Suirprsed taht شما می توانید raed tihs? اینجا چرا

این huamn برایان deos icnredbile tihgns taht ما نمی hvae تمام awnsres به. Raegdin taht perivuos scnetnce است p

توسط NEWSWORLDS در 9 خرداد 1399

این huamn برایان deos icnredbile tihgns taht ما نمی hvae تمام awnsres به. Raegdin taht perivuos scnetnce است porof taht ما mroe cbaplabe tahn waht ما bieleive.

پس چگونه ما sitll آبل به raed بلور wrods wehn tehy رفتن angaist erevyhtnig ما hvae شده است tughat auobt چگونه به raed?

هنگامی که کودکان در حال یادگیری چگونه به خواندن اولین مرحله شامل توسعه یک ارتباط بین یک حرف و صدای آن. سپس این تلفظ هستند صحافی با هم برای ایجاد یک کلمه. همراه با توانایی برای شناسایی آنچه که حروف در یک کلمه کودک همچنین باید قادر به شناسایی جایی که آنها هستند. این اجازه می دهد تا آنها را به تشخیص تفاوت بین کلمات مانند "بی حس کردن" و "آجیل." پس چرا شما قادر به خواندن اولین جملات حتی اگر تقریبا همه کلمات را اشتباه?

مانند هر چیز محبوب در قرن 21 این پدیده که توجه محققان را در قالب یک الگوی رفتاری. این الگوی رفتاری یک پاراگراف از درهم نامه درست مانند آغاز این مقاله که گفت: مغز ما می تواند خواندن بخواهند صفحاتی دوباره مرتب نامه به عنوان طولانی به عنوان اولین و آخرین حرف از کلمه را در جای خود. توجه کنید که چگونه تمام کلمات در این مقاله برای اولین بار سه جمله — حتی اگر آنها به وضوح اشتباه — هنوز شروع و پایان با حرف درست است.

در حالی که مردم بر این باورند که این چیزی است که اجازه می دهد تا ما را به درک چه کلمه باید تحقیقات نشان داده است که این "قانون" اعلام شده توسط مم نیست مربوط به هر کلمه. Matt Davis, ارشد تحقیقات دانشمند در دانشگاه کمبریج توضیح می دهد که افراطی بازآرایی از حروف ممکن است کشف حتی با اولین و آخرین نامه های دست نخورده.

دیویس می دهد این مثال: "یک dootcr است aimttded این magltheuansr از یک tageene ceacnr pintaet که deid aetfr یک hatospil دورگ blendur." آن را می خواند: "یک پزشک بستری قتل نفس یک نوجوان بیمار سرطانی که پس از یک بیمارستان دارو اشتباه است." خواندن این جمله به صورت تصاعدی سخت تر از اول سه جمله از این مقاله است. این ثابت می کند که اولین و آخرین نامه از یک کلمه هستند که نه تنها مکانیزمی است که با مغز ما حذف حروف و unscramble این کلمات.

اگر تقلا از حروف است که در حداقل نگه داشته اما این اولین و آخرین نامه از کلمه ها بخواهند صفحاتی دوباره مرتب مغز ما هم مشکل داشته unscrambling آنها. با استفاده از کلمه قطع, من بخواهند صفحاتی دوباره مرتب آن را به شکل reintpurtde. زمانی که ما این را درهم نسخه ما ممکن است شروع به عبارت دیگر فکر می کنم که آن را می گویند مانند تعبیر.

یک مطالعه مورد تجزیه و تحلیل حرکات چشم از 30 دانشجویان در حالی که خواندن آنها بخواهند صفحاتی دوباره مرتب کلمات. اگر کلمه بود درهم در وسط این دانش آموزان قادر به خواندن آن به راحتی. اگر بازآرایی بود در نزدیکی پایان آن کمی مشکل تر است. سخت ترین کلمات به کشف شد که این حروف در آغاز کلمه بودند درهم. این رخ داده است چرا که به عنوان ما سعی می کنیم برای رمزگشایی غلط املائی مغز ما با استفاده از متن به منظور رفع این کلمه پس از آن را حس می کند.

هنگامی که ما در نگاه اول بخواهند صفحاتی دوباره مرتب کلمات ما متوجه حرف اول کلمه و سپس ما را امتحان کنید تا ببینید چه کلمه ای را می توان یافت در میان تقلا. اگر این اولین نامه از این دو واژه با هم مطابقت ندارند آن را می شود بسیار دشوار است برای مغز ما به نتیجه گیری.

محققان نسبت داده اند بخش هایی از این پدیده به مغز ما توانایی پیش بینی های مبتنی بر متن. در حالی که یک فرد خواندن کلمات چندپاره و فاقد تأثیرگذاری خاصی نیست در مورد چه جمله کامل می گویند مغز تولید منطقی مجموعه ای از کلمات است که می تواند به طور بالقوه می تواند هر درهم کلمه به منظور ایجاد منسجم جمله است. در هنگام خواندن این حکم را ما درک نمی کنند که ما احتمالا حتی نمی شد به طور کامل قادر به درک کلمات درهم; مغز ما پیش بینی ما اجازه ناخودآگاه در خالی را پر کنید.

مغز و ارتباط آن با خواندن یک موضوع بسیار پیچیده است. وجود دارد بسیاری از پديده که ما می توانید به کاوش و پژوهش به ما کمک خواهد کرد آن را توضیح دهید. این nxet tmie yuor barin aollws شما به udenrstnad sctnences lkie tihs, tnihk aobut چگونه همه tihs sratetd wtih یک الگوی رفتاری است.

تماس با نینا لی در [email protected].



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن