خواندن و گوش دادن یاد بگیرید

وجود دارد فراوان کتاب, پادکست ها, فیلم ها و مصاحبه ها در مورد سیاه و سفید فرهنگ و تجربه به مراتب بیش از حد بسی

توسط NEWSWORLDS در 28 خرداد 1399

وجود دارد فراوان کتاب, پادکست ها, فیلم ها و مصاحبه ها در مورد سیاه و سفید فرهنگ و تجربه به مراتب بیش از حد بسیاری به لیست اینجا. به افتخار Juneteenth, ایندی اعضای هیات Caitlin Fitch, ریکی Barajas و آوا Talehakimi با هم قرار زیر پرایمر که شامل کتاب و فیلم و پادکست, S. B. کتابخانه های عمومی پیشنهادات و منابع دیگر. شیرجه رفتن.

به عنوان خوانده شده

روایت اسارت

معشوقتوسط Toni Morrison: این داستان دلخراش یک مادر که خالی از سکنه است او تصمیم به کشتن فرزند خود را به محافظت از او را از وحشت از برده داری.

Toni Morrison
تونی موریسون 'محبوب'

قوم و خویشیبا Octavia E. باتلر: یک زن سیاه و سفید از دهه 1970 ایالات متحده می شود whisked به عقب در زمان به Antebellum جنوبی به منظور صرفه جویی در برده او-داشتن جد.

آهنگ هنوز آوازتوسط جیمز مک براید: مجموعه ای در مرداب مریلند در شرق ساحل این بازگویی از Harriet Tubman زندگی و تجارب قبل از او قهرمانانه صرفه جویی در بردگی مردم از طریق راه آهن زیرزمینی.

فردی نژادپرستی

Recitatifتوسط Toni Morrison: یک داستان کوتاه است که چالش ما قبلی درک از نژاد و طبقه با زیر سنگی مادام العمر رابطه بین یک زن و یک زن سفید, بدون آشکار کردن هویت یا زن.

شهروند: یک آمریکایی شعرتوسط کلودیا رنکین: مجموعه ای از اشعار و داستان های کوتاه است که به بررسی تاثیر روزمره لیبرال نژاد پرستی در مردم است.

نژادپرستی نهادی

کشمش در آفتابتوسط Lorraine Hansberry: یک خانواده در شیکاگو با آرزوی ثروتمند شدن در دیدار نهادی و فردی موانع در تلاش خود را برای بهبود زندگی خود را.

در حال زندانها منسوخ و ناکارآمد است ؟ توسط آنجلا دیویس: سابق پلنگ سیاه در مورد تاریخچه و عملکرد و آینده carceral سیستم.

Michelle Alexander
عکس: حسن نیت ارائه میدهدمیشل الکساندر 'جدید Jim Crow'

جدید Jim Crow: جرم حبس در سن Colorblindnessتوسط میشل الکساندر: Jim Crow قوانین ایجاد تبعیض نژادی و ظلم و ستم شد اما تا حد زیادی به دلیل لغو جنبش حقوق مدنی. الکساندر بررسی قانون است که به ایجاد زندان های صنعتی پیچیده است.

تیاو جاودانه زندگی Henrietta Lacks, توسط ربکا Skloot: Henrietta Lacks شد یک زن سیاه و سفید که سلول های برداشت شد توسط پزشکان نادانسته به او و یا خانواده اش مورد استفاده قرار گیرد برای تحقیق و آزمایش است. فاقد اولین جاودانه انسان همراه خط است که هنوز هم مورد استفاده قرار گیرد برای تست پزشکی به این روز است.

سیاه فمینیسم/Womanism

برای رنگی دختران که باید در نظر گرفته خودکشی / وقتی رنگین کمان است Enufتوسط Ntozake Shange: ترکیبی از شعر و نمايشنامه نويسي است که به شرح زیر داستان یک گروه از زنان که دچار ظلم و ستم خود را نژاد و جنسیت.

Ain't من یک زن ؟ توسط زنگ قلاب: Demarginalizing تقاطع مسابقه و فیلم کتاب سیاه فمینیستی نقد antidiscrimination دکترین نظریه فمینیستی و زاد نژادپرستی سیاست است.

ضخامت: و دیگر مقالاتتوسط Tressie McMillan Cottam: یک سری از ترس صادق, مقالات, بررسی, بهداشت و درمان, زیبایی, پول, و بیشتر از طریق لنز از زنانگی.

من می دانم که چرا در قفس آواز می خواند پرندهتوسط مایا آنجلو: زیبایی نوشته شده است این کتاب برای اولین بار در Angelou هفت-قسمت زندگینامه شرح زیر است نویسنده از طریق دوران کودکی و سال های نوجوانی خود را به عنوان او به یاد می آورد تجربیات خود را از نژادپرستی و تروما و چگونه او در بر داشت آرامش در عشق او از ادبیات.

امتیاز سفید

پسر بچه, برف, پرنده, توسط هلن Oyeyemi: یک بازگویی از برف سفید است که همچنین یک معاینه امتیاز سفید و چگونه اعمال کوچک می توانید به اضافه کردن تمام عیار تعصبات.

ملکی سرمایه گذاری در سفیدیتوسط جورج Lipsitz: Lipsitz رد این ایده که "سفید" است بی معنی دسته و بحث در مورد راه هایی که در آن سیاست های عمومی است که به شکل شخصی و تعصبات به منظور حفظ سلسله مراتب نژادی.

Layla F. Saad Me and White Supremacy
عکس: حسن نیت ارائه میدهدلیلا F. سعد 'من و سفید برتری'

من و سفید برتری, توسط لیلا F. Saad: با استفاده از این کتاب به عنوان سعد می نویسد: "از بین بردن امتیاز در [خودتان را] به طوری که [شما] می تواند به توقف (اغلب ناخودآگاه) تحمیل خسارت بر مردم از رنگ و به نوبه خود کمک به دیگر مردم سفید را بهتر بیش از حد."

فرهنگ سیاه و سفید/سیاه و سفید زندگی

مود مارتابا پسر عمو Brooks: گفت: در یک سری از خاطرات مود مارتا است شاعرانه داستان زندگی یک زن سیاه و سفید در شیکاگو است.

Homegoingتوسط Yaa Gyasi: این multigenerational رمان پیروی از اصل و نسب از دو Asante خواهر — یکی گرفته شده است به امریکا و به بردگی فروخته در حالی که دیگر ازدواج یک تاجر برده و همچنان نزدیک به خود را ایجاد کرد. هر فصل به شرح زیر داستان نسل بعدی و واقعیت های که در امریکا در طول و بعد از برده داری.

چشم خود را که خدا توسط زورا نیل Liquid: به عنوان یک کلاسیک از رنسانس هارلم این کتاب مجموعه ای است در یکی از اولین خودگردان سیاه جوامع و به دنبال یک زن جوان او به عنوان هدایت راه خود را از طریق سه پر سر و صدا ازدواج.

قاطر و مردان با زورا نیل Liquid: Liquid را مردمنگاری در مورد آمریکایی های آفریقایی تبار و فرهنگ عامه. آن را زیر دو جامعه در فلوریدا و لوئیزیانا.

یادداشت های یک پسر بومیتوسط جیمز بالدوین: در مجموعه ای از 10 مقالات بالدوین مورد بحث نژادی و مسائلی که منجر به او expatriating به پاریس و نژادی و مسائلی که منجر به او در حال حرکت به ایالات متحده آمریکا,

آتش دفعه بعدتوسط جیمز بالدوین: در دو, مقالات بالدوین در مورد نقش حیاتی آن مسابقه بازی های برگزار شده است در تاریخ ایالات متحده

زرد خانهتوسط Sarah M. جارو: جارو را خاطرات chronicling تجربه خود را در حال رشد در نیواورلئان شرق اغلب فراموش شده و عمدتا سیاه و سفید محله از نیواورلئان. خانه و خانواده خود را — یک مخروبه خانه زرد — نابود شد در طوفان کاترینا.

برای تماشای

تونی موریسون در نژاد پرستی فساد

جین الیوت "چشم های آبی/چشم قهوه ای" ضد نژاد پرستی در ورزش اپرا وینفری, 1992

نو of Rock 'n' Roll: خواهر رشيد Tharpe (2011)

برای گوش دادن

Eula Biss: اجازه دهید بحث در مورد سفیدی در بودن با Krista Tippett

Resmaa Meenaken: مسابقه و شفا بدن عمل بودن با Krista Tippett

سانتا باربارا کتابخانه های عمومی ضد نژادپرستانه خواندن لیست

سفید, شکنندگی, توسط رابین DiAngelo

چگونه به زاد نژادپرستیتوسط Ibram X. Kendi (اتمام Kendi آنلاین مقالات)

شهر ما شد, N. K. Jemisin

برزگربا Octavia E. ساقی

اجازه دهید بحث در مورد مسابقهتوسط ژولیوس Lester

منابع آنلاین

سرپرستی مجموعه کتاب برای کودکان و نوجوانان بر روی تجارب زندگی می کردند از آمریکایی های سیاه و سفید

مجموعه ای از ضد نژادپرستانه کتاب

آفریقایی-آمریکایی صدای

گفتگو در مورد مسابقه

گفتگو در مورد مسابقه برای نوجوانان, خوانندگان

به عنوان یک رایگان هفتگی روزنامه جامعه ما باید تکامل و رشد به منظور اقامت مربوطه و رشد در فضای دیجیتال است. اگر گزارش ما در سانتا باربارا جامعه مهم به شما ما امیدواریم که شما به ما بپیوندید در تامین امنیت آینده قوی برای روزنامه نگاری در منطقه با حمایت از دولت مستقل از طریق یک اشتراک دیجیتال به Independent.com. آخرین اخبار مهم محتوا و ما در نشریه چاپ خواهد شد و همیشه رایگان باقی می ماند اما پشتیبانی شما اجازه می دهد تا ما را به ایجاد حتی بیشتر سازگار, با کیفیت مستقل روزنامه نگاری.



tinyurlis.gdclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن