یک قاشق چای خوری مريم

Jiddoh (به طور رسمی شناخته شده به عنوان "پدر بزرگ") مخلوط آب لیمو با عسل و زیره سیاه یک ساعت قبل از رفتن به خو

توسط NEWSWORLDS در 8 مرداد 1399

Jiddoh (به طور رسمی شناخته شده به عنوان "پدر بزرگ") مخلوط آب لیمو با عسل و زیره سیاه یک ساعت قبل از رفتن به خواب در هر شب. Yummah (به طور رسمی شناخته شده به عنوان "مادر بزرگ") طول می کشد یک قاشق چای خوری از انقوزه هنگامی که او از خواب بیدار هر روز صبح. هر می داند به نام و مزایای مختلف گیاهان و دانه ها و ادویه جات ترشی جات مانند پشت دست خود را. آنها نمی با استفاده از اسکریپت ها و یا دستور العمل های نوشته شده — آنها تکیه بر حافظه است.

من یاد گرفتم در مورد "پزشکان خانواده" از فیلم و بهداشت فرم های من شروع به پر کردن زمانی که من به ایالات متحده آمد. من هرگز تا به حال یک و هنوز هم نمی کنند. هر زمان که خواهر و برادر من و من تجربه هر گونه بیماری ما می خواهم لیست تمام علائم به پدر و مادرم و اگر آنها نمی تواند به شناسایی یک عنصر مفید از آشپزخانه ما آنها را می خواهم ما مراجعه به یکی از پدربزرگ و مادربزرگ من. پزشکان و همیشه آخرین رفت و آمد مکرر — آنها یک گزینه تنها در صورتی که بیماری از کنترل خارج می شود و نمی تواند تحت درمان با teucrium چای یا روغن زیتون.

Yummah و Jiddoh العمل همیشه جادویی کمک به کاهش هر گونه علائم. (هنگامی که من در آغوشش استفراق کند همچنان کودکش برای سه روز متوالی, اما به طور کامل متوقف کرده و پس از Yummah به من چای می باشد.) اما غربی تحقیقات استانداردهای آنها نمی به شدت هر گونه شواهدی برای اثبات ارزش خود را از دستور العمل و یا تخصص. Yummah بیسواد است (من نفرت مفهوم این کلمه خیلی زیاد) و Jiddoh یکی از معدود که آموزش و پرورش در خود ایجاد کرد اما همه دارویی دانش به ارث برده بود و از خود بی سواد پدر و مادر است. بدون در نظر گرفتن جادویی اثر از دستور العمل های خود را, اما علم غربی به من گفت که خود را از گیاهان می تواند باعث بیش از آسیب خوب به ما.

علوم کلاس در مدرسه بودند و مورد علاقه من است. هیچ اسرار و یا سحر و جادو. ظاهرا بر خلاف Yummah و Jiddoh را, داروها, همه چیز در کتاب های درسی همیشه به نظر می رسید به ماه و سال به ثابت — همانطور که اگر آن را بهتر ساخته شده. مصرف این کلاس ها راه من از شورش در برابر اعتقادات ما اعم از مذهبی و یا سنتی که ما در زمان داده شده. هر نظریه یا قانون شروع به سوال راه ما دیدن واقعیت و به دنبال دقیق روش علمی برای به دست آوردن اعتبار. این کلاس "روشنفکر" من در راه دانش به ارث برده از طریق حافظه یا شفاهی می تواند. بنابراین من هم می خواستم به روشنگری دیگران است.

وجود دارد 96 میلیون, عربی-زبان کاربران اینترنت است. عربی محتوا در اینترنت, اما به سختی به منزله 3 ٪ از محتوا را در حالی که محتوا به زبان انگلیسی باعث می شود تا بیش از 50٪. "کیفیت" از عربی محتوا نیز یک موضوع به خصوص وقتی که می آید به علم ارتباطات است. من می دانستم که بسیاری از کسانی که مثل من تلاش با اسطوره ها در مورد علم گردش در مکالمات روزانه در گروه واتساپ با داروهای مشابه به Jiddoh و Yummah است. من شروع به کار داوطلبانه برای یک پلت فرم است که با هدف غنی سازی عربی محتوای علمی با ترجمه آخرین اخبار و مقالات از زبان انگلیسی است. چقدر خوب آن را احساس به روشنگری همکار من عربی زبان با ترجمه از برتر زبان است که زبان انگلیسی به ما عقب مانده زبان است.

تمام اکتشافات و دانشمندان در اخبار خواندم آمد از برجسته دانشگاه ها در غرب و تا به حال نام من نمی تواند تلفظ کنید. مگر آن آغاز شده با "یک مطالعه از دانشگاه هاروارد" و یا "یک دانشمند انگلیسی کشف کرد" این به نظر می رسید که هیچ اعتبار. حتی اسطوره ها در WhatsApp آغاز شده ابتلا به آن است. آن آغاز شده لیست کشورهای غربی و دانشگاه نام قبل از بیان اسطوره برای اضافه کردن اعتبار به آن است. آن را به انتظار می رود که عربی نمی تواند نشان می دهد چیزی جز عقب ماندگی و تروریسم است.

من یک بار اختصاص یک مقاله که به من داد یک بررسی واقعیت و انگیزه من برای نوشتن این ستون. این بود اولین مقاله من پرداختن به تحقیقات انجام شده در عربستان سعودی است. محققان تیموتی Ravasi و مسیحی Voolstra منجر به یک آزمایشگاه در دانشگاه ملک عبدالله علم و فناوری به دنبال مقرون به صرفه درمان سرطان. عنوان مقاله توضیح آخرین سرطان درمان شد "طب گیاهی نشان می دهد پتانسیل برای درمان سرطان: درمان گیاهی و گیاهان بومی به عربستان سعودی نشان داده شده است که بالقوه به عنوان درمان برای سرطان است."

آن را بلافاصله به یاد من از من پدربزرگ و مادربزرگ' گیاهان است که من آموزش داده شده بود به اخم بر. در حال حاضر که این گیاهان شد و در حال بررسی در آزمایشگاه و در مورد نوشته شده در مجلات علمی اثر خود را تبدیل به غیر قابل انکار. در واقع یکی از دانشجویان دکترا در آزمایشگاه دینا Hajjar, مشترک برخی از نگرانی های من. اگر چه استفاده از داروهای گیاهی است بنابراین مشترک "وجود دارد و تقریبا هیچ مطالعات علمی," او گفت:. "عربستان مردم تمایل به استفاده از اطلاعات به ارث رسیده از خانواده های خود برای تصمیم گیری در مورد این گیاهان بدون اعتبار دانش خود را بیولوژیکی یا شیمیایی فعالیت است."

باید آن را بدون گفتن این که من اعتقاد به علم شده است متزلزل. آنچه من عزاداری است که من معیوب باور است که "واقعی" علم تا به حال شامل رد و رد Yummah و Jiddoh تخصص و دانش است. وجود جهانی که در آن هر دو نوع دانش coexisted. آن دو با دقت حقایق ثابت شده و یا تمسخر به ارث برده "اسطوره" — روشن است که در بالا آمد در این سلسله مراتب از دانش است. این دودویی راه دیدن جهان به عنوان یا اسطوره یا واقعیت شرطی من به فرض برخی از دانش و تخصص بيشتر با ارزش و معتبر: احتمالا استنفورد استادان نه من بی سواد است.

دوایت Conquergood عملکرد استاد مطالعات اختصاص داده شده یکی از مقالات خود را به این سلسله مراتب از دانش (و ممکن است برای من در مورد ترجمه برای "روشنگری" مردم).

"از آنجا که روشنگری پروژه مدرنیته اولین راه دانستن است برجسته," Conquergood نوشت. "راهپیمایی تحت پرچم علم و دلیل این رد صلاحیت و سرکوب دیگر راه دانستن است که ریشه در تجسم تجربه orality و محلی احتمالات است."

در حالی که رد و رد صلاحیت این نوع از دانش من شد شک و تردید از سال ها و سال ها از مردم تخصص شیوه که عقل تا به حال تصویب شده است را به پدربزرگ و مادربزرگ من و بعد به پدر و مادر و در نهایت به من. من احمقانه خودداری کنید که آنها هم تا به حال نوع خود از روش علمی و پژوهشی; من رد شد ریشه در عمیق من تمایل به جدا کردن خودم از این ادعا جهل و عقب ماندگی از این زبان و به طور ضمنی آن مردم است.

"بین هدف دانش است که تثبیت شده است در متون و محلی دانش است که گردش بر روی زمین در یک جامعه از حافظه و عمل وجود دارد هیچ مسابقه." Conquergood توصیف این سلسله مراتب به عنوان "انتخاب بین علم و 'قصه های قدیمی همسران."

من ممکن است باید سعی کردم به شستن عربی کردن زبان من به عنوان اگر رد تلخی برخی از گیاهان Jiddoh و Yummah مرا نوشیدنی. من نیز ممکن است حاضر به گرفتن یک نقش در عبور در حافظه ما و تاریخ به طوری که من می تواند صعود (غربی) نردبان برتر نقش به جای یک ساخته شده در اطراف عینیت و "روشنگری." و در انجام این کار من شده بود فریب توهم انجام چیزی "حق": من چپ جامعه و افرادی که در شفا و در ادامه به درمان من از طریق نسل از دست ساز وطنی علم است.

خالد Alqahtani می نویسد: دوشنبه ستون در مبارزه با استعمار. با آنها تماس بگیرید در [email protected]



tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن