فاش نشود، به عبارتی اشاره کرد که گفته می‌شود توسط پادشاه قرن دوازدهم گفته شده است: "چه کسی مرا از دست این کشیش مزاحم نجات خواهد داد؟"

اظهارات اخیر بنی تامپسون، رئیس کمیسیون و لیز چنی، نایب رئیس، یکی از تنها دو جمهوری خواه در این گروه، انتظارات را افزایش داده است که کمیسیون ترامپ را برای پیگرد قانونی به وزارت دادگستری ارجاع دهد. چنین اقدامی فشار سیاسی بر مریک گارلند، دادستان کل آمریکا را برای محاکمه ترامپ افزایش می دهد. تامپسون روز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که کمیسیون در حال تحقیق در مورد اینکه آیا ترامپ مرتکب جنایت شده است یا خیر. و چنی در سخنرانی ماه گذشته خود به اتهام خاصی اشاره کرد: "آیا دونالد ترامپ از طریق اقدام یا عدم اقدام، به طرز فاسدی سعی در ایجاد مانع یا ممانعت از روند رسمی شمارش آرا کنگره داشته است؟"

دادستان های فدرال در واشنگتن ده ها شورشی را که به ساختمان کنگره یورش بردند را متهم به جنایاتی کرده اند تا مانع از روند رسمی کنگره شوند که با احتمال 20 سال محکومیت دارد. اما کارشناسان حقوقی می گویند محکوم کردن ترامپ به این اتهامات می تواند دشوار باشد. ایلیا سومین، محقق حقوقی آزادیخواه در دانشگاه جورج میسون و منتقد رئیس جمهور سابق، به من گفت که وکلای ترامپ احتمالاً می گویند که این موضوع در مورد او صدق نمی کند زیرا او در 6 ژانویه وارد کنگره نشده است. سومین گفت: «فکر می‌کنم خیلی واضح است که این در مورد افرادی که وارد ساختمان شده‌اند صدق می‌کند. «اگر ترامپ وارد ساختمان شود و شخصاً حمله را رهبری کند، محکوم کردن او به این جنایات و سایر جنایات بسیار آسان‌تر خواهد بود.

سخنگوی کنگره که با کار این کمیته آشناست گفت رسانه ها در اظهارات تامپسون و چنی اغراق کرده اند. این مقام مسئول هشدار داد: «موضوعات مرتبط با جرم نامتناسب است. "این یک شی جدید براق شده است." (در روز سه‌شنبه زمانی که کمیسیون از شان هانیتی، مجری فاکس نیوز خواست تا داوطلبانه درباره پیام‌های ارسالی که نشان می‌داد «اطلاعات قبلی از برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور ترامپ و تیم حقوقی‌اش در 6 ژانویه داشته است» شهادت دهد. هانیتی نسبت به جمهوری‌خواهان در کنگره هشدار داد. تلاش برای لغو نتایج، در 5 ژانویه نوشت که او "بسیار نگران 48 ساعت آینده است.") قوانین و اصلاحاتی که از تلاش های آینده برای لغو انتخابات جلوگیری می کند - "به مردم آمریکا تصویر کاملی از آنچه اتفاق افتاده است و ارائه توصیه هایی برای اطمینان از اینکه هیچ چیز مانند 6 ژانویه دوباره اتفاق نمی افتد."

در نهایت، تصمیم در مورد محاکمه ترامپ بر عهده گارلند، یک قاضی فدرال سابق است که بازگرداندن اعتماد عمومی به بی طرفی سیاسی وزارت دادگستری را هدف اصلی خود قرار داده است. علی‌رغم تلاش‌های گارلند برای منحرف کردن وزارت دادگستری از پرونده‌های حقوقی اتهامات سیاسی، به طور فزاینده‌ای آشکار می‌شود که تحقیقات ترامپ در حال تبدیل شدن به یک موضوع کلیدی در دوران تصدی او است. ادامه نافرمانی ترامپ و متحدانش گارلند را وادار می کند تا تصمیمی بگیرد که هیچ یک از پیشینیانش با آن روبرو نیستند: آیا رئیس جمهور سابقی را که تلاش کرد انتخابات را تضعیف کند و به نظر می رسد آماده انجام مجدد آن است، تحت تعقیب قرار دهد یا خیر. دموکرات‌ها از گارلند می‌خواهند تهاجمی‌تر حرکت کند، روبن گالگو، سخنگوی آریزونا، تلاش‌های او را تاکنون "ضعیف" و "بی فایده" اعلام کرد و گفت که "بسیار بیشتر از سازمان‌دهندگان 6 ژانویه تا کنون دستگیر شده‌اند."

دیوید لاوفمن، یکی از مقامات بلندپایه سابق وزارت دادگستری، گفت که با انتقاد از وزارت دادگستری که دیگر ترامپ را به جرمی متهم نکرده است، مخالف است. وی گفت: «علیرغم وحشت 6 ژانویه، وزارت دادگستری نباید تحقیقات جنایی یا پیگرد قانونی علیه رئیس جمهور سابق ترامپ یا افراد مرتبط با حمله به ساختمان کنگره انجام دهد، مگر اینکه هم حقایق و هم قانون آن را مطابق با سیاست های تعیین شده تأیید کنند». . «این وزارت دادگستری است - نه وزارت انتقام - و ما نمی‌خواهیم که حکومت قانون از بین برود فقط برای اینکه احساس خوبی داشته باشیم.» اما لاوفمن همچنین از دادستان‌ها خواست که راحت نباشند. این وزارتخانه نباید "از استفاده از تمام وزن سازمان های مجری قانون خود علیه ترامپ یا هر شخص دیگری صرفاً به این دلیل که می تواند انگیزه های سیاسی تلقی شود" منحرف شود.

بعدازظهر چهارشنبه، گارلند یک سخنرانی ایراد کرد که ظاهراً هدفش اطمینان دادن به افکار عمومی و ضد منتقدان بود. آدرس بیست و پنج دقیقه ای گارلند قدیمی بود. او قول بی طرفی سیاسی داد و گفت: "ما واقعیت ها را دنبال می کنیم - نه دستور کار یا حدس و گمان". او وعده داد که عدالت برابر برای همه باشد: «بسته به حزب یا وابستگی سیاسی نمی‌تواند قوانین متفاوتی داشته باشد. هیچ قانون متفاوتی برای دوستان و دشمنان نمی تواند وجود داشته باشد. و وعده اقدامات تکمیلی را داد. او گفت: «اقداماتی که تاکنون انجام داده‌ایم آخرین ما نخواهد بود»، و افزود: «وزارت دادگستری متعهد است که در روز 6 ژانویه همه عاملان را در هر سطحی، از نظر قانونی - چه در آن روز حضور داشته باشند و چه بوده‌اند، پاسخگو نگه دارد. در غیر این صورت از نظر جنایی مسئول حمله به دموکراسی ما است.»

در زمانی که اکثریت جمهوری خواهان به اشتباه بر این باورند که انتخابات 2020 تقلبی بوده است و اکثریت دموکرات ها معتقدند اینطور نبوده است، گارلند بدون توجه به اینکه چه اقدامی در مورد ترامپ انجام دهد، شیطانی خواهد شد. بر اساس سخنان خود، دادستان ارشد همچنان بر این باور است که می تواند "نظم عادی" را بازگرداند - اصطلاحی که توسط وزارت دادگستری استفاده می شود تا تصمیمات را بر اساس مقصر دانستن متهمان به شدت بر اساس حقایق پرونده قرار دهد. او همچنان بر این باور است که اکثریت آمریکایی ها همچنان از این اصل حمایت می کنند که با همه مردم، از جمله دونالد ترامپ، طبق قانون باید منصفانه رفتار شود. و اینکه اکثریت خشونت سیاسی را رد کرده و به قوه قضاییه اعتماد خواهند کرد. در حال حاضر، این باور یک قمار سیاسی بزرگ برای گارلند و همه آمریکایی ها است.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب