COVID-19 نرخ مرگ و میر نشان می دهد 'پیری موقت,' تحقیقات می یابد

بر اساس یک مقاله تحقیقاتی که ۲۰ اوت منتشر شد، خطر مرگ و میر بیشتر در طول همه گیر COVID-19 می توانست به طور موق

توسط NEWSWORLDS در 6 شهریور 1399

بر اساس یک مقاله تحقیقاتی که ۲۰ اوت منتشر شد، خطر مرگ و میر بیشتر در طول همه گیر COVID-19 می توانست به طور موقت سال ها به سن زیستی هر آمریکایی اضافه کند.

مقاله تحقیقاتی که توسط استادان دموگرافی پردیس جاشوا گلدستاین و رونالد لی نوشته شده بود، پروژه ای بود که در اوایل ماه مارس با افزایش موارد همه گیر در آمریکا آغاز شد و پیش بینی های عفونت و مرگ و میر منتشر شد. به گفته گلدستاین، به عنوان دموگراف، این دو می خواستند بفهمند که آن اعداد برای جامعه چه معنایی دارند و چگونه با بحران های مرگ و میر گذشته مقایسه می کنند.

اولین چیز جالب توجه گلدستاین اشاره کرد این بود که عوامل خطر برای COVID-19 بسیار شبیه به عوامل خطر برای تمام علل مرگ و میر بودند. بنابراین، او با نگاهی به الگوهای مرگ و میر، افراد مسن تر را بیشتر از افراد جوان تر در معرض خطر، مردان در معرض خطر تر از زنان و کسانی که در سلامت ضعیف تر هستند، بیشتر از کسانی که در سلامت خوب هستند، در معرض خطر یافت.

یکی دیگر از یافته های قابل توجه چیزی بود که گلدستاین در طول همه گیر از آن به عنوان «پیری موقت» نامید، یا افزایش خطر فردی که نشان می دهد فرد همان خطر مرگ و میر یک فرد مسن تر را در زمان های عادی و غیر همه گیر دارد.

بر اساس مقاله تحقیقاتی، یک میلیون مرگ COVID-19 در سال ۲۰۲۰ با کاهش موقت امید به زندگی حدود سه سال، یا اضافه شدن سه سال به سن زیستی یک فرد برابر خواهد بود.

گلدستاین گفت: «این می تواند خیلی یا کمی باشد.» او می گوید: «برای یک جوان ۸۰ ساله، ۸۳ سال بودن کاملاً خطرناک تر است. برای یک جوان ۲۵ ساله خیلی خطرناک تر از ۲۸ سالگی نیست.»

در سناریوی فرضی بهتری که در آن ۲۵۰٬۰۰۰ مرگ در سال ۲۰۲۰ وجود دارد، «پیری موقت» تنها ۰٫۸۴ سال خواهد بود.

گلدستاین افزود: این الگو که در نرخ مرگ و میر دیده می شود، در رفتار مردم در طول همه گیر نیز دیده می شود. کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند بسیار مراقب تر از کسانی که در معرض خطر کمتر از نظر چقدر تماس آنها با دیگران.

گلدستاین همچنین در مورد مقایسه هزینه های اقتصادی کنترل همه گیر با «ارزش آماری زندگی ها» که می تواند نجات یافت، بحث کرد.

"ما به عنوان یک جامعه حاضر خواهیم بود از نظر درآمد یا مصرف از چه چیزی پیشی بیم؟" گلدستاین گفت. "نجات آن تعداد از زندگی ارزش زیادی دارد اگر شما را به شرایط پولی تبدیل. البته از نظر انسانی ارزش هنگفتی دارد.»

وی گفت COVID-19 یک مشکل بزرگ به اندازه کافی برای جامعه برای اقدام چشمگیر است و پاسخ به فداکاری اقتصادی واکنش بیش از حد نبوده است. به عنوان یک مسئله توزیعی، گلدستاین اضافه کرد که می توان استدلال کرد که افراد خاصی قیمت بزرگتری نسبت به دیگران پرداخت می کنند.

گلدستاین در حال حاضر در حال کار بر روی تجزیه و تحلیل تفاوت های نژادی و قومی در مرگ و میر COVID-19 برای ادامه تحقیقات خود است.

تماس با کاترین Hsu در [ایمیل محافظت شده] و او را در توییتر در @catherinehsuDC.



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب