او قربانی زندگی خود را برای نجات دیگران در ویتنام

مایک Argento York Daily Recordبه روز رسانی 2:03 PM EST Dec 11, 2019Lorin first name last name می تواند بگوید ک

توسط NEWSWORLDS در 5 خرداد 1399

Lorin first name last name می تواند بگوید که چیزی بود در مورد بهترین دوست خود جان Dahr.

نبود او با خود است. مرد جوان که تا به حال توصیف شده در پنسیلوانیا سالنامه دبیرستان به عنوان "happy-go-lucky" تسخیر شد, نوع اضطراب است. نبود او با خود است.

آن را قابل فهم بود. Dahr بود فقط صفحه اصلی را در 30 روز ترک از ارتش تازه کردن پیاده نظام آموزشی در فورت پووک در لوئیزیانا بود و در راه برگشت. First name last name رانندگی بود او را به فرودگاه در نیویورک برای شروع یک سفر است که خاتمه در ویتنام است.

آن را آوریل سال 1966. Dahr که کمتر از سه سال حذف شده از دبیرستان زمانی که او تدوین شد. او فقط می دانست که او که قرار بود برای رفتن به ویتنام است. و او تا به حال یک احساس بد در مورد آن است.

در چهار ساعت رانندگی به فرودگاه first name last name و Dahr reminisced در مورد زمان های قدیمی. آنها تا به حال شناخته شده است یکی دیگر از کلاس پنجم که Dahr یک پسر روستایی که در 90 هکتار گسترش در نیویورک و آدامز (Pa.) شهرستانهای خط انتقال به first name last name مدرسه در Dillsburg یک شهر از حدود 2500 در گوشه شمال غربی شهرستان نیویورک.

آنها در مورد چیزهای دیوانه آنها را زمانی که آنها بچه بودند. وجود دارد زمانی که آنها رفت زیر چه بود, شناخته شده به عنوان باغ گل رز پل در مسیر 15 چسبیده به تیرهای فولادی حدود 40 فوت کردن زمین گرفتن کبوتر که roosted زیر پل و چاشنی آنها را به کیسه. آنها در زمان کبوتر به سینما در شهر منتشر شد و آنها در طول نشان می دهد.

بیشتر: Sgt. برنج درگذشت یک قهرمان در جنگ ویتنام. اما برای 50 سال خانواده اش تا به حال هیچ ایده.

بیشتر: داشتن یک پل به نام او برای او یک افتخار است. داشتن یک سگ حمل نام خود را معنی دار تر

بیشتر: او در آن نبرد برآمدگی. وحشت او را دیدم شد unspeakable

دیگری وجود دارد زمانی که آنها cruising مدار از بیکر رستوران به رانندگی در خارج از شهر است. مرد رانندگی شد و عنوان از طریق مربع و در حدود نیمه شب هنگامی که او floored آن و ضربه زدن به شیب در میدان, ارسال ماشین هوابرد. او منحرف به دست یک ماشین می دوزند و شیر آتش نشانی و تلفن قطب.

مرد دیگری نشسته بین Dahr و first name last name gashed سر خود را در نور گنبد. Dahr و first name last name راه دور صدمه ندیده و به بیکر جایی که همه بچه ها آویزان در اواخر شب.

آنها احساس کردند که شکست ناپذیری از جوانان این احساس که هیچ چیز بد هرگز به شما اتفاق می افتد. اما در حال حاضر به عنوان تور خود را در ویتنام loomed, Dahr احساس آسیب پذیر است. او احساس انسانی.

First name last name سعی کردم به دوست خود را احساس بهتر است. او گفت: او به دنبال در سمت روشن از همه چیز برای نگه داشتن یک نگرش مثبت است. آن را سخت به فروش برساند. در آن زمان first name last name حال یک دانش آموز تاخیر در حضور در Shippensburg دانشگاه در آن زمان است.

Dahr نبود آن احساس است. وجود دارد هیچ سمت روشن. او به دوست خود "این خواهد بود که آخرین بار شما همیشه به من نگاه کنید."

'او عاشق زندگی'

جان وسلی Dahr متولد Jan. 11 سال 1946 دوم پولس و آنا Dahr چهار فرزند است. او کار در مزرعه با برادر, پیت در انجام بسیاری از کار به نگه داشتن مزرعه رفتن. پدر خود مشغول به کار تمام وقت به عنوان یک راننده کامیون ترک فرزندان خود را برای مراقبت از محصولات خود – ذرت و گندم عمدتا – و حیوانات – هدایت و خوک – مطرح برای خانواده مصرف.

با وجود کار سخت پیت گفت: "او عاشق زندگی است. او زندگی می کردند به یک زمان خوب است."

زمانی که آنها بچه های همسایه مزرعه حدود یک مایل دور در سراسر این زمینه تا به حال یک نوع را تغییر junkyard یک دسته از اتومبیل های قدیمی زنگ زدن در عناصر. Dahr او برادر و دوستان خود را بیش از رفتن به junkyard دریافت اتومبیل های در حال اجرا و تخریب دربی و مسابقه است. بدون کلاه. بدون کمربند ایمنی.

Dahr شد محبوب بچه ها در مدرسه که در آن او لقب "آموس" به خاطر شباهت به یک آمیش فرد برجسته او با پوشیدن یک کلاه سیاه و سفید. او همچنین شناخته شده برای خود flat-top کوتاه کردن مو نیست یک مو از محل به دنبال مانند آن بوده است کمرنگ با یک ماشین.

او با بازی ترومبون در گروه. در آن زمان مدرسه ابتدایی نیست که یک گروه اتاق first name last name به یاد می آورد مدیر گروه را به درس های خود را در '37 Plymouth, سدان, گروه مدیر نشسته تا جلو برگزاری موسیقی در حالی که Dahr نشسته در پشت اسلاید از ابزار خود نزدیک به ضربه زدن به شیشه جلو.

First name last name برگزار فرانسوی شاخ و نشسته در مقابل از دوستان خود اسلاید از Dahr را ترومبون گاهی اوقات ضربه first name last name را گوش چپ. او هنوز فکر می کند از Dahr هر بار او را لمس گوش او.

او کشتی و عضو آینده کشاورزان آمریکا و شورای دانشجویی. First name last name یاد می آورد که شورای دانشجویی را آب نبات فروش در هر حال حاضر و پس از آن به جمع آوری پول و یک بچه همیشه برنده مقام اول. او Dahr و دیگر اعضای شورای دانشجویی ابداع یک طرح. آنها تا به حال یک نفر را از آب نبات و 12 از آنها رفت و درب به درب فروش آن را ضرب و شتم که یک بچه برای یک بار.

در حالی که هنوز در دبیرستان Dahr مشغول به کار به عنوان یک برش گوشت در اوان فروشگاه مواد غذایی در شهر, آموزش تجارت از Chalmer بیکر, فروشگاه قصاب. او نمی تواند به آن تجارت ، زمانی که او فارغ التحصیل از دبیرستان شمالی در سال 1963 او یک کار به عنوان یک بازیکن خط جلو با برق ابزار PP&<. این کار به خوبی پرداخت می شود و با مزایای خوب.

در اکتبر 1965 در سن 19 او دریافت نامه ای از خود عمو سام, درخواست خدمات خود را در ارتش ایالات متحده. First name last name معتقد است Dahr تنها بچه در کلاس های مدرسه خود را که پیش نویس اگر چه ممکن است وجود یک دیگر.

او رفت و به فورت جکسون در کلمبیا, کارولینای جنوبی, برای آموزش های پایه و سپس به فورت پووک در لوئیزیانا برای پیاده نظام آموزشی. بسیاری از سربازان به مقصد برای خدمت در ویتنام روت در فورت پووک اطراف مرداب ها و bayous تحمل اندکی شباهت به زمین و آب و هوا از جنوب شرقی آسیا.

او می دانست که او که قرار بود به کشتی به ویتنام است. او می دانست که پس از روز او صادر لباس پس از پیاده نظام های آموزشی. او گفت: first name last name که او صادر شد پیراهن سفید به جای آن از روغن زیتون یکنواخت و خسته کننده و گفته شد که کسانی که از دریافت پیراهن سفید به زودی دریافت سفارشات به کشتی به ویتنام است.

او.

تور خود را آغاز کرد و در آوریل 20, 1966.

"ما قصد داریم برای پیروزی در این جنگ'

Dahr یک تفنگدار با چارلی شرکت از 27 پیاده نظام بخشی از اولین گردان از طبقه 25 Infantry Division, تاسیس فقط دو ماه قبل از حمله به پرل هاربر به خدمت ارتش منافع در اقیانوس آرام با نام مستعار "رعد و برق استوایی."

واحد خود مستقر شد در نزدیکی سایگون و عمل در آنچه که به نام مثلث آهن منطقه شمال پایتخت برگزار می شود تا حد زیادی توسط دشمن است. روستاها که نیست برگزار شده توسط دشمن اغلب در پناه سربازان از شمال.

آن را یک منطقه کنترل می شود تا حد زیادی توسط Viet Cong.

دن روسو پیوست چارلی شرکت در Oct. 15, 1966, شش ماه پس از Dahr مستقر شد. روسو بود که یک پزشک یک بچه 19 از ماساچوست که پیش نویس شده است در مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی دبیرستان انجام آموزش های پایه در فورت دیکس در نیوجرسی و پس از آن که اختصاص به قلعه سام هوستون در تگزاس برای آموزش پزشکی. او به ویتنام فرستاده شد تنها چند هفته پس از اتمام سرباز چترباز آموزش در Fort Benning در گرجستان است.

او پسر جدید, یک گیلاس در واحد. در آن Dahr بود یکی از بچه ها یک چاشنی مبارزه با جانباز با شش سال تجربه در این زمینه شش ماه که یک عمر در ویتنام است.

به عنوان یک کاربر جدید روسو بود gung ho در مورد خدمات خود را. که به طول انجامید حدود یک ماه. او به سرعت به تحقق رسید "ما قصد داریم برای پیروزی در این جنگ است." واحد خود را به این زمینه برخی از قلمرو و یا درایو Viet Cong بازگشت و پس از آن و نه بعد از آنها می خواهم برای رفتن به عقب و دوباره آن را انجام دهد.

تصرف قلمرو به نظر نمی رسد به ماده است. همه که اهمیت او گفته شد بدن می شمارد و کسانی که به شدت غیر قابل اعتماد است. آن همه به نظر می رسید بی معنی به او.

Dahr شده بود با دو نفر دیگر از بچه ها که مستقر شده بودند به چارلی شرکت در حدود همان زمان ریچارد پیرس از مونروویل ایندیانا و جری Wayne Shain از Cromwell, Kentucky. روسو به یاد می آورد که در میان grunts سه در نظر گرفته شد بسیار عالی مردان جانبازان می دانستند که مسائل خود را, چگونه برای زنده ماندن و چگونه مطمئن شوید که کسانی که با آنها برای زنده ماندن. هدف آنها این بود که از این چیز زنده وجود شانس آنها به عنوان آنها را دیدم.

روسو با Dahr از نزدیک در جریان عملیات اتلبارو در اوایل ماه نوامبر 1966. هدف از این عملیات یکی از بزرگترین هوایی عملیات سواره نظام در جنگ به تاریخ بود به خیط و پیت کردن سربازان ویتنام شمالی و ویت کانگ از منطقه اطراف دن Tieng یک منطقه روستایی در جنوب شرقی استان Bihn دونگ.

آن نامیده می شد یک, جستجو و نابود, میشن, اما آن را به زودی تبدیل به یک کمین با Dahr واحد دوخته بود برای سه روز در جنگل. روسو صرف آن سه روز توسط Dahr ،

Dahr نگه داشته و او زنده است. آنها جان سالم به در برد.

سپس در ماه ژانویه سال 1967 Dahr واحد انتخاب شد برای شرکت در یکی دیگر از نبرد بزرگ این یکی به نام عملیات سرو می افتد.

'هیچ یک از ما در حال آمدن به خانه'

در ماه نوامبر سال 1966 در زمان Dahr دوخته بود برای سه روز در اتلبارو برادرش پیت فراخوانده شد اختصاص داده شده به فورت کارسون در کلرادو.

او دریافت نامه از برادر خود هر هفته به عنوان مادر خود را. نامه بسیار متفاوت بودند. در نامه به مادرش Dahr نمی نوشتن در مورد جزئیات بسیار, تنها با اجازه دادن به او را می دانم که او انجام شده بود خوب و امن بود. او نمی خواست مادرش را نگران برادرش گفت.

نامه های خود را به پیت خیلی تیره تر است. او نوشت: در مورد کمین و جنگ که در طی آن خود را در M-16s خواهد جم گفت: ارتش باید بدست سلاح در یک تخفیف بزرگ است. (M-16s شد برای بدنام متراکم. Grunts شوخی که یاد تفنگ تولید شده توسط ابزار جنسی, غول پیکر ماتل بهترین و شناخته شده برای رها کردن باربی در جهان است. آن نبود.)

او اغلب در نامه ای به برادرش: "من امیدوارم که شما هرگز باید برای آمدن به این hellhole."

او همچنین نوشت: "هیچ یک از ما در حال آمدن به خانه."

مثل ماهی در هر بشکه'

عملیات Cedar Falls, بزرگترین عملیات های جنگ, راه اندازی در Jan. 8, 1967. جستجو و نابود کردن ماموریت در نظر گرفته شده برای از بین بردن Viet Cong دژ در آنچه که به نام مثلث آهن اغلب به عنوان "خنجر اشاره کرد و در سایگون."

این طرح به استخدام یک تاکتیک شناخته شده به عنوان "چکش و سندان." ایده این بود که دو گردان خواهد رفت و برگشت از طریق مثلثی خاک – "چکش" - و رانندگی نیروهای دشمن به گردان غرب رودخانه سایگون – را "سندان."

چارلی شرکت – Dahr واحد – بخشی از "سندان." Dahr بود "کوتاه" در آن زمان تنها 27 روز باقی مانده در تور خود را. پس از تور خود را تقریبا تا روسو گفت: Dahr شد reassigned رفتن از یک تفنگدار به عنوان یک اپراتور رادیو برای کاپیتان موقعیت اعتقاد به امن تر از کاپیتان بود که اغلب در موقعیت پشت خط نامزدی. در این ماموریت کاپیتان همراه سربازان بر روی میدان جنگ.

که صبح چارلی شرکت choppered به یک منطقه فقط در غرب رودخانه سایگون یک باتلاقی منطقه پوشیده از شالیزارهای برنج. Grunts هشدار داده شده بود به انتظار تماس با دشمن روسو گفت و آنها را انجام داد. این هلیکوپترها شروع به جذب آتش سنگین آنها به عنوان نزدیک تعیین شده منطقه فرود در برنج برنج دشمن حفر شده در کنار یک درخت خط روسو به یاد می آورد.

Grunts شروع به پریدن کرد از این هلیکوپترها به برنج و بلافاصله غرق در گل است. "ما زانو در گل و لای و کمر در آب" روسو گفت. "شما نمی تواند حرکت کند. آن را مانند ماهی در هر بشکه رسید."

فرماندهان به نام در یک اعتصاب ناپالم زیر رگبار گلوله توپخانه. آن را بسیار موثر است; دشمن حفر شده بود و در پشت سر غنی پناهگاه و پنهان در این مجموعه از تونل که crisscrossed آهن مثلث.

روسو بود میان سه پزشکان در این ماموریت است. یکی کشته شد. یکی دیگر درمان بیشتر به طور جدی زخمی شدن سربازان ترک روسو سعی کنید برای رسیدن به دیگر زخمی شدند.

چارلی شرکت دوخته بود را برای چهار ساعت.

Dahr غرب بود از روسو محل.

Dahr waded از طریق سرگین به زخمی رفیق و انجام او را به 100 متر در سراسر برنج از طریق یک مجموعه از آتش به ایمنی. او رفت و برگشت دو بار برای نجات خود افتاده برادران قبل از گرفتن پوشش پشت یک خاکریز کوچک در مرکز نبرد.

"لکه بینی یکی دیگر از مرد زخمی دروغ گفتن در معرض Viet Cong آتش او دوباره به سمت چپ جلد از موقعیت خود و trudged از طریق گل در صورت نصب معرض خطر" به گزارش نبرد. "قادر به حمل آن سرباز زده به تنهایی او را متوقف و به نام برای کمک."

او ایستاده بود تا به نگه داشتن خود را زخمی رفیق بالاتر از آب است.

که زمانی که او بود رسید.

روسو رسیده او را در حدود 30 ثانیه است.

وجود دارد هیچ چیز او می تواند انجام دهد.

متخصص چهار John Wesley Dahr مرده بود.

آن را سه روز قبل از تولد 21.

Dahr یکی از شش سرباز کشته شدند که آن روز صبح. یکی از دیگران بود و خود را دوست و ریچارد پیرس. جری Shain جان سالم به در نبرد و پایان سفر خود را. Shain خواهد بازگشت دوم تور یک سال بعد. او نمی آمد از خانه که یک کشته در 4 آوریل 1968 در Thua Thien استان است.

روسو از آن ساخته شده خود را از طریق تور و خانه بازگشت و در نهایت حل و فصل در منطقه سیاتل است. خود را پزشک خانواده تا به حال ارائه شده به او را از طریق دانشکده پزشکی. او این پیشنهاد را. او تا به حال دیده می شود به اندازه کافی خون و مرگ است. در حال حاضر 71 او یک بازنشسته کارگر ساختمانی.

"ما تاسف به اطلاع شما...'

در Jan. 10, سال 1967 Dahr پدر و مادر دریافت تلگراف از طریق اتحادیه های غربی آغاز شد که "ما با تاسف به اطلاع شما برسانیم." آنها به نام به فورت کارسون که در آن پیت Dahr مستقر شد.

پیت در نفوذ البته در فورت کارسون dodging گلوله به او crawled شده از طریق گل وقتی که به او گفته شد به گزارش به افسر فرمانده که آگاهانه او را برادر خود مرگ است. او اعطا شد پنج روز مرخصی به بازگشت به خانه برای تشییع جنازه.

Dahr به خاک سپرده شد در Dillsburg گورستان.

برخی از زمان پس از Dahr تشییع جنازه پدر و مادر خود را با حضور در مراسم در کارلایل دانشکده جنگ که در آن فرزند خود را اهدا شد خدمات برجسته صلیب نظامی را یکی مانده به آخر دکوراسیون outranked تنها توسط کنگره مدال افتخار.

"متخصص چهار Dahr فوق العاده ای دلاوری و از خود گذشتگی به وظیفه در هزینه های زندگی خود را در همراهی با بالاترین سنت از خدمات نظامی و منعکس کننده اعتبار بر خود واحد و ارتش ایالات متحده" استناد همراه مدال اعلام کرد.

'همیشه وجود دارد که پوچی'

"مادر من یک زن بسیار قوی," پیت Dahr در حال حاضر 71 و بازنشسته از دولت و وزارت کار و صنعت گفت: از 96 ساله و مادر. (پدرش, پل, درگذشت 68.) "اما هر تعطیلات هر تولد وجود دارد یک فرد از دست رفته. که هرگز از بین می رود."

پیت Dahr فکر می کند در مورد برادر خود را هر روز. "من چیزهایی که مرا به یاد او هر روز," او گفت:. "همیشه وجود دارد که پوچی."

این کمک کرد که خانواده بسیار نزدیک و جامعه بسیار نزدیک حتی اگر به عنوان first name last name گفت که "نزدیکترین همسایه بود یک مایل دور." First name last name, در حال حاضر 74 که تا به حال یک شرکت حمل و نقل و بیمه و آژانس در Dillsburg گفت: "ما هرگز فراموش نکنید مردم است."

آن زمان سال اما از طریق تلاش های خانواده و دوستان و جانبازان طرفداران Dahr مفتخر شد در ماه اکتبر زمانی که قصبه Dillsburg بنا یک بنای تاریخی را به او را در میدان شهر یک سنگ ساده و یک میله پرچم مارک خود خدمات قهرمانی خود را و خود را قربانی.

در پایان این مراسم "شیپور خاموشی" پخش شد ، mournfully در یک ترومبون. به عنوان آخرین یادداشت ها زیرفشار باران شروع به سقوط.

"من می دانستم که جان خواهد بود تا به چیزی" first name last name گفت. "ما فقط آن را می دانستند."



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن