شرایط گرفتن نفقه از شوهر

به دست آوردن نفقه حمایت حقوقی مواقعی است که شخص در زمان معاش به آن نیاز دارااست , مثل خوراک , جامه , منزل و ا

توسط NEWSWORLDS در 4 اسفند 1399

به دست آوردن نفقه

حمایت حقوقی مواقعی است که شخص در زمان معاش به آن نیاز دارااست , مثل خوراک , جامه , منزل و اسباب خانه . از نگاه رسمی , فردی که بایستی نفقه بپردازد گرفتن نفقه اوستا و هر کس به وی نفقه می‌دهد درمقابل Say خرج می نماید . ماده 1102 ضابطه دولتی می گوید : ( به محض عقد درست وصلت , ارتباط زناشویی طرفین مو جود و دستمزد و تعهدات همسران در قبال یکدیگر برقرار می شود . (

 

دو شرط پایین برای تعهد حفظ حتمی است :

 

1 - تداوم قرارداد درج شده در ماده 1106 ضابطه دولتی : گرفتن نفقه در امر عقد دایم , نفقه زوجه به عهده همسر است .

2 - اطاعت بدون نقص از زن : درصورتی که زن از شوهر خویش اطاعت نکند , گرفتن نفقه تیتر پرستار را اخذ می نماید و در فیض شوهرش از حفظ محروم می شود .

تبصره : گرفتن نفقه  طبق ماده 1115 ضابطه دولتی , در‌صورتی‌که زن بتواند ثابت نماید که معاش با شوهرش از دید مالی , صادقانه یا این که جسمی زیان آور است , دادگاه او را به اطاعت محکوم نمیکند , گرفتن نفقه در این‌حالت عدم تمکین سبب ساز به حیف کردن مخارج حفظ نخواهد شد .

گرفتن نفقه نفقه برای زن دایم نسبت به نفقه فرزند حق تقدم داراست , برای مثال , درصورتی که فردی همسر همیشگی داشته باشد ( تزویج دایم ) و بابا و مادری که مستحق حفظ می‌باشند , گرفتن نفقه در این‌حالت زن دایم ابتدا بایستی هزینه مراقبت خویش را پرداخت نماید و آن گاه , در صورت بضاعت و توان , بابا و مادرش .

 

میزان و میزان نفقه زنان

گرفتن نفقه میزان مراقبت در ضابطه معین نشده است , ولی ملاک گزینش دستمزد زن نیازهای زن و حیثیت اوست که در زمانها و مکانهای گوناگون مختلف خواهد بود . گرفتن نفقه زن برای ادعای مراقبت به دادگاه مراجعه می نماید در‌این مورد ها دادگاه های خانواده از یک کارشناس برای گزینش میزان حفظ به کار گیری می نمایند و گرفتن نفقه متخصص با تماس با زن و شوهر و بررسی حالت آن‌ها میزان دستمزد همسر را گزینش می نماید . متخصص طرف مقابل در پهنا 7 روز با ذکر عارضه ها اعتراض می نماید گرفتن نفقه  و دادگاه از یک مجموعه سه نفره از کارشناسان حقوق و دستمزد همسران برای بررسی میزان نفقه به کارگیری می نماید .

 

روش محاسبه نفقه زنان

گرفتن نفقه در صورتیکه زن تقاضای حفظ نماید , مقامات قضایی با در لحاظ به دست آوردن موقعیت او , تحصیلات و خانواده پدری او , برای انتخاب هزینه حفظ همسر , گرفتن نفقه  به دکتر معالج قانونی طبی رسمی ارجاع می دهند و طبق لحاظ متخصص , حکم مقتضی را صادر می نمایند .

 

تفاوت نفقه زنان و نفقه فرزندان :

گرفتن نفقه یک نکته مضاعف اصلی برای حفظ زن این است که زن می‌تواند طلب قبلی ( قبلی ) خویش را از شوهر ( همسر ) مطالبه نماید , یعنی در صورتی‌که مردی 3 سال نفقه شوهر خویش را پرداخت نکرده باشد , گرفتن نفقه زن میتواند طلب خویش را در قبل در شرایطی که این فرمان در زمینه‌ی حمایت از بچه درستی نمیکند .

 

طریق اخذ نفقه

زن ( شوهر ) قادر است از روش دو روش رسمی و کیفری ادعای نفقه نماید :

1 . با طرح دادخواست در دادگاه ها : زوجه قادر است دادخواست خویش را راجع به مسئله ادعای محافظت , با ذکر مورخ و تماس با دفترها سرویس ها الکترونیکی قضایی یا این که شورای حل اختلاف مطرح نماید و به ثبت دادخواست مراقبت ادامه دهد . گرفتن نفقه ادعای حفظ گرد هم آیی ای با طرفین است و قضیه مرتبط با متخصص قانونی دادستانی است . بعداز ارائه حیث کارشناسی , هیأت قضایی , طبق لحاظ کارشناسی , به محکومیت زوجین برای حفظ رای بخشید .

 

حفظ در دوران عقد

 

گرفتن نفقه اصولاً مرد با منعقد عشق زناشویی بامسئولیت به پرداخت مخارج محافظت می شود که ولی این شرط حق تمکین زن است . براین اساس در زمان تزویج به زن تأمین نمیشود مگر این که زن برای آغاز معاش آمادگی خویش را اعلام نماید ولی شوهر از بردن همسرش به خوابگاه امتناع می ورزد , گرفتن نفقه  دراین‌صورت زن مستحق حفظ است . در چنین مواقعی , گرفتن نفقه زن بایستی بتواند ادعای خویش را اثبات نماید , یعنی به نزدیکترین مجتمع دادگاه محل اقامت خویش برود , سه برگ اظهارنامه را اخذ نماید و آمادگی خویش را اعلام نماید , گرفتن نفقه یا این که چند نفر را برای شهیدشدن و تهیه و تنظیم شهیدشدن چیره شود .

آخرین مطالب