قیمت روز خودرو داخلی را از کجا با اطمینان 100% ببینیم؟!

در حال حاضر با توجه به نوسانات شدید قیمتی، بسیاری از خریداران بازار خودرو در پی یافتن راهی مطمئن برای اطلاع از

توسط NEWSWORLDS در 27 آبان 1399

در حال حاضر با توجه به نوسانات شدید قیمتی، بسیاری از خریداران بازار خودرو در پی یافتن راهی مطمئن برای اطلاع از قیمت روز خودرو داخلی هستند که نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی نداشته باشد. اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که قصد آشنایی با چنین راهی را دارید تا پایان این مقاله همراه مکانیک با ما همراه باشید.  ما در این مقاله  قیمت سه خودرو دنا، دنا پلاس و رانا را بررسی کرده و در پایان ابزاری مطمئن برای اطلاع از قیمت روز خودرو داخلی به شما معرفی می‌کنیم.

قیمت مدل‌های مختلف دنا

خودرو دنا از همان ابتدای عرضه توسط ایران‌خودرو با قیمتی نسبتا بالا قیمت‌گذاری شد که البته خریداران زیادی را داشته، اما وجود برخی معایب در آن سبب نارضایتی خریداران شد. در حال حاضر با تغییر قیمت روز خودرو داخلی مدل 99 این خودرو با قیمت 288 میلیون به فروش میرسد. همچنین متوسط قیمت برای مدل 98 دنا 275 میلیون و برای مدل 97 آن 265 میلیون است. مدل 96 این خودرو با اختلاف 10 میلیونی نسبت به مدل 97 به قیمت 255 میلیون فروخته می‌شود و مدل 95 آن نیز با قیمت 235 میلیون معامله می‌شود. مثل هر خودروی دیگری با کم شدن سال ساخت قیمت دنا نیز افت محسوسی داشته و مدل‌های 94 و 93 آن به ترتیب با قیمت‌های 220 و210  میلیون به فروش می‌رسند.

قیمت مدل‌های مختلف دنا پلاس

اشکالات دنا موجب شد که ایران‌خودرو دنا پلاس را به‌عنوان مدل جدید دنا عرضه کند. البته این شرکت تولید و عرضه دنا را نیز در کنار دنا پلاس تا همین امروز ادامه داده و تفاوت قیمت این دو خودرو باعث شده است که دنا هنوز هم مشتریان زیادی داشته باشد. در جریان روند افزایش قیمت روز خودرو داخلی در سال 99 افزایش قیمت دنا پلاس بیشترین جنجال را به وجود آورد. زیرا با معادل دلاری این مبلغ در سطح جهان می‌شد خودروهایی به‌مراتب جذاب‌تر، مجهزتر و باکیفیت‌تر را خریداری کرد.

 مدل 99 دنا پلاس اکنون با قیمتی برابر با 360 میلیون خریدوفروش می‌شود. نکته جالب اینجاست که برای خرید مدل 98 این خودرو باید حدود 425 میلیون بپردازید. علت وجود این اختلاف قیمت 65 میلیونی دقیقا مشخص نیست. اما عده‌ای از کارشناسان آن را ناشی از تفاوت تقاضای مدل‌های 98 و 99 می‌دانند. قیمت روز مدل‌های 97 و 96 دنا پلاس نیز به ترتیب 350 و 330 میلیون است.

قیمت مدل‌های مختلف رانا

خودروی رانا پس از سمند و تیبا در سال 91 به‌عنوان سومین خودروی ملی روانه بازار شد. رانا به واسطه شباهت خود به گروه خودرویی پژو 206 فروش خوبی را تجربه کرد. اما امروز به واسطه افزایش قیمت روز خودرو داخلی وضعیت فروش این خودرو نیز  بهتر از دیگر خودروهای داخلی نیست.

 مدل 98 رانا با قیمت 190 میلیون خریدوفروش می‌شود و مدل 99 این خودرو با اختلافی 115 میلیونی با قیمت 305 میلیون معامله می‌شود. دیگر مدل‌های رانا اختلاف قیمت چندانی با یکدیگر نداشته و با قیمت معقول‌تری نسبت به مدل 99 به فروش میرسند. به‌عنوان مثال قیمت رانا مدل 97 برابر با 180 میلیون و مدل 96 آن نیز به قیمت 175 میلیون خریدوفروش می‌شود. مدل 97 در بازار فعلی خودرو 170 میلیون قیمت خورده و مدل 94 نیز با قیمت 160 میلیون به فروش میرسد. مدل‌های 93، 92 و 91 این خودرو نیز با قیمت‌های 140، 130 و 120 میلیون معامله می‌شوند.

معرفی ابزار قیمت خودرو همراه مکانیک

 برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه و وقت، یافتن ابزاری مطمئن، سریع و دقیق برای اطلاع از قیمت روز خودرو داخلی امری مهم است. ابزار قیمت خودرو همراه مکانیک ابزاری کاملا رایگان است که به خریداران و فروشندگان برای اطلاع از قیمت روز خودرو داخلی و خارجی کمک زیادی می‌کند. با کمک این ابزار می‌توانید با اطلاع کافی و دقیق، از قیمت واقعی یک خودروی آسیب‌دیده آگاه شوید و در دام کلاه‌برداران نیافتید.

برای استفاده از این ابزار جذاب کافی است وارد سایت همراه مکانیک شده و در قسمت ابزارها، ابزار قیمت خودرو را انتخاب کنید و یا اینکه اپلیکیشن همراه مکانیک را نیز نصب کنید. در حال حاضر ابزار تعیین قیمت روز خودرو داخلی و خارجی همراه مکانیک سه میلیون کاربر فعال دارد که همه روزه از آن استفاده می‌کنند.می‌توان مشخصات کامل خودروی موردنظرتان شامل رنگ، مدل، سال ساخت، کیلومتر کارکرد و... را در این ابزار وارد کرد و از حدود قیمتی آن مطلع شد.

سخن پایانی

همراه مکانیک یک سایت تخصصی درزمینه خودرو است که خدمات اختصاصی بسیاری در قبال خودرو ارائه می دهد. این شرکت علاوه بر تعیین قیمت روز خودرو داخلی و خارجی به شما امکان خرید یا فروش خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن را می‌دهد. در این مقاله قیمت مدل‌های مختلف سه خودروی محبوب را بررسی کردیم. همچنین ابزارهای همراه مکانیک را معرفی کردیم تا با استفاده از ابزار همراه مکانیک و دیگر خدمات آن بهترین خودرو را خریداری کنید و از قیمت واقعی هر مدل خودرو اطلاع یابید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن