نحوه به کار بردن نشانگر های Schema برای بهینه سازی سایت

نشانگرهای Schema و اهمیت آن ها در بهینه سازی سایتدر دنیای دیجیتال امروز، بهینه سازی سایت رویای هر کسی است که د

توسط مدیر سایت در 29 خرداد 1402

نشانگرهای Schema و اهمیت آن ها در بهینه سازی سایت

در دنیای دیجیتال امروز، بهینه سازی سایت رویای هر کسی است که در فضای آنلاین فعالیت می کند. بهینه سازی سایت به معنی بهبود امتیاز سئو و جذب بیشترین ترافیک ممکن به سایت شما از طریق موتورهای جستجوی معروف مانند گوگل است. در این راه، بهبود عملکرد و پیدا شدن سایت شما در موتورهای جستجو متکی به چندین عامل است که یکی از مهمترین آن ها اطلاعات بهینه شده در نشانگرهای Schema است.

نشانگرهای Schema در واقع کدیدی هستند که به ربات های گوگل کمک می کنند تا درک بهتری از ساختار و محتوای سایت شما داشته باشند. با استفاده از نشانگرهای Schema می توانید انواع پرسش ها و جستجو های کلیدی فعلی کاربران را بررسی کرده و با مفهوم و معنای کلیدواژه های مورد استفاده آن ها سازگاری دهید. این امر باعث پیدا شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو برای جستجو کنندگان بهبود خواهد داد.

استفاده صحیح از نشانگرهای Schema باید برای بهینه سازی سایت شما در نظر گرفته شود. برای دستیابی به این هدف، باید مطالبی که در سایت خود به کار می برید را با استفاده از فرمت های Schema بنویسید. این فرمت ها برای بیان محتوای سایت شما مناسب هستند و به ربات های گوگل کمک می کنند تا این محتوا را به شکل درست و بهینه تحلیل کنند. علاوه بر این، با استفاده از نشانگرهای Schema می توانید اطلاعات خود را برای لینکدهی با سایت های دیگر با استفاده از فرمت های تحلیلی مشترک، مانند نمایش اطلاعات شرکت، نشان محصول و غیره آماده کنید.

بنابراین، استفاده از نشانگرهای Schema می تواند به عنوان یکی از راه های موثر و همراه با خطر کم برای بهینه سازی سایت شما در جستجوهای گوگل عمل کند. به همین دلیل، برای هر سایت که هدفش جذب کاربران و افزایش رتبه در موتورهای جستجو است، الزامیست که این فرمت ها در اختیارشان باشد. با درج نشانگرهای Schema در سایت، می توانید عملکرد سایت خود را بهینه نمایید.



معرفی نشانگرهای Schema


معرفی نشانگرهای Schema

نشانگرهای Schema به عنوان یک ابزار برای افزایش قابلیت فهم داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نشانگرها به طور معمول در بین وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های وب از شیوه استفاده می‌کنند. نشانگرهای Schema در واقع کد هستند که به سمت موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بهتر درک کنند که صفحه مورد نظر چه موضوعی را پوشش می‌دهد. این ابزارها با افزایش قابلیت فهم صفحات، به مشتریان کمک می‌کنند تا تصمیم به خرید بهتری بگیرند.

نشانگرهای Schema به شکل دسته‌بندی شده‌اند و انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال، نشانگرهای Schema ویژگی محصول، نشانگرهای Schema برای اتومبیل، نشانگرهای Schema برای دورهمی صنعتی، نشانگرهای Schema برای کتاب‌فروشی و غیره وجود دارند.

نشانگرهای Schema به عنوان یک ابزار رایگان در دسترس هستند و هر کسی با شناخت مناسب این ابزار می‌تواند از آن استفاده کند. بهترین روش برای شروع استفاده از نشانگرهای Schema آشنایی با دستورالعمل های آموزشی است. آن‌ها به کمک آموزش‌های خود راه حل‌ها را برای رسیدن به بالاترین قابلیت فهم داده‌ها فراهم می‌سازند.

نشانگرهای Schema به طور پیوسته به روزرسانی می‌شوند و این امر بهبود پایدار قابلیت فهم داده‌ها را برای موتورهای جستجو و مشتریان فراهم می‌سازد. با استفاده از این ابزار، صفحات وب و اپلیکیشن‌های وب با قابلیت فهم بهتری در دسترس بازدید کنندگان قرار می‌گیرند.

درنتیجه، نشانگرهای Schema به عنوان یک ابزار بسیار مفید در جهت افزایش قابلیت فهم داده‌ها و بهبود پایدار آن به کمک وب مستران و توسعه دهندگان در دسترس است.

استفاده از نشانگرهای Schema برای بهبود سئو


استفاده از نشانگرهای Schema برای بهبود سئو

نشانگرهای Schema چیستند؟

نشانگرهای Schema (Schema Markup) زبان برنامه‌نویسی‌ای هستند که برای نشان‌دادن ساختار داده‌های اطلاعاتی سایت‌ها به کار می‌روند. این نشانگرها برای موتورهای جستجو مثل گوگل، بینگ و یاهو، فهرست‌کردن محتوای سایت را آسان‌تر می‌کنند و در نتیجه باعث بهبود سئو سایت می‌شوند.

در چه بخش‌هایی از سایت می‌توان از نشانگرهای Schema استفاده کرد؟

استفاده از نشانگرهای Schema در بسیاری از بخش‌های سایت‌ها نفع زیادی دارد. به عنوان مثال، این نشانگرها در بخش محصولات و خدمات، نظرات کاربران، نقشه و آدرس مکانی سایت، و همچنین در بخش‌هایی مثل نوشته‌های وبلاگی و هنری نیز می‌توانند به کار روند. توجه به شاخص‌های Schema در بخش‌های مختلف بهبود سئو سایت و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به‌دلیل دیده‌شدن عنوان و توضیحات دقیقتر در نتایج جستجوی گوگل، نشان داده می‌شود.

عوامل مهم در بهینه‌سازی نشانگرهای Schema برای بهبود سئو

در این قسمت به برخی عواملی که در بهینه‌سازی نشانگرهای Schema برای بهبود سئو می‌توانند مؤثر باشند، پرداخته می‌شود.

1- انتخاب نشانگر مناسب: انتخاب نشانگر مناسب برای هر بخش سایت بسیار مهم است. برای مثال در بخش نظرات کاربران، انتخاب نشانگر "Review" (نظر) باید برای مطالب هنری از نشانگر "CreativeWork" و برای محصولات از نشانگر "Product" بهره گرفت. همچنین برای آدرس مکانی سایت، از نشانگر "Adress" و "Map" استفاده شود.

2- استفاده از نشانگرهای schema شیوه‌ای: استفاده از نشانگرهای schema به صورت شیوه‌ای، به موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد که به سرعت محتوای سایت را تشخیص داده و نتایج پردازش شده را به کاربران نشان دهد. همچنین این روش می‌تواند بهبود سئو سایت را نیز به راحتی برای موتورهای جستجوی ارائه دهد.

3- توضیح حساب مناسب در نشانگرهای schema: این امکان را به موتورهای جستجو می‌دهد که با مرور وب‌سایت‌ها مشروح اطلاعات حساب را تشخیص دهند و به نتیجه بهتری دست یابند.

4- استفاده از داده‌های ساختاری برای بخش‌های مختلف: در برخی بخش‌های سایت، می‌توانید از داده‌های ساختاری مانند تصاویر، توضیحات، سایز و پسوند، برای بهینه‌سازی نشانگرهای schema استفاده کنید.

برخی نمونه‌های نشانگرهای Schema

نمونه‌هایی از نشانگرهای Schema عبارتند از:

- Organization: نشانگر Organization برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی استفاده می‌شود.

- WebSite: نشانگر WebSite برای کدینگ مرتبط با وب‌سایت‌ها به کار می‌رود.

- Person: نشانگر Person برای مشخص کردن افراد، نویسندگان و یا ویراستاران مختلف سایت استفاده می‌شود.

- Review: نشانگر Review برای ارزیابی‌های کاربران در مورد بخش رویدادهای یا محصولات مختلف استفاده می‌شود.

- Recipe: نشانگر Recipe برای سایت‌های غذایی و مشابه آن‌ها کاربرد دارد.

استفاده از نشانگرهای Schema می‌تواند بهبود سئو سایت شما را به‌صورت چشمگیری بهبود بخشید. با توجه به مزایای بی‌کران و ارتباط نزدیک نشانگرهای schema با سئو، کاربران می‌توانند این روش را به‌عنوان یک استراتژی بهبود سئو سایت به کار بگیرند.

نحوه وارد کردن نشانگرهای Schema به سایت


نحوه وارد کردن نشانگرهای Schema به سایت

نشانگرهای Schema، یا میکروداده ها، برای موتورهای جستجویی مثل گوگل، برای درک بهتر ساختار و محتوای وب سایت ها استفاده می شوند. با وارد کردن این نشانگرها به سایت خود، شما به موتورهای جستجو کمک می کنید تا محتوایتان را بهتر ارزیابی کنند و برای کاربران بهتر نمایش دهند. در ادامه، نحوه وارد کردن نشانگرهای Schema به سایت را شرح خواهیم داد.

1. ایجاد یک قالب Schema

برای وارد کردن نشانگرهای Schema به سایت، ابتدا باید یک قالب Schema ایجاد کنید. بهترین روش برای انجام این کار استفاده از یکی از آزاد سازی های ارائه شده توسط سایتSchema.org هستند. شما می توانید به این سایت مراجعه کرده و برای نوع محتوای خود یک قالب مناسب انتخاب کنید.

2. پر کردن قالب Schema

بعد از ایجاد قالب Schema مناسب، باید آن را با محتوای درست پر کنید. برای این کار باید به دقت هر یک از موارد را پر کنید. به عنوان مثال، اگر شما قالب برای یک رستوران انتخاب کرده اید، باید اطلاعاتی مانند نام رستوران، آدرس، شماره تلفن، بازاریابی و دیگر جزئیات را وارد کنید.

3. وارد کردن کد Schema به سایت

پس از وارد کردن محتوای مناسب به قالب Schema، باید کد آن را در سایت خود وارد کنید. شما می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید، یا از ابزارهای توسعه دهنده وردپرس و جوملا استفاده کنید.

4. تست Schema خود

زمانی که کد Schema خود را در سایت وارد کردید، باید تست کنید که آن به درستی کار می کند یا خیر. برای انجام این کار، بهتر است از ابزارهایی مانند Google Structured Data Testing Tool استفاده کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که نشانگرهای Schema به درستی در سایت شما نصب شده اند و آن ها به درستی عمل می کنند.

5. کنترل Schema

همان طور که اشاره کردیم، نشانگرهای Schema به کمک موتورهای جستجو تعریف محتوای سایت را بهبود می بخشند. برای این کار، شما باید به طور مرتب آن ها را به روز رسانی کرده و وضعیت آن ها را کنترل کنید. برای این کار می توانید از ابزارهای مانیتورینگ مانند Google Search Console استفاده کنید.

خلاصه

در این مقاله، نحوه وارد کردن نشانگرهای Schema به سایت بررسی شد. شما باید ابتدا یک قالب مناسب را ایجاد کنید و آن را با محتوای مناسب پر کنید. سپس کد Schema را به سایت وارد کرده و آن را با ابزار تست کنید. در نهایت، شما باید نشانگرهای Schema را مانیتور کرده و به روز رسانی کنید.

انواع نشانگرهای Schema بهترین نتایج را کدامان تولید می‌کنند؟


انواع نشانگرهای Schema بهترین نتایج را کدامان تولید می‌کنند؟

Schema.org یا سکما دات آرگ یک سیستم توصیفی برای برچسب‌گذاری محتویات وب است. با استفاده از Schema.org، می‌توانید به موتورهای جستجویی اطلاعات دقیقتر، جامع‌تر و همچنین قابل درک تری ارائه دهید.

در Schema.org، انواع مختلفی از نشانگرها وجود دارد که هر کدام برای استفاده در موارد خاصی طراحی شده‌اند. در این مقاله به بررسی نشانگرهای Schema مختلف و کاربردهای آن‌ها خواهیم پرداخت.

1- نشانگرهای شخص:

نشانگرهای شخص برای برچسب‌گذاری اطلاعات شخصی استفاده می‌شوند. با استفاده از این نشانگرها، می‌توانید اطلاعات مربوط به نام، تصویر، توضیح کوتاه، شغل، آدرس، شماره تلفن، ایمیل و... را شناسایی کنید.

2- نشانگرهای محصول:

نشانگرهای محصول برای برچسب‌گذاری اطلاعات مربوط به محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. اطلاعاتی مانند نام محصول، توضیحات، تصاویر، قیمت، موجودی و ... از جمله اطلاعاتی هستند که می‌توانید با استفاده از نشانگرهای محصول، به موتورهای جستجویی ارائه دهید.

3- نشانگرهای شرکت:

نشانگرهای شرکت برای برچسب‌گذاری اطلاعات مربوط به شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اطلاعاتی مانند نام شرکت، تصویر، توضیحات، آدرس، شماره تلفن و ... از جمله اطلاعاتی هستند که با استفاده از نشانگرهای شرکت قابل شناسایی هستند.

4- نشانگرهای مطلب:

نشانگرهای مطلب برای برچسب‌گذاری اطلاعات مربوط به مطالب استفاده می‌شوند. اطلاعاتی مانند عنوان، توضیحات، تصاویر، تاریخ انتشار، تعداد بازدید و ... از جمله اطلاعاتی هستند که با استفاده از نشانگرهای مطلب قابل شناسایی هستند.

5- نشانگرهای ارجاع:

نشانگرهای ارجاع برای برچسب‌گذاری لینک های خارجی از وب سایت استفاده می‌شوند. با استفاده از این نشانگرها، می‌توانید اطلاعات مربوط به نام، توضیحات، تصویر و ... از صفحاتی که به آن‌ها ارجاع داده شده است، شناسایی کنید.

در نهایت، با استفاده از نشانگرهای Schema در وب سایت خود، می‌توانید به موتورهای جستجویی اطلاعات دقیق و جامع‌تری ارائه دهید که می‌تواند به بهتر شدن رتبه‌بندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.

روش استفاده از نشانگرهای Schema برای افزایش بازدید سایت


استفاده از نشانگرهای Schema به عنوان یک راهکار اثربخش برای افزایش بازدید سایت‌ها مطرح شده است. این مفهوم توانسته است به عنوان یکی از روش‌های موثر برای بهبود سئو و افزایش قابلیت فهم وب‌سایت‌ها توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته شود.

نشانگرهای Schema، یک سیستم برچسب‌گذاری است که به وبسایت‌ها کمک می‌کند تا معنایی بیشتری را در مقابل موتورهای جستجو و کاربران ارائه دهند. این نشانگرها به صورت کد قرار می گیرند و در قالب آن‌ها، اطلاعات دقیق تر و جامعی از نحوه فعالیت وب‌سایت‌ها، سرویس ها و محصولات آن ها با استفاده از واژگان خاص و مطابق با استانداردهای معرفی شده در قالب وب‌سایت‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند.

استفاده از نشانگرهای Schema در وب‌سایت‌ها به دلیل تأثیر مثبتی که بر جستجوی کاربران در موتورهای جستجو دارد، به عنوان یکی از راهکارهایی که در این راستا وارد بازار شده است، مطرح شده است. با استفاده از این نشانگرها، سایت‌ها می‌توانند به صورت دقیق‌تر و کامل‌تر، اطلاعات مربوط به آن‌ها را نمایش دهند و در نتیجه بهبود جستجوی کاربران در بین وب‌سایت‌ها را در همه رشته‌ها بهبود ببخشند.

در کل اگر به عنوان یک وب‌سایت‌دار می‌خواهید سئو و جایگاه خود در موتورهای جستجو را بهبود بخشید، استفاده از نشانگرهای Schema یکی از راه‌حل‌های بسیار موثری است که در این راستا به کار می‌رود. با در دست داشتن اطلاعات دقیق و کامل در قالب این نشانگرها، وب‌سایت‌ها می‌توانند در جستجوی نتایج بهتر و موثر برای کاربران، موفقیت بیشتری را به دست آورند.


seo

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن