آیا پایان «ابر حباب» غرق شدن نزدک و بیت کوین است؟

[ad_1] اکثر مدیران سرمایه گذاری تمایل دارند به مشتریان خود پیام های خوش بینانه ای بدهند که فرصت هایی را برای

توسط NEWSWORLDS در 4 بهمن 1400
[ad_1]

اکثر مدیران سرمایه گذاری تمایل دارند به مشتریان خود پیام های خوش بینانه ای بدهند که فرصت هایی را برای کسب درآمد در بازارها باز می کند. جرمی گرانتهام، بنیانگذار هشتاد و سه ساله GMO، یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در بوستون، برعکس عمل می کند. او در اوایل سال 2021 هشدار داد: "بازار صعودی طولانی و طولانی سال 2009 سرانجام به یک حباب حماسی کامل تبدیل شد." 1929 و 2000. گرانتام تصدیق کرد که پیش بینی زمان ترکیدن یک حباب گمانه زنی دشوار است. اما پس از نقل قول برخی از اقدامات بازار در دوازده ماه گذشته، از جمله رشد عظیم تسلا، او به مشتریان خود توصیه کرد که محتاط باشند و افزود: «در تاریخ آینده، هر زمان که باشد، در تابستان 2020 خروج از کشور سودمند خواهد بود.

پس از اینکه گرانتام این هشدار را صادر کرد، S. & P. ​​500 در سال 2021 بیست و هفت درصد دیگر جهش کرد و شاخص نزدک بیست و یک درصد افزایش یافت. در اوایل سال 2022، یک سرمایه گذار فرضی که توصیه گرانتام برای فروش در تابستان 2020 را پذیرفته بود، افزایش بیش از پنجاه درصدی S. & P. ​​500 و سودهای کلان را از دست می داد. آیا گرانتام در آن زمان اشتباه کرد و هشدار وحشتناک خود را داد؟ یا زود بود؟ بین اوج خود در ژانویه تا پایان معاملات جمعه گذشته، S. & P. ​​500 حدود 8.3٪ و Nasdaq حدود 13٪ سقوط کردند. در همان دوره، شاخص VIX که نوسانات مورد انتظار را دنبال می‌کند و به عنوان شاخص ترس وال استریت عمل می‌کند، حدود هفتاد و سه درصد افزایش یافت. ارزش بیت کوین، که شتاب دهنده ها آن را ارز جایگزین می نامند، اما بیشتر به عنوان شاخص ترس معکوس معامله می شود، در این ماه حدود بیست و پنج درصد کاهش یافت.

اگر اخطارهای گرانتام به درستی باشد، تعدیل بازار سهام می‌تواند زمینه را برای چیزی بسیار بزرگ‌تر و بسیار مخرب‌تر فراهم کند. گرانتام در آخرین تفسیر بازار خود، که GMO در 20 ژانویه در وب سایت خود منتشر کرد، نوشت که حباب بازار سهام که او در ژانویه گذشته شناسایی کرد، تبدیل به یک "ابر حباب" شده است که شامل اوراق قرضه، املاک و مستغلات و به طور فزاینده ای کالاها می شود. او گفت: «آنچه که این بار جدید است و فقط با ژاپن در دهه 1980 قابل مقایسه است، خطر شدید اضافه کردن چند حباب به هم است، همانطور که امروز می بینیم که سه و نیم طبقه دارایی اصلی برای اولین بار در تاریخ به طور همزمان حباب می کنند. گرانتام زمانی که بدبینی به بازارها باز می گردد، با بزرگترین کاهش احتمالی ثروت درک شده در تاریخ ایالات متحده مواجه می شویم. او گفت برای اینکه برآوردهای سهام به روندهای تاریخی بازگردد، S. & P. ​​500 باید تا 2500 سقوط کند که به معنای افت بیشتر از 40 درصد است.

چقدر می توان به تحلیل گرانتام اعتماد کرد؟ او بیشتر به دلیل هشدارهای به موقع در مورد سهام ژاپن در اواخر دهه 1980، سهام فناوری ایالات متحده در اواخر دهه 1990 و حباب مسکن در سال 2007 شناخته شده است. با این حال، در طول دهه گذشته، او همچنین یک سری هشدارهای طولانی صادر کرده است که نشان داده اشتباه بوده است. - یا خیلی زودرس حداقل از سال 2011، او درباره سقوط احتمالی S. & P. ​​500 که در آن زمان حدود 1300 بود، هشدار داده است. (در 4,397.94 در روز جمعه بسته شد.) در سال 2015، او گفت که بازار در سال 2016 "آماده یک رکود بزرگ" است، سالی که در آن میانگین صنعتی داوجونز علیرغم شروع نوسان 13.4 درصد افزایش یافت. در وال استریت، اعلامیه هایی از این قبیل باعث شده که گرانتام به عنوان یک "خرس ابدی" شهرت داشته باشد که هشدارهایش را می توان با خیال راحت نادیده گرفت - یا حداقل موقتاً نادیده گرفت، در حالی که او جیب هایش را پر می کند. با این حال، در حال حاضر، رد کردن ارمیادهای گرانتهام چندان آسان نیست، زیرا به نظر می‌رسد آنچه که در چند سال گذشته به عنوان بزرگ‌ترین تکیه‌گاه در بازار بوده است - سیاست بسیار سست فدرال رزرو به دلیل همه‌گیری - حذف خواهد شد.

برآوردهای افراطی به تنهایی اغلب برای ترکیدن حباب بازار کافی نیست. در طول حباب املاک و مستغلات ژاپنی در دهه 1980، قیمت ها به حدی بالا رفت که آنقدر گسترده شد که زمین های اطراف کاخ امپراتوری بیش از تمام زمین های کالیفرنیا قیمت داشت. در اواخر دهه 1990، ارزش نزدک در هجده ماه سه برابر شد. در هر دو مورد، بسیاری از مردم هشدار دادند که افزایش قیمت ها ناپایدار است، اما تنها پس از افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بود که هوا شروع به فرار کرد. بین سال های 1989 و 1990، بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره اصلی خود را از 2.5 درصد به 6 درصد افزایش داد. سال بعد، قیمت زمین به اوج خود رسید و شاخص نیکی بیش از 35 درصد کاهش یافت. بادکنک نزدک نیز از همین الگو پیروی می کند. بین سالهای 1999 و 2000، فدرال رزرو به رهبری آلن گرینسپن، نرخ بهره وجوه فدرال را از 4.75 درصد به 5.75 درصد افزایش داد و از جمله به خطر تورم اشاره کرد. در مارس 2000، نزدک سقوط کرد. یک سال بعد، او بیش از شصت درصد سقوط کرد.

البته گذشته لزوماً یک پیش درآمد نیست. اما آنچه باعث آشفتگی عمیق کنونی در وال استریت می شود، درک این موضوع است که فدرال رزرو بار دیگر در حال آماده شدن برای افزایش نرخ بهره برای مبارزه با افزایش قیمت ها است. چند هفته پیش، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، تورم را که در دسامبر به هفت درصد رسید، به عنوان یک «تهدید جدی» توصیف کرد. پاول و همکارانش اولین نشست سیاسی سال خود را در 25 و 26 ژانویه برگزار خواهند کرد. در دومین نشست خود در سال 2022، که برای مارس برنامه ریزی شده است، آنها ممکن است شروع به افزایش قیمت کنند. آنها در حال حاضر روند سفت کردن شیر آب را آغاز کرده اند، که از زمان شروع همه گیری بیش از 4 تریلیون دلار در بازارهای مالی استفاده کرده اند، سیاستی که به عنوان تسهیل کمی شناخته می شود. مایک ویلسون، استراتژیست ارشد بازار مورگان استنلی، اخیرا هشدار داد که سهام ممکن است بیشتر سقوط کند، البته نه به اندازه پیش بینی گرانتام.

البته، اکثر تحلیلگران وال استریت و CNBC به طور عمومی خوش بین هستند. آنها اشاره می کنند که حتی اگر فدرال رزرو در سال 2022 سه یا چهار بار نرخ بهره را افزایش دهد، باز هم طبق استانداردهای تاریخی در سطح بسیار پایینی خواهد بود و نرخ بهره پایین عموماً برای سهام خوب است. علاوه بر این، علیرغم سودهای کلانی که بازار سهام در چند سال گذشته از آن برخوردار بوده است، در مقایسه با سود شرکت ها به اندازه ای که در اوج حباب دات کام بود، ارزش زیادی ندارد. در سال 2000، نسبت قیمت به درآمد برای شرکت‌های موجود در نزدک 100 به صد و هفتاد و پنج رسید. امروز فقط حدود سی و شش است. و یک چیز دیگر وجود دارد که گاوها روی آن تمرکز می‌کنند: بسیاری از سرمایه‌گذاران «سهام همه‌گیر» که در سال 2020 برای آن‌ها پیشنهاد می‌کنند، قبلاً به شدت کاهش یافته‌اند. این افزایش بیش از هفتاد درصد از اوج خود کاهش یافته است. پلوتن بیش از هشتاد درصد کاهش یافته است.

با این حال، اقدامات دیگر به احتیاط گرانتام اعتبار می بخشد. نسبت قیمت به سود تنظیم چرخه‌ای S.&P. در اکتبر 1929. و گردش مالی بزرگ بازار، تقریباً طبق تعریف، محدود به بیش از حد بیش از حد ارزش گذاری شده سهام نیست. هنگامی که یک فروش تاریخی آغاز می شود، اغلب بیشتر بازار را پوشش می دهد. گرانتام در آخرین اظهارنظر خود، کاهش اخیر ترجیحات برخی از سفته بازان و ارزهای دیجیتال را به عنوان "آخرین مرحله از "کاهش بازار" یک حباب بزرگ توصیف کرد.

او همچنین اولین تجربه خود را با نوشیدن مشروبات الکلی سوداگرانه در اواخر دهه 1960 به یاد آورد، زمانی که به راحتی در سهام سوداگرانه درآمد کسب کرد، اما همه چیز را به همان سرعت از دست داد. خاطره اتفاقی که افتاد، همدردی با این دیدگاه را برای من آسان‌تر می‌کند که توصیه‌های نزولی در بالن‌ها همیشه از سوی شرورهای قدیمی می‌آید که "فقط آن را نمی‌فهمند" زیرا پس از آن من این توصیه مه آلود قدیمی را دریافت کردم و آن را دریافت نکردم. گرانتام نوشت. او افزود: "شک دارم که سفته بازان حاضر در حباب کنونی به حرف من گوش دهند. ممکن است حق با او باشد. پس از اینکه داو از پایان آخرین بازار نزولی گسترش یافته در ماه مارس حدود پانصد درصد افزایش یافت. در سال 2009، ذهنیت خرید هنوز عمیقاً در رکود ریشه دوانده است، اما سهام برای همیشه بالا نمی‌روند، و معکوس شدن فدرال رزرو به این معنی است که بازی تغییر کرده است، و این ممکن است زمان خوبی برای گوش دادن به صدای احتیاط باشد.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن