تلفظ زبان انگلیسی با تمرین فایل صوتی

بیایید با آن روبرو شویم، یادگیری تلفظ انگلیسی بسیار دشوار است. مشکل اینجاست که انگلیسی یک زبان آوایی نیست - به

توسط مدیر سایت در 28 خرداد 1402

بیایید با آن روبرو شویم، یادگیری تلفظ انگلیسی بسیار دشوار است. مشکل اینجاست که انگلیسی یک زبان آوایی نیست - به این معنی که نحوه املای کلمات به راحتی به نحوه تلفظ آنها ترجمه نمی شود.

در حالی که برخی از زبان‌ها، مانند ایتالیایی و ژاپنی ، راه‌های ساده‌ای برای تشخیص تلفظ صحیح یک کلمه بر اساس نحوه نگارش آن ارائه می‌دهند، انگلیسی می‌تواند از نوشتاری به کلمه گفتاری غیرقابل پیش‌بینی باشد. خوشبختانه غیر قابل پیش بینی بودن به معنای غیرممکن نیست! خبر خوب این است که تعداد محدودی از احتمالات برای نحوه تلفظ هر حرف یا ترکیب حروف و تعداد محدودی از صداهای استاندارد وجود دارد. در این مقاله، صداهای مصوت، صداهای همخوان را تجزیه می‌کنیم و چند ترفند زیرکانه را به اشتراک می‌گذاریم که به شما در بهبود تلفظ انگلیسی کمک می‌کند.

تسلط بر حروف صدادار و صامت های الفبای انگلیسی می تواند کمی تمرین داشته باشد، زمانی مانند زمان حال برای شروع به کار با اجزای سازنده تلفظ طبیعی وجود ندارد.
مبانی / مرور کلی
شروع شدن

یاد بگیرید که چگونه تلفظ زبان را یاد بگیرید و این به شما در مورد همه زبان ها کمک می کند! در این مقاله، از چیزی به نام IPA استفاده خواهیم کرد. نه، این یک آبجو مخصوص راز نیست - این الفبای آوایی بین المللی است .

IPA الفبای مخصوص صداها است. این در زبان شناسی استفاده می شود  zabannew (و برای بازیگرانی که نیاز به لهجه دارند!) بنابراین ما یک راه مشترک برای نمایش صداهای گفتار انسان داریم. این بدان معناست که هر کسی که بتواند آن را بخواند، می‌تواند نحوه تلفظ یک کلمه را ببیند، حتی اگر به آن زبان صحبت نمی‌کند (یا نمی‌خواند!). احتمالاً استفاده از آن را در کنار کلمات در فرهنگ لغت یا ویکی‌پدیا دیده‌اید. می‌توانید آن را در درس‌های خود با اسلش‌های دو طرف آن، مانند /əʊ/ یا /z/ تشخیص دهید.

در حالی که قصد نداریم شما را در این لحظه مجبور کنیم کل IPA را به خاطر بسپارید، اما اگر فردی هستید که از یادگیری زبان های جدید لذت می برید، می تواند ابزار فوق العاده ای باشد.

شایان ذکر است: ما در حال بررسی اجزای اصلی صداها در زبان انگلیسی هستیم، اما واقعیت این است که بخش‌های مختلف دنیای انگلیسی‌زبان لهجه‌های بسیار متفاوتی دارند. خبر خوب این است که شما می توانید در تلفظ خود تغییراتی داشته باشید و همچنان به خوبی درک شوید. خبر بد این است که واقعاً هیچ پاسخ سخت و سریعی برای نحوه صحیح تلفظ برخی کلمات وجود ندارد. به همین دلیل است که وقتی از یادگیری زبان انگلیسی با  زبان نیو استفاده می‌کنید، نمونه‌هایی از انواع لهجه‌های مختلف را می‌شنوید تا به شما کمک کند تا با طیف گسترده‌ای از تلفظ انگلیسی آشنا شوید.
تسلط بر حروف صدادار انگلیسی

بسیار خوب، با این موضوع، بیایید در مورد مصوت ها صحبت کنیم!

مصوت های نوشتاری انگلیسی عبارتند از: a, e, i, o, u. (گاهی اوقات y همچنین می تواند به عنوان یک مصوت عمل کند زمانی که مانند i رفتار می کند، مانند ریتم یا fly.)

همانطور که می بینید، 5 مصوت وجود دارد، اما در واقع 20 صدای واکه مختلف در زبان انگلیسی وجود دارد. (در واقع، این جمله به تنهایی دارای تنوع گسترده ای از تلفظ برای هر مصوت است!)
12 صدای مصوت خالص وجود دارد:
IPA     تلفظ     مثلا…
æ     آه     سیب، گربه
ʌ     اوه     مجموع، جوانه، خشن، دوباره
آ     آه     ماشین، پدر
ɒ     اوه     سگ، پیوند
ه     هه     تخم مرغ، هر، گفت
ə     اوه (با تاکید کم)     گیمر، بالون
ɜː     er     پیراهن، زمین
ɔː     آه     دیدم، علت
من     ee (مانند حرف e)     بودن، ملاقات، شیطان
ɪ     آه     خارش، تناسب
ʊ     اوه (مثل حرف o)     انگشت پا، دانستن، فال
uː     ooh (صدای مصوت برای u = /juː/، مانند بخار)     چکمه، حرکت

و 8 صدای مصوت اضافی که با ترکیب آن صداها (همچنین به عنوان دیفتونگ شناخته می شود) ایجاد می شود:

*عمدتاً در انگلیسی بریتانیایی استفاده می‌شود ، در حالی که در انگلیسی آمریکایی این کلمات معمولاً فقط از نسخه ساده‌شده هر صدا استفاده می‌کنند، مانند /iː/ و /ʊ/ - برای مثال به دو تلفظ انگشت پا نگاه کنید.

پس چگونه می دانید از کدام صدا استفاده کنید؟ خب، راستش را بخواهید، قوانین تلفظ سخت و سریع انگلیسی بسیار کمی وجود دارد (ببخشید!)، اما سرنخ های زمینه می توانند به شما کمک کنند.

به عنوان مثال، هنگامی که یک کلمه 4 حرفی دارید - مانند made یا pose - معمولاً e در انتهای آن بی صدا است و مصوت وسط اغلب حرفی است که به عنوان نام خود تلفظ می شود.

مثلا:

    نام
    ساخته شده است
    ژست
    جعلی
    قاطر
    موپ
    گاز گرفتن
    دیر

استثناها:

    Lose - هنوز یک مصوت طولانی است اما uː به جای ʊ

ساده ترین راه برای یادگیری تمرین است

تلفظ انگلیسی پیچیده است! شما می توانید سعی کنید همه قوانین و استثناها را حفظ کنید، اما ما دریافتیم که بهتر است آن را به قطعات بایتی تقسیم کنیم. با سرعت خود بیاموزید و با دوره انگلیسی برنده جوایز  زبان نیو تمرین زیادی داشته باشید.
بعدی، صامت های انگلیسی

خوشبختانه صداهای همخوان انگلیسی نسبت به مصوت های انگلیسی قابل پیش بینی تر هستند. بیشتر صامت‌ها فقط یک یا دو صدای ممکن دارند، و آنهایی که تبدیل می‌شوند به راحتی قابل تشخیص هستند - البته با چند استثناء حیله‌گر.

بیایید با صامت هایی شروع کنیم که قابل پیش بینی هستند، فقط با یک صدا در تلفظ استاندارد انگلیسی. (البته استثناهایی برای کلمات قرضی از زبان های دیگر وجود دارد، اما شما به اندازه کافی نگران هستید بدون اینکه به jalapeños فکر کنید!) ما در یک لحظه به ترکیب حروف خواهیم رسید که صدای آنها را تغییر می دهد.
صامت های ثابت عبارتند از:
حرف     IPA     همانطور که در…
ب     /b/     پسر
D     /d/     سگ
جی     /dʒ/     قضاوت کنید
ک     /k/     کیک
L     /l/     حلقه
م     /m/     ماه
ن     /n/     هرگز، جدید
س     /k/     تلاش، منحصر به فرد
R**     /ɹ/     رسیدن
V     /v/     زنده
ز     /z/     گورخر

** در انگلیسی بریتانیایی، r بعد از مصوت اغلب به طور کامل تلفظ نمی شود یا فقط پیشنهاد می شود، اما در انگلیسی آمریکایی تقریباً ثابت می ماند.

و به آن نگاه کن! ما بیش از نیمی از بلوک های ساختمانی را که برای تلفظ کلمات انگلیسی نیاز دارید، طی کرده ایم!

صامت های باقی مانده صداهای خود را بر اساس زمینه تغییر می دهند. بیایید نگاهی به تمام حروف بی صدا در انگلیسی با بیش از یک تلفظ بیاندازیم، بدون احتساب ترکیب حروف.
حروف صامت در انگلیسی با بیش از یک تلفظ:
حرف     IPA     مثلا
سی     /k/، /s/     ماشین، یخ
چ     /tʃ/، /k/     کلیسا، مدرسه
اف     /f/، /v/     اگر، از
جی     /g/، /dʒ/     دنده، ملزم کردن
اچ     /h/، بی صدا     ضربه، امید، ساعت، کی
پ     /پ/     گودال، گودال
Ph     /f/     فلسفه، پیروزی
ص     /s/     شبه
اس     /s/     غرق، مه
ش     /ʃ/     کشتی، ماهی
تی     /t/     بالا، لاک پشت
Th     /θ/، /ð/     حمام کن، فکر کن، پس غسل کن
دبلیو     /w/، بی صدا     هفته، رنگین کمان
ایکس     /z/، /ks/     زیلوفون، خروج
Y     /j/، /iː/، /ɪ/، /aɪ/     زرد، حقیقتا، ریتم، پرواز

همانطور که می بینید، به ویژه حرف 'h' در انگلیسی، قدرت باورنکردنی در تغییر نحوه تلفظ حروف دیگر دارد.

بیایید نگاهی عمیق تر به نحوه تبدیل حروف داشته باشیم.
قدرت h برای صامت های انگلیسی
تلفظ C در انگلیسی

C می‌تواند یک صدای /s/ یا /k/ باشد تا زمانی که یک h اضافه کنید، در این صورت معمولاً به «ch» تبدیل می‌شود، مانند «change» یا کلیسا، که در IPA به صورت /tʃ/ – at و یک sh با هم نوشته می‌شود. اما، فقط برای پیچیده‌تر کردن چیزها، «Ch» همچنان می‌تواند یک صدای /k/ مانند sch ool یا ch aracter باشد.

قوانینی وجود دارد که چگونه بفهمیم از کدام صدای c هنگام تلفظ یک کلمه استفاده کنیم – معمولا ac قبل از i، e یا y یک صدای /s/ است و بقیه صداها (که با h همراه نیستند) صداهای /k/ هستند. به جز کلمات قرضی یونانی و ایتالیایی و چند استثنای دیگر، اما این می تواند وبلاگ خودش باشد!
تلفظ G در انگلیسی

G می تواند یک /g/ مانند g o یا g oggle، یا /dʒ/ مانند enga g e یا g errymander باشد. اما یک h اضافه کنید و آن را از ابتدای کلمه بردارید و صدای /f/ مانند tou gh یا lau gh دریافت می کنید . (به طرز ناامیدکننده ای، شاید در ابتدای کلمه مانند gh ost یک /g/ باقی بماند!)
تلفظ P در انگلیسی

P در انگلیسی به خودی خود تقریباً همیشه /p/ است مانند p orch یا p ig، اما یک h اضافه کنید و اکنون نیز یک /f/ است، مانند ph one یا gra ph .

اگر به تأثیر یونانی بر انگلیسی برگردیم، تعدادی از کلمات قرضی یونانی نیز داریم، مخصوصاً اما نه منحصراً در پزشکی و علم، که در ابتدای کلمه (یا ابتدای کلمه بعد از هر کلمه) یک «ps» دارند. پیشوندها)، که به سادگی به صورت /s/ تلفظ می شود - فکر کنید ps ychic و ps ychiatrist.
تلفظ S در انگلیسی

S معمولاً /s/ به صورت s nake یا s ip یا در موارد کمتر /z/ مانند s یا ba s il تلفظ می شود. با این حال، هنگامی که با یک h تطبیق داده شود، مانند sh ake یا di sh که با نماد /ʃ/ نشان داده می شود، به sh تبدیل می شود.
تلفظ T در انگلیسی

T معمولاً صدای /t/ است، مانند t eam یا roo t . با h، یا /θ/ می شود، یک th بی صدا مانند th igh یا th istle، یا /ð/، یک th صدادار مانند th en یا th ough.

بی صدا و صدادار به سادگی به این معنی است که به نظر می رسد - شما سر و صدا می کنید یا نه. چند جفت بدون صدا/صدای دیگر عبارتند از /f/ و /v/، /t/ و /d/، و /k/ و /g/. اگر در تشخیص تفاوت مشکل دارید آن را با صدای بلند بگویید!
تلفظ -ng

G هم قدرت کمی دارد. این فقط یک حرف دیگر را تحت تأثیر قرار می دهد - n. هنگامی که ng را می بینید، صدای IPA /ŋ/ را دریافت می کنید، مانند si ng یا Eng lish .
چند نکته دیگر برای تلفظ انگلیسی
وقتی شک دارید، شوا

/ə/ را از بخش مصوت بالا به خاطر دارید؟ این صدا در IPA به عنوان schwa شناخته می شود و - ترفندی مفید - برای اکثر هجاهای بدون تاکید که در انگلیسی تلفظ می شوند استفاده می شود. در واقع، این رایج ترین صدای مصوت در زبان انگلیسی است.

به عنوان مثال، در syll a bles، brok e n، vow e l و comm o n استفاده می شود .
پیچیده ترین صداهای صدادار در انگلیسی

این صدا، /ɔː/، ملقب به پنجه است، و احتمالاً سخت‌ترین صدا است، تا حدی به این دلیل که از یک گویش به گویش دیگر بسیار متفاوت استفاده می‌شود. در واقع، تفاوت بین /aː/ /ɒ/ و /ɔː/ فوق‌العاده مشکل است (بعضی از مربیان لهجه آن را گوشه جهنمی می‌نامند...) و به جای گذاشتن زبان خلاصه می‌شود، با اینکه /aː/ زبان شما در دورترین نقطه جلوتر است. دهان، /ɔː/ دورترین پشت، و /ɒ/ در بین.
با این ویدیو تمرین کنید

فکر می کنید آن را به طور کامل حل کرده اید؟ آیا می خواهید مهارت های خود را آزمایش کنید؟ نگاهی به این ویدیو بیندازید که در آن ما تلفظ chops زبان مادری اسپانیایی آلوارو را به چالش کشیدیم.
اکنون با اصول تلفظ کلمات انگلیسی آشنا شدید

از اینجا، بهترین کاری که می توانید انجام دهید تمرین، تمرین، تمرین است! و ما می توانیم کمک کنیم…

کار بر روی تلفظ انگلیسی خود را با دوره تلفظ  زبان نیو ادامه دهید. وقتی با  زبان نیو یاد می‌گیرید، دروس کوچکی را دریافت می‌کنید که توسط متخصصان و انجمنی از انگلیسی زبانان بومی طراحی شده‌اند و آماده کمک به یادگیری شما هستند.

منبع : https://zabannew.ir/

 

آخرین مطالب