پنگ شوآی و سهم بالای تجارت در چین

[ad_1] هنگامی که پنگ شوآی، ستاره تنیس چینی، در 2 نوامبر در شبکه های اجتماعی چین درباره رابطه خود با ژانگ گائو

توسط NEWSWORLDS در 8 آذر 1400
[ad_1]

هنگامی که پنگ شوآی، ستاره تنیس چینی، در 2 نوامبر در شبکه های اجتماعی چین درباره رابطه خود با ژانگ گائولی، معاون سابق نخست وزیر چین و عضو دفتر سیاسی، پستی منتشر کرد، ناامیدی و انتظار خود را پنهان نکرد. صدای پنگ حتی برای خودش خشن و بی رحم بود. او ادعا می کند که گائولی در خانه به او تجاوز کرده است و پیچیدگی دردناک رابطه ای را که معتقد است پس از این ملاقات توصیف می کند. او نوشت که آنها سال ها پیش رابطه مشابهی داشتند. او می نویسد که او هیچ مدرکی نداشت، "فقط تجربیات پیچیده واقعی مرا خراب کرد."

در طول سال‌ها، دیگر مقامات بلندپایه چین به سوء رفتار متهم شده‌اند، اما تنها به پاکسازی حزبی متهم شده‌اند. پنگ که به عنوان یک بازیکن دونفره به شماره یک جهان رسید و دو قهرمانی دوگانه گرند اسلم را به دست آورد، به عنوان یک قهرمان - همانطور که در یک روزنامه تحت حمایت دولتی بیان می شود - به عنوان یک قهرمان - "گل طلایی" کشور مورد ستایش قرار گرفت. او خطری بی‌سابقه می‌پذیرفت، و به نظر می‌رسید که می‌دانست چه چیزی ممکن است از آن بیفتد. او می نویسد: «حتی اگر من تخمی باشم که در صخره پرتاب می شود، حتی اگر پروانه ای باشم که به سوی شعله ای پرواز می کند و در حال نابودی خود است، من هنوز حقیقت را در مورد خود خواهم گفت.»

این پست حدود ده دقیقه قبل از شروع و حذف سانسور دولتی برداشته شد. نظرات حساب پنگ قفل شده است. اسکرین شات های پست شانزده ششصد کلمه ای او که پخش شده بود فرسوده شده بود. نام او در جستجوهای اینترنتی ناپدید شد. ایموجی ها و کلمات مربوط به پرونده نیز همین کار را می کردند. برای مدتی حتی کلمه تنیس هم مسدود شد. سوال فوری و نگران‌کننده دیگری پشت حذف حضور پنگ در اینترنت چین توسط ایالت وجود داشت: چه اتفاقی خواهد افتاد او?

همه در انجمن تنیس بانوان نگران بودند. تلاش آنها برای رسیدن به پنگ از طریق تماس های او و از طریق کانال های دیپلماتیک با شکست مواجه شد. در 14 نوامبر، تقریبا دو هفته پس از پست اولیه پنگ، استیو سیمون، رئیس و مدیر عامل WTA، مصاحبه ای با بار«کریستوفر کلاری. سایمون گفت که سازمان او مطمئن بود که پنگ ایمن است، اما این کافی نبود. دولت چین باید امنیت پنگ را اثبات و تضمین می کرد و تحقیقاتی را در مورد اتهامات او آغاز می کرد. او همچنین از چین خواست تا به سانسور در این زمینه پایان دهد. در غیر این صورت، وی گفت: "ما آماده خواهیم بود این گام را برداریم و در صورت رسیدن به آنجا، تجارت خود را در چین انجام ندهیم." طی چند روز آینده، سایمون در مصاحبه با CNN و سایر اظهارات عمومی، موضع تور را تکرار کرد. "اولویت مطلق و تزلزل ناپذیر ما سلامت و ایمنی بازیکنانمان است. ما صحبت می کنیم تا عدالت اجرا شود.»

از زمانی که لی نا در مسابقات آزاد فرانسه در سال 2011، با صد و شانزده میلیون نفر در چین در حال تماشای تلویزیون بودند، به سختی می توان فشار WTA را در چین در دهه گذشته دست بالا گرفت. در سال 2019، این تور 9 رویداد در کشور داشت، از جمله جواهر آن در تاج، فینال تور جهانی. چند سال پیش، سیمون از سرمایه‌گذاری «میلیارد دلاری» چین در ورزش می‌بالید: استادیوم‌های جدید درخشان در سراسر کشور و کیف‌های فوق‌العاده بزرگ. (چهارده میلیون دلار در استخر جوایز فینال WTA از نه میلیون دلار تخصیص یافته برای رویداد موازی انجمن حرفه ای تنیس مردان فراتر رفت.) ورود چین بازارها و فرصت های جدیدی را برای این تور باز کرد - جان ورتهایم توسط مردان. Sports Illustrated، گزارش داد که "حداقل یک سوم" درآمد WTA از چین حاصل شده است، رقمی که به طور نمادین قابل توجه است. بر اساس اصول برابری جنسیتی، WTA مدتهاست که در خط مقدم مبارزه برای دستمزد برابر بوده است. اشتباه گرفتن حقوق با پول ممکن یا راحت شده است. سایمون هنگام بحث در مورد تصمیم انتقال فینال تور به شنژن در سال 2019 گفت: "او تعهد واقعی داشت و سعی می کرد در مورد "پیاده روی" در مورد توانمندسازی زنان کاری انجام دهد.

اما واضح بود که دولت چین در درجه اول به توانمندسازی خود علاقه داشت. فقط چند هفته قبل از این فینال در سال 2019، استادیوم‌های شنژن مملو از تانک‌ها بودند و برای تمرینات نظامی برای ارسال پیامی به غیرنظامیان معترض در هنگ‌کنگ، در فاصله کوتاهی با ماشین، استفاده می‌شدند. چین سابقه سانسور مردم خود را داشت. این یک اصل اساسی حکمرانی در این کشور بود. شرکت های بزرگی که در کشور تجارت می کردند - نایک، گوگل، فیس بوک، اپل، NBA - باید آن را می پذیرفتند. تعداد کمی در صف قرار نگرفتند.

با این حال، این وضعیت در مورد پنگ مانند یک بازده به نظر می رسید: در زمان مشکلات مالی، WTA آماده بود تا در صورت عدم اجرای دولت با خواسته های انجمن، از تمام درآمد در چین صرف نظر کند. یک حساب توییتر مرتبط با دولت که در چین قابل مشاهده نیست، "ایمیل" منتشر شد در این متن آمده است که پنگ شوآی به WTA فرستاده است: "من فقط در خانه استراحت کردم و همه چیز خوب است." او همچنین اتهامات مربوط به خشونت جنسی را رد کرد. سیمون اطمینان نداشت. او گفت: «بیانیه‌ای که امروز توسط رسانه‌های دولتی چین در مورد پنگ شوآی منتشر شد، تنها نگرانی‌های من را در مورد امنیت او و اینکه کجاست، افزایش می‌دهد. طی چند روز آینده، ایالت چندین "مشاهده" دیگر پنگ را هماهنگ کرد: ویدئو در رستورانی فیلمبرداری شده است که در آن دیالوگ ظاهراً کنسرو شده مشخص می کند که تاریخ آن 20 نوامبر است. ویدیوی دیگری از او توزیع خودکار در مسابقات تنیس نوجوانان در پکن. سایمون می گوید تا زمانی که در خلوت با او صحبت نکند، از امنیت او متقاعد نخواهد شد. در همین حال، رفاه پنگ به موضوعی با اهمیت بین المللی تبدیل شده است. سازمان ملل در حمایت از پنگ بیانیه ای صادر کرده است. کاخ سفید از نگرانی های خود صحبت کرد و خواستار عدالت شد.

سپس، روز یکشنبه، خبر رسید که توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک با پنگ صحبت کرده است. اما ترهو، که ریاست کمیته ورزشکاران IOC را بر عهده دارد، نیز در این تماس ویدیویی حضور داشت. و لی لینگوی، عضو IOC و کارمند انجمن تنیس چین (و خود یکی از مقامات بلندپایه سابق حزب کمونیست). سپس IOC بیانیه ای به همراه عکسی از این گفتگو صادر کرد. پنگ گفت که "او سالم و خوب است، او در خانه خود در پکن زندگی می کند، اما او دوست دارد که اکنون به حریم خصوصی او احترام گذاشته شود. به همین دلیل است که او ترجیح می دهد در حال حاضر وقت خود را با دوستان و خانواده بگذراند. این بیانیه نیازی به بررسی ادعاهای پنگ، همانطور که WTA خواستار آن بود، بیان نکرد. با توجه به اهمیت المپیک برای چین، این بیانیه مانند یک شیرین کاری تبلیغاتی به نظر می رسید. این باعث ایجاد تضاد شدید بین دو سازمان ورزشی شد.

زمانی اعتقاد بر این بود که میزبانی المپیک - رویدادی که به صلح، احترام و بازی جوانمردانه اختصاص دارد - به چین فشار می آورد تا نقض حقوق بشر را مهار کند، اما به نظر می رسد موفقیت بازی های 2008 پکن تنها باعث تشویق دولت چین شده است. کمیته بین‌المللی المپیک مشکلی برای محاکمه و مماشات با رژیم‌های سرکوبگر نداشت، به‌ویژه با توجه به قیمت‌های گزاف و زیرساخت‌های تنبیهی مورد نیاز برای میزبانی بازی‌ها. تنها چند ماه دیگر، مشعل پکن باید روشن شود و خبر شروع بازی‌های زمستانی در سال 2022 باشد. باخ به سختی کسی است که قایق را تکان دهد. کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای پیش از مصاحبه ویدیویی با پنگ گفت: تجربه نشان داده است که دیپلماسی آرام بهترین فرصت را برای یافتن راه‌حلی برای مسائلی از این قبیل ارائه می‌کند. این توضیح می دهد که چرا IOC در این مرحله اظهار نظر بیشتری نمی کند. این تماس آشکارا نتیجه این «دیپلماسی آرام» بود.

لیو پینگ، یک فعال فمینیست چینی، به من گفت: «اطلاعات منتشر شده تأثیر آرام بخشی بر افرادی دارد که منتظر عذرخواهی هستند. اما این به سختی به این معنی بود که پنگ از خطر خارج شده باشد، چه از نظر مالی و چه در قالب نگرانی برای ایمنی خانواده، محدودیت در حرکت او، یا راه های بی شمار دیگری که دولت می تواند یک فرد را در قفس نگه دارد. لیو گفت: «به نظر می رسد تنها پاسخ به نگرانی جهانی ادامه کنترل پنگ شوآی است.

همچنین ممکن است پنگ با شدت بیشتری این انتشار را که به نظر می رسد در لحظه ای از ناامیدی و عصبانیت نوشته شده است، تکذیب کند. او ممکن است مایل به تحقیق در مورد تحقیقات نباشد. او حتی ممکن است ابراز پشیمانی کند. پنگ یک فعال نیست. قبل از پست طولانی او در مورد ژانگ، بسیاری از پست های او در Weibo شامل ایموجی ها و پرچم های ملی گرایانه بود. حتی اگر داستان پنگ از حوزه عمومی دور شود، تأثیر ادعاهای او می تواند طولانی مدت باشد - مطمئناً برای WTA. یک مقام رسمی منصوب شده است و به نظر می رسد که حضور تور در آنجا فعلا به پایان رسیده است. این بیماری همه گیر مسابقات دو ساله را لغو کرد و باعث شد که تور در تلاش برای یافتن مکان های جدید باشد. اما استادیوم‌های کامل و موفقیت چشمگیر فینال‌های گوادالاخارا امسال، حتی با یک کیف نسبتاً کوچک، گواه بر ماندگاری و حتی پیشرفت این تور است. می توان ادعا کرد که حتی اگر از نظر مالی کاهش یابد، با پایبندی به اصول اولیه آن تقویت می شود.

حفظ این استدلال آسان نخواهد بود. WTA یک تور بین المللی است و دارای رژیم های سرکوبگر و سانسور در خارج از چین است. این تور میزبان رویدادهایی در سن پترزبورگ و دوحه است. قبل از شنژن، فینال WTA در سنگاپور برگزار شد. یک موضع سازش ناپذیر در مورد پنگ همچنین می‌تواند کار WTA را برای جلوگیری از سایر موارد بی‌عدالتی و سوء رفتار - از جمله موارد مرتبط با متحدانش - دشوارتر کند. (تور مردان، ATP، که به شدت از موضع WTA در مورد پنگ حمایت می کرد، تا چند ماه پیش هیچ سیاست آزار جنسی نداشت و تقریباً یک سال طول کشید تا تحقیقات خود را در مورد اتهامات خشونت خانگی علیه الکساندر زورف، یکی از آنها اعلام کند. بهترین بازیکنان...) با این حال - برخلاف IOC، NBA یا هر تعدادی از شرکت‌های جهانی - WTA از پنهان شدن در پشت ابتذال نیروی متحد کننده ورزش یا بهانه‌های دیگر در مورد پنگ خودداری کرد. این نشان دهنده نگرانی واقعی برای بازیکنان و حقوق آنها است، که تعداد کمی از سازمان های شریک آن تا کنون به طور کامل نشان داده اند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب