چگونه Tumblr با افزایش سن محبوب شد

[ad_1] در سال 2013، زمانی که جنیفر فوروارد-هیتر چهارده ساله بود، از یک رایانه رومیزی در مزرعه کاری خانواده اش

توسط NEWSWORLDS در 24 دی 1400
[ad_1]

در سال 2013، زمانی که جنیفر فوروارد-هیتر چهارده ساله بود، از یک رایانه رومیزی در مزرعه کاری خانواده اش در دورست، انگلستان به شبکه اجتماعی Tumblr ملحق شد. دستگاه روی میز چوبی تیره ای در ایوان ایوان نشست. او گفت: «یک حومه شهر انگلیسی واقعاً زیبا. او در سایت نگاه می کند GIFو تصاویری از برنامه تلویزیونی "Doctor Who" و اسپین آف او "Torchwood". Tumblr دسترسی اصلی Forward-Hater به فرهنگ بود - هیچ موزه، گالری یا صحنه هنری در شهر روستایی او وجود نداشت. (او اکنون یک عکاس در لندن است.) در اواخر سال 2016، زمانی که خانه را به مقصد دانشگاه ترک کرد، استفاده او از Tumblr متوقف شد. بحث های فرهنگی زیادی در هنرستان وجود داشت. اما در ماه‌های اول همه‌گیری، از روی هوس، دوباره وارد شد. داشبورد من، نمایش اصلی Tumblr، هنوز به طرز عجیبی فعال بود. او به من گفت: «افرادی که مدت‌ها پیش آنها را دنبال می‌کردم همچنان مطالبی را پست می‌کردند که به نظر من بسیار عجیب بود. "به راحتی وارد آن شدم." از آن زمان، او هر روز زمانی را در Tumblr سپری کرده است. او دوباره به چرخش منظم او در رسانه های اجتماعی، همراه با رقبای بسیار محبوب ترش در توییتر، اینستاگرام و فیس بوک پیوست.

Tumblr چیزی شبیه آتلانتیس از شبکه های اجتماعی است. این شرکت که زمانی مشهور، مبتکر و درخشان بود، مانند هر شرکت رسانه اجتماعی دیگری، پس از چندین بار انتقال ملک در دهه 1920، زیر امواج غرق شد. اما ممکن است یک بار دیگر افزایش یابد. جایگاه Tumblr به عنوان یادگاری از اینترنت - طراحی ساده و فراموش‌شده، کم و بیش بدون تغییر نسبت به یک دهه پیش - آن را هم برای کاربران بد اخلاق و هم برای کاربران جدید جذاب می‌کند. مدیرعامل Tumblr جف دونوفریو اخیراً به من گفت که چهل و هشت درصد از کاربران فعال و شصت و یک درصد از کاربران جدید آن نسل Z هستند. این همان جمعیتی است که فیس‌بوک و اینستاگرام نگران از دست دادن آن هستند. بر اساس اسناد فاش شده فیس بوک، این شرکت که اکنون با نام متا شناخته می شود، تخمین می زند که کاربران نوجوان فیس بوک احتمالاً طی دو سال آینده به نصف کاهش خواهند یافت.

Tumblr توسط دیوید کارپ تاسیس شد و در فوریه 2007 در نیویورک راه اندازی شد (فیس بوک در سال 2004 و توییتر در سال 2006 راه اندازی شد). کاربران می توانند صفحات اصلی خود را طراحی کنند. انتشار متن، تصاویر، GIFs یا فیلم ها؛ و فید دیگران را که همین کار را می کنند تماشا کنید. مدت ها قبل از راه اندازی اینستاگرام در سال 2010، Tumblr خانه تصاویر سرپرستی شده بود. درست زمانی بود که همه تلفن های همراه می گرفتند. شارون باتلر، هنرمندی که از Tumblr برای وبلاگ هنری خود Two Coats of Paint استفاده می کند، می گوید: «می توانید از گوشی خود عکس بگیرید و آن را در برنامه Tumblr پست کنید. «شاید متن بیشتری نسبت به توییتر داشته باشید، اما این انجمن نسبت به فیس‌بوک جامعه جالب‌تری بود.

این پلتفرم به عنوان کاسه عجیب و غریب پتری در اینترنت شناخته شد و خرده فرهنگ هایی مانند «زره» (طرفداران مرد انیمیشن «پونی کوچولوی من») و «دیگرکین» (افرادی که خود را غیرانسانی معرفی می کنند) پرورش می دهد. در سال 2013، زمانی که تامبلر هفتاد و سه میلیون حساب داشت، یاهو آن را به قیمت بیش از یک میلیارد دلار خریداری کرد. اما در سال 2016، پس از اینکه Tumblr نتوانست درآمد تبلیغاتی خود را افزایش دهد، این شرکت هفتصد و دوازده میلیون دلار را برای خرید حذف کرد. زمانی که Verizon یاهو را در سال 2017 خریداری کرد، یاهو و تامبلر را تحت نظر شرکت مادر Oath ادغام کرد. ضربه دیگری زمانی وارد شد که Tumblr در دسامبر 2018 ممنوعیت کاملی را برای محتوای بزرگسالان اعمال کرد - چیزی که مشخص شد - و بلافاصله 30 درصد از ترافیک خود را از دست داد. سال بعد، Automattic، بازوی تجاری سیستم مدیریت محتوای وردپرس، سایت را به مبلغ 3 میلیون دلار خریداری کرد. به راحتی می‌توان فرض کرد که تامبلر مرده است.

D'Onofrio که در سال 2013 به عنوان CFO به این شرکت پیوست، در سال 2018 با خروج Carp، بنیانگذار، مدیرعامل شد. شرکت های فناوری اغلب بر پیش بینی توقف بعدی مدل کسب و کار خود تمرکز می کنند. آنها رقابت را کپی می کنند و سعی می کنند هر چه سریعتر رشد کنند. بنابراین، به عنوان مثال، افزودن اینستاگرام به داستان‌های شبیه به اسنپ چت و استوری‌های شبیه به حلقه‌های TikTok. در مقابل، مأموریت D'Onofrio با پیگیری غیرمعمول حفظ مشخص می شود. او گفت: «ما به مردم نمی گوییم چگونه رفتار کنند، به آنها نمی گوییم که در اینجا چه کار کنند یا چگونه رفتار کنند. (ممنوعیت پورنوگرافی یک استثنا باقی می ماند.) سایر شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای کاربران را در تعداد کمی از انواع محتوای بهینه شده منزوی می کنند: متون کوتاه، ویدیوهای کوتاه، میم های از پیش ساخته شده. Tumblr بازتر است و قالب‌های ممکن مختلف را برای پست‌ها با نمادها در بالای فید خود فهرست می‌کند: متن، عکس، نقل قول، پیوند، چت، صدا، ویدیو. این یکی از معدود شبکه‌های اجتماعی است که کاربران همچنان می‌توانند پست‌هایی مانند پست‌های وبلاگ ارسال کنند.

کاربران Tumblr که من با آنها صحبت کردم، چه جدید و چه در حال بازگشت، چندین جنبه نامتعارف را ذکر کردند که باعث می شود از این پلتفرم استفاده کنند. فید اصلی Tumblr پست ها را به صورت الگوریتمی بر اساس آنچه کاربر فکر می کند ممکن است دوست داشته باشد، به هم نمی ریزد. ماریلن استوارت، مشاور رسانه‌های اجتماعی که از سال 2014 یک دفتر خاطرات روزانه در Tumblr نگه داشته است، می‌گوید: «این یک رودخانه زمانی خوب و قدیمی است.» (علی رغم ماهیت بی‌ضرر پست‌هایش، استوارت گاهی اوقات در فیلتر محتوای بسیار تهاجمی گرفتار می‌شود. که در نمایش ظاهر می شوند بدون تاریخ هستند و بسیاری از حساب های کاربری نام مستعار دارند و باعث ایجاد فاصله ای از انتشار دیوانه وار سایر رسانه های اجتماعی می شود. کاربران گفته‌اند که این پلتفرم احساس می‌کند ارتباطش با «دنیای واقعی» قطع شده است - هیچ رئیس‌جمهوری هرگز سعی نمی‌کند با یک پست Tumblr رویدادهای جهان را شکل دهد. کارینا تیپسمن، دانشجوی 20 ساله ای که از این سرویس عمدتاً برای جوک های متنی و Heritage استفاده می کند، گفت: «در آنجا برند بودن سخت تر است. GIFبا، او گفت. «این حاشیه اینترنت است. هیچ چیز مهمی در آنجا اتفاق نمی‌افتد. "هیچ تأثیرگذار در Tumblr مانند اینستاگرام و TikTok وجود ندارد، و در نتیجه این تجربه برای همه کاربران می‌تواند لذت‌بخش‌تر باشد. کریس بلک، مجری مشترک پادکست "How Long Gone"، یک حساب کاربری دارد Tumblr از سال 2010 هر روز به روز می شود. با عنوان Words for Young Men، تابلویی به سبک پانک برای ستاره های سیگاری است که سیگار می کشند، عکس های مد و اقلام طراح پراکنده با عکس های خود بلک از زندگی روزمره. "سبک زندگی یک نفر. در مقایسه با رژیم عمومی که بر اینستاگرام مسلط است، وبلاگ تامبلر بلک به نوعی تقریبا شخصی تر است، اگرچه من همیشه عکس نگرفته ام."

D'Onofrio، مدیرعامل، امیدوار است بتواند از حس صمیمیت کاربران با این پلتفرم استفاده کند. او به‌جای تکیه بر فروش‌های تبلیغاتی نرم‌افزاری و خودکار، کمپین‌های جداگانه‌ای را با غول‌های استریمینگ مانند دیزنی، نتفلیکس و آمازون اجرا می‌کند که فرصت‌هایی را در محفظه‌های پررونق سایت از طرفداران مختلف می‌بینند. طبق گزارش Tumblr، درآمد از ژوئیه 2021 تا کنون پنجاه و پنج درصد رشد داشته است. در مقام مقایسه، گفته می شود که توییتر هر روز میزبان پانصد میلیون توییت است. دانوفریو گفت: «هدف حفظ «مثبتی است که برای ایجاد آن در اینجا بسیار تلاش کرده‌ایم» و افزود: «این به هر قیمتی نمی‌تواند رشد باشد».

من اخیرا اکانت قدیمی Tumblr خود را که در سال 2010 ایجاد کردم، کشف کردم و سال ها پیش دیگر از آن استفاده نکردم. فقط سه اکانتی که دنبال کردم هنوز فعال بودند و از سکوت لذت بردم. در کجای اینترنت فقط چند پست در روز می بینید؟ پس زمینه تیره و خاکستری آبی سایت به طور پیش فرض شبیه اتاق خواب شبانه است که فقط با درخشش صفحه نمایش روشن می شود. بهترین بخش این بود که به آرشیو خودم نگاه کردم و فهمیدم که اینترنت زودگذری که به آن گرایش دارم تقریباً به طرز شرم آور در دهه گذشته ثابت مانده است: نقاشی های انتزاعی، عکس های معماری، بازی های ویدئویی یکپارچهسازی با سیستمعامل، فیلم هایی از وونگ کار وای. در محیط پرتنش رسانه های اجتماعی در حدود سال 2022، به ندرت می توان با گذشته دیجیتالی روبرو شد، مگر اینکه برای تهمت زدن به شما کنده شود. چیزی که Tumblr را در حال حاضر منسوخ می کند، همان چیزهایی است که باعث ماندگاری آن می شود. این واقعیت که فالوورهای خود را حفظ می کند باید به ما یادآوری کند که ما از خدمات رسانه های اجتماعی انتخابی استفاده می کنیم. هیچ پلت فرم یا ویژگی اجتناب ناپذیر است. همانطور که کارینا تیپیسمانا، یک دانشجو، به من گفت، "مردم چیزهایی مانند "کاش هنوز هم می توانستیم از Tumblr استفاده کنیم" می گویند. آنجاست، آنجاست!»


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب