بیش از 3 ماه اعتراضات، برخی از سازمان دهندگان دیرینه و رهبران جدید با هم درگیر می شوند، برخی دیگر گرد هم می آیند

آدری جنسن آریزوناجمهوری منتشر شده 10:00 هستم EDT سپتامبر 6, 2020ده ها فعال جدید و دیرینه پا به نقش های رهبری غ

توسط NEWSWORLDS در 16 شهریور 1399

ده ها فعال جدید و دیرینه پا به نقش های رهبری غیررسمی گذاشته اند و در پی مرگ جرج فلوید که در ۲۵ مه توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس کشته شد، گروه هایی را برای برگزاری اعتراضات علیه خشونت و تیراندازی پلیس در سراسر دره تشکیل داده اند.

چندین گروه به برنامه ریزی اعتراضات همان طور که سال ها دارند ادامه داده اند، در حالی که برخی دیگر برای اولین بار در تابستان امسال رویدادهایی را برگزار کردند. افرادی که به یک سازمان وابسته نبودند در خیابان ها حاضر شدند و به صورت آنلاین به دنبال راه هایی برای مبارزه با نژادپرستی و تغییر پلیس بودند.

سازمان های جدید و بازگشته در بسیاری از اعتراضات مسالمت آمیز همکاری کرده اند، اما برخی از سازمان دهندگان بر سر رهبری و دیدگاه ها درگیر شده اند که منجر به جدایی، سردرگمی و سرخوردگی معترضان شده است.

برخی از گروه ها نیز به دلیل همکاری با پلیس در اعتراضات و راهپیمایی ها مورد انتقاد قرار گرفته اند، در حالی که برخی دیگر در مورد چگونگی سازماندهی اعتراضات اختلاف نظر داشته اند. برخی برای همکاری با هر گروهی که پیام مشابهی را touting می کنند باز هستند، در حالی که برخی دیگر در هنگام همکاری مراقب تر هستند.

این اختلافات منجر به نزاع داخلی برخی گروه ها شده است و سازمان دهندگان می گویند زمینه کامل آنچه دقیقا در این اتفاقات اتفاق می افتد اغلب توسط معترضانی که از طریق اخبار رسانه های اجتماعی از تظاهرات یاد می گیرند، آشکار می شود.

درگیری BLM با رهبر گروه جدید بر سر اعتراض تمپه

پس از اعتراض در تمپه در پایان ماه ژوئیه برگزار شد، تنشی که در جریان اعتراض بین سازمان دهندگان دیرینه و یک رهبر نوظهور به سطح حباب زده شد، به وجود آمد.

یک روز پس از دستگیری هفت نفر و پاشیدن چند نفر توسط پلیس تمپه در اعتراضی که توسط متروی بلک جانز ماده فینیق و دیگران در ۲۷ ژوئیه سازماندهی شده بود، این سازمان به رسانه های اجتماعی برد تا نام معترضی را که می گویند با رهبری آن ها دخالت کرده و ماموریت آن ها را تضعیف کرده است، نام برد.

پس از در دست گرفتن یک تقاطع در جریان این اعتراض، سازمان دهندگان متروی بلک جانز ماده فینی گفتند یک معترض که به عنوان یک رهبر مطرح می شود، مردم را به خارج از شکل گیری هدایت کرد که به گفته آنها این گروه را در برابر پلیس آسیب پذیر کرده است.

این اعتراض که حدود ۲۰۰ نفر داشت به افتخار دالوین هالینز و دیون جانسون برگزار شد که هر دو به دست اجرای قانون جان خود را از دست دادند. در جریان این رویداد، معترضان به تقاطعی در نزدیکی لوپ ۲۰۲ راهپیمایی کردند، جایی که ده ها پلیس در جاده اسکاتسدیل ایستادند.

سازمان دهندگان می گفتند معترضان سیاه پوست در وسط تقاطع ایستادند در حالی که دیگران آنها را به عنوان دیوار حفاظت محاصره کردند، اما حدود ۱۰ دقیقه بعد، پلیس پس از آن شروع به دستگیری مردم کرد که برگزارکنندگان BLM گفتند یک «همکار اپتر»، معترض Fe'La Iniko، به برخی از مردم در دایره خارج گفت که در یک گوشه تقاطع از پلیس دور شوند.

به گزارش های رسانه های اجتماعی این سازمان که بعدها برداشته شد، هنگامی که معترضان حرکت کردند، دیوار شکست.

سازمان دهندگان در یک ویدئو اینستاگرام توضیح دادند که برای «برگزاری یک تقاطع» با موفقیت، معترضان باید مانعی در اطراف آن تشکیل دهند و اگر نه به اندازه کافی مردم می توانند تقاطع را پر کنند، آنگاه دیوار تشکیل می دهند. سازمان دهندگان گفتند آنها همچنين معترضان را آموزش داده اند که چگونه اين کار را قبل از اين رويداد انجام دهند.

اما هنگامی که دیوار شکست، سازمان دهندگان می گویند پلیس فرصتی را برای «اسپری فلفل، ضرب و شتم و دستگیری» کسانی که دیوار را تشکیل می دهند، دید.

پلیس تمپه در بیانیه ۲۸ ژوئیه اعلام کرد که به معترضان هشدار داده است که به مدت ۱۰ دقیقه از تقاطع خارج شوند و هنگامی که معترضان به سمت آن ها حرکت کردند و پرتابه هایی را به سوی افسران پرتاب کردند، سعی کردند یکی از «آشوبگران اصلی» را دستگیر کنند.

برگزارکنندگان BLM گفتند که هدف آنها ایستادن در تقاطع به مدت ۳۰ دقیقه و ادامه تاکتیک هایی است که هفته ها برنامه ریزی کرده بودند.

سازمان دهندگان در یک اینستاگرام در روز @blmphxmetro گفتند: «پلیس تمپه باعث خشونت شد، اما Fe'La رسیدن آنها به ما را آسان تر کرد.» "ما در درجه اول توسط زنان سیاه پوست رهبری; امتناع فلا از پیروی از رهبری زنان سیاه پوست به همه ما لطمه می زند.»

...

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن