نمایش های رقیب "جلیقه زردها"

[ad_1] در سال 1996، پس از سقوط یک هواپیمای شخصی در صحرای کانادا، مسافران آن، اعضای تیم فوتبال دختران دانشگاه،

توسط NEWSWORLDS در 26 دی 1400
[ad_1]

در سال 1996، پس از سقوط یک هواپیمای شخصی در صحرای کانادا، مسافران آن، اعضای تیم فوتبال دختران دانشگاه، مجبور شدند برای زنده ماندن هر کاری که ممکن است انجام دهند. در همین حال، امروزه، گروهی از بازماندگان ارواح، که اکنون برای روزنامه‌ها شناخته شده‌اند، در حال تلاش برای داشتن یک زندگی عادی در حومه شهر هستند و در عین حال حقیقت را در مورد آنچه در جنگل رخ داده است، حفظ می‌کنند. پاسخ کوتاه؟ همدیگر را خوردند.

این "Jellowjackets" درام جدید و جذاب Showtime است که اولین فصل آن یکشنبه به پایان می رسد. علاوه بر مقایسه‌های اجتناب‌ناپذیر ABC's Lost، منتقدان این نمایش را به دلیل نگاه بی‌امانش به آسیب‌های زنان از دوران نوجوانی و تأثیرات دندان دراز آن تحسین کردند. بر این اساس، سه تن از بازماندگان امروزی توسط ملانی لینسکی، جولیت لوئیس و کریستینا ریچی، که همگی بازیگران نوجوان سابق دهه 1990 بودند، بازی می‌کنند. ریچی گفت: "شما می توانید بگویید که همه ما درگیر این آسیب هستیم، که ما بسیار جوان و بسیار مشهور بودیم." سازندگان «جلیقه زردها» این ضربه را «موضوع بزرگ» نمایش نامیدند و علاقه خود را به بررسی آن از زاویه «شخصی» و نه بالینی ابراز کردند. منتقدان متعددی از این کار پیروی کردند و یکی از منتقدان اصرار داشت که حتی در یک میدان شلوغ نمایش‌هایی که ادعا می‌کنند آسیب‌زا هستند، جلیقه زردها معامله واقعی بود.

در واقع، به نظر می‌رسد این سریال ادعای اخیر پارول سگال را تقویت می‌کند که داستان آسیب‌دیدگی همه افراد دیگر را آدم‌خوار کرده است. او نوشت: "در طرح تروما، منطق این است: زخم را صدا کن و باور خواهیم کرد که یک بدن، یک مرد، آن را تحمل کرده است." برای سهگل، طرح تروما فراتر از ژانر است. او به حماسه دیاسپورا، رمان آداب و رسوم، کمدی ورزشی عالی می خورد. او شخصیت را تا هسته ماقبل تاریخ می بلعد. بازیگری او گسترده است: برنامه های تلویزیونی مانند "تد لاسو"، "واندا ویژن"، "فلیبگ". داستان های هانیا یاناگیهارا، جیسون مات، کارل اووه کناسگور. حتی فیلم های ابرقهرمانی آیا باید "جلیقه زرد" را به این منطقه عظیم اضافه کرد یا چیز جدیدی در مورد شکل وجود دارد؟

من این سوال را مانند رشته لاشه یک هافبک خوشمزه در آنجا می گذارم تا زمانی که در مورد نمایش بیشتر به شما بگویم. دو خط زمانی جلیقه زردها بیست و پنج سال است که از هم جدا شده اند. اولی دختران به دام افتاده را در حالی دنبال می‌کند که مرده‌ها را دفن می‌کنند، شکار می‌کنند و گرگ‌ها و جنون را دفع می‌کنند در حالی که هنوز هم برای قدم زدن در دریاچه وقت می‌گیرند. این یک گروه عالی است که شامل جکی، نمایشی برای ملکه بازگشت به خانه است. گل دیواری شان، باردار دوست پسر جکی جف. و تایسا با دستاوردهای بالا. همچنین ناتالی سوخته، لورا لی تازه متولد شده، لوتی دیوانه و میستی سوسیوپات، که مخفیانه جعبه سیاه هواپیما را نابود می کند تا اهمیت تازه یافته خود را به عنوان پزشک گروه حفظ کند.

جدول زمانی دوم در سال 2021 آغاز می شود و تنها بر روی چهار بازمانده تمرکز دارد. اکنون شان یک زن خانه دار است که با جف مظنون به خیانت است. ناتالی یک معتاد به مواد مخدر است که در یک متل زندگی می کند. تایسا یک نامزد ثروتمند برای مجلس سنای ایالات متحده است. («تو کامالای عجیبی هستی!» یک عکاس چشمک می زند.) در همین حال، میستی که اکنون توسط کریستینا ریچی ترسناک متوجه شده است، روزها پرستار آسایشگاه و شب ها یک «کارآگاه غیرنظامی» است. همه آنها سعی می کنند آنچه را که اتفاق افتاده فراموش کنند. هنگامی که آنها شروع به دریافت تهدیدهای اخاذی و نامه هایی با علامت شوم از جنگل می کنند، برای دفاع از خود تلاش می کنند.

نمایش دوم در "جلیقه زردها" یک تریلر حومه شهر است، ژانری که فرض آن این است که چیزی تاریک و ناامید در زیر سطح طبقه متوسط ​​آمریکایی پنهان شده است.عکس از Kaylee Schwerman / با حسن نیت از Showtime

این نبوغ جلیقه زردها است: این یک نمایش نیست، دو نمایش است. یکی درامی درباره بقا است، با عناصری از وحشت و رسیدن به سن. دیگری یک فیلم هیجان انگیز حومه شهر است، چند توقف از بزرگراه تا صابون. درام بقا، به‌عنوان یک فرم، به بررسی این موضوع می‌پردازد که شخصیت‌هایی که از تمدن جدا شده‌اند تا چه مدت می‌توانند انسانیت خود را قبل از فرو رفتن در جنون یا غریزه حفظ کنند. تصادفی نیست که تقریباً همیشه شامل یک سقوط هواپیما می شود - بنای یادبودی برای غرور انسان که به زمین حیوانات تبدیل شده است. کلاسیک این ژانر «زنده» است، فیلمی در سال 1993 درباره تیم واقعی راگبی اروگوئه، که توسط ایتان هاوک و دیگرانی که پس از سقوط هواپیما در کوه های آند مجبور به خوردن عزیزانشان شدند، به تصویر کشیده شد.

در مقایسه، پیش‌فرض این تریلر در حومه شهر، نه انقلابی در مشاهده و نه دروغ، این است که چیزی تاریک و ناامید در زیر سطح طبقه متوسط ​​آمریکایی پنهان شده است، به‌ویژه آنطور که در کمدی کمدی خانوادگی به تصویر کشیده شده است. (نمونه آن بریکینگ بد، درام قابل توجه AMC درباره یک معلم شیمی بیمار لاعلاج است که تبدیل به یک کریستال شده است). اخاذی، قاچاق مواد مخدر و قتل، حتی هنگام رانندگی مینی بوس و درست کردن کباب. آنها پولشویی می کنند. لباسهای شسته را تا کن. یک آزمون تورنسل خوب برای این ژانر این است که آیا می توان به طور منطقی انتظار داشت که قهرمانی که به تازگی مرتکب جرم شده است در یک کنفرانس والدین در روز بعد شرکت کند یا خیر.

من روی این تمایزها کار می کنم تا به شما نشان دهم که "جلیقه زرد" در دو شکل واقعاً متفاوت زندگی می کند که هر کدام مجموعه ای از علایق و اهداف خاص خود را دارند. منظور من ترکیب ژانر نیست، پدیده ای کم و بیش فراگیر که در آن بسیاری از ژانرها به چیزی جدید تلاقی می کنند. چیزی که من در مورد آن صحبت می کنم، برای وام گرفتن استعاره ای از شیمی، کایرالیته ژانر است - دو ژانر مانند دو دست که روی یکدیگر منعکس می شوند اما روی هم نمی آیند، می توانند تلویزیون را معادل دست زدن به سر و مالیدن شکم شما به دستانتان کنند. همان زمان.

این ساختار به «جلیقه‌های زرد» اجازه می‌دهد تا کریستال‌های بذری را با شخصیت بپذیرند و آنها را به روش‌های متفاوتی رشد دهند. به مسئله تأثیر فکر کنید. درام بقا، برخلاف شهود، حول امید ساخته شده است: شاون نوجوان باید مرده باشد (قحطی، گرگ، سقوط هواپیما)، اما به طور معجزه آسایی اینطور نیست. همیشه این شانس وجود دارد که آنها به تمدن بازگردند. این حتی برای آن دسته از شخصیت هایی که در خط داستانی 2021 غایب هستند نیز صادق است. در واقع، با ظهور مجدد نماد از جنگل به شدت به این اشاره می شود. در مقابل، اثر هیجان‌انگیز غالب در حومه شهر، ناخوشی است: یک شونای میانسال باید شاد باشد (خانه، خانواده، جزیره آشپزخانه) و در عین حال نمی‌تواند شادتر باشد. وقتی خرگوش باغش را می کشد، پوست می کند و خفه می کند، نمی توانیم فکر نکنیم که خرگوش شوهرش است.

در اینجا ما تفاوت دیگری را در سطح درام بین اشتباه مهلک و تصمیم بد می یابیم. در گذشته، دختران در ابتدا نتوانستند مواد غذایی خود را جیره بندی کنند، زیرا معتقد بودند که نجات خواهند یافت. لورا لی هنگام تلاش برای پرواز با هواپیمای متروکه کشته شد. قارچ سیلوسایبین که به طور تصادفی به خورش اضافه می شود، دختران را به عیاشی تشنه به خون می کشاند. اینها اشتباهات قابل درک اما مهمی هستند که توسط افراد ناامید انجام می شود که سعی می کنند کار درست را انجام دهند. اما اکنون همان شخصیت‌ها که در حومه شهر سرگردان هستند، به دنبال دردسر می‌گردند: شان یک رابطه دارد. ناتالی از حامی مالی خود اخاذی می کند. میستی یک کارمند کمپین را که به عنوان یک روزنامه نگار ظاهر می شود، می رباید و باج می گیرد. به همین دلیل است که بزرگسالان با "جلیقه زرد"، اگرچه به پول و امکانات مدرن دسترسی دارند، ممکن است بیشتر از همتایان نوجوان خود که به معنای واقعی کلمه مسدود شده اند، احساس کنند که در دام افتاده اند. در گذشته، قهرمانان ما در بیابان به دام افتاده اند. در حال حاضر در درون خود به دام افتاده اند.

شاید جالب ترین نکته در مورد دو خط زمانی جلیقه زردها ارتباط آنها با زمان باشد. عجیب این است که کاملاً صحیح نیست که بگوییم داستان نوجوانی «قبل از» داستان یک بزرگسال است. در عوض، هر دو در زمان حال ابدی خود اتفاق می‌افتند، گذشته بیش از آینده یک علت مستقیم نیست، نتیجه اجتناب‌ناپذیر آن. گاهی اوقات تفاوت بین یک شخصیت و شخصیت دیگرش آنقدر زیاد است که می تواند باعث سردرگمی شود: ناتالی اثر جولیت لوئیس ترش، بی قرار و تقریباً در هیکلش انعطاف پذیر است، در حالی که خود جوانتر او با بازی سوفی تاچر به شدت مراقب است. بهار پیچ در پیچ. . در موارد دیگر، به نظر می رسد که جنگل اصلاً اثری از خود بر جای نگذاشته است. شونا پس از کشتن معشوقه‌اش با چاقوی آشپزخانه از شوهرش می‌پرسد: «کی ما تبدیل به این آدم‌هایی شدیم که دروغ می‌گویند، خیانت می‌کنند و کارهای وحشتناک انجام می‌دهند؟» او به آرامی می گوید: «ما همیشه این افراد بوده ایم.

در واقع، به نظر می‌رسد هر خط زمانی می‌تواند از طریق مکانیزمی پنهان، توسعه روایت را در دیگری تحریک کند. تنها زمانی که تایسا سالخورده روی درختی جلوی خانه‌اش بیدار می‌شود و دست خودش را گاز می‌گیرد، متوجه می‌شویم که درخت ترسناکی که پسر مشکلش دیده، سایه‌ای از گذشته مادرش نیست، بلکه مادر واقعی اوست. در اینجا آینده گذشته را توضیح می دهد. با وحشت متوجه می شویم که لوتی به دختر نوجوان تایسا که در دهانش خالی از خاک است توهم نمی زند و از بدترین اتفاق می ترسیم. البته، تایسا نوجوان در درختی دیگر به خواب می رود و دوستش را ترک می کند که توسط گرگ آغشته شود.

راه دیگری برای گفتن این موضوع این است که "Jellowjackets" - برای مثال برخلاف "Lost" - برای توسعه شخصیت به ماقبل تاریخ متکی نیست. ما چند فلاش بک دریافت می کنیم، همیشه درونی درام بقا: توهمات لوتی به عنوان یک دختر کوچک، تجربه نزدیک به مرگ لورا لی در اردوگاه کتاب مقدس. اما رنگین کمان نوجوانی، در مجموع، فقط یک سری فلاش بک نیست، و همچنین رنگین کمان برای بزرگسالان یک فلش فوروارد طولانی نیست. این ها دو داستانی هستند که در زمان های مختلف به طور همزمان رخ می دهند. تنها استثنا یک سکانس خلبانی وحشتناک است که در آن یک دختر ناشناس تعقیب می شود، خون می شود، پخته می شود و توسط احتمالاً چیزی که از قهرمانان ایالت 1996 باقی مانده است، خورده می شود. بخشی از جدول زمانی نوجوانان - حداقل هنوز نه. ثبات هم دیدی وحشتناک و هم خاطره ای دردناک است. هرگز دوباره مورد بررسی قرار نگرفت، یک ستون فقرات نامرئی را تشکیل می‌دهد که دو قوس سری را مانند دنده‌هایی که بدون تماس به داخل و خارج می‌پیچند، به هم متصل می‌کند.


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن