قیمت لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت

امروزه در صنایع مختلف به ویژه شهرسازی از لوله های مختلفی استفاده می شود که یکی از آنها لوله کاروگیت می باشد. ل

توسط NEWSWORLDS در 6 تیر 1401

امروزه در صنایع مختلف به ویژه شهرسازی از لوله های مختلفی استفاده می شود که یکی از آنها لوله کاروگیت می باشد. لوله کاروگیت از پلی اتیلن ساخته شده اند. از ویژگی های این نوع لوله می توان به استحکام بالا و همچنین تحمل سیالات تحت فشار کنترل شده در سطح زیرزمینی اشاره کرد. در ادامه قصد داریم به بررسی بیشتر این نوع لوله بپردازیم و اطلاعاتی در مورد کاربرد آنها در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر در صنایع مختلف فعالیت می کنید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اثربخشی این محصول به دست آورید، در انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

لوله کاروگیت چیست؟

قبل از معرفی لوله های کاملا کاروگیت باید توجه داشت که این نوع لوله نسل جدیدی از لوله های پلی اتیلن پلاستیکی می باشد که دارای انعطاف پذیری و استحکام بالایی می باشد لذا در دنیای این نوع لوله سازی از تنوع استفاده می شود. این لوله ها دو نوع مختلف دارند.

 

لوله های پلی اتیلن تحت فشار که تک جداره هستند. این نوع لوله برای تحمل فشار زیاد داخلی طراحی شده است و برای انتقال آب، فاضلاب و گاز و همچنین زهکشی در مناطق کشاورزی یا محافظت از کابل های برق و مخابرات همانطور که در صنعت مشاهده می کنید کاربردهای مختلفی دارند. لوله های پلی اتیلن بدون فشار یا سنگین با دو جداره.این نوع لوله ها عمدتاً در شبکه های کوچک و بزرگ آب و فاضلاب که تحت فشار داخلی زیاد نیستند، استفاده می شود. به آنها لوله های کاروگیت می گویند. با توجه به انواع لوله های کاروگیت، طراحی جداره بیرونی آنها فنری، قسمت بیرونی مشکی و قسمت داخلی با فولاد یا پلی اتیلن سنگین به رنگ زرد یا آبی پوشانده شده است که داخل این نوع محکم است و از افت فشار جلوگیری می کند. مسافت های طولانییکی دیگر از ویژگی های قسمت داخلی لوله پلی اتیلن آبرسانی این است که از چسبیدن انبوه زباله و مواد مختلف داخل لوله جلوگیری می کند. بنابراین نیازی به تمیز کردن لوله ها در فواصل زمانی مختلف نخواهید داشت. نکته قابل توجه دیگر در مورد لوله های کاروگیت داشتن دو نوع روکش دار و آستردار است که بیشتر از لوله های روکش دار استفاده می شود.

 

لوله کاروگیت کجا استفاده می شود؟

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، لوله کاروگیت به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالا; در صنایع زیر قابل استفاده است.

 

 جمع آوری و انتقال فاضلاب خانگی و صنعتی.

- اجرای سیستم های آبیاری در کشاورزی.

- جمع آوری آب های سطحی شهرها، مناطق صنعتی و کشاورزی.

- برای انتقال آب باران. - سیستم های زهکشی در مناطق کشاورزی.

- سیستم های توزیع آب

- سیستم گرانشی برای حمل و نقل آب.

در زیر به یکی از کاربردهای تیوب کاروگیت می پردازیم.

 

کاربرد لوله کاروگیت در سپتیک تانک

اگر اطلاعاتی در مورد روش های تصفیه فاضلاب دارید می دانید که سپتیک تانک یکی از ساده ترین و پرکاربردترین روش هایی است که برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود. سپتیک تانک قابلیت ایجاد فرآیند ته نشینی و همچنین فلوتاسیون در حین حذف چربی از فاضلاب را دارد و مرحله پیش تصفیه انجام می شود تا مراحل اولیه تصفیه آب در زمان کوتاهی انجام شود. اصولاً از سپتیک تانک ها می توان برای پیش تصفیه فاضلاب ساختمانی، هتل ها، رستوران ها و همچنین مراکز تفریحی و ساختمان های مسکونی و غیره استفاده کرد. کاربرد لوله های کاروگیت دولایه در این قسمت این است که به انتقال فاضلاب و فاضلاب به سپتیک تانک کمک می کند.

نکته دیگری که مزیت استفاده از لوله کاروگیت را در این مرحله نشان می دهد این است که به دلیل استحکام بالا می تواند در برابر فشار خارجی لوله مقاومت بالایی از خود نشان دهد ضمن اینکه این نوع لوله در برابر مواد شیمیایی نیز مقاومت بالایی دارد. آنها نشان دادند که در طول زمان دچار خوردگی و آسیب نمی شوند. به همین دلیل است که در سال های اخیر لوله کاروگیت همچنان در صنایع مختلف در کشورهای اروپایی و همچنین در آمریکا و ژاپن استفاده می شود.

 

 

مزیت استفاده از لوله کاروگیت

لوله های دو جداره پلی اتیلن معروف به کاروژیت دارای ویژگی ها و مزایای زیادی می باشند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 

آنها در برابر خوردگی و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند

این نوع لوله به گونه ای ساخته می شود که در برابر اسیدها، مایعات خورنده، حلال ها، الکل ها، بنزین و آب و همچنین میکروارگانیسم ها مقاوم است، اما اسیدهای اکسید شده، کتون ها، هیدروکربن های معطر، هیدروکربن های کلردار و برخی مواد شوینده کم است. می تواند رنج بکشد، صدمه ببیند

اتصال و نصب لوله کاروگیت آسان است

لوله های کاروگیت به گونه ای ساخته شده اند که به راحتی به یکدیگر متصل شوند زیرا اتصال دهنده های اتصال برای آنها طراحی شده است.جوشکاری الکتروفیوژن آنها را به هم متصل می کند.

نگهداری از آنها آسان است

یکی دیگر از ویژگی های لوله کاروگیت که منجر به استفاده از آن در صنایع مختلف شد؛ می توان به عدم لایه برداری، انجماد و واکنش شیمیایی در آنها اشاره کرد. با توجه به اینکه اشاره کردیم فاضلاب در آنها ته نشین نمی شود بنابراین می توان گفت فقط تمیز نگه داشتن آن کافی است و نیازی به لجن داخلی ندارند. این به بهبود عملکرد لوله و کاهش هزینه های تعمیر و تعویض کمک می کند.

لوله کاروگیت عمر طولانی و مفیدی دارد

قبلاً گفتیم که این لوله در برابر خوردگی و آسیب های شیمیایی بسیار مقاوم است و به دلیل اینکه می تواند یک قرن دوام بیاورد. بنابراین برای ساخت زیرساخت های شهری بسیار مفید است.

تحمل بالا در برابر فشار خارجی به دلیل سطح پلاستیکی

این ویژگی لوله کاروگیت به لوله اجازه می دهد تا وزن قابل توجهی را از بیرون تحمل کند. علاوه بر این به دلیل صاف و صاف بودن سطح داخلی لوله، جریان مواد مایع داخل آن آسان بوده و رسوبی بر جای نمی گذارد. بنابراین بدون نیاز به فشار پمپ نسبت به سطح پولیش و خواص هیدرولیکی داخل لوله، مواد به راحتی و با کمترین اصطکاک در داخل لوله جابجا خواهند شد.

تحویل آسان با ارزان ترین قیمت لوله کاروگیت

این لوله ها وزن بسیار کمی دارند، بنابراین لوله های سایز 500 و کمتر به راحتی توسط کارگران به صورت دو یا سه نفره بدون نیاز به لیفتراک، جرثقیل و غیره حمل و نقل و جابجا می شوند.

از انعطاف پذیری بالا بهره ببرید

یکی از مهمترین ویژگی های لوله کاروگیت سازگاری بسیار بالا به گونه ای است که نصب و اتصال را تسهیل می کند. زیرا کاهش هزینه تجهیزات باعث کاهش هزینه های نصب و کاهش سرعت نصب بر این اساس می شود.

مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش

یکی دیگر از ویژگی های لوله کاروگیت مقاومت آن در برابر نور خورشید به دلیل استفاده از مواد ضد uv است که به افزایش طول عمر لوله ها تا حد بسیار بالایی کمک می کند.

 

مخازن فایبرگلاس

یکی دیگر از تجهیزات مهم در طراحی و سیستم انتقال آب، مخزن فایبرگلاس است. پلاستیک تقویت شده با الیاف که به دلیل ترکیب منحصربفرد خود که هم بسیار بادوام و هم سبک است به FRP نیز معروف است، توجه بسیاری را در صنایع مختلف به خود جلب کرده است. فایبرگلاس در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و به همین دلیل در صنعت حمل و نقل آب و فاضلاب بسیار مورد توجه قرار گرفته است. امروزه استفاده از فایبرگلاس در ساخت مخزن نیز رواج زیادی پیدا کرده است. اگرچه مخازن پلاستیکی رزین (پلی مخازن) از دیرباز بسیار محبوب بوده اند، امروزه علاقه به مخازن فایبرگلاس در حال افزایش است. این به این دلیل است که مخازن فایبرگلاس اغلب از دوام بیشتری نسبت به مخازن پلی دارند و همچنین قابل تعمیر هستند. مخازن فایبرگلاس را می توان در طیف وسیعی از اندازه ها و اشکال ساخته و برای ذخیره ایمن آب و مواد شیمیایی ایده آل است. به همین دلیل هزینه ساخت آنها در صنایع و مکان های مختلف بسیار متغیر است اما همچنان پرمصرف ترین مخازن در صنعت مخازن کف مسطح هستند که مقرون به صرفه ترین روش برای نگهداری محصول می باشند. مخازن فایبر گلاس در کشاورزی، صنایع غذایی، ذخیره سازی آب، جمع آوری آب باران، اطفای حریق و ذخیره سازی فاضلاب استفاده می شود. با توجه به استفاده گسترده از این نوع مخازن، این نوع مخزن می تواند در صنعت سیستم و نگهداری آب و فاضلاب بسیار مفید باشد.

 

 

آخرین مطالب