آیا ریاست جمهوری بایدن به بحران با روسیه بستگی دارد؟

[ad_1] در طول زندگی جو بایدن، جایگاه آمریکا در جهان اغلب به واسطه روابط واشنگتن با مسکو تعیین شده است. او در

توسط NEWSWORLDS در 7 بهمن 1400
[ad_1]

در طول زندگی جو بایدن، جایگاه آمریکا در جهان اغلب به واسطه روابط واشنگتن با مسکو تعیین شده است. او در سال 1942، تنها چند ماه پس از توافق ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی با بریتانیا برای همکاری علیه قدرت‌های محور برای تضمین بقای متقابل آنها در طول جنگ جهانی دوم، متولد شد. دوام نیاورد زمانی که بایدن سه ساله بود، جورج اف. بایدن بچه بود وقتی رئیس جمهور هری ترومن اولتیماتوم را به جوزف استالین داد و خواستار خروج نیروهای شوروی از بخش عظیمی از ایران شد - اولین بحران جنگ سرد. بایدن در سال 1961 از دبیرستان فارغ التحصیل شد، سالی که مسکو دیوار برلین را ساخت. بایدن یک ماه پس از آنکه پرزیدنت جان اف کندی کوبا را مسدود کرد تا از تحویل موشک های شوروی بیشتر در صد مایلی سواحل آمریکا جلوگیری کند، بیست ساله شد. در سال 1979، بایدن به عنوان یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنا، هیئتی از سنا را به مسکو هدایت کرد تا به ترغیب سناتورهای اکراه برای تصویب این قانون کمک کند. نمک پیمان دوم تسلیحات هسته ای چهار ماه بعد، شوروی به افغانستان حمله کرد و رئیس جمهور جیمی کارتر از سنا درخواست کرد که اقدام در مورد نمک II.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در سال 1991، بایدن جلسات استماع سنا را در مورد چگونگی تحکیم دموکراسی در روسیه برگزار کرد. با کلماتی که ممکن است امروز او را آزار دهد، او نگران بود که واشنگتن به اندازه کافی برای کمک به دگرگونی سیاسی و اقتصادی انجام ندهد - و روزی مجبور شود این شکست را برای نوه‌هایش توضیح دهد. من حداقل می‌خواهم بتوانم بگویم که ایالات متحده تمام تلاش خود را برای کمک به این تلاش بزرگ در ایجاد دموکراسی انجام داد.» (سه دهه بعد، او هفت نوه دارد.) در سال 2008، زمانی که روسیه، در زمان ولادیمیر پوتین، که از هرج و مرج سیاسی و اقتصادی روسیه برای به دست آوردن قدرت استفاده کرد، به جمهوری شوروی سابق گرجستان حمله کرد، بایدن ریاست کمیته روابط خارجی سنا را بر عهده داشت. و زمانی که پوتین در سال 2014 به اوکراین حمله کرد و کریمه استراتژیک را ضمیمه کرد، معاون رئیس جمهور بود. رئیس جمهور باراک اوباما، بایدن را مأمور کرد تا استراتژی ایالات متحده در حمایت از اوکراین را تنظیم کند.

در گرگ و میش زندگی‌اش، ریاست‌جمهوری بایدن اکنون ممکن است به نحوه برخورد او با تهدید مسکو برای اوکراین وابسته باشد - و به طور کلی، همه چیزهایی که آمریکا از زمان تولد بایدن و تبدیل شدن ایالات متحده به یک ابرقدرت ساخته است. شخصاً، برای بایدن، که برای اولین بار در سال 1988 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، مخاطرات مربوط به جایگاهی است که او برای مدت طولانی به دنبال آن بود. آیا او دولت و ملت را ضعیف تر ترک خواهد کرد؟ کارشناسان روسیه و اوکراین به من گفتند که رئیس جمهور در درک خطرات بسیار کند بود. با گذشت یک سال از ریاست جمهوری خود، او هنوز سفیری در اوکراین منصوب نکرده است. بایدن یک سال پیش با وعده پایان دادن به جنگ های قدیمی و چرخش طولانی مدت به چالش های جدید، یعنی چین، به قدرت رسید. بایدن در هشت ماه اول ریاست جمهوری خود، حتی اگر به معنای عقب نشینی تحقیرآمیز و مرگبار از افغانستان باشد، قصد ادامه کار را داشت. محور رئیس جمهور - هسته دکترین بایدن - اکنون توسط حیله گرترین مستبد جهان، مردی که تشنه قدرت و مالکیت ناپلئونی دارد، مسدود شده است. فردریک کمپ، رئیس شورای آتلانتیک، این هفته نوشت: «این همان چیزی است که وقتی یک فزاینده خوش‌نیت با یک فرصت‌طلب بی‌رحم بوق می‌زند: فرصت‌طلب از فرصت استفاده می‌کند.»

در یک تغییر قابل توجه، بایدن اکنون درگیر چشم انداز تهاجم روسیه به اوکراین - کشوری که اندکی کوچکتر از تگزاس است - و آنچه می تواند برای ثبات جهانی باشد، شده است. پوتین تقریباً صد و بیست هزار سرباز را در امتداد مرزهای 1200 مایلی با اوکراین و سایرین در همسایه بلاروس مستقر کرده است. قطارها با صدها تانک به خطوط مقدم رفتند. رئیس جمهور روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «اگر او با همه آن نیروها وارد شود، این بزرگترین تهاجم پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود. "این جهان را تغییر خواهد داد."

در واشنگتن، پیش‌بینی عمیقی درباره مخاطراتی وجود دارد که بسیار یادآور گذشته هستند. ویلیام تیلور، سفیر سابق ایالات متحده در اوکراین، گفت: «این یک لحظه حقیقت برای پرزیدنت بایدن است، زیرا او در مورد مسائل بزرگ سیاست خارجی آن زمان - و شاید ماه، سال، و ریاست جمهوری او آزمایش می شود. من او گفت بایدن برای حفظ جایگاه آمریکا در جهان، آرمان‌هایش و نظم بین‌المللی که بر سر آن دو جنگ جهانی و یک جنگ سرد طولانی‌تر انجام داد، باید با پوتین روبرو شود.

جهان - هم متحدان و هم دشمنان - به دقت تماشا می کنند تا ببینند آیا بایدن، باتجربه ترین رئیس جمهور در زمینه سیاست خارجی در تاریخ ایالات متحده، بتواند عزم آمریکا را پس از ترک افغانستان ثابت کند یا خیر. این یک لحظه تعیین کننده برای جو بایدن است، زیرا این یک لحظه تعیین کننده برای اعتبار و ظرفیت آمریکا برای هدایت «دنیای آزاد» به عصر جدید رقابت استراتژیک است - عصری که دموکراسی های لیبرال روی کاغذ قوی هستند اما فقط از نظر استراتژیک قوی هستند. رابین نبلت، مدیر اندیشکده چتم هاوس، به من گفت، از نظر ژئوپلیتیکی، اگر آنها بتوانند در برابر روسیه بدخواه و چینی که به طور فزاینده ای ادعا می کند کنار هم قرار گیرند. پاسخ بایدن به خانه نیز موج خواهد زد. نیبلت افزود: «اگر دیده شود که او تسلیم فشار روسیه شده است، این امر کل ریاست جمهوری او و نه تنها سیاست خارجی او را تضعیف خواهد کرد.

بایدن سابقه شخصی با پوتین نیز دارد. در سفری به مسکو، در سال 2011، بایدن، معاون وقت رئیس جمهور، صریح بود. پوتین گفت: من به چشمان شما نگاه می کنم. "من فکر نمی کنم شما روح داشته باشید." (این اظهار نظر یک تلنگری بود به ادعای رئیس جمهور جورج دبلیو بوش، یک دهه قبل، مبنی بر اینکه او به چشمان پوتین نگاه کرده و روح او را دیده است.) پوتین پاسخ داد: "ما یکدیگر را درک می کنیم." بایدن در یک سخنرانی در سال 2015، پس از تصرف کریمه و سایر بخش‌های اوکراین توسط نیروهای روسیه، به پوتین هشدار داد که اتحاد غرب را دست کم نگیرد. او گفت: «ما از تنظیم مجدد این رابطه مهم به احیای مجدد اصول بنیادی که آزادی و ثبات اروپا بر آن استوار است، حرکت کرده ایم. و من دوباره می گویم: مرزها را نقض کنید، بدون حوزه های نفوذ، حق حاکمیتی برای انتخاب اتحاد خود را. من نمی توانم آن را به اندازه کافی تکرار کنم." جورج استفانوپولوس، خبرنگار ABC، سال گذشته از بایدن پرسید که آیا فکر می‌کند پوتین یک قاتل است؟ رئیس جمهور پاسخ داد: "اوه، من دارم."

نیبلت گفت، اگر بایدن پوتین را از "اقدام عجولانه" در مورد اوکراین منصرف نکند، "آنگاه اتحاد متلاشی خواهد شد." به همین دلیل است که بحران اوکراین یک آزمون است. کشورهای دیگر عضله های خود را خم کرده اند و محدودیت ها را برای ماجراجویی های ناگوار خود افزایش داده اند. روز یکشنبه، چین سی و نه هواپیمای جنگی را در نزدیکی جزیره مورد مناقشه تایوان به پرواز درآورد و تایوان را مجبور کرد که ناوگان هوایی خود را درگیر کند. از زمان جدایی دو کشور در سال 1949، پکن ادعای مالکیت این جزیره را کرده است. مارک لئونارد، یکی از بنیانگذاران و مدیر شورای روابط خارجی اروپا، "سناریوی کابوس جنگ در دو جبهه است - انفجار همزمان اوکراین و تایوان". ، به من گفت. در این ماه، کره شمالی پنج آزمایش موشک بالستیک انجام داده است و کیم جونگ اون تهدید کرده است که به توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای دوربرد پایان می‌دهد. از ماه دسامبر، دولت تندرو جدید ایران در مذاکرات در وین با شش قدرت بزرگ جهان در مورد چگونگی بازگرداندن ایالات متحده و ایران به توافق هسته ای 2015 بازی سختی انجام داده است. اکنون تخمین زده می شود که تهران تنها سه هفته با داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای سوخت اولین بمب هسته ای خود فاصله دارد.

رویارویی بایدن با روسیه بر سر اوکراین می تواند بر منافع ایالات متحده در سراسر جهان تأثیر بگذارد. خطرات شامل سرنوشت صلح در اروپا و قدرت اتحاد غرب و ناتو، قدرتمندترین ائتلاف نظامی جهان. به طور گسترده تر، بحران مربوط به توازن قدرت بین دموکرات ها و خودکامگان در سراسر جهان است. تیلور گفت: «ملت‌ها - بزرگ یا کوچک، قدرتمند یا ضعیف - دارای حاکمیت هستند و نمی‌توان آنها را با اجبار به یک حوزه قدرت بزرگ‌تر وادار کرد.»

اگر بایدن نتواند روسیه را متقاعد کند که اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل بپذیرد که اجازه دارد تصمیمات امنیتی خود را اتخاذ کند، نیبلت گفت که متحدان آمریکا در آسیا و خاورمیانه ممکن است احساس کنند که دیگر نمی توانند به تعهدات ایالات متحده در قبال امنیت خود اعتماد کنند و آنها را به دنبال تسهیلات می کند. با چین و دیگر دشمنان ایالات متحده.

در عین حال، لئونارد گفت، استراتژی بایدن در سطح جهانی "اگر به افزایش زمان، منابع و انرژی در اروپا یا خاورمیانه به جای هند و اقیانوس آرام ادامه دهد، شکست خواهد خورد." وی افزود، چالش بایدن "این است که بیشتر به اروپا کشیده نشود و حضور نیروهای خود در اروپا را سه برابر کند، یا وارد یک درگیری نظامی نشود" که یک "شکست عظیم" خواهد بود.

در حالی که تمرکز جهانی روی بایدن بوده است، خطرات برای پوتین به همان اندازه یا بالاتر است. آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه، روز دوشنبه به اعضای کنیسه آتلانتا گفت که روسیه قبلاً حمایت اکثر اوکراینی ها را از دست داده است. او گفت که هفتاد درصد اوکراینی‌ها قبل از تهاجم و تصرف کریمه در سال 2014 مسکو را مثبت می‌دانستند. تقریباً از هر چهار اوکراینی یک نفر خواهان پیوستن این کشور بود ناتو. وجهه روسیه از آن زمان به شدت کاهش یافته است - به حدود بیست و پنج درصد از کسانی که مسکو را مثبت می بینند - در حالی که شصت درصد اوکراینی ها اکنون می خواهند ناتو عضویت دیپلمات ارشد آمریکایی گفت: «از نظر منافع استراتژیک خود تعریف شده روسیه، توضیح آن در یک سطح دشوار است.

اما پوتین اکنون آنقدر نیروی انسانی، منابع نظامی و اهرم های سیاسی سرمایه گذاری کرده است که در جهان رشد می کند و قدرت بلندمدت او نیز اکنون در خطر است. یوجین رامر، متخصص سابق اطلاعاتی ایالات متحده در روسیه، این هفته نوشت: او با دو گزینه جدی روبرو است - حمله یا عقب نشینی. هر دو گران هستند.

روز چهارشنبه، واشنگتن یک پاسخ کتبی رسمی به خواسته های روسیه ارسال کرد ناتو هرگز اوکراین و این را قبول نکنید ناتو نیروها از هر کشوری در اروپای شرقی که پس از سال 1997 به ائتلاف ملحق شده اند، خارج می شوند. ایالات متحده این نامه را منتشر نکرد، اما بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ایالات متحده - با هماهنگی با متحدان و شرکای خود - به صراحت اعلام کرد که "هسته های هسته ای وجود دارد. اصولی که ما متعهد به حمایت و دفاع از آنها هستیم، از جمله حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، و حق دولت‌ها برای انتخاب ترتیبات امنیتی و اتحاد خود.» بلینکن گفت که انتظار دارد به زودی دوباره با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که هفته گذشته در ژنو ملاقات کرد، گفتگو کند. هنوز هیچ پایانی برای بزرگ‌ترین جنگ جدید احتمالی در اروپا در طول عمر بایدن دیده نمی‌شود.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب