کامیون های قدیمی برای پول جدید

[ad_1] یک شب پاییز گذشته، مردی در Marble Falls، تگزاس، یک فورد F-250 مدل 1989 را برای فروش در Craigslist اعلا

توسط NEWSWORLDS در 9 آذر 1400
[ad_1]

یک شب پاییز گذشته، مردی در Marble Falls، تگزاس، یک فورد F-250 مدل 1989 را برای فروش در Craigslist اعلام کرد. اخیراً یک وانت باکس با دماغه آجری ممکن است توجه یک آجرکار یا سقف‌ساز را به خود جلب کرده باشد که به دنبال یک کامیون ارزان قیمت برای کار با آن است. حتی برای طرفداران فورد، کامیون چیز خاصی نبود. "آنها همیشه کمتر تحت تعقیب بوده اند، زیرا ظاهر زشتی دارند. استفان بیلیک، کارگردان سی و نه ساله و علاقه‌مند به کامیون‌های قدیمی، می‌گوید: «فقط دهه هشتاد فوق‌العاده است، اما من دارم آن را کشف می‌کنم. کامیون به سمت 8 نشان داده شده بود پ.م. روز شنبه، به مبلغ بیست و سیصد دلار - دوبرابر قیمتی که همین چند سال پیش فروخته می شد. بیلیک پول را جمع کرد و ساعت شش صبح روز بعد در آدرس حاضر شد. او یک بسته صد تایی را به دلال تحویل داد بدون اینکه زحمت بردن کامیون برای رانندگی آزمایشی را به خود بدهد. بیلیک گفت تا زمانی که معامله انجام شد، نیم دوجین خریدار علاقه مند - چند نفر از آنها هیپسترهای سبک آستین بودند - به او خیره شده بودند. "من بد هستم زیرا اول رسیدم. اما این خیلی گیج کننده است، "او گفت. "این بسیار شبیه املاک و مستغلات در آستین است."

بیلیک در آستین بزرگ شد. در دبیرستان، او با یک ساب ووفر در صندوق عقب، یک نیسان دو نفره مدل اواخر رانندگی می‌کرد و آرزو داشت که از جایی فرار کند که واقعاً اتفاقات رخ داده است. او گفت: «آستین احساس این شهر متوسط ​​را داشت. "این می تواند آماریلو باشد." زمانی که او در نیویورک زندگی می کرد، در اواسط دهه 2000، همه مانند یک هیزم شکن از شمال غربی اقیانوس آرام لباس می پوشیدند، و او با چکمه های رانگلر و طناب خود احساس می کرد که یک آدم عجیب است. او در سال 2009 به تگزاس بازگشت و چندین سال به عنوان سازنده در یک هتل بوتیک کار کرد. رئیس او از اوایل دهه 1990 با یک فورد F-150 کوتاه رانندگی می کرد. بیلیک گفت: "همه ما که زیر نظر او کار می کردیم، اولین کاری که کردیم این بود که سعی کردیم کامیونی مثل جان پیدا کنیم، زیرا او باحال ترین مرد بود." در Craigslist، او یک F-150 مدل 1991 را دید که از یک سنگتراش به قیمت 12000 دلار خریده بود. او با محبت گفت: "این هرگز من را ناامید نمی کند." "خب بالاخره این اتفاق افتاد." او به جستجوی اینترنت برای کامیون های ارزان ادامه داد. او و پدرش آنها را با هم بیرون می‌آوردند - اولین گام معمولاً کندن برچسب‌های سپر NRA بود - و آنها را به اندازه‌ای می‌فروختند که خرید چند تای دیگر را توجیه کند.

در همین حال، زادگاهش به سرعت در حال کم شدن بود. بین سال‌های 2010 تا 2020، آستین و حومه‌های آن بیش از نیم میلیون ساکن جدید را به خود اختصاص دادند و آن را به سریع‌ترین شهر بزرگ در کشور تبدیل کردند. بسیاری از تازه واردان برای شرکت های فناوری که دفتر مرکزی یا پردیس های ماهواره ای را در شهر افتتاح کرده اند، از جمله گوگل، فیس بوک، اپل و تسلا کار می کنند. این هجوم در طول همه‌گیری ویروس کرونا، زمانی که میانگین قیمت خانه در این شهر صد هزار دلار در دوازده ماه افزایش یافت، افزایش یافت. بیلیک به من گفت: «حالا احساس می‌کنم با همه چیز ارتباط دارم، و زیبایی‌شناسی شلوار جین و چکمه‌های او ناگهان، به طرز ناراحت کننده‌ای، مد شد.» چرخش کامیون به یک تجارت پرسود تبدیل شده است - خرید یک وسیله نقلیه با چند هزار دلار در یکی از شهرهای کوچک در حومه آستین، سپس رانندگی با آن در شهر و تخلیه آن با قیمت دو یا سه برابر بیشتر. بیلیک به من گفت: «مردم از لس‌آنجلس خارج می‌شوند و اولین کاری که می‌کنند این است که به Maufrais می‌روند و استتسون را می‌گیرند، به Tecovas می‌روند و چکمه می‌گیرند. "سپس آنها شروع به جستجو در Craigslist برای یک کامیون کردند. و آن‌ها می‌توانند بیش از توان بسیاری از ما هزینه کنند.»

اگرچه در آستین به شدت احساس می شود، اما گرسنگی برای کامیون های قدیمی زیبا یک پدیده ملی است. به گفته شرکت بیمه کلکسیونر هاگرتی، قیمت کامیون های یکپارچهسازی با سیستمعامل بیش از پنجاه درصد در چهار سال گذشته افزایش یافته است، یعنی بیست درصد بیشتر از کل بازار خودروهای یکپارچهسازی با سیستمعامل. این روند مدت ها قبل از اینکه کمبود فعلی میکروچیپ ها باعث افزایش قیمت خودروهای دست دوم شود، مشهود بود. بلیک کوین که بین آستین، فینیکس و لس آنجلس سفر می‌کند و وانت‌های مرسدس بنز G وارداتی را می‌فروشد، می‌گوید: «این داستان عاشقانه جنوب غربی است، ماجراجو، چهار در چهار، کمپینگ، شهرهای ارواح عجیب. "همه می خواهند کابوی شوند، درست است؟"

رویای کابوی بازار پر رونقی از قدرت معتبر ایجاد کرده است. در سال 2008، شما می توانید یک فورد برانکوی 1970 کارآمد را به قیمت حدود 12 هزار دلار خریداری کنید. از آن زمان قیمت بیش از هفت برابر افزایش یافته است، در حالی که با کیفیت ترین برانکوهای دهه هفتاد بیش از دویست هزار دلار فروخته شده است. بارت جکسون، یک خانه حراج خودروهای کلاسیک، اولین فروش خود را در تگزاس در پاییز امسال در هیوستون برگزار کرد، جایی که یک فورد F-100 مدل 1956 بیش از یک چهارم میلیون دلار فروخته شد و چندین پیکاپ دیگر از جمله یک شورلت به قیمت شش رقمی فروخته شد. K10 از سال 1972، فورد F-100 از سال 1968 و شورولت 3100 از سال 1956.

رندی نوننبرگ Bring a Trailer، یک بازار آنلاین برای وسایل نقلیه کلکسیونی را در سال 2007 تأسیس کرد. در اواسط نوامبر، او از آستین دیدن کرد. او گفت: "هشتاد و دو درجه بود و یک CJ-7 Laredo قهوه ای رنگ با بالا به پایین بود." «در هتلی که من در آن بودم، یک پیشاهنگ پارک شده روبروی آن است. در آنجا یک کافه وجود دارد و مردم با یک تویوتا رترو توقف کردند. فقط همه جا هست.»

کامیون‌ها و شاسی‌بلندها در دهه 1990، سال‌های شکل‌گیری هزاره‌ها، و ژنرال ایکس‌ها، گروه‌های سنی منتهی به رونق کامیون‌ها، همه جا حاضر شدند. و اگر یک خودروی اسپورت ایتالیایی یادآور یک کودک بومور در بحران میانسالی باشد، یک لندرور 30 ​​ساله یا شورت بلیزر به معنای نوع دیگری از فرار است: سفرهای جاده ای، پارک های ملی، ماجراجویی های خارج از جاده. "این علاقه مندان جوانتر آن را می خواهند انجام دادن جان وایلی، تحلیلگر ارشد در هاگرتی گفت: چیزی با وسیله نقلیه آنها. همچنین خرید یک برانکو به عنوان یک ماشین وضعیت بسیار ارزان تر از فراری است.

کوین گفت، البته فراری نیز یک شگفتی مهندسی است، به گونه ای که F-150، با همه جذابیت های مفیدش، چنین نیست. "من مکانیک ماشین نیستم. برای من، این بیشتر به زیبایی و عاشقانه بودن آن مربوط می شود تا اینکه بدانم ماشین چگونه کار می کند. چرا وقت خود را صرف کارشناس بودن موتورهای احتراق داخلی می کنم در حالی که ده سال دیگر از مسیر خارج می شوند؟

نونبرگ به من گفت که در آستین و همچنین در منطقه خلیج، تکنسین ها بخش بزرگی از خریداران را تشکیل می دهند. او گفت: «مردم پول زیادی را برای خرید یک پیکاپ فورد 1964 خرج می کنند، که از نظر ساخت، طراحی و قابلیت ها بسیار ساده است. اما صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم ماهیت آنالوگ شدید برای افرادی که تمام روز جلوی یک صفحه می‌نشینند جذاب است.

علاقه مندان به کامیون های قدیمی که با آنها صحبت کرده ام، موافق هستند که خودروها در دهه 1990 به میزان قابل توجهی از جذابیت کمتری برخوردار شدند، زمانی که سازندگان استانداردسازی و اتوماسیون را برای کاهش هزینه ها و پاسخ به دستورالعمل های ایمنی جدید بیشتر پذیرفتند. طرح ها کلی تر شدند. سیستم ها کامپیوتری شدند خودروهای امروزی بسیار ایمن‌تر، کارآمدتر و راحت‌تر از خودروهای سی سال پیش هستند - و به گفته علاقه‌مندان، ذهنی کمتری دارند. هرچه بیشتر زندگی ما به گوشه‌های گرد و اثربخشی زیبای زیبایی‌شناسی دیجیتال اختصاص یابد، به نظر می‌رسد که بیشتر به فتوش کردن چیزهای ناشیانه، ناشیانه و به‌طور سرکشی ناکارآمد می‌پردازیم.

عشق کامیون‌ها و شاسی‌بلندهای قدیمی در اینستاگرام رشد می‌کند، جایی که فیلترها به همه چیز شبیه یک کامیون قدیمی می‌دهند. اینفلوئنسرها، جای تعجب نداشت که به این روند پیوستند. هشتگ‌های #roadtrippin یا #campvibes را مرور کنید و با تصاویری از پیشاهنگان بین‌المللی در مراتع یا لبه‌های صخره‌ها روبرو خواهید شد. این زندگی جدید کامیون قدیمی است - به نوعی هنوز یک اسب کار است، اما به جای کار یدی، کار در حال تولید محتوا است.

یک روز بعدازظهر، بیلیک من را با آخرین خرید خود، دوج D250 مدل 1990، که در اصل متعلق به هنرمندی به نام دونالد جاد بود، برد. (هنوز اسنادی از یک فروشنده میدلند در محفظه دستکش وجود دارد که با دستخط ناشیانه و کمی نامناسب جاد پر شده است.) کامیون یک مایل شکسته و یک پتینه گرم و پخته در آفتاب داشت که از سالها قرار گرفتن در معرض نور خورشید در غرب تگزاس به دست آمده بود. کامیون بدون شک آنالوگ بود، با یک موتور پر سر و صدا و یک رادیو خراب. بیلیک دستگیره را چرخاند و اخم کرد و گفت: "حدس می زنم این را در لیست کارهایت قرار داده ای." ما از طریق جاده های پشتی تگزاس هیل کانتری سفر کردیم در حالی که بیلیک پروژه های بالقوه را اسکن می کرد. وقتی از نابرابری گذشتیم، رادیو دوباره زنده شد. بیلیک با پوزخند گفت: «اینجاست.

علیرغم اشباع بیش از حد خریداران، هنوز مشتریان زیادی در حیاط های علف های هرز و کوچه های سنگ ریزه نشسته بودند تا کسی به آنها عشق بدهد. بیلیک گفت: «شما سعی می‌کنید آنها را بخرید و آن شخص همیشه می‌گوید، من دارم روی آن کار می‌کنم، می‌خواهم یک موتور جدید بپوشم. ما سرعت خود را کاهش دادیم تا یک جعبه مسی مربعی متعلق به اواسط دهه هشتاد GMC Sierra Grande را تحسین کنیم که درپوش آن زنگ زده است. بازسازی شده، می تواند پانزده دلار هزینه داشته باشد. بیلیک همچنین پتانسیل را در GMC 1500 قرمز وصف ناپذیر - او گفت: "جذابیت خاصی برای استانداردها دارد" - و ادی بائر - برونکو سبز جنگلی را دید. او گفت: "هیچ کس یک Bronco از دهه 1990 نمی خواست زیرا OJ بود." اما برای جالب ترین چیز در جهان قیمتی دریافت خواهید کرد، بنابراین باید به جالب ترین چیز بعدی تکیه کنید.


موارد دلخواه در نیویورکر


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن