خانم با جعبه بچه در آمریکا

[ad_1] یکی از خاطره انگیزترین لحظات در جلسه دادگاه عالی در مورد سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون، پرونده می

توسط NEWSWORLDS در 27 آذر 1400
[ad_1]

یکی از خاطره انگیزترین لحظات در جلسه دادگاه عالی در مورد سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون، پرونده می سی سی پی که روو علیه وید را لغو می کند، سوال قاضی امی کانی بارت در مورد فرزند خواندگی بود. به ویژه، این موضوع در مورد قوانین پناهگاه امن بود، مجموعه ای از قوانین جدید در سطح ایالتی که به مردم اجازه می دهد نوزادان تازه متولد شده خود را به صورت ناشناس تسلیم کنند. بارت گفت، دفاع ادعا می کند که ممنوعیت سقط جنین افراد را مجبور می کند والدین شوند. «چرا قوانین پناهندگی به این موضوع رسیدگی نمی کند؟» بسیاری از ناظران انتخابات خشمگین شدند. به نظر می رسد بارت با انتخاب کلمات خود، جدیت وضعیت را کم اهمیت جلوه می دهد - با این فرض که "مراقبت" از بارداری ناخواسته با به پایان رساندن آن، زایمان و سپس رها کردن نوزاد در یک مکان محلی کار مهمی نیست. . بیمارستان اما همه آزرده نشدند.

مونیکا کلسی، یک زن چهل و هشت ساله ایندیانا، اخیراً در مورد اظهارات بارت گفت: "این به نوعی لبخند را بر لبانم می نشاند." "می دانست که او توجه کرده است." کلسی، یک پزشک سابق و یک آتش نشان داوطلب، بنیانگذار Safe Haven Baby Boxes است، یک سازمان غیرانتفاعی که ظروف بزرگ و صندوق پستی مانند را در دیوارهای بیرونی ایستگاه های آتش نشانی و بیمارستان ها نصب می کند. جعبه‌ها برای تکمیل قوانین پناهگاه امن طراحی شده‌اند و فضایی را برای افراد فراهم می‌کنند تا نوزادان ناخواسته را به طور ناشناس بگذارند - نوزادانی که ممکن است در گوشه و کنار خیابان یا در سطل‌های زباله رها شوند. جعبه‌های کودک دارای پد هستند و دما کنترل می‌شود. به محض باز شدن در جعبه، یک زنگ بی صدا به اولین پاسخ دهندگان هشدار می دهد. والدین می توانند کودک ناخواسته را قبل از آمدن آتش نشانان یا پرسنل پزشکی برای تحویل گرفتن او داخل خانه بگذارند و از جا بلند شوند. اگر کودک به بیمارستان منتقل نشود، متخصصان EMS کودک را به یک مرکز پزشکی نزدیک می برند، جایی که کودک ارزیابی سلامتی و هرگونه مراقبت پزشکی لازم را دریافت می کند. از آنجا، یافتن خانواده ای برای مراقبت از نوزاد به عهده اداره امور کودکان و خدمات خانواده است.

از سال 2016، کلسی بیش از 90 جعبه از این قبیل را در پنج ایالت مختلف نصب کرده است، اما بیشتر آنها در ایندیانا هستند، جایی که بارت بیش از یک دهه به عنوان استاد حقوق در دانشگاه نوتردام زندگی کرده است. کلسی نمی‌دانست که جعبه‌های کودک امن، قوانین پناهگاه امن را در رادار بارت قرار می‌دهند یا خیر، اما خاطرنشان کرد: "ما همیشه در خبرهای ایندیانا هستیم." در پنج سال گذشته، سیزده نوزاد در جعبه ها وجود داشته است. این گروه همچنین یک خط تلفن 24 ساعته دارد و داوطلبان آن به صد و پانزده نفر در ایالات متحده کمک کرده اند تا نوزادان خود را به آتش نشانان یا کارکنان بیمارستان تحویل دهند.

جعبه‌های کودک سابقه‌ای دارند که به «چرخ‌های کشف» برمی‌گردد - بشکه‌های چرخشی که در کناره‌های کلیساها و صومعه‌ها در قرون وسطی نصب می‌شدند، جایی که مردم می‌توانستند فرزندان خود را بدون دیده شدن رها کنند. (در قرن دوازدهم، پاپ اینوسنتی سوم پس از نگرانی از تعداد نوزادان مرده در حال شستشو در رودخانه تیبر، دستور نصب این اختراع در رم را صادر کرد.) در سال های اخیر، آنها به بسیاری از کشورها به خصوص آلمان بازگشته اند، جایی که به آنها گفته می شود. روکش نوزاد، یا دریچه نوزاد. اگرچه آلمان قوانین پناهگاه امن ندارد، اما والدین حق دارند فرزند خود را تا هشت هفته نزد شخص ثالث بگذارند. مادری که بچه اش را رها می کند دریچه کودک هشت هفته برای بازگشت نوزاد باقی مانده است. اگر او برنگردد، نوزاد را به فرزندخواندگی می دهند.

در ایالات متحده، اولین قانون پناهگاه امن - همچنین به عنوان قانون "بچه موسی" شناخته می شود - در سال 1999 در تگزاس در پاسخ به یک سری از نوزادان رها شده تصویب شد. تا سال 2008، قوانین مشابهی در تمام پنجاه ایالت اجرا شده بود. این قوانین خالی از اشکال نیستند: به عنوان مثال، منتقدان می گویند که جنبه ناشناس بودن - یا این واقعیت که شخصی می تواند نوزاد را بدون شناسایی خود رها کند - می تواند شرایطی را فراهم کند که نوزاد بدون رضایت والدین تحویل داده شود. مری زیگلر، مورخ حقوقی که به مطالعه سقط جنین می پردازد، توضیح داد که اگرچه چنین قوانینی در اصل بخشی از بحث سقط جنین نبودند، اما آنها برای فعالان زندگی و قانونگذارانی که مانند بارت مشتاق بودند فرزندخواندگی را به عنوان جایگزینی برای سقط جنین پیشنهاد کنند، جذاب بودند. آنها همچنین تأثیر تبلیغاتی ظریف تری دارند، زیرا ایده رها کردن نوزادان باعث می شود به کودک کشی فکر کنید. زیگلر گفت: «این از نظر نمادین برای گروه‌های زندگی مهم است، زیرا آنها همیشه دوست دارند تأکید کنند که سقط جنین چقدر شبیه به کودک‌کشی است. به عنوان مثال، اگر از به دنیا آوردن نوزاد یا گذاشتن نوزاد در جعبه وحشت دارید، چرا از کشتن نوزادی در شکم خود در پانزده هفتگی نمی ترسید؟

کلسی گفت که او و بسیاری از کارمندانش طرفدار زندگی هستند، اما به این دلیل نیست که آنها جعبه های کودک هستند. او گفت: «این یک بحث سقط جنین نیست. زنانی که ما روزانه با آنها سروکار داریم، زندگی را برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند.»

کلسی به من گفت: "هیچ وقت فکر نمی کردم که بانوی جعبه بچه آمریکا باشم." "اما من اینجا هستم." خود کلسی به زودی پس از زایمان رها شد، اگرچه او برای مدت طولانی از آن خبر نداشت. او در اوهایو بزرگ شد و توسط والدینی که همیشه همین داستان را در مورد ریشه‌های او تکرار می‌کنند بزرگ شد: "آنها گفتند که پدر و مادرم جوان و عاشق بودند و مجبور بودند از من دست بکشند زیرا نمی‌توانستند از من مراقبت کنند." بچه، کلسی با این ایده آرام شد. اما در سی و هفت سالگی، متاهل و خود مادر، موفق می شود مادر بیولوژیکی خود را که حقیقت را فاش می کند، ردیابی کند. در سن هفده سالگی، مادر کلسی مورد حمله و تجاوز وحشیانه مردی قرار گرفت که باردار شد. دو ساعت پس از تولد کلسی، مادر بیولوژیکی و مادربزرگش او را در بیمارستان رها کردند.

این اطلاعات کلسی را شوکه کرد. او محصول عشق نبود، همانطور که به او گفته شد، "در واقع با خشونت به این دنیا برده شدم." او گفت که پس از یادگیری حقیقت، "من با ارزش مبارزه کردم." او خود را در کارش به عنوان یک پزشک دفن کرد، به این امید که با نجات جان بیمارانش، معنای زندگی خود را بازگرداند. یک روز دوستی به او پیشنهاد داد تا داستان خود را در یک گردهمایی طرفدار زندگی در ایندیاناپولیس به اشتراک بگذارد. کلسی آن را امتحان کرد و مورد تشویق ایستاده قرار گرفت. کلیساها شروع به دعوت از او برای سخنرانی کردند و او به یک سخنران عادی طرفدار زندگی تبدیل شد. به راحتی می توان فهمید که چرا: به نظر می رسد وجود آن از ارزش انکار سقط جنین برای کسانی که از طریق رویدادهای آسیب زا مانند تجاوز و محارم باردار شده اند حمایت می کند. کلسی مسیحی بود، اما در ابتدا با این دیدگاه درباره سقط جنین موافق نبود. او گفت: «این یکی از چیزهایی بود که باید با آن دست و پنجه نرم می کردم. با این حال، همانطور که او در کلیسا صحبت می کرد، ایمان او عمیق تر شد و شروع به بررسی بحث دیگری کرد: "چگونه می توانیم بگوییم که یک کودک باید به دلیل اعمال پدرش بمیرد؟"

در سال 2013، کلسی در حال سخنرانی در کلیسایی در کیپ تاون، آفریقای جنوبی بود که متوجه یک جعبه فلزی در دیوار بیرونی ساختمان شد. میزبانان او توضیح دادند که این یک "صندوق امن برای نوزادان" است و پس از اینکه شخصی کودکی را در یک کیف چمدان در یک ملک کلیسا گذاشت، نصب شد. کلسی برق گرفته بود. او مصمم بود که چنین ساختگی را به ایستگاه آتش نشانی، جایی که داوطلب شد، در وودبرن، ایندیانا بیاورد، اما برای دریافت تاییدیه قانونی و نظارتی تلاش کرد. کلسی گفت: "از بخش خدمات کودکان، تنها چیزی که آنها می توانستند بشنوند این بود که "این خانم بچه را در یک جعبه می گذارد." این سخنان به خودی خود مردم را دفع می کند. او ادامه داد: "اما باید به آنها بفهمانید که اگر جایگزین آن یک سطل زباله یا سطل زباله باشد، این چیز خوبی است." او به لابی گری ادامه داد و در سال 2016 اولین دو جعبه کودک Safe Haven در ایستگاه آتش نشانی او نصب شد. و در یکی در شهر میشیگان. اولین نوزاد حدود هجده ماه بعد در جعبه ای در شهر میشیگان سپرده شد. کلسی گفت: "و سپس، پنج ماه بعد، نوزاد دوم آمد." آماده بودند.

ماموریت کلسی مستلزم ماندن او در مطبوعات است. او گفت: "تحصیل بسیار عالی است." ما می‌توانیم جعبه‌ها را همه جا بگذاریم، اما اگر به کسی نگوییم که آنجا هستند، هیچ‌کس از آنها استفاده نخواهد کرد.» هر بار که جعبه جدیدی نصب می‌شود، مراسمی به نام برکت جعبه برگزار می‌کند و از رسانه‌های محلی دعوت می‌کند و هر بار که کسی نوزادی را ترک می‌کند، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند و از مادر ناشناس به خاطر انتخاب درست تشکر می‌کند. کلسی گفت: "ما همیشه به مادر می گوییم که کودکش سالم و سالم است." او افزود که غیرمعمول نیست که والدین پس از ترک نوزاد با خط تلفن تماس بگیرند تا از سلامت فرزندشان مطمئن شوند. در طول این گفتگوها، داوطلبان پناهگاه امن گاهی با والدین خود ملاقات می کنند. همانطور که مردم گاهی اوقات تصور می کنند همه یک مادر فقیر و مجرد نیستند. او چندین نمونه از افرادی را که از این جعبه ها استفاده می کردند ذکر کرد: یک پرستار ثبت نام شده و یک زن متاهل که توسط مردی که شوهرش نبود باردار شد.

انتشار اطلاعات به جمع آوری کمک های مالی نیز کمک می کند. نصب جعبه های کودک Safe Haven حدود ده هزار دلار هزینه دارد - قیمت شامل برنامه های آموزشی برای کارکنان اورژانسی است که نوزادان را می پذیرند - و بودجه آنها توسط کمک های مالی خصوصی تأمین می شود. اگر یک ایستگاه آتش نشانی یا بیمارستان با گروه کلسی تماس بگیرد تا یک جعبه بخواهد، به مرکز کمک می کند تا پول جمع آوری کند.

کلسی پس از جلسه سقط جنین در دادگاه عالی، تماس های زیادی دریافت کرد، و نه فقط به دلیل اشاره بارت به قوانین پناهگاه امن. نظرات قضات حاکی از آن است که اکثریت محافظه کار جدید دیوان ممکن است در آستانه لغو روو علیه وید باشد و موضوع سقط جنین را به ایالت ها واگذار کند که بسیاری از آنها احتمالاً رسیدگی را ممنوع کرده یا به شدت محدود می کنند. تاریخ نشان داده است که قوانین محدودکننده سقط جنین می تواند منجر به نرخ بالاتر رها شدن نوزاد شود. آیا این بدان معناست که نوزادان بیشتری در جعبه های کلسی ظاهر می شوند؟ او با اشاره به ترکیبی از ممنوعیت سقط جنین و جعبه های بچه گفت: «من پاسخ این سوال را نمی دانم، زیرا هرگز در آمریکا اتفاق نیفتاده است». تنها چیزی که می دانم این است که در حال حاضر سقط جنین در این کشور قانونی است و من دارم کار می کنم.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن