تست و بررسی پژو 205 وارداتی؛ پیرمرد محبوب فرانسوی

اين تيپ که RC نام دارد هم از نظر ظاهر و هم توان موتوري، از تيپهاي ديگر برتر است، هنوز هم بعد از گذشت سالها در

توسط مدیر سایت در 6 اردیبهشت 1402

اين تيپ که RC نام دارد هم از نظر ظاهر و هم توان موتوري، از تيپهاي ديگر برتر است، هنوز هم بعد از گذشت سالها در جهان طرفداران و مخاطبان خاص خود را دارد. با کمي دقت بيشتر ميتوان فهميد که گلگيرهاي تيپ RC هم دستخوش تغييراتي شده و قوس بيشتري دارد که به چهرۀ تهاجمي اين تيپ بسيار کمک کرده است. از آپشنهاي ديگر و ضروري ميتوان از سيستم کنترل الکترونيکي پايداري يا ESP و کروز کنترل نام برد که وجود هر کدام در زمان نياز خودش بسيار کاربردي است. نماي عقب تيپ RC تفاوت زيادي با نمونههاي ديگر ندارد، تنها ميتوان به سيستم اگزوز متفاوت با سر اگزوزهاي دوبل آن و يک بالچه که تأثير بسزايي در زيبايي اين خودرو گذاشته است، اشاره کرد. براي اين تيپ پژو يک پيشرانهي 4 سيلندر 2.0 ليتري 16 سوپاپ با کد EW10 J4S در نظر گرفته که توانايي توليد 178 اسب بخار در دور موتور 7000 دور در دقيقه و گشتاور 202 نيوتن متري در دور موتور4750 دور در دقيقه را دارد در حالي که نمونههاي وارد شده به کشور از نوع Tu3 و Tu5 بوده که به ترتيب 1.3 و 1.5 ليتري بوده و نمونۀ Tu5 حداکثر توان خروجي 110 اسب بخار را دارد.

برای این تیپ پژو یک پیشرانهی 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپ با کد EW10 J4S در نظر گرفته که توانایی تولید 178 اسب بخار در دور موتور 7000 دور در دقیقه و گشتاور 202 نیوتن متری در دور موتور4750 دور در دقیقه را دارد در حالی که نمونههای وارد شده به کشور از نوع Tu3 و Tu5 بوده که به ترتیب 1.3 و 1.5 لیتری بوده و نمونۀ Tu5 حداکثر توان خروجی 110 اسب بخار را دارد. ولی اکنون این سوال پیش می آید که یک RC فابریک 3 در که توسط خود پژو ساخته شده است چه عملکرد و قابلیت هایی دارد؟ فرمان کوچک OMP حالتی کاملا اسپرت دارد و برای چرخاندنش باید انرژی بیشتری صرف کنید. این خودرو در مجموع دارای شش کیسه هوا است؛ دو کیسه هوا بروی داشبورد برای راننده و سرنشین جلو، دو کیسه هوا بروی ستونهای جلو و دو کیسه هوا به صورت پرده ای نصب شده اطلاعات بیشتر است. اگر با دقت بیشتری به نمای جانبی این خودرو نگاه کنیم، راهنماهای نارنجی رنگ زیبای روی گلگیر و درب باک فلزی و نقره ای رنگ (کروم) که به درب باک RC معروف است را مشاهده میکنیم که در عین زیبایی از ظرافت طراحی این بچه شیر فرانسوی خبر میدهد.

تجربه شتاب و فشرده شدن تو صندلی در دنده 1 تا سرعت 70 کیلومتر در ساعت حتی با وجود جلوگیری ESP از فول تراتل شدن دریچه و ادامه این شتاب G که ضربان قلب شما رو تند میکنه در دنده 2 تا سرعت 110 چاره ای جز استفاده از اصطلاح موشک روی این 206 دوست داشتنی برای شما نمیگذاره! ولی برای پژو ۲۰۶ RC ، یک پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۶ سوپاپ در نظر گرفته شده است که توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار در دور موتور ۷۰۰۰ دور دقیقه و گشتاور 202 نیوتن متری در دور موتور ۴۷۵۰ دور در دقیقه را دارد. پژو 206، یک ماشین سوپرمینی است که توسط شرکت خودروسازی فرانسوی، یعنی پژو، از سال 1998 ساخته شده است. این خودرو به دلیل کوچک بودن صندوق عقب 206، در سال 2006 معرفی شد. اغلب افرادی که 206های معمولی خود را به 206 RC تبدیل میکنند به دلیل نایاب بودن و همچنین گران بودن و دشوار بودن نصب این قطعه، به جای چراغ شور از ماکت چراغ شور استفاده میکنند که فقط جنبه نمادین دارد. همچنین قطعات فایبرگلاس این خودرو مثل زه درها، دستگیره درها و زه سپر جلو همرنگ با بدنه است که اصطلاحا به آن پک لوک گفته میشود و جذابیت این خودرو را دو چندان کرده است.

در کاپوت، جلو پنجره و چراغها تغییری دیده کلیک نمیشود. هر کس در هر جای دنیا با هر سلیقهای که در انتخاب خودرو داشته باشد، حتماً یکی از ماشینهای 206 را حداقل یکبار در خیابان دیده است. کمی بالاتر، بالچه روی سقف دیده می شود و آنتن از جلو به انتهای سقف منتقل شده است. 5. ساختار پژو 205 T16 از شاسی مونوک فولادی، ساب-فریم فولادی در جلو و فولاد لوله­ای در عقب بدنه شکل گرفت. 1. پیشرانه مدل T16 نسخه تقویت شده از پیشرانه 4 سیلندر XU بود که در محصولات پژو نصب می­شد، اما جعبهدنده 205 T16 از سیتروئن SM به عاریت گرفته شد. اما خودروی مورد نظر ما در این مقاله دارای پیشرانه چهار سیلندر بنزینی 8 سوپاپ SOHC با حجم دقیق 1124 سیسی است که توانایی تولید نیرویی معادل 60 اسببخار در 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 87.5 نیوتونمتر در 3800 دور در دقیقه را دارد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد منبع لطفا به بازدید از وب سایت ما.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 6 اردیبهشت 1402


avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 7 اردیبهشت 1402