با نگاهی به 7 لحظات بزرگ المپیک زمستانی

المپیک ۲۰۲۰ ممکن است به تعویق افتاده باشد، اما این بدان معنا نیست که ما هنوز نمی توانیم به صورت گذشته نگر از آ

توسط NEWSWORLDS در 31 مرداد 1399

المپیک ۲۰۲۰ ممکن است به تعویق افتاده باشد، اما این بدان معنا نیست که ما هنوز نمی توانیم به صورت گذشته نگر از آن ها لذت ببریم. در اینجا هفت لحظه بزرگ المپیک زمستانی.

معجزه در یخ -- تیم ایالات متحده آمریکا ضرب و شتم ابرقدرت همیشگی شوروی ، دریاچه پلاسید 1980

به اصطلاح «معجزه روی یخ» یکی از چشمگیرترین ناراحتی های تاریخ المپیک بود. زیرسگ های آمریکایی، یک تیم اسکرپی که بیشتر از دانشجویان کالج ساخته شده بود، به طور قابل ملاحظه ای به دور مدال بازی بدون شکست راه پیدا کرد. به عنوان دانه هفتم، با این حال، تیم ایالات متحده آمریکا در برابر اولین دانه، چهار بار دفاع از قهرمانان، روس ها بود. انتظار شیب نیمه نهایی به نفع یو اس اس آر غالب، تیم ایالات متحده به طور چشمگیری در دوره سوم پیشتاز شد و در نهایت روس ها را در یک ناراحت دیدنی شکست داد و سپس به پیروزی طلا رفت. فیلم "معجزه" در سال ۲۰۰۴ برای یادبود پیروزی تاریخی ساخته شد.

جامائیکا bobsled تیم سرپیچی از شانس، کلگری 1988

این تیم ممکن است هیچ مدالی کسب نکرده باشد، اما تحسین را از سراسر جهان به دست آورد و الهام بخش یک فیلم در مورد یکی از احساس خوب ترین داستان های المپیک بود. تیم باب اسلید جامائیکا توسط دو بازرگان آمریکایی ساکن جامائیکا تشکیل شد که یک مسابقه مسابقه پوشکارت را دیدند که آشنا به نظر می رسید. خود اعضای تیم بی تجربه بودند و مجبور بودند از تجهیزات قرض گرفته شده استفاده کنند اما در المپیک بی اندازه محبوب بودند. هم تیمی ها دادلی استوکس و مایکل وایت در این رقابت های دو مرد سی ام قرار گرفتند، سپس تصمیم گرفتند در این چهار مرد نیز به رقابت برگردند و جمعیتی ۴۰٬۰۰۰ نفر را ترسیم کردند. متاسفانه سورتمه آنها در طول مسابقه چهار مرد سقوط کرد، اما هنوز هم به خوبی توسط جمعیت دوست داشتنی بودند. سفر آن ها الهام بخش فیلم دیزنی "دویدن های خنک" بود، اگرچه این فیلم چندان واقع بینانه محسوب نمی شود.

Mirai Nagasu lands the triple axel, Pyeongchang 2018

در آخرین بازی های المپیک زمستانی، میرا ناگاسو اولین زن آمریکایی شد که محور سه گانه را - یکی از چالش برانگیزترین پرش ها در اسکیت پیکر - در المپیک میخ کوب کرد. روال او به تیم ایالات متحده آمریکا کمک کرد تا در این رویداد تیمی برنده مدال برنز شود. او به همراه دوست و اسکیت باز همکارش آدام ریپون در مقدماتی بازی های ۲۰۱۴ در سوچی از دست رفت. با این حال، هر دو مصمم ماندند و در سال ۲۰۱۸ بازگشتند و مدال می دهند و در این روند مورد علاقه هواداران می شوند.

نانسی کریگان می سازد بازگشت، Lillehammer 1994

در یکی از معروف ترین رسوایی های المپیک در تمام دوران ها، اسکیت باز چهره نانسی کریگان اندکی پیش از محاکمه های المپیک توسط یک هیتمن مورد حمله قرار گرفت که او را در پشت زانو کلوب کرد. بعدها مشخص شد که شوهر سابق تونیا هاردینگ رقیب کریگان این مرد را استخدام کرده است. رقابت این دو در المپیک شدید بود اما کریگان در نهایت مدال نقره را به دست آورد، در حالی که هاردینگ در رتبه هشتم قرارگرفت. این داستان در فیلم "من، تونیا" در سال ۲۰۱۷ به تصویر کشیده شد که به خاطر به تصویر کشیدن پیچیدگی هاردینگ مورد ستایش قرار گرفته است - نامزد سه جایزه اسکار شد و یکی را برد.

اریک هایدن پنج مدال طلای تاریخی به نام دریاچه پلاسید ۱۹۸۰ کسب کرد

تیم ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۸۰ شش مدال طلا به دست آورد که یکی از آن ها مدال هاکی معروف «معجزه بر روی یخ» بود و پنج مدال دیگر آن ها اریک هایدنبود. هایدن نه تنها در تک تک رویداد های سرعتی برنده شد، بلکه رکورد جهانی را در مسابقه ۱۰٬۰۰۰ متری به ثبت رساند. او همچنین رکورد بیشتر مدال های طلا را در یک بازی های المپیک زمستانی شکست، رکورد که هنوز پابرجاست. تنها دو ورزشکار به نام های شناگران آمریکایی مایکل فلپس و مارک اسپیتز در یک المپیک واحد مدال طلای بیشتری نسبت به او به دست آورده اند.

"زن خانه دار" curlers برنده طلا، سالت لیک سیتی 2002

در سال ۲۰۰۲ تیم زنان بریتانیا کانادایی های مورد علاقه را در فرلینگ ناراحت کرد و اولین مدال طلای المپیک زمستانی بریتانیای کبیر را در ۱۸ سال به خانه آورد. چهار زن — رونا مارتین، دبی ناکسی، جنیس رانکین و فیونا مک دونالدبه خاطر پیروزی های غیر محتمل شان به «سوپراستارهای زن خانه دار» لقبدادند. این گروه سال ها قبل از حضور در المپیک با هم بازی می کردند و با وجود بیمار شدن مارتین هنوز توانست برنده شود. اعضای تیم به سرعت تبدیل به ستاره بازگشت به خانه شدند.  

تیم هاکی زنان آمریکا کانادا را در ضربات ناراحت کرد، پیونگچانگ ۲۰۱۸

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب